Skocz do zawartości

MF 36 10 Nie działa ręczny i stuka coś w skrzyni na II biegu


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Tak to są 2 zęby napewno. Są to zęby skośne, a w pobliżu jest tylko jedna zębatka skośna co jest na którymś ze zdjęć co dałem, jednak ona ma wszystkie zęby.

Opublikowano

Jutro odkręcę prawy dekiel jeszcze co dźwignie biegów do niego wchodzą to zobaczę co i jak:)

 

No skądś napwwno są...raczej nikt z olejem ich nie wlał ;)

 

A do tego ręcznego też się spróbuje dobrać jakoś.

Napiszę jutro co i jak.

 

Dzięki wszystkim za wskazówki.

Opublikowano

Marcin czy juz moje jak i i roberta wypowiedzi przekonały cie ze że to raczej jest fragment hamulca ręcznego. Wybacz ale wydziałem juz kilka rzeczy w MF i mniej wiecej pamiętam jak wygladaja poszczególne jego elementy. poszczególene tarcze w ym ciągniku róznia się troche od siebie i po tych własnie róznicach mozna rozpoznac skąd pochodzą a skod tymasz to wiedzeć jeżeli sam piszesz że ich nie widziałeś. Może ja trochę sie nieprecyzyjnie wypowiedziałem na temat tarczy hamulca co mogło sugerowac ze jej okładzina podobna jest do tej jaka jest np na tarczy sprzęgłowej w 330 ale juz robert to wyjasnił.

 

PS w tym ciagniku sa 4 tarcze w hamulcu ręcznym.

Opublikowano

I już prawie wszystko jasne:)

 

Odkręciłem również dekiel co wchodzą dźwignie od biegów.

 

W zębatce na górnej ośce brakuje tryba na biegu nr 2, dlatego stuka.

Koszt tej zębatki byłem pytać to 1200 zł...jeszcze ujdzie <_<

Dolna na szczście jest czysta i nie porysana jeszcze....bo cena jej już troszkę większa jakby się wyrobiła od górnej.

 

Kawałek tej tarczy jest tak jak część pisała jest od hamulca ręcznego.

Koszt 420 zł 1 tarczka, wchodzą 4.

 

Robocizna ...i tu już cena mi się nie podoba jak 2 powyższe..powiedzieli mi w sklepie co mają również mechaników 65 zł/h/1 mechanik czyli jakieś 2300 zł za rozebranie i złożenie skrzyni.

 

Panowie co myślicie o tej stawce godzinowej. Nie za wysoka?

Najlepiej by samemu rozebrać...tylko żeby potem złożyć.

Sezonu jescze nie ma więc czas jest zawsze by te 2300 zł w kieszeni zostało

Opublikowano

Stawka jest stanowczo za duza. Ja jak robie to sam (pomoc 2 odoby jest potrzebna jedynie w dwóch momentach) to zajmuje mi to dwa dni spokojnej pracy. Chodzi tu o rozjechanie ciągnika, rozebranie skrzyni, wymianę elementów i poskładanie wszystkiegodo kupy tak że cignik jest gotowy do wyjazdu w pole. Ostatnio wymieniałem łożysko na tym wałku na którym siedzi to koło co ci sie wysypało więc robota była podobna. Ja za takie cos bym nigdy nie powiedział 2300 no i sam bym tyle nie załacił jeżeli ktos by mi to robił.

Opublikowano

Też jestem tego zdania.

A skąd Rafik jesteś?

 

Nie mam zamiaru komuś płacić 2300 zł za 2 dni pracy.

 

A ma ktoś może uzywaną zębatkę do biegu nr 2 do MF 36xx, tą na górną oś(Bo podobno do wszystkich tej serii takie samo 37 zębowe koło przychodzi), bądź tarcze do ręcznego?

A jak by miał ktoś sklep i nowe to niech też napisze ile by chciał, bo jestem na kupnie.

Opublikowano

witam odnawiam temat. 

 

kupiłem 3050 i nie było ręcznego więc zajrzałem.  

tak samo tarcze rozwaliło i znalazłem jej część w komorze

 

zdjąłem dekle od skrzyni i mostu niby nie widać reszty części wszystko ładnie wygląda

 

jakiej firmy tarcze kupić żeby historia się nie powtórzyła

jak rozebrać kosz, czy wyjąć cały, czy tam na miejscu rozebrać odkręcając te trzy śruby na ampul

jak zdjąłem dekiel od skrzyni to czy uda mi się go włożyć na miejsce, na co muszę uważać by coś nie sknocić.         

