Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam.slyszałem ze jest dobrym rozwiazaniem dolanie benzyny do oleju napedowego w ilosci 5l na 70l oleju napedowego.Czy to dobre rozwiazanie i czy ktos to praktykował?A moze macie inne rozwiazania o ktorych nie wiem .....chetnie poczytam o tym i moze cos innego wybiore.Takie rozwiazanie z benzyna chce zastosowac w zetorze 7340 z 2003r i 3 letniej 110km forterze.

Gość czacha17
Opublikowano

Czemu ma służyć takie mieszanie on z benzyną ???,chcesz podnieść moc silnika czy o co chodzi ?

 

Ja słyszałem że kierowcy ciężarówek dolewają benzynę do ON jak są duże mrozy i to podobno pomaga w uruchomieniu silnika w niskich temperaturach .

 

Takie mieszanie paliw może być szkodliwe dla silnika i lepiej nie eksperymentować z paliwem .

Opublikowano

hmm - tankuj na pewnej stacji gdzie mają dobre paliwo i już.

Jak bierzemy paliwo dla siebie z shella w mojej okolicy to mam pewność że nie będzie problemów - od 2000r tam tankujemy i nigdy problemów w zimie nie mieliśmy. Natomiast jak jeden pojazd jest tankowany na stacji w gminie to zimą albo trochę benzyny do albo trochę dentauratu.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Są przecież w CPN-ach specjalne dodatki do oleju napędowego zapobiegające wytrącaniu się parafiny.

Opublikowano

benzyna?-jak już to nafta-taniej wychodzi dodatek do paliw przeciw krzepnięciu-20 parę złotych na 1000 litrów.

denaturat jak najbardziej-nie przeciw wytrącaniu parafiny lecz po to by wodę zneutralizować-jakaś kropla zawsze się znajdzie np. z powietrza.

Opublikowano

benzynę leją kierowcy niektórych ciężarówek - jak skakanka ma juz 1mln kilometrów to jej dodatek nie zaszkodzi.

denaturat - no właśnie jak woda wytrącona przyłapie to jest lipa - ostatnio przeglądałem instrukcję MTZta - zaleca napełnianie baka i utrzymywanie sporej ilości paliwa aby właśnie ta para wodna się nie skraplała.

Opublikowano

lepiej kup jakies uszlachetniacze

mieszanie z benzyna nie wyczodzi najlepiej, przetestowalem kiedys na audi, mialo paliwo nie marznac i lepiej palic <_< , efekt byl taki ze musialem dluzej pokrecic po kazdym zgaszeniu silnika, na szczescie bylo malo paliwa w baku,

stanowczo NIE polecam

Opublikowano

Panowie ja mam takie pytanie. Czy ktoś z was przechowywał ON w dłuższym okresie czasu? Bo ja dwa razy w zbiorniku 1000l trzymałem tak z 5 miesięcy i paliwo sie popsuło :blink: na wierzchu zrobił sie taki klej i paliwo śmierdziało jak jakaś farba albo coś takiego. Na szczęście było już tylko ze 200l ale niestety dwie pompy od ciągników do remontu... Teraz też mam w zbiorniku 300l które ma 3miesiące już zmienia zapach i boje się lać do ciągników. Spotkał się ktoś z czymś takim?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nigdy z takim czymś się nie spotkałem, a nie raz stało i rok - zmień dostawcę bo chyba coś kombinuje z tym paliwem.

Opublikowano

Odnośnie dolewania benzyny do oleju napędowego, to instrukcja mercedesa W 124 zaleca stosowanie dodatku benzyny do ON w czasie dużych mrozów miało to zapobiegać wytrącaniu się parafiny.Stosunek bodajże do 20%, tyle tylko , że tam siedzi rzędowa pompa Boscha.Skoro fabryka znanego producenta zalecała taki dodatek to zapewne wcześniej został on przetestowany. Nie wiadomo jak zniosą to nowe pompy rotacyjne.

Opublikowano (edytowane)

Jak zimowe paliwo to polecam Statoil. Trzeba się tylko dowiedzieć czy mają już w sprzedaży. Ropa prosto z norwegi. Ja zawsze na zimę kupuję 1 beczkę i ciągniki chodzą jak rakieta. Do tego zauważalne jest mniejsze spalanie. W mrozy nie ma problemu z odpalaniem nawet przy -30 stopni. Paliwo zaczyna gęstnieć przy -40 (sprawdzone w zamrażarce :P) Polecam ;)

Edytowane przez Atsihosam
Opublikowano

Trzeci raz tak mi się zrobiło i za każdym razem kupowałem na innej stacji. Ostatnio na lotosie i już zaczyna zmieniać zapach a wcześniej na orlenie. Myślałem że przyczyna może być zbiornik ale tego samego dnia co kupiłem paliwo wlałem w butelkę plastikową żeby sprawdzić czy coś się będzie działo i okazało się że też już zaczyna zmieniać zapach. Nie wiem w czym tkwi problem...

Opublikowano

ozon87@ miałem taki sam problem jak Ty i skutkiem tego było pekniecie wałka w pompie paliwowej w fergusonie,zatarcie pompy w zetore 7211 i bizonie na szczescie tylko foterra sie uchowała. @ zbiorniki 1000 l tak przetesotwałem....wniosek....paliwo wchodzi w reakcje z platkiem z tych beczek jak stoja na słoncu...teraz trzymam paliwo w beczkach 200l ocynkowanych i jest wszystko dobrze.Proponuje dla testu kupic banke 5l taka specjalna do trzymania paliwa np mozna ja kupic w sklepie sthila i wlac tam olej napedowy i potrzymac.JA brałem paliwo z dobrej stacji i zawsze dostawałem swiadectwo jakosci od nich.Nie radze Ci lac tej ropy do ciagnikow bo porpostu pompy bd musiał w najlepszym przypadku czyscic a w najgorszym zatrze Ci sie...proponuje wymienic filtry paliwa(to co w nich zobaczysz moze Cie przerazic tak jak mnie)w zbiornikach paliwa masz pewnie taki brazaowy lepiacy sie nalot...proponuje sprobowac je wymyc jakosc (ja karcherem 2 wymyłem)Dzis zastanawiam sie nad kupnem biornika paliwa takiego specjalnego wraz z dystybutorem.

 

a jesli chodzi o moj przypadek to własnie chce dolac benzyne do oleju napedowego w zime zeby lepiej sie odpalało ciagnika.piszcie dalej swoje poglady na ten temat.

Opublikowano

Panowie ja mam takie pytanie. Czy ktoś z was przechowywał ON w dłuższym okresie czasu? Bo ja dwa razy w zbiorniku 1000l trzymałem tak z 5 miesięcy i paliwo sie popsuło :blink: na wierzchu zrobił sie taki klej i paliwo śmierdziało jak jakaś farba albo coś takiego. Na szczęście było już tylko ze 200l ale niestety dwie pompy od ciągników do remontu... Teraz też mam w zbiorniku 300l które ma 3miesiące już zmienia zapach i boje się lać do ciągników. Spotkał się ktoś z czymś takim?

Mówisz o tych zbiornikach na euro paletach?? Jak tak to one mogą być tego przyczyną...poprostu nie sa przystosowane do przechowywania paliw...Olej napędowy i plastik z tych baniaków tworzy jakąś reakcje chemiczna i dzieją sie takie rzeczy jak mówisz...słyszałem już o takich przypadkach że pompy paliwowe siadaj od trzymania paliwa w tych baniakach :o

Opublikowano

ozon87 trzeba było odrazu pisać ze w mauzerach trzymasz.

Te pojemniki nie są przystosowane do paliw i niewolno trzymać w nich żadnego rodzaju paliwa.

Najlepsze są takie zbiorniki z tworzywa razem z dystrybutorem

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja w tych zbiornikach od lat trzymam olej napędowy po roku, to samo sąsiedzi i nie ma najmniejszych zmian w wyglądzie czy zapachu paliwa, oczywiście nie na żadnym słońcu tylko pod dachem. @ozon87 wyraźnie pisze że wlał paliwo w dniu kupna do butelki i dzieje się to samo, to znaczy że nie jest przyczyną plastikowy zbiornik

Opublikowano

Uważam że jeżeli przyczyną byłby zbiornik to w butelce w którą wlalem ON w dniu zakupu powinien być dobry... A też już zmienia zapach... W każdym bądz razie w przyszłości chyba już do tego zbiornika nie będe lał ON.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Mówię Ci że z 10 lat już leje w te zbiorniki i trzymam po roku i nic się nie dzieje, a ja na jakość paliwa to już jestem uczulony jak mało kto.

Opublikowano (edytowane)

Może tak być, że to biokomponenty. Cytat artykułu naukowca, z netu:

Bio dla diesla

Sytuacja jest jeszcze poważniejsza w przypadku diesli - tutaj biopaliwo to mieszanka oleju napędowego i estrów. Te ostatnie rozpuszczają tworzywa sztuczne, zatem elementy takie jak przewody paliwowe, czy filtry powinny być specjalnie dobrane pod kątem biopaliw.

Estry są także mocno higroskopijne, pod wpływem wody rozpadają się z wydzieleniem kwasu i alkoholu. Kwas w silniku tworzy środowisko wręcz wymarzone dla rozwoju rdzy. Kolejna cecha estrów to skłonność do tworzenia osadów, zapychających silnik.

Biopaliwa stosowane w jednostkach wysokoprężnych, wpływają na przyspieszenie procesu starzenia się oleju silnikowego, który tym samym trzeba częściej wymieniać. To oczywiście oznacza wzrost kosztów eksploatacji samochodów.

Szacuje się, iż do napędu aut poruszających się po polskich drogach służy ponad tysiąc różnych silników. Niektóre są młodsze, inne starsze, łączy je jednak to, że w większości przypadków nikt nie jest w stanie określić wszystkich materiałów, jakie wykorzystano przy ich konstrukcji i czy materiały te nie będą wchodzić w reakcje z biokomponentami zawartymi w paliwie.

 

W takiej plastikowej beczce trzymam tylko ON z prywatnego importu z kraju "B"

Edytowane przez zorzyk2
Opublikowano

poprostu palwio zachodzi w reakcje z plastiiem.Wlałem paliwo do beczek ocynkowanych 200l i te co sa pełne juz z 3msc to nie smieedzi ani nie ma tak zadnego brazowego klejacego sie nalotu.

Wlałem paliwo do butelki po fancie i stało cały rok w takich samych warunkach jak to paliwo w beczkach ocynkowanych i w tym zbiorniku 1000l i okazało sie ze w tej butelce po fancie tez zrobiło sie to samo co w tym zbiorniku 1000l.Wstawie dzis fotke to sami zobaczycie.

Opublikowano

Znajomy od kilku wlewa 5l benzyny na 100 ON i mówi że coś daje.

 

Też tak słyszałem że 5l na 100l ON ludzie mówią żeby to ON nie zamarzał a ile w tym prawdy ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez martinezo
      Witam.
      Zwracam się z pytaniem, jakim środkiem lub olejem konserwujecie swoje maszyny po zakończonym sezonie??
      Wiadomo, że najpierw trzeba maszynę dokładnie umyć, ale jak już wyschnie to stosujecie jakąś powłokę ochronną np. z jakiegoś oleju?? jeśli tak to, proszę o wskazówki jaki środek najlepiej zabezpiecza przed korozją elementy robocze i lakier maszyny (pomijamy olej przepracowany).
      Pozdrawiam użytkowników
    • Przez MFargo
      Ile jest w filtrów od hydrauliki w Massey Ferguson 2 czy 3 i jakie zamawiacie?
    • Przez jgcentrum
      Szanowni Państwo,
      W przypadku zapotrzebowania na wszelkiego rodzaju filtry (m.in. powietrza, oleju, hydrauliczne, przemysłowe) oraz łożyska, uprzejmie proszę o przesyłanie zapytań ofertowych. Z przyjemnością przygotujemy dla Państwa indywidualną ofertę dopasowaną do potrzeb.
      W razie pytań służę pomocą.
      Z wyrazami szacunku,
      [Twoje imię i nazwisko]
      JG Centrum Techniczne
      📞 +48 453 238 260
      📧 kontakt@zaopatrzenieprzemyslu.pl
      🌐 www.zaopatrzenieprzemyslu.pl
      Zapraszam również do zapoznania się z filtrami na naszym sklepie allegro link poniżej:
      https://allegro.pl/uzytkownik/Jgcentrum
    • Przez arty
      Mam lamborghini 775 f plus z 1993 i zetor major 3011 z 1962r - obydwa aktualnie sa na turdusie 15w40  - czytam ostatnio opinie ze turdus to juz nie to co kiedys i nie ma rewelacji  - chce przejsc w obydwu ciagnikach an Shell Rimula R4x 15w40 lub  valvoline ALL FLEET SAE 15W-40. Ktory z tych 2 byscie wybrali? - Ktory lepiej trzyma parametry?  jakies przeciwwskazania na zamiane oleju ?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v