Skocz do zawartości

Polecane posty

jk33    0

Witam wszystkich ponownie , mam pytanie do użytkowników serii 6245 itp... odnośnie świecy płomieniowej, jak się powinno ją włączać , na forum znalazłem że w niektórych modelach MF kluczykiem w stacyjce w przeciwną stronę i trzymać 15 sek a także chyba w mf 3080 przekręcic kluczyk do momentu aż zgasną kontrolki ale przed wystartowaniem rozrusznika i też trzymać 15 sek , u mnie żadna z tych metod nic nie daje tzn. nic nie słysze aby cos się działo w kolektorze, chyba że mam uszkodzoną świece , czy jeśli wykręcimy świece z kolektora i będzie sprawna to powinna się nagrzewać tak by to było widoczne ? jeśli ktoś miał podobnie to proszę o rade i z góry dzięki , a tak w ogóle ciągnik pali od strzała mówiąc krótko....w te ostatnie mrozy stał około miesiaca nie ruszany a przy -10 odpalił bez problemu ,dlatego nie wiem czy to zasługa świecy płomieniowej czy po prostu daje rade bez niej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian3005    45

U mnie świeca jest odłączona i pali od strzałą w mróz i nie mam kontrolki na kokpicie od świecy . MF 6290

 

Ale kiedyś w innym ciągniku sprawdzaliśmy zasadę świecy i wyglądało to tak: przyciskiem załączaliśmy świecę ( nagrzewała się ) jak kontrolka zgasła (wraz z gasnącą kontrolką świeca była nagrzana i przestał dopływać prąd)  gorąca świeca zaczęła dawać płomień przez parę sekund więc wtedy trzeba było uruchamiac traktor 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dexter00    13

U mnie w 3080 świece uruchamia się razem z zapłonem ale ja przekrecam kluczyk a nie wciskam sprzęgła i wtedy kontrolki widac ze przygasaja i swi ca pali.daje tak 10- 15 sekund i pali jak w lecie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kamilc017    47

Ostanio u siebie chciałem odpalić MF 6290 było coś koło -15'C niedało się go wogóle odpalić. Sprawdziliśmy świecę płomieniową grzać grzała tylko że jak się nagrzała to nie puszczało paliwa. Koszt świecy około 15-20zł w byle jakim sklepie jest to tj. Uniwersalna. Co do odpalania. Moim zdaniem muszisz napoczątku bez wciskania sprzęgła przekręcić stacyjke tak jak do odpalania do końcaa na około 20sec i wtedy odpalasz ciągnik. Można też zrobić tak że przed grzaniem świecy próbować go uruchamiać przez około 1-2sec po to że od pompy idzie przewód do świecy płomieniowej i nabije tam ciśnienia i gdy podgrzejesz to wtedy zacznie się w kolektorze to palić. Chyba że to tak działa że po zgaszeniu nadal jest tam ciśnienie i gdzy przekręcisz kluczyk do końca bez sprzęgła to świeca się podgrzewa puszcza ropę a ona się zapala. Sam do końca niewiem jak to ustrojstwo dokładnie działa. Myślę że pomogłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1849

przepompowac pompka paliwa i juz jest cisnienie na swiecy, jak nie puszcza paliwa to albo popsuta swieca albo zapchany dopływ do niej, w srodku jest spiralka i jak wyjmiesz swiece to nagrzewa sie to do czerwonego. Co do uruchamiania w seri 62xx to nie wiem, ale u mnie w noweszej 64 jest przycisk, naciska sie i grzeje.

p.s zapomnialem dodac ze warto sprawdzic czy napiecie dochodzi, oczywiscie pod obciazeniem.

