Skocz do zawartości
Juri007

Renault Cergos 350 Sprzęgło, skrzynia

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Juri007    0

Posiadam Od wczoraj cergosa 350 z turem. Mam wrażenie że sprzęgło sie ślizga, tzn ruszając z 3 biegu puszczam sprzęgło i po chwili zaczyna ciągnąć, poza tym zauważyłem także podjeżdżając pod pryzmę z obornikiem na szybkiej jedynce że przestaje ciągnąć a koła nie drapią, kręcą tylko na polowych biegach, i to wszystkie 4. czy to normalne w tych  cergosach czy coś jest nie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK79    1

A kolega ma zwykłą skrzynie czy z elektrochydraulicznym rewresem i podwajaczem grup?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Juri007    0
Napisano (edytowany)

Rewers mechaniczny. Skrzynia chyba też mechaniczna, dwa zakresy biegów, plus jeden półbieg.

Zapomniałem dodać że od razu po zakupie poszedł do mechanika, bo dmuchał odmą, okazało się że uszczelka była wydmuchana, ciśnienie szło dołem i ze społowienia kapał olej, możliwe że olej poszedł na sprzęgło i stąd te poślizgi? Czy jest możliwość że z czasem to ustanie?

Edytowano przez Juri007

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

LOST    7

Jeśli zaoleiła się tarcza to może to być przyczyną. Możesz próbować odmyć trochę tarczę, ale niekoniecznie pomoże. Jak są jakieś rewizje z dosyć dogodnym dojściem to próbuj albo przemyć jakimś silnym środkiem do mycia silników, albo zmywaczem do hamulców. Myślę że warto spróbować, koszt znikomy a wizja rozjazdu średnia. Książkowo powinno się tarczę wymienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK79    1

Jeśli zaolejona to poślizgi na pewno nie ustaną , do rozpołowienia i oceny sytuacji. Masz może półbieg elektrohydrauliczny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK79    1

Półbieg sterowany jest z prawej dzwigni zmiany biegów są tam dwa przyciski. a u Ciebie są?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    4
Napisano (edytowany)

Jak masz te dwa przyciski to masz półbieg sterowany elektrochydraulicznie. Jak omyka to albo sprzęgło albo twinshift. A za półbiegi wcale nie bierz się sam, bo jak źle złożysz satelity, tzn. nie na cechy to za kilka godzin masz jeszcze większe koszty.

Edytowano przez Kustosz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK79    1

Dokładnie. Ale jak to tylko tarcza jazdy to niewielki problem. A tak na marginesie to kosz od twinshift można ominąć:) i nie ma sterowania podwajaczem grup. A wszystko poza tym działa poprawnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Juri007    0

skrzynia działa okej, półbiegi też, ciężko z redukcją biegów bez shamowania. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    4

No tak naprawdę jeśli twinshift będzie omykał to najwyżej nie będzie zmiany prędkości przy przerzucaniu połówek, bo planetarka jest zawsze spięta. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emsi1903    0

Mam pytanie przy okazji tematu półbiegów w Cergosie 350. Sterowanie mam elektrohydrauliczne. Jak się olej w skrzyni biegów zagrzeje i wcisne guzik na pełen bieg to przy wolnych obrotach zapala się kontrolka zaniku ciśnienia w skrzyni. Czasem aż traktor trzyma a obroty lekko spadną. Na połówce jest zawsze ok. Olej i filtry nowe. Czy to może być wina pompy? Wspomaganie kierownicy działa jeszcze przyzwoicie. Ktoś tak miał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Juri007    0

Odkopuje temat.

Z dnia na dzień było coraz gorzej. Zapadła decyzja-rozpoławiamy. Pomógł  nam mechanik, który stwierdził że to  nie kwestia sprzęgła, i nie pomylił się. Tarcza była nowa, czyli handlarz od którego kupiliśmy nie kłamał że wymieniał.

Musieliśmy zdjąć skrzynie pośrednią, były tam dwie podkładki sprężyste w kształcie stożka. jedna z nich była pęknięta i tarczki w skrzyni pośredniej nie były ze sobą ściśnięte i stąd ten poślizg.

Przy okazji wymieniliśmy jeden synchronizator od rewersu, uszczelnia i tak dalej. 

teraz stał się demonem mocy.

Może komuś kiedyś przyda się temat. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ice2288    0

witam mam pytanie do znawcow cergosa 350.zamierzam kupic taki ciagnik z 98r pytanie odnosnie skrzyni biegow znalazlem taki traktor z prawej strony przy dzwigni biegow 1-5 (z prawej strony tej dzwigni) sa dwa otwory.i zastanawiam sie czy orginalnie w tym modelu byly zamontowane w tym miejscu polbiegi a ktos moze celowo zdemontowal te dwa przyciski?czy mozliwe ze orginalnie byla zamontowana taka manetka?dodam ze z lewej strony fotela jest dzwignia dodatkowa od biegow z trzema pozycjami?dzieki z gory za odp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez emsi1903
      Potrzebuje wiadomości ile litrów i jaki olej wlać do skrzyni w Renault 120.54 z 95r. Obecnie mam mineralny Agrol U. Gdy się zagrzeje to półwki i rewers nie chcą wchodzić. Słyszałem że musi być półsyntetyczny. Czy konieczna jest wymiana filtrów przy wymianie oleju (jaki koszt). Pomóżcie
    • Przez TomekLOP
      Witam
      W mojej 103,54 nisko podnosi podnośnik pytałem innych to max podniesiony ma 105cm mój podniesie tylko na 85cm podnosząc rękami za ramiona podnośnika osiągnę te 105cm, gdzie szukać problemu może są jakieś zawory krańcowe źle poustawiane. Chyba że jest jakaś regulacja przy dźwigni do podnoszenia. Podnośnik zwykły mechaniczny bez ehr.
      Dodaje filmik jak to wygląda: 
       
    • Przez lukas96
      Witam. Mam problem z renault 103.54 z skrzynią 24/8 a mianowicie podczas zmiany półbiegów następuje szarpnięcie. Znajomy mechanik powymieniał wszystkie filtry,olej i wyregulował na skrzyni ale problem nie ustąpił. Spowodowane jest to prawdopodobnie złą kalibracją skrzyni( to co się kalibruje przez komputer). Czy znacie kogoś kto to robi w okolicach Łańcuta. 
    • Przez mieszko12k
      Witam. Ile jest filtrów paliwa w Renault 103 14 ? Gdzie się znajdują? Jak wyglądają? Może ktoś wie, jakie ceny, jakie zamienniki czy cuś  : D
    • Przez pawelozim
      Witam wszystkich zakupiłem Reno 75-14 z 87r. i potrzebuje kilku porad a mianowicie; Jaki olej do silnika, skrzyni biegów no i przede wszystkim ile, jakie filtry, ile płynu do chłodnicy i jaki, co smarować i kiedy, dalej do czego służy pedał pomiędzy pedałami sprzęgła a hamulca czy to blokada czy co bo nigdzie jej nie widzę, i co to jest za linka z tyłu po prawej stronie na dole za wajchami od podnośnika i do czego służy, a i jeszcze jedno na desce rozdzielczej jest przełącznik tak jakby baków paliwa ale jest jeden bak po co to i koło niego po prawej pod przykrywką coś co można przekręcić śrubokrętem co to jest, a iczy są tam jakieś świece żarowe czy płomieniowa.
      Na razie tyle co bym chciał wiedzieć jak mi się coś przypomni to znowu zapytam.
      A może ktoś wie gdzie kupić katalog lub instrukcje albo skąd pobrać z internetu.
      Z góry dziękuje i pozdrawiam Paweł.
×