Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To co innego, bo wszystkie obrotomierze po 1986 roku w ciągnikach Renault są elektroniczne.

Cyfrowe jak najbardziej nadają się. Większość współczesnych ciągników ma elektroniczne obrotomierze, przeważnie będą to ciekłokrystaliczne, ale nie tylko.
Nie ma czego się bać, to zwykły i naturalny postęp techniczny i technologiczny.

  • Like 1
  • Thanks 1
Opublikowano

To ja dodam od siebie ,że ten z białą tarczą(ten za ok 400zł) co jest powiedzmy"dedykowany zamiennik" z olx-a do Reno jest naprawdę ok.

W ramkę pasuje ,ma regulację tzw kalibrację ustawień obrotów,dobre podświetlenie ,cyfrowy licznik mtg. Chyba ,że ktoś szuka do max 100zł to chyba nie będzie szału....

Dodatkowo org kostki przyłączeniowej nie psułem tylko wyprowadziłem kable więc w razie wu(może gdzieś dostanę org.) wracam do org.

Opublikowano

Obrotomierz ma z tyłu obudowy guzik którym zmienia się nazwijmy to podziałkę.Mając drugi cyfrowy pomiar laserowy zczytałem obroty z wału i wybrałem odpowiedni tryb w liczniku.

Oczywiście ma cyfrowy pomiar mtg.Na dole tarczy standardowo.

 

Opublikowano

Max coś ok 2400,jak dobrze pamiętam może 50+-.Min to zdaje się ok 800obr. 

Ustawiłem to wg innego czujnika z obrotów na wale które nim zmierzyłem. Jak skalibrowałem obroty to na licznik mtg nie patrzyłem uważając ,że pewnie naliczał będzie dobrze.

Jak tylko będzie taka możliwość zobaczę jak to jest.Ale pewnie godzina pracy=godzina na zegarku.

6 godzin temu, AlaCapone napisał:

W takim razie przy jakich obrotach jedna mtg pokrywa się z godziną zegarową?

Jak uważasz mam to sprawdzić?

Opublikowano

Napisz proszę po kolei, jak przebiegała „kalibracja” tegoż obrotomierza?

Jak sprawdzić? – bardzo prosto – przekręć kluczyk w stacyjce w pozycję 1 (pierwsza w prawo) kontrolki zapalają się (ale bez odpalania silnika) i pozostaw w tej pozycji na 10-20 minut. Jeśli licznik zacznie „bić” (wskazywać cyferki) mamy do czynienia z licznikiem godzin pracy.
(liczniki z mechanizmem mechanicznym zaczynają „tykać” już od chwili przekręcenia kluczyka, zaś z elektronicznym - nie ma tegoż „tykania”)

  • Like 2
Opublikowano
Dnia 12.01.2018 o 08:16, AlaCapone napisał:

Napisz proszę po kolei, jak przebiegała „kalibracja” tegoż obrotomierza?

Po zamontowaniu ,uruchomiłem silnik ,za pomocą miernika laserowego odczytałem obroty z koła wału korbowego,takież to obroty ustawiłem na obrotomierzu guzikiem zmieniającym "podziałkę".

Sprawdziłem czy odczyt pokrywa się przy innych obrotach silnika.Sprawdziłem obroty max było zdaje się ok 2400obr.

Dnia 12.01.2018 o 08:16, AlaCapone napisał:

Jak sprawdzić? – bardzo prosto – przekręć kluczyk w stacyjce w pozycję 1 (pierwsza w prawo) kontrolki zapalają się (ale bez odpalania silnika) i pozostaw w tej pozycji na 10-20 minut. Jeśli licznik zacznie „bić” (wskazywać cyferki) mamy do czynienia z licznikiem godzin pracy.
(liczniki z mechanizmem mechanicznym zaczynają „tykać” już od chwili przekręcenia kluczyka, zaś z elektronicznym - nie ma tegoż „tykania”)

Wzbudza się dopiero po odpaleniu,więc "po kluczyku" nie mam nic na wyświetlaczu.

Opublikowano

Taka kalibracja wynika z zaleceń producenta? Możesz podesłać instrukcję do niego? Makie są możliwe "podziałki" i od czego zależą?