Edytowano przez Uziu92

Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    139

Sprawdzając świecę czy działa, po wykręceniu trzeba dotknąć no masy, bo inaczej nie zadziała. Trzeba to pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jk33    0

Dzięki za podpowiedzi ,dziś się trochę pobawiłem i udało mi się dojść w jaki sposób to ustrojstwo się odpala a mianowicie przekręcam kluczyk tak jak do odpalenia ale bez sprzęgła i trzymam jakieś 15-20 sek ,świeca w tym momencie robi się czerwona jak na obrazku niżej , a następnie wciskamy sprzęgło i wraz z rozruchem idzie paliwo na świece po czym następuje zapalenie  jak widać na załączonych obrazkach. Mam nadzieję że komuś także się to przyda.

post-1376-0-52512000-1484942942_thumb.jpg

post-1376-0-16366800-1484942959_thumb.jpg

post-1376-0-75817000-1484942973_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez damix16
      Witam kolegów z forum. 
      Przejrzałem już chyba wszystkie tematy zwiazane z moimi problemami i juz nic z nich nie wiadomo. 
      Mianowicie, kupiłem MF 8110 z 97r. Mam kilka kłopotów i nie znalazłem sensownej odpowiedzi. Z wszystkich wynika że "zmień coś, może pomoże" KPINA! Jak nie wiem to sie nie odzywam! 
      Wracając do tematu. 
      Problem 1.
      Przy pełnym skręcie kierownicy to rozłącza sprzęgło i zapala się trójkąt i jeszcze jedna kontrolka. Po wciśnięciu sprzęgła i przegazowaniu jedzie i po chwili przestaje. Wspomaganie kierownicy działa lekko. 
      Problem 2.
      Sprzęgło bierze na samej górze, z wyczuciem da sie ruszyc bez szarpania, ale jak wsiądzie inna osoba nie znająca ciągnika to szarpie bardzo. Czasem czuć jak rusza, po sekundzie rozłącza i znów rusza i potem już jedzie. 
      Problem 3.
      Nie potrafi wykiprować nowej przyczepy z urobkiem. Nowy siłownik w przyczepie i węże. Podnosi na 3 elementy z 6. Po podlaczeniu manometru z tyłu i włączeniu kiprowania pokazuje od razu tylko 110bar i stoi. Ani nie skacze ani nie maleje. Olej w skrzyni czysty świeży. 
      Problem 4. 
      Podczas jazdy po drodze bez napędu, przy prawie maksymalnej prędkości miga kontrokla półbiegu D, jak sie jeszcze przyspiesza to zaczynają migać ABCD i jak się cały czas przyspiesza to w końcu zbija na C. 
       
      Czy ktoś zna konkretną odpowiedź na któryś problem?
    • Przez Marian1224
      Witam od kilku dni w Mf zapala mi się lampka co poniżej na zdjęciu ale tylko wtedy gdy skręcamy kołami i na wolnych obrotach słabo mi wspomaganie chodzi ktoś coś poradzi gdzie szukać problemu ???

    • Przez Nowak5425
      Witam mam problem z hamulcami w ciągniku Mf 5425. Problem polega na tym że gdy jadę z przyczepą, zahamuję i wtedy hamulce w przyczepie blokują i muszę kilka razy nacisnąć pedał hamulca w ciągniku i wtedy odbiją.W czym może tkwić problem? w zaworze w ciągniku ? Mowa oczywiście o hamulcach pneumatycznych. Na pewno problem nie tkwi w przyczepie.
    • Przez Nemo123
      Witam mam taki jak rozgrzeje się olej w skrzyni to zapala mi się kontrolka od zapchanego filtra oleju. Olej i filtry wymieniane jakieś 20h temu (olej Fuchs agrifarm stou 10w40, filtry ten puszkowy i ten mały wkład donaldson, duży wkład mann). Jak ciągnik chodzi pod ładowaczem czyli jakieś lekkie prace to nic się nie dzieje. Kontrolka zapala się przeważnie podczas transportu po przejechaniu 2-3 km. Przed wymianą oleju nic takiego się nie działo.
    • Przez DamianK12
      Witam. Mam problem w moim Fergaju mianowicie po odpaleniu jest wszystko ok a gdy dodam gazu na 1500 obrotów wszystko na desce gaśnie i nie mogę ruszyć wajcha od biegów a gdy zgasze i odpale jest to samo. Proszę o pomoc może ktoś miał podobny problem dodam że skrzynia to powercontrol z 4 polbiegami
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.