Skocz do zawartości

Polecane posty

jk33    2

Witam wszystkich ponownie , mam pytanie do użytkowników serii 6245 itp... odnośnie świecy płomieniowej, jak się powinno ją włączać , na forum znalazłem że w niektórych modelach MF kluczykiem w stacyjce w przeciwną stronę i trzymać 15 sek a także chyba w mf 3080 przekręcic kluczyk do momentu aż zgasną kontrolki ale przed wystartowaniem rozrusznika i też trzymać 15 sek , u mnie żadna z tych metod nic nie daje tzn. nic nie słysze aby cos się działo w kolektorze, chyba że mam uszkodzoną świece , czy jeśli wykręcimy świece z kolektora i będzie sprawna to powinna się nagrzewać tak by to było widoczne ? jeśli ktoś miał podobnie to proszę o rade i z góry dzięki , a tak w ogóle ciągnik pali od strzała mówiąc krótko....w te ostatnie mrozy stał około miesiaca nie ruszany a przy -10 odpalił bez problemu ,dlatego nie wiem czy to zasługa świecy płomieniowej czy po prostu daje rade bez niej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian3005    45

U mnie świeca jest odłączona i pali od strzałą w mróz i nie mam kontrolki na kokpicie od świecy . MF 6290

 

Ale kiedyś w innym ciągniku sprawdzaliśmy zasadę świecy i wyglądało to tak: przyciskiem załączaliśmy świecę ( nagrzewała się ) jak kontrolka zgasła (wraz z gasnącą kontrolką świeca była nagrzana i przestał dopływać prąd)  gorąca świeca zaczęła dawać płomień przez parę sekund więc wtedy trzeba było uruchamiac traktor 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dexter00    13

U mnie w 3080 świece uruchamia się razem z zapłonem ale ja przekrecam kluczyk a nie wciskam sprzęgła i wtedy kontrolki widac ze przygasaja i swi ca pali.daje tak 10- 15 sekund i pali jak w lecie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kamilc017    53

Ostanio u siebie chciałem odpalić MF 6290 było coś koło -15'C niedało się go wogóle odpalić. Sprawdziliśmy świecę płomieniową grzać grzała tylko że jak się nagrzała to nie puszczało paliwa. Koszt świecy około 15-20zł w byle jakim sklepie jest to tj. Uniwersalna. Co do odpalania. Moim zdaniem muszisz napoczątku bez wciskania sprzęgła przekręcić stacyjke tak jak do odpalania do końcaa na około 20sec i wtedy odpalasz ciągnik. Można też zrobić tak że przed grzaniem świecy próbować go uruchamiać przez około 1-2sec po to że od pompy idzie przewód do świecy płomieniowej i nabije tam ciśnienia i gdy podgrzejesz to wtedy zacznie się w kolektorze to palić. Chyba że to tak działa że po zgaszeniu nadal jest tam ciśnienie i gdzy przekręcisz kluczyk do końca bez sprzęgła to świeca się podgrzewa puszcza ropę a ona się zapala. Sam do końca niewiem jak to ustrojstwo dokładnie działa. Myślę że pomogłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    2060
(edytowany)

przepompowac pompka paliwa i juz jest cisnienie na swiecy, jak nie puszcza paliwa to albo popsuta swieca albo zapchany dopływ do niej, w srodku jest spiralka i jak wyjmiesz swiece to nagrzewa sie to do czerwonego. Co do uruchamiania w seri 62xx to nie wiem, ale u mnie w noweszej 64 jest przycisk, naciska sie i grzeje.

p.s zapomnialem dodac ze warto sprawdzic czy napiecie dochodzi, oczywiscie pod obciazeniem.