W takim razie odpal silnik i utrzymuj obroty biegu jałowego i sprawdź zgodność z zegarkiem, czy będą jednakowe wskazania. Jaka jest dokładność wskazań licznika mtg? (tylko godziny, czy także minuty)

  • Like 1
Opublikowano

Tak, stosowałem się do zaleceń instrukcji. 

Wg instrukcji należy dopasować liczbę impulsów przypadających na jeden obrót silnika.tzn naciskając guzik z tyłu obudowy zmieniamy wartość "podziałki" od 0 do 250,która jest widoczna w polu gdzie później mam wyświetlacz mtg.

W praktyce było tak ,że ustaliłem sobie obroty wg czujnika laserowego np 1000obr i dotąd naciskałem aż zegar ustawił się na 1000 u mnie na skali.A jak się nie mylę to wg "podziałki" miałem 12.5.

Tak mam godziny i minuty pracy.

Sprawdzę te wskazania raz jeszcze dla pewności ale zależało mi żeby dobrze wskazywało to ustawiałem to chwilę.

 

Opublikowano

Dzięki, za odpowiedź. Dopytuję się dlatego, że coś mi się wydaje, że miałeś wcześniej problemy z ustawieniem pompy wtryskowej - teraz miałeś okazję ustawić odpowiednie obroty silnika minimalne i maksymalne, choć to nie będzie to samo co na stole probierczym.

Jakie były obroty minimalne i maksymalne wg wskazań czujnika laserowego a jakie dla tegoż obrotomierza? Jakie były przekłamania?

Wiesz już, czy posiadasz licznik motogodzin, czy licznik godzin pracy?

  • Like 2
Opublikowano

Po wymianie regulatora wraz ze szczotkami (jakiś zamiennik) w alternatorze obrotomierz działa ale nie wiem czy aby dobry jest prąd ładowania bo ładowanie wynosi 14,58 V (bez obciążenia) czy aby nie za dużo. Jaki powinien być prawidłowy

Opublikowano (edytowane)

Przy jakich obrotach silnika?

Prawidłowe wskazania woltomierza dla poprawnie działającego alternatora powinno zawierać się w granicach: 13,6 V - 14,4 V (z tolerancją ± 0,1 V).

Edytowane przez AlaCapone
  • Thanks 2
Opublikowano

Wskazania do przyjęcia, różnica zapewne wynika z tolerancji (niedokładności) miernika.
Sprawdź wartość napięcia podczas włączenia odbiorników napięcia (światła długie, jeden z kierunków, wycieraczki, światła STOP).

A tak na marginesie dokonywany pomiar to wartość napięcia ładowania.

  • Thanks 2
Opublikowano

Witam szanowne grono!

Mam pytanie, gdzie jest podłączony kabel od motogodzin w Renault 120.54? Od obrotomierza to do wyjścia W w alternatorze. 
Przy alternatorze "wisi" jakiś odłączony kabel a motogodzin nie liczy. Z góry dziękuję za odpowiedź.

Opublikowano
Dnia 16.02.2020 o 20:37, tinzin napisał:

Przy alternatorze "wisi" jakiś odłączony kabel a motogodzin nie liczy

mógł się połamać któryś trybik napędzający bębenki z liczbami

Opublikowano
21 godzin temu, tinzin napisał:

W takim razie jak "liczą"? Nie ma linki która by napędzała, nie widzę żadnego czujnika, albo raczej nie mogę znaleźć...

przecież napisałem że sygnał z alternatora

Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj rozebrałem licznik, ze wstępnych oględzin trybiki wydawały się, ze są ok, ale ten żółty od wewnętrznej strony zjechany, zęby wytarte 🤢. Chyba trzeba będzie kupić zamiennik, bo trybika raczej nie dostanę.

Dziękuję za odpowiedzi/ podpowiedzi

Edytowane przez tinzin
Opublikowano

Pomierzyłem stary, bo brakowało "tylko" 6 dużych zębów, małe miałem prawie starte, policzyłem zęby. Wujek google, allegro i bingo:)
Mam teraz sportowy traktor :)

Cieszę ze mogłem trochę pomóc.

Od miesiąca mam 120 i nadal nie wiem do czego służy czarny przełącznik na środku, na desce rozdzielczej, który można przełączyć w prawo lub lewo.
na pewno nie od kierunkowskazów :P 

 

  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v