Opublikowano

robie własnie ręczny u znajomego, więc tak zdejmujesz dekiel z prawej i lewej strony te przy samych zwolnicach ( z prawej nie ten co wchodzą dzwignie zmiany biegów tylko dalej). zlokalizuj ręczny, jest na dolnym wałku. trzeba rozpiąć wałek poprzez przesunięcie tulei co jest na nim, żeby to zrobić trzeba wybić kołek blokujący. wyjmujesz ten element wałka. Potem trzeba rozkręcić ręczny poprzez odkręcenie trzech śrub na imbus plus jedna na śrubokręt płaski. Gdy śruby już będą wyjęte to można otworzyć przednią ściankę recznego na bok tak jak by był na zawiasie. i wyjmuszesz tarczki. Jeśli któraś jest w kawałkach to obowiązkowo trzeba znaleść reszte, można w tym celu otworzyć pokrywe od dołu co wychodzi z niej napęd od przedniego mostu. 

Opublikowano

a ja mam inny problem otóż puka mi coś w skrzyni biegów ale na każdym biegów polowe przyspieszacz również ktoś może się orientuje co może być przyczyną 

Opublikowano (edytowane)

trzeba zajrzeć i to szybko. nie jeździj z tym bo może coś ci się odpięło i wpadnie miedzy tryby i d*pa. jeden tryb 3 tyś wiec lepiej nie ryzykuj. 

opisz jeszcze jakieś objawy?

 

Edytowane przez olkosio

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez qkohe155
      Tak jak w tytule - od zakupu(4 lata) mam problem z odpaleniem gdy jest zimno. Jak jest ciepło to bez żadnego problemu, dlatego w sezonie się tym nie przejmuję, chyba że jakaś zimowa orka się przeciąga. Jesienią jakoś wspomagam się prostownikiem. Jednak jak już te parę razy w roku trzeba go odpalić zimą to robi się wielki problem.
      Niby akumulatory przychodzą na 1 myśl, ale latem nie ma żadnych problemów, w dodatku czasem poczyszczenie niektórych kabli daje mniejszy, lub większy efekt. Tylko, że napięcie zimą potrafi spaść przy kręceniu do okolić 7V. Czy mierząc multimetrem bezpośrednio na biegunach akumulatorów jestem w stanie tym sposobem wykluczyć kable? I teraz nie wiem czy wymieniać od razu dla pewności i akumulatory i wszystkie kable idące do rozrusznika? A dlatego taki wywód na ten temat, ponieważ tam jest takie spaghetti jak na zdjęciu(2 kable na 1 planie to akurat od prostownika).

      2 akumulatory, w dodatku zwróćcie uwagę, że mają odwrotnie bieguny niż wszystkie co mieli w sklepach, 3 osobne plusy i bezpieczniki po drodze. Masa idzie na hebel i rozdziela się na 2, ale dla pewności hebel zdążyłem ominąć.
      Może ktoś mający tą serię wysłać zdjęcie jak to wygląda u niego?
      Najchętniej to bym wpakował 1 duży akumulator tak jak kiedyś zrobiłem w 6180 i by było po problemie, ale w tą skrzynkę się wystarczający raczej nie zmieści.

    • Przez Rolnik8888
      Witam mam problem z podnośnikiem mianowicie świeca się dwie diody jak na zdjęciu podnośnik nie reaguje ani na podnoszenie ani na opuszczanie od czego zacząć ciągnik MF 5455

    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze światłami awaryjnymi w MF255 i kontrolkami. Wymienione włącznik, przerywacz, cała instalacja. Wszystkie styki i masy wyczyszczone, kontrolki i bezpieczniki nowe. Najbardziej irytuje mnie fakt, że przez chwile już wszystko grało. Przykręciłem osłony i znowu jest problem. Kilka razy już wszystko rozbierałem i czyściłem i nadal nie mam rozwiązania.
    • Przez Clark
      Szukam patentu na przełożenie przewodów w błotnikach w MF255. Układam nowa instalację i mam problem z przełożeniem przewodów w tunelach błotników. Ma ktoś jakiś patent? Przepchnięcie raczej w grę nie w chodzi bo skutecznie uniemożliwi to łuk na błotniku i brud w samym tunelu. Myślałem żeby włożyć przewody w peszel i przymocować do błotnika od wewnętrznej strony. Plus tego rozwiązania byłby taki, że będzie łatwy dostęp i brak brudu ale nie wiem sam czy warto odchodzić od oryginału. 
    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze zdjęciem ramion z wielowypustu przekładni. Ściągacz się rozgina, uderzyć się tego nie da, WD, podgrzewanie itp nie działa. Macie jakieś patenty jak to ściągnąć? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v