Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

WItam

Panowie mam taki problem z jelonkiem od dłuższego czasu że ma on ciągle spadek paliwa. Jak postoi załóżmy przez noc to już nie chcę zapalić i trzeba go przepompowywać. Zdiagnozowałem że winny jesteś zawortek zwrotny który znajduję przed filtrem paliwa. Wymieniłem go na oryginalny JD i po tygodniu ten nowy również padł i puszczał paliwo w obie strony, do tej pory zmieniałem już kilka razy ten zaworek zwrotny z tym że teraz już wybierałem tańsze odpowiedniki i we wszystkich przypadkach było podobnie że trzymały kilka dni i puszczały.

I moje pytanie jest takie: Co powoduje że te zaworki tak padają ??

Czy może mieć to jakiś związek z pompą wtryskową ? Bo pół roku temu odmówiła posłuszeństwa i 3 razy była u pompiarza, ponieważ ten nie mógł jej dobrze zrobić.... Teraz z pompą jest niby dobrze ale też nie do końca jestem pewien bo trafiła mi się w lato i na jesieni taka sytuacja że podczas np. talerzowania przy pracy pod obciążeniem ciągnik zaczął słabnąć i nagle zgasł i nie chciał odpalić, od razu  odkręciłem tą śrubkę plastikową od przelewu przy podstawie filtra paliwa i okazało się że dopiero po kilku sekundach gdy załączyłem pompkę zaczęło przelewać się paliwo.... czyli pompa nie dostawała paliwa, czym to mogło być spowodowane ?

Przewody zasilające szczelne

Liczę na Wasze podpowiedzi bo już nie mam siły na te codzienne przepompowywanie ciągnika przed zapaleniem... :)

Edytowane przez piter0013
Opublikowano

Co to za ON a może mazut?  :D  Zalewasz nim także inny ciągnik?

W jakiej pozycji jest zaworek zwrotny? Podaj link do zaworka, jak wygląda.

Pompa wtryskowa nie ma lub przynajmniej nie powinna mieć związku z zaworkiem.

W jaki sposób sprawdzałeś szczelność przewodów paliwowych?

 

Najwyższy czas na zmianę dostawcy ON.

Czyszczenie całego układu paliwowego począwszy od zbiornika paliwa, poprzez filtry, pompkę zasilającą a skończywszy na pompie wtryskowej.

Wymiana filtrów paliwowych.

Czyszczenie filtra pompki zasilającej i filtra wstępnego pompy wtryskowej.

Wymiana uszczelniaczy i oringów pompy wtryskowej.

 

 

Opublikowano

On bierzemy od jednego dostawcy od dobrych kilku lat. Jeździ na nim również MF 255 i ładowarka teleskopowa. Zresztą sporo moich znajomych bierze od tego samego dostawcy i nie mają takich problemów.

Zaworek jest w pozycji pionowej. Wcześniej zakładałem orginalny JD teraz zakładam takie : https://media2mi.pl/p/2/344/477/photo-98f7df61-b00a-4895-951b-7bff01fa205c-for_zoom.jpg

Szczelność sprawdzałem tak że wyciągnałem przewód z pompy paliwowej i dmuchałem w niego sprężonym powietrzem.

Cały układ paliwowy był czyszczony prócz zbiornika paliwa

Opublikowano

Masz zbyt wiele problemów z układem paliwowym! One nie biorą się z powietrza tylko jest konkretna przyczyna!

 

Jeśli zbiornik jest zanieczyszczony to po pierwsze trzeba go przepłukać a po drugie jeśli nie był do tej pory (a posiada zanieczyszczenia) to cały dalszy układ zostaje także zabrudzony i to poprzednie czyszczenie było bezcelowe.

Pozycja zaworu dobra. Strzałka wskazuje przepływ ON i powinna być ustawiona do góry. Mam prawie identyczny, przez 4 lata nic się nie dzieje - zamyka powrót, jak należy.

 

"Szczelność sprawdzałem tak że wyciągnałem przewód z pompy paliwowej i dmuchałem w niego sprężonym powietrzem." - i co stwierdziłeś? (że powietrze ucieka TYLKO zbiornikiem)

Opublikowano

Zaworek jest w dobrej pozycji bo inaczej by w ogóle nie podawał paliwa :)

Jak powietrze mogło uciekać zbiornikiem Skoro zdjąłem wężyk powrotny i go przytkałem lekko i żaden przewód nie był połączony do zbiornika. Myślę że w taki sposób gdyby była nieszczelność powinny wyskoczyć gdzieś pęcherzyki na przewodach

Opublikowano

Czego ty chłopie się wstydzisz? Pisz co wiesz i nie wstydź się tego. Nie napisałeś szczegółowo, jak dokonywałeś sprawdzenia szczelności przewodów, dlatego dopytuję się, żeby WYMUSIĆ to z ciebie - bo sam niewiele piszesz.

Szukasz cudotwórcy? - to nic nie pisz a z całą pewnością znajdą się na forum tacy, co są jasnowidzami i napiszą jaka jest przyczyna nie mając żadnych danych materialnych.

Ja tak nie pracuję. Im więcej danych tym diagnoza może być pewniejsza.

Opublikowano

Ja to rozumiem i cieszę się że zainteresowałeś się moim problem.
Tylko nie wiem która część mojej poprzedniej wypowiedzi Cię oburzyła.
Starałem się dokładnie opisać co robiłem, po prostu o tym sprawdzaniu szczelnosci zapomniałem dodać.

