Skocz do zawartości

Wymiana osłony gumowej zwrotnicy resorowanej Ursus 912


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Musisz rozebrać wszystko do takiej postaci jak w katalogu ^^. Jak nie ma luzów to tego nie ruszaj bo i tak zaraz sparcieje ta osłona. Szkoda roboty. A jeśli są luzy to wymień te zwrotnice na zwykłe nieresorowane.

Opublikowano

Potrzeba do tego jakieś ściągacze czy coś? Czy wystarczy tylko rozkręcać po kolei? Zwrotnice bez luzu dla tego chce założyć gumę by je chronić przed kurzem.

Opublikowano

Nic specjalnego nie potrzeba. Trza tylko uważać jak górny dekiel odkręcasz, na te śruby M8, bo może trochę wystrzelić do góry, potem przy skręcaniu trza go dociągnąć do zwrotnicy.

Opublikowano

Kiedyś jak miałem C-385 to były zwrotnice resorowane i koła 20. Później był Zetor 8011 jakiś eksportowy to miał koła 11.5/80-15.3 i zwrotnice nieresorowane. Nie czułem żadnej różnicy między tymi dwoma ciągnikami.

Opublikowano

No z tymi gumami to jest szał rozporka, tak się prują że szok, kto to robi taki szajs i z czego to ja już nie mam pojęcia, do tego wymiana to masakra.

Opublikowano
Dnia 25.01.2017 o 21:27, tomek73 napisał:

Nigdy  w życiu na  sztywne. Ma u nas jeden w drogówce to jest tragedia.

Po prostu trza kupić dobre gumy.

Gdzie kupić dobre gumy, ja sprowadziłem nawet z Czech i też ich jakość jest taka kiepska, że wytrzymują tylko góra dwa lata i parcieją.

Słyszałem, że pasują od jakiegoś samochodu od przegubu.

czy ktoś się może orientuje z czego można dopasować takie gumy ???

Opublikowano

Ja też bym kupił dobre jak ktoś ma namiar ... Trochę mi się nudziło :D  i sam sobie takie gumy zrobiłem, ale to trochę roboty, będę testować. To jest żywica poliuretanowa,  torchę sztywna, ale zobaczymy. Gumy są rozcięte, żeby ząłożyć bez rozbierania przodu. 

IMG_20250103_205256_523 (1).jpg

Opublikowano

Dopiero założone, a ciągnik jeszcze na nich nie "skakał". Skleiłem klejem poliuretanowym. Sprawdziłem tylko, że te plastikowe pierścionki się ślizgają i osłona się nie zatrzymuje. Będę wozić obornik to popracują i się zobaczy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ramzeus
      Witam.
      Zabrałem się wreszcie za przednią oś w moim traktorze C385 bez napędu, oś resorowana stary typ. Po rozebraniu okazało się, że tulejki przednią i tylna były jeszcze jako takie ale tuleja stalowa w osi była mocno wyklepana. Normalnie ścianka tej tulei ma mieć 10 mm a u mnie miejscami było ok 5mm. Nie było już czego ratować. Zastanawiałem się nad kupnem nowej jednak podjąłem decyzję o regeneracji poprzez wycięcie starej i wymianę tulei na nową. Jako materiał użyłem cylindra do siłownika hydraulicznego w środku fi 50 po zewnątrz 70 więc prawie gotowiec. Dałem do tokarza bo trzeba było obrobić czoła, wywiercić otwór pod sworzeń i w środku wyluzować zostawiając na końcach po 70mm wymiaru nominalnego pod sworzeń. Trzeba jeszcze z zewnątrz zebrać na długości 100 mm do średnicy 69mm to część, która wchodzi w oś. W zasadzie tyle, reszta to moja działka. Szlifierką kątową wyciąłem starą tuleję, wstawiłem nową i pozostało tylko zaspawać. Trzeba trochę podszlifować tarczą trzpieniową bo spawanie zawsze trochę zniekształci materiał. Tuleja jest w tolerancji H8 więc tak suwliwie pasuje do sworznia przed spawaniem. Gdyby komuś trzeba było kupić taką tuleję to najtaniej pewnie będzie w Bielsku Białej. Mają praktycznie wszystkie średnice dostępne z magazynu. Poniżej kilka fotek 


    • Przez superhiro2
      Witam, to już kolejna zwrotnica nieresorowana która pekła u mnie przy łożysku oporowym w ciągniku który pracuje z ładowaczem, w większości sklepów już tych zwrotnic nie ma bo wszystkie przez 10 lat wykupiłem, są tylko te resorowane. 
      Wie ktoś może czy zwrotnice resorowane mają tą samą średnicę co te nieresorowane, bo nie ukrywam że te resorowane można kupić już za 200 a nieresorowana tylko na zamówienie co najmniej 600.
    • Przez krycha2000
      Czy ktoś może polecić jakieś dobre gumy na przednią oś resorowaną do C 385, bo już nie mam siły wymieniać gum, które pękają co pół roku. Poradźcie coś, moż pasują od przegubów jakiegoś samochodu ?
    • Przez ursusikc330m
      Czy wie ktoś gdzie można dokupić samą cewkę do załączania napędu w dużym ursusie??
    • Przez ursusikc330m
      Witam co może być przyczyną że nie chce się wyłączyć przedni napęd cały czas świeci się kontrolka 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v