Skocz do zawartości

Renault Cergos 350 Sprzęgło, skrzynia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Posiadam Od wczoraj cergosa 350 z turem. Mam wrażenie że sprzęgło sie ślizga, tzn ruszając z 3 biegu puszczam sprzęgło i po chwili zaczyna ciągnąć, poza tym zauważyłem także podjeżdżając pod pryzmę z obornikiem na szybkiej jedynce że przestaje ciągnąć a koła nie drapią, kręcą tylko na polowych biegach, i to wszystkie 4. czy to normalne w tych  cergosach czy coś jest nie tak?

Opublikowano (edytowane)

Rewers mechaniczny. Skrzynia chyba też mechaniczna, dwa zakresy biegów, plus jeden półbieg.

Zapomniałem dodać że od razu po zakupie poszedł do mechanika, bo dmuchał odmą, okazało się że uszczelka była wydmuchana, ciśnienie szło dołem i ze społowienia kapał olej, możliwe że olej poszedł na sprzęgło i stąd te poślizgi? Czy jest możliwość że z czasem to ustanie?

Edytowane przez Juri007
Opublikowano

Jeśli zaoleiła się tarcza to może to być przyczyną. Możesz próbować odmyć trochę tarczę, ale niekoniecznie pomoże. Jak są jakieś rewizje z dosyć dogodnym dojściem to próbuj albo przemyć jakimś silnym środkiem do mycia silników, albo zmywaczem do hamulców. Myślę że warto spróbować, koszt znikomy a wizja rozjazdu średnia. Książkowo powinno się tarczę wymienić.

Opublikowano (edytowane)

Jak masz te dwa przyciski to masz półbieg sterowany elektrochydraulicznie. Jak omyka to albo sprzęgło albo twinshift. A za półbiegi wcale nie bierz się sam, bo jak źle złożysz satelity, tzn. nie na cechy to za kilka godzin masz jeszcze większe koszty.

Edytowane przez Kustosz
Opublikowano

Dokładnie. Ale jak to tylko tarcza jazdy to niewielki problem. A tak na marginesie to kosz od twinshift można ominąć:) i nie ma sterowania podwajaczem grup. A wszystko poza tym działa poprawnie.

Opublikowano

No tak naprawdę jeśli twinshift będzie omykał to najwyżej nie będzie zmiany prędkości przy przerzucaniu połówek, bo planetarka jest zawsze spięta. 

Opublikowano

Mam pytanie przy okazji tematu półbiegów w Cergosie 350. Sterowanie mam elektrohydrauliczne. Jak się olej w skrzyni biegów zagrzeje i wcisne guzik na pełen bieg to przy wolnych obrotach zapala się kontrolka zaniku ciśnienia w skrzyni. Czasem aż traktor trzyma a obroty lekko spadną. Na połówce jest zawsze ok. Olej i filtry nowe. Czy to może być wina pompy? Wspomaganie kierownicy działa jeszcze przyzwoicie. Ktoś tak miał?

Opublikowano

Odkopuje temat.

Z dnia na dzień było coraz gorzej. Zapadła decyzja-rozpoławiamy. Pomógł  nam mechanik, który stwierdził że to  nie kwestia sprzęgła, i nie pomylił się. Tarcza była nowa, czyli handlarz od którego kupiliśmy nie kłamał że wymieniał.

Musieliśmy zdjąć skrzynie pośrednią, były tam dwie podkładki sprężyste w kształcie stożka. jedna z nich była pęknięta i tarczki w skrzyni pośredniej nie były ze sobą ściśnięte i stąd ten poślizg.

Przy okazji wymieniliśmy jeden synchronizator od rewersu, uszczelnia i tak dalej. 

teraz stał się demonem mocy.

Może komuś kiedyś przyda się temat. 

Opublikowano

witam mam pytanie do znawcow cergosa 350.zamierzam kupic taki ciagnik z 98r pytanie odnosnie skrzyni biegow znalazlem taki traktor z prawej strony przy dzwigni biegow 1-5 (z prawej strony tej dzwigni) sa dwa otwory.i zastanawiam sie czy orginalnie w tym modelu byly zamontowane w tym miejscu polbiegi a ktos moze celowo zdemontowal te dwa przyciski?czy mozliwe ze orginalnie byla zamontowana taka manetka?dodam ze z lewej strony fotela jest dzwignia dodatkowa od biegow z trzema pozycjami?dzieki z gory za odp

Opublikowano

Po prawej stronie masz dźwignię w niej dwa przyciski do półbiegów, prawdopodobnie ktoś je wyją skoro te otwory. Natomiast dźwignia z lewej strony służy do zmieniania zakresów, biegi szybkie - luz - biegi wolne.             Jak wygląda ta manetka?

 

Opublikowano

witam . mam cergosa z podwajaczem grup. problem polega na tym  ze zaczął ślizgać na sprzęgle. dodatkowo po załączeniu podwajacza hamuje skrzynie tak ze z górki sam nie poleci. czyli po podaniu ciśnienia nie rozłącza jednego sprzęgła ale załącza drugie. gdzie szukać przyczyny ????

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v