Skocz do zawartości
News
Juri007

Renault Cergos 350 Sprzęgło, skrzynia

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Juri007    0

Posiadam Od wczoraj cergosa 350 z turem. Mam wrażenie że sprzęgło sie ślizga, tzn ruszając z 3 biegu puszczam sprzęgło i po chwili zaczyna ciągnąć, poza tym zauważyłem także podjeżdżając pod pryzmę z obornikiem na szybkiej jedynce że przestaje ciągnąć a koła nie drapią, kręcą tylko na polowych biegach, i to wszystkie 4. czy to normalne w tych  cergosach czy coś jest nie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Juri007    0

Rewers mechaniczny. Skrzynia chyba też mechaniczna, dwa zakresy biegów, plus jeden półbieg.

Zapomniałem dodać że od razu po zakupie poszedł do mechanika, bo dmuchał odmą, okazało się że uszczelka była wydmuchana, ciśnienie szło dołem i ze społowienia kapał olej, możliwe że olej poszedł na sprzęgło i stąd te poślizgi? Czy jest możliwość że z czasem to ustanie?

Edytowano przez Juri007

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

LOST    7

Jeśli zaoleiła się tarcza to może to być przyczyną. Możesz próbować odmyć trochę tarczę, ale niekoniecznie pomoże. Jak są jakieś rewizje z dosyć dogodnym dojściem to próbuj albo przemyć jakimś silnym środkiem do mycia silników, albo zmywaczem do hamulców. Myślę że warto spróbować, koszt znikomy a wizja rozjazdu średnia. Książkowo powinno się tarczę wymienić.


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK79    1

Jeśli zaolejona to poślizgi na pewno nie ustaną , do rozpołowienia i oceny sytuacji. Masz może półbieg elektrohydrauliczny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

Jak masz te dwa przyciski to masz półbieg sterowany elektrochydraulicznie. Jak omyka to albo sprzęgło albo twinshift. A za półbiegi wcale nie bierz się sam, bo jak źle złożysz satelity, tzn. nie na cechy to za kilka godzin masz jeszcze większe koszty.

Edytowano przez Kustosz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PIOTREK79    1

Dokładnie. Ale jak to tylko tarcza jazdy to niewielki problem. A tak na marginesie to kosz od twinshift można ominąć:) i nie ma sterowania podwajaczem grup. A wszystko poza tym działa poprawnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Juri007    0

skrzynia działa okej, półbiegi też, ciężko z redukcją biegów bez shamowania. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

No tak naprawdę jeśli twinshift będzie omykał to najwyżej nie będzie zmiany prędkości przy przerzucaniu połówek, bo planetarka jest zawsze spięta. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emsi1903    0

Mam pytanie przy okazji tematu półbiegów w Cergosie 350. Sterowanie mam elektrohydrauliczne. Jak się olej w skrzyni biegów zagrzeje i wcisne guzik na pełen bieg to przy wolnych obrotach zapala się kontrolka zaniku ciśnienia w skrzyni. Czasem aż traktor trzyma a obroty lekko spadną. Na połówce jest zawsze ok. Olej i filtry nowe. Czy to może być wina pompy? Wspomaganie kierownicy działa jeszcze przyzwoicie. Ktoś tak miał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Juri007    0

Odkopuje temat.

Z dnia na dzień było coraz gorzej. Zapadła decyzja-rozpoławiamy. Pomógł  nam mechanik, który stwierdził że to  nie kwestia sprzęgła, i nie pomylił się. Tarcza była nowa, czyli handlarz od którego kupiliśmy nie kłamał że wymieniał.

Musieliśmy zdjąć skrzynie pośrednią, były tam dwie podkładki sprężyste w kształcie stożka. jedna z nich była pęknięta i tarczki w skrzyni pośredniej nie były ze sobą ściśnięte i stąd ten poślizg.

Przy okazji wymieniliśmy jeden synchronizator od rewersu, uszczelnia i tak dalej. 

teraz stał się demonem mocy.

Może komuś kiedyś przyda się temat. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ice2288    0

witam mam pytanie do znawcow cergosa 350.zamierzam kupic taki ciagnik z 98r pytanie odnosnie skrzyni biegow znalazlem taki traktor z prawej strony przy dzwigni biegow 1-5 (z prawej strony tej dzwigni) sa dwa otwory.i zastanawiam sie czy orginalnie w tym modelu byly zamontowane w tym miejscu polbiegi a ktos moze celowo zdemontowal te dwa przyciski?czy mozliwe ze orginalnie byla zamontowana taka manetka?dodam ze z lewej strony fotela jest dzwignia dodatkowa od biegow z trzema pozycjami?dzieki z gory za odp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartus01    0

Po prawej stronie masz dźwignię w niej dwa przyciski do półbiegów, prawdopodobnie ktoś je wyją skoro te otwory. Natomiast dźwignia z lewej strony służy do zmieniania zakresów, biegi szybkie - luz - biegi wolne.             Jak wygląda ta manetka?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez 1ariel
      Cześć posiadam ciągnik Renault 155.54 i mam w nim problem ze smarowaniem klawiatury na szóstym cylindrze. Jest bardzo słabe a nawet zanikające. Co mógłbym zrobić aby było wyższe ? 
      Proszę o radę lub dobrą wskazówkę.
    • Przez dawid464
      witam mam pytanie czy silnik d226-6 rożni się czymś oprócz tubro od td228-6 mają one takie same pojemności, tłoki ???
      czy są morze to inne silniki różniąc się od siebie czy są dostępne części do td228-6 ????
    • Przez BartekCiszek
      Witam mam problem a mianowice mam renault 103.54 i licznik elektryczny nie dziala sprawdzalem kostke i okazuje sie ze nie ma pradu w wszystkich stykach  prosze o pomoc z gory dziekuje 
    • Przez pieniu2506
      Witam . Mam problem z ehr przy renault Ares 626 rz . Chodzi o to że podnośnik na blotnikach podnosi natomiast nie działa funkcja opuszczania. Sprawdzałem przyciski przekładając wtyczki i są dobre. Ma ktoś jakiś pomysł? Podnośnik sterowany z kabiny działa ok
    • Przez Friedrich
      Witam,
      Chcę wymienić filtry hydrauliki w swoim aresie i mam problem z ich znalezieniem. Otóż z tego co widzę jest ich 3 - patrząc od tyłu najpierw największy (najszerszy, krótki) i następne dwa wąskie ale długie. Udało mi się znaleźć numery dwóch - 6005022974 (najszerszy) oraz 6005022975 (wąski). Pytanie brzmi, czy są to właściwe filtry do tego ciągnika (w sklepach internetowych widnieje ten model jak pasujący) oraz (co najważniejsze) czy te dwa filtry wąskie są takie same, czy do każdego idzie inny wkład?
      Z góry Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.