Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Zacznę od początku - a więc, mam 7 hektarów zboża, i do tej pory kosił u mnie znajomy Claasem Consulem. Zaznacze jeszcze że mieszkam w woj. Podlaskiem (gmina Suchowola). Bardzo mi się spodobał ten kombajn, ponieważ osoba która u mnie kosiła nim bardzo go chwaliła. W maju ów wcześniej wspomniana osoba wyjeżdża do USA, i niestety juz sprzedała swojego Consula... U nas jest bardzo ciężko z kombajnem (w mojej wiosce (38 domów), jest tylko jeden Claas Messidor). A więc przemyślałem sobie wszystko i doszłem do wniosku, że będe szukał kombajna, jakiegoś tak do 15-18tys zł. Pierwsze poszukiwania nie przenosiły rezultatów, oglądałem pare Mercatorów, Corsarów, ale albo były zgnite, albo cena kosmiczna. Aż nagle dzisiaj zadzwonił do mnie znajomy i poinformował że jest bardzo fajny Consul za 20tys zł. A więc pojechałem go zobaczyć i jest w super stanie, zero rdzy, rok 1984. Tylko jest jeden problem bo ma silnik Mercedesa. I teraz mam do Was pytanie, czy ten silnik jest lepszy, czy gorszy od Perkinsa... Heh w sumie to już nawet wpłaciłem zaliczke na kombajn, i do niedzieli ma już być, u mnie Pozdrawiam i proszę o w miare szybkie odpowiedzi.

Opublikowano

Silnik Mercedesa wcale nie będzie gorszy od Perkinsa miałem Class Cosmos z silnikiem Perkinsa 4cyl silnik był bardzo dobry bezawaryjny i oszczędny,sprzedałem ten kombajn za 10tyś był w dobrym stanie sprzedałem ponieważ przybyło mi Ziemi wymieniłem na Classa Mercatora również z silnikiem Perkinsa,kombajny tego gabarytu konedata podaje silniki tylko Perkinsa,dopiero w Mercatorach były Mercedesa możne po prostu był w tym kombajnie wymieniony silnik silnik w twoim Consulu jest 4cyl?.

 

Miał w C lassie silnik Deutz pewnie był to silnik chłodzony powietrzem tak jak w kombajnach Fahr?

Opublikowano

Tak, Silnik 4-ro cylindrowy. Dałem za niego 19500zł + 200zł, za to że mi go na lawecie przywiozą. Kupowałem go w znajomym komisie, w którym kupowałem również belarke i mnie narazie niezawiodła. Ahas, mam jeszcze jedną proźbe, czy ktoś mugłby mi wyjaśnić, od czego jaka wajcha jest <_< ?? Pozdrawiam

Opublikowano

A to już nie ma tych żółtych naklejek? W tzw. joysticku masz od lewej patrząc góra/dół heder, potem przyśpieszacz i góra/dół motowidła. W Mercatorach itp. jest jeszcze czwarte wyżłobienie na obroty bębna, ale tu one są ustawiane mechaniczne. Regulujesz je taką kierownicą po lewej stronie kombajnu bezpośrednio na wariatorze. Wiatry ustawiasz korbą po prawej stronie też przy wariatorze. Obroty motowideł to jest taka korba z linką, opuszczanie klepiska po prawej od siedzenia - dźwignia na skokowej prowadnicy, wysuw motowideł ręczny przez poluzowanie obejm po obu stronach. Jak będzie trochę czasu to do końca tygodnia podeślę zdjęcie z objaśnieniami. Znam gościa, który ma Consula z instrukcją i katalogiem do niego. A co do konedata to jest tam wyraźne zaznaczone, że Mercedes też może być (tej samej mocy co Perkins). Oczywiście Perkins jest bardziej wybredny na jakość ropy. Pozdro :P

Opublikowano

Wielkie dzięki Przemek. Mam jeszcze pytanie od czego jest taka wajcha pod siedzeniem po lewej stronie?? Bardzo był bym wdzięczny za objaśnienie wszystkiego zdjęciem :P

 

Aha, zapomniał bym, do czego służy ten czerwony przycisk, zaznaczony na fotce. Jak go naciskam to zaczyna mrugać...

post-14005-1236612768_thumb.jpg

Opublikowano

owiem ci ze w dominatorach były te i te silniki......oczywiscie 6 cyl. Wszyscy którzy maja Perkinsa narzekaja i mówia ze chcieliby Merca, ja mam Mercedesa z turbem zero problemów, zachodze zima i na dotyk pali. Użytkownicy Perkinsa narzekaja na czeste awarie pomp wtryskowych i ze cięzko je odppowietrzyc w razie problemu.... :P

Opublikowano

Z tym perkinsem to chodzi chyba o nierowna prace na wysokich obrotach. Przy 1900 chodzi dobrze a przy 2200 przerywa i kopci, była kiedy mowa o tym na forum PPR. Wg mnie to nie wina pompy bo duzo ludzi robiło pompy,wtryski i dalej to samo. Pompa wtryskowa w tym silniku (6 cyl) jest stojaca napedzana przekładnia koronowa i podejrzewam ze robi sie tam luz i fazy sie zmieniaja przez co nierowna praca.To tylko moje podejrzenia wiec nie wiem czy tak jest.

Opublikowano
.....oczywiscie 6 cyl. Wszyscy którzy maja Perkinsa narzekaja i mówia ze chcieliby Merca, ja mam Mercedesa z turbem zero problemów, zachodze zima i na dotyk pali. Użytkownicy Perkinsa narzekaja na czeste awarie pomp wtryskowych i ze cięzko je odppowietrzyc w razie problemu.... :)

Potwierdzam. Miałem Mercatora z 6-cyl. perkinsem :angry: -tragedia (trzech znajomych też) . Problemy z pompą i "łapanie" panewek - w konsekwencj przykry remont. Teraz mam mercedesa i jest OK :) . Spalanie niewiele większe, ale silnik nie do zdarcia. W czterocylindrowych perkinsach jakie były w Consulach nie słyszałem o takich problemach - chyba były bardziej udane.

Pompa wtryskowa w tym silniku (6 cyl) jest stojaca napedzana przekładnia koronowa i podejrzewam ze robi sie tam luz i fazy sie zmieniaja przez co nierowna praca - chyba masz racje, mi też wydaje się to bardzo prawdopodobne.

Opublikowano

mercedes od zawsze kojarzył się z mnijesza awaryjnością choc slyszalem ze wiecej pali. Ja jednak postawilbym na mercedesa. Mam mercedesa w 98sl i jak narazie odpukac zero problemów. pozdrawiam

Opublikowano
Ahas, mam jeszcze jedno pytanie, do czego to służy. Jest jeszcze takie samo z drugiej strony.

 

Ta służy do regulacji siły wiatru (obroty wentylatora a nie jak w Mercatorach itp. przysłonami)

 

Tym czymś się kręci :)

Z drugiej strony:

 

Ta służy do obrotów bębna :)

 

Mam nadzieję, żę nie muszę mówić, że obiema kręcimy tylko przy włączonej młocarni :)

Opublikowano

4 cylindrowy silnik mercedesa w consulu to rarytas.

Własnie silnik Mercedesa najmnij pali spośród perkinsa, deutz'a, forda

 

Napewno ciszej pracuje od pozostałych, łatwiejszy rozruch (ktoś pisał że nawet zimą - i to jest prawda)i sama nazwa mowi za siebie jakością wykonania:)

Nie orientowałem się jak z mocą u innych ale silnik mercedesa ma 82KM

Opublikowano
owiem ci ze w dominatorach były te i te silniki......oczywiscie 6 cyl. Wszyