Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
frix

Problem z silnikiem....

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
frix    0

Panowie a wiec mam problem właśnie tego typu że silnik strasznie dymi przy obciążeniu i brakuje mu mocy, oraz pobiera olej. Co może być tego przyczyną? I ile moze kosztować taka naprawa? Dodam że mam silnik perkinsa v6 + turbo czyli powinien mieć 170 koni. Bo przecież przy takim silniku i hederze 4,30 nie powinien mieć raczej kombajn problemu. Dodam iż teren jest dość górzysty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dymienie - sprawdź wtryski + pompa

Moc - j.w.

Branie oleju - może nie być pierścionków już.

 

Od tego należy zacząć.

 

A jak z paleniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

szczewko    31

Sprawdz czy turbina ci nie puszcza oleju bo moze juz jest na wykonczeniu. Jak masz luz na wirniku turbiny i cieknie olej to wyciagaj ja i do regeneracji dawaj bo jak sie sama rozpadnie to koszty wzrosna kilkukrotnie a w najgorszym wypadku sie silnik moze rozwalic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frix    0

z paleniem nie ma problemu. Co do turbiny to powiem Wam że wygląda na przegrzaną ale działa bo był problem tego typu iż turbinka wyskakiwała z przwodu i łapała "lewego" powietrza i wtedy straszliwie dymił potem wymyśliliśmy jak ją zamocować na stałe i było git duża poprawa jednak i tak dymi. Na początku żniw łapał temperature a było to spowodowane praktycznie całkowitym zapchaniem chłodnicy przez poprzedniego właściciela. Po wymontowaniu chłodnicy i dokładnym oczyszczeniu było bardzo dobrze. I teraz na koniec żniw znowu łapał temperature ale to już jest chyba wina czujnika bo po wsadzeniu termometra w chłodnice była dużo niższa temperatura. Eehhh a wracając do silnika to nie wiadomo jak tam jest z np tłokami.... A i co do wtyskiwaczy to były sprawdzane i wszystko było wporządku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdruj77    1

ponoć silniki Perkinsa są delikatne na przegrzania a poprzedni właściciel mógł go przegrzać przez tą chłodnice (mogły pójść pierścienie na skutek przegrzania)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frix    0

Albo też podejrzewamy że mógł zostać podmieniony silnik bo kombajn jest bardzo zadbany. Ma niecałe 2000 motogodzin. no dobra to już mam jakieś pomysły dzięki Wam na dojście co jest w nim nie tak :P teraz trzeba tylko troszkę poczekać aż się zrobi cieplej iii do dzieła ;D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    192

a jaki to model? 31 może? był u mnie chłopak z tym samym problemem, jak zrobi się ciepło mamy rozbierać i szukać co jest,jego kombajn miał bardzo podobne objawy, nie daj boże przegrzać ten silnik :-( wiem co mówie ) w tych modelach często się to zdarza niestety, o silnik trzeba dbać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frix    0

Tak to jest model 31 xp czyli plus turbinka.... Zrobi się cieplej to trzeba bedzie zrobić w nim remont nie ma innego wyjścia.... Hmmm a czy się przegrzał to nie wiem ale być moze i tak bo np widać wyraźnie ze turbina to jest przegrzana raczej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
banan575    104
Panowie a wiec mam problem właśnie tego typu że silnik strasznie dymi przy obciążeniu i brakuje mu mocy, oraz pobiera olej. Co może być tego przyczyną? I ile moze kosztować taka naprawa? Dodam że mam silnik perkinsa v6 + turbo czyli powinien mieć 170 koni. Bo przecież przy takim silniku i hederze 4,30 nie powinien mieć raczej kombajn problemu. Dodam iż teren jest dość górzysty.