Póki co przedwczoraj zapowietrzył mi się w trakcie orki, akurat miałem na stanie nowa pompe paliwa i ja podmienilem bo moze ona się przycina (?!) i oczywiscie nowy zaworek bo poprzedni puszczal w obydwoe strony. Póki co jest ok ale jak dlugo to nie wiem bo wczesniej gdy zakladalem nowe zaworki tez bylo niby ok przez pare dni a pozniej zaworek szlag trafiał i od nowa to samo


Jeszcze zauwazylem ze im jest mnie paliwa w zbiorniku tym szybciej się zapowietrza w sensie gdy stoi nie używany.

Opublikowano

Napisz, jaka to pompa wtryskowa?

Kiedy wymieniane były filtry paliwowe?

 

Jeśli zapowietrza się w trakcie pracy ewidentnie masz zatkany przepływ paliwa lub pompa wtryskowa nadaje się do regeneracji.

Opublikowano

Pompa wtryskowa była 3 razy (!) u pompiarza bo ten nie potrafił jej porządnie zrobić dopiero za 3 razem ją zrobił tak że działa raczej prawdiłowo. Niestety owy pompiarz wymienił mi nie potrzebnie głowicę pompy która kosztowała już nie pamiętam ile ale na pewno nie mało.

NR pompy wtryskowej wg JD to: RE505579  lub DELPHI LUCAS DP201- 8924A170-9W

Główny filtr paliwa zmieniałem w zeszłym tygodniu, a mini filterek tuż przed pompą sprawdzałem ok miesiąc temu

Opublikowano

Robi się ciekawie. Skoro filtry wymienione oraz plastikowy filterek w pompie wtryskowej to pozostają trzy rzeczy: zbiornika paliwa, pompka zasilająca lub pompa wtryskowa.

1. Odpowietrzniki zbiornika są sprawne?

2. Pompka zasilająca jest elektryczna? Działa prawidłowo?

Jeśli odpowiedź na te dwa powyższe punkty jest pozytywna to przyczyny trzeba szukać w pompie wtryskowej.

Opublikowano

Pisałem wcześniej że kilka dni temu zmieniłem pompka zasilającą ( jest elektryczna)  na nową i póki co jest OK. Lecz poczekam jeszcze kilka dni żeby być pewnym czy będzie wszystko OK.

Odpowietrzników nie sprawdzałem, gdzie mogę je znaleźć ?

Opublikowano

hej, pytanie mam

a czy jak jest pompka elektryczna paliwa na filtrze paliwa to w baku też jest? mogą być dwie? bo obie włącza się ręcznie (rewers do przodu i przekręcamy kluczyk w stacyjce...) oraz czy ta na filtrze służy też do odpowietrzenia układu paliwowego? bo normalnie pompa wtryskowa sama zasysa paliwo z baku przez filtr paliwa i przez zaworek zwrotny...? więc praca pompki elektrycznej nie jest cały czas

Opublikowano

Nie  wiem u mnie jest tylko w baku. W teorii po odpaleniu pompa wtryskowa powinna juz sama zassysać. Pompka paliwa powinna również pracować po przękreceniu kluczyka na zapłon.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Walczaklu
      Może ma ktoś instrukcję procedury kalibracji podnośnika tylnego w traktorze z tematu...?
      Będę zobowiązany...
    • Przez maniek6414
      Witam.
      To mój pierwszy post bo nie mogę nic znaleźć w necie konkretnego. Mam poważny problem z JD 6910 2000 r. skrzynia  AutoQuad II, gdyż nagle przestał jeździć. Po wybraniu biegu i ustawieniu rewersu do jazdy w przód lub do jazdy w tył ciągnik nawet nie drgnie, brzęczek piszczy i miga "N" na rewersie jakby był załączony postój. Bezpieczniki sprawdzone, znajomy elektryk nie wie co to może być. Sytuacja powstała nagle po tygodniowym postoju ciągnika. Pomocy bo czas ruszać w pole a tu nie ma jak.
    • Przez aprochota
      witam mam problem z 6910. a mianowicie. ciągle słychać jak zakańcza się pompa hydrauliczna w czasie jazdy. na postoju tego niema i w trakcie jazdy jak naciśnie się hamulec to też ustaje wydaje mi się że przy dłuższej pracy olej się bardzo nagrzewa bo jak sie podnosi pług to bardzo powoli podnosi a jak się kręci kierownicą to już w ogóle nie podnosi. dodam jeszcze jak go kupiłem 3 lata temu to już ta pompa się załączała ale sporadycznie. teraz praktycznie non stop się zakańcza. ktoś coś podpowie?
    • Przez thebestacc
      Cześć. Problem zaczął się podczas wożenia siana z 1 pokosu. Po postoju gdy odpaliłem ciągnik zapaliła się kontrolka stop i ciśnienia oleju. Zgasiłem ciągnik, następnie odpaliłem i było wszystko w porządku. Podczas żniw na nowo zapaliła się z 2 razy, a podczas wożenia obornika kontrolka nieustannie zaczęła migać, a pozniej jak się okazało ukręciła się flansza napędu pompy. Po jej wymianie problem na chwile ustąpił, ale pojawił się na nowo. Postanowiłem zmienić olej wraz z wszystkimi filtrami, jak się okazało stare filtry były naprawdę brudne. Wszystko było w porządku przez około 10 godzin pracy. Dodam że wszystko działa jak należy, a gdy wjadę na rowne podłoże kontrolka momentalnie przestaje świecić. Poziom oleju na tej miarce jest tak jak powinien być, a oleje i filtry oryginalne John Deere. Ciśnienie na pompie to ponad 200 bar, więc bardzo dobre. W czym może tkwić problem? Bardzo proszę o pomoc.
    • Przez michal822
      Witam kupiłem 6210 i wziąłem sie za serwis olejowy  i pytanie do posiadaczy czy w tym modelu jest sitko filtrujące  przekładni tak jak w wersji 6910. Czy w modelach 4cyl juz go nie bylo 


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v