Edytowano przez Uziu92

Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Sprawdzając świecę czy działa, po wykręceniu trzeba dotknąć no masy, bo inaczej nie zadziała. Trzeba to pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jk33    2

Dzięki za podpowiedzi ,dziś się trochę pobawiłem i udało mi się dojść w jaki sposób to ustrojstwo się odpala a mianowicie przekręcam kluczyk tak jak do odpalenia ale bez sprzęgła i trzymam jakieś 15-20 sek ,świeca w tym momencie robi się czerwona jak na obrazku niżej , a następnie wciskamy sprzęgło i wraz z rozruchem idzie paliwo na świece po czym następuje zapalenie  jak widać na załączonych obrazkach. Mam nadzieję że komuś także się to przyda.

post-1376-0-52512000-1484942942_thumb.jpg

post-1376-0-16366800-1484942959_thumb.jpg

post-1376-0-75817000-1484942973_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Soltys85
      Witam! Siadła mi pompa wtryskowa i dziwi mnie pewna rzecz w Korbanku powiedzieli mi ze taka pompa kosztuje 13tys natomiast w lokalnym sklepie podałem nr i koszt 4 rzetys jak to mozliwe, sprzedawca mówił ze jest orginala Boscha. Czy jest to jakis zamiennnik?? Przykładowo mowił ze do Claasa w serwisie chcieli 11tys a oni mieli za 6 czy serwisy tak zawyzaja cene?? Chociaz słyszałem ze te pompy tanie nie sa. Co o tym sadzicie ?? Bo chce zrobic to dobrze...
    • Przez Darek1899
      Darek1899     0 Odpowiedziano: 2 minuty temu   Cześć mam takie pytanie.
      Mianowicie dziś normalnie oralem swoim mf4260 i przy opuszczaniu pługa(na uwrocie) coś mi się stało z przednim napędem tzn zaczęło coś pukać a odgłos dochodzi przynajmniej tak mi się wydaje z skrzyni 
      Napęd działa bo sprawdzałem w piaskowni... ale puka im szybciej jedziesz tym bardziej puka po rozlaczeniu napędu cisza... po tym jak tak sie stało to jeszcze z 2godz oralem bez napędu i raczej nic nie bylo słychać
      Rewers i ogólnie hydraulika chodzi ok biegi też normalnie a jak sie napęd włączy to puka
      pomoże ktoś coś? 
      Z góry dzięki
    • Przez Kacper257
      Witam
      Dlaczego podczas orki czasami nie utrzy
      muje mi poziomu tylko się rozłącza i świeci się kontrolka ten trójkąt z wykrzyknikiem.

    • Przez kangur95
      Witam wszystkich, moze ktos mi opowie jak bezpiecznie i dobrze odpowietrzyc massey Ferguson 6270, oczywiscie chodzi o uklad paliwowy ? Z gory dziękuję za pomoc.
    • Przez dymek333
      Witam
      Jakiś czas temu kupiłem MFa 6480 dyna 6 z 2006 roku z przebiegiem 6000 mth. Problem polega na tym, że gdy olej w skrzyni osiągnie temperaturę około 35 stopni to giną połówki i mryga kontrolka od danego przełożenia na którym ciągnik się znajdował. Po zatrzymaniu się, wciśnięciu sprzęgła i poruszaniu potencjometrem od automatu problem znika, ale gdy minie około 10 min sytuacja się powtarza. Przy pługu czy gruberze nic się nie ślizga i traktor ciągnie tak jak powinien. Drugi mankament to bardzo nerwowe przerzucanie biegów, aż wyrywa z fotela. Próbowałem kalibrowac ale z marnym skutkiem. Zauważyłem też że podczas kalibracji zmieniają się parametry od automatu na DOT MATRIX ( potencjometr jest w pozycji neutralnej a wyświetlacz pokazuje tak jakby ktoś się nim bawił; czy tak ma byc ? ). Serwis z Korbankowa był cały dzień, ale rozłożył ręce i dowiedziałem się tylko tyle, że z podobnym przypadkiem się jeszcze nie spotkali. Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z czymś podobnym ?

       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.