 

Moze 360-3p to nie to samo co Twoj ale u nas byl przypadek ze odpalilo sie traktor wszystko pieknie cacy na wolnych obrotach ale jak pojechalo w pole to podczas orki dostal w du.... to dymil parskal i po 5minutach gasl i sciagalismy go z pola drugim ciagnikiem. Po 4 godzinach znowu bylo oki ale jak dostal w dupe to znow gasl po 5min. Okazalo sie ze byl filtr paliwa zawalony i podczas obciazenia pompa nie podawala odpowiedniej ilosci paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    31
Tak to jest model 31 xp czyli plus turbinka.... Zrobi się cieplej to trzeba bedzie zrobić w nim remont nie ma innego wyjścia.... Hmmm a czy się przegrzał to nie wiem ale być moze i tak bo np widać wyraźnie ze turbina to jest przegrzana raczej...

 

A po czym poznajesz ze turbina jest przegrzana?? Łapała "lewe" powietrze czyli takie nieoczyszczone co mogło spowodowac uszkoszenie turbiny, ja bym zaczał od regeneracji turbo i sprawdzenia silnika. Skoro silnik sie gotował to mogło sie cos uszkodzic ale nie nalezy od razu rozbierac w mak. Sciag głowice i zobaczysz co sie dzieje w srodku, moze gniazda sie powypalały i silnik stracił moc,przez co automatycznie bedzie bardziej obciazony i bedzie sie grzał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    192

ja stawiam na turbine ale jak będziesz rozbierał to powinieneś też wyjąć chłodnice i sprawdzić jej drąznosć no i odrazu pompe wody żeby ci się nie grzał potem....to jest troche roboty ale moim zdaniem warto to posprawdzać...

 

ps. chyba wszystkie 31 i 29 są z turbiną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frix    0

A więc tak chłodnica była wyjmowana i czyszczona była strasznie zabita ale to robiliśmy przed żniwami. Po czym poznaje ze turbina jest chyba przegrzana? Boo była nieodpowiednio zamontowana i po pewnym czasie łapała sobie lewego powietrza bo wyskakiwała z przewodu... i jak wyskoczyła to silnik wtedy dymił i dopiero po pewnym czasie zauwazyłem tą usterke i jak włożyłem ją na swoje miejsce tak zeby nie było tego lewego powietrza silnik odrazu inaczej pracował.... teraz jest to wszystko zabezpieczone śrubą tak zeby nie wyskakiwało. teraz ostatnimi czasy też na wskaźniku temp pokazywało 100*C ale to jest chyba wina czujnika bo po odkręceniu korka i zmierzenia temp termometrem elektronicznym temeratura była dużo niższa i nie było widać śladów gotowania się....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frix    0

NOo bede robił remont to wymienie i ten czujnik zeby bylo wszystko wporządku :)i jeszcze raz zrobie chłodnice dla pewności :lol: Jak bedzie pogoda i odpowiednia ilość czasu to się go doprowadzi do stanu takiego jaki mnie interesuje :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    192

no ja swojego też muszę wyciągnąć niebawem (pewnie koniec kwietnia) też musze chłodnice odkamienić bo zaczynał mi łapać czasami w żniwa temperaturki i włożyć termostat bo nie miałem ... wole dmuchać na zimnę :lol: a jaki jest koszt remontu tego silnika orientowałeś się?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frix    0

No ja też pewnie tak gdzieś bede starał się go wyciągnąć :) Jest pare rzeczy do poprawy i zrobienia :lol: Mam nadzieje że wszystko dostane bez problemu jeżeli chodzi o części. Ja mam termostat wyjęty. Myślę że koszt pewnie bedzie w granicach 8 tys jeszecze to zależy co bedzie do roboty. Bo znajomy robił ostatnio całkowity remont w bizonie i koszt był 6 tys... A tutaj no zobaczymy moze i tą turbine dam do przeglądu żeby wszystko było jasne. Bo jak by nie patrzeć to kombajn musi być w bardzo dobrym stanie jeżeli chodzi o żniwa. A ja lubie mieć wszystko zrobione tak jak trzeba a nie na "odwal" I może jeszcze klimatyzacje sobie zrobie bo mam pompe odłączoną, i przewodów gdzieś też nie było... tak to jest jak sie kupuje od handlarza...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    192

wiem coś o tym też się miałem ze swoim na początku... a co do klimy to też muszę nabić bo na koniec żniw mi koles urwał rurkę bo myślał że sest krzywo i chciał wyprostować... poszedł freon do atmosfery  :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frix    0

ja nawet nie wiem czy moja działa ;P Ale pewnie tak :blink: Jeszcze nie wiem jak zamontuje paski do sprężarki :D Ale coś się może wymyśli :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
staszek    3

mam koledzy do was takie pytanie, a mianowicie jaka siła dokrecic głowice i te śruby na korbowodach u perkinsa 4 cylindrowego o oznaczeniu A4- 248 jesli ktos wie byłbym bardzo wdzięczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frix    0

Aaa więc tak panowie silnik został wyjęty... Zrobiona została głowica, turbina, wtryski i pompa paliwowa również została ustawiona tak jak trzeba... aa w efekcie?! Nic sie nie zmieniło prawie. Bo silnik nadal dymi i nie równo pracuje... I teraz jest pytanie tego typu, co z nim robić dalej?? Bo chyb już nie wiele rzeczy można sprawdzić... Jeszcze zastanawiamy się czy nie zobaczyć jak tam rozrząd się sprawuje... No aaa dalej to już nie mam pojęcia co może być.... Ma ktoś jakieś pomysły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
frix    0

Nie nie był remontowany... A przynajmniej nie przez nas. Chociaż widać np na tulejach ślady po honowaniu czyli silnik musiał być jakoś niedawno robiony tłoki też są ponumerowane. Czyli coś musiało być robione. A ii jeszcze mam takie pytanie ile trzeba wlać litrów oleju do silnika?? Bo mam złą miarke :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    0

frix@ jak już robiłeś tyle rzeczy, to komplety naprawcze, szlif wału i ustawienie rozrządu też powinieneś wykonać...

A jeżeli jest to możliwe to podaj dotychczasowy koszt naprawy tego silnika... :)

I czy miałbyś możliwość zrobienia i wrzucenia fotek na AF???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez domi113
      Witam
      Mam zamiar kupić nowe opony berkley do MF 5460 o rozmiarze 540/65 r28 650/65/ r38 obecnie mam 440/65 28 i540/65 r38. Co możecie powiedzieć o tej marce czy warta uwagi jeśli nie to dlaczego i proszę o inne propozycje. Obecne to Trelleborg przód ok 4mm a tył około 35mm po 5 latach użytkowania. Dodam że przednia pekła dwa lata temu i teraz jest używana michelin-ka
    • Przez Monia12345
      Witam może ktoś pomoże, massey ferguson 2620  nagle po wylaczeniu ciągnika i ponownym uruchomieniu go,  wspomagania brak, ktoś może coś pomoże dziękuję za wszelką pomoc 
       
    • Przez matidi
      Siemka!!!!! Czy ktos z was spotkał sie z takim kombajnem co mozecie o nim powiedziec??
    • Przez indyczek87
      Witam poszukuje informacji na temat kombajnu MF 430. Wady, zalety, wydajność, opinie użytkowników.  Bardzo ciężko znaleźć informacje na temat akurat tego modelu więc za każdą wskazówkę z góry dzięki. 
    • Przez trufel11
      witam
      mam w kombajnie założony przełącznik od którego kable idą do skrzyni biegów na skrzyni jest założony przekaźnik i taki jak gdy by silniczek i to połączone jest z linka od załączania biegów i czy możliwe jest ze tym uradzeniem załączą się 3 bieg w tym kombajnie w kabinie mam wajchę tylko na dwa biegi . zdoiłem pokrywę skrzyni biegów i jest tam tam wolna jedna zębatka czy wie ktoś czy ten kombajn ma 3 biegi i czy jest możliwe ze tez silniczek elektryczny załącza 3 bieg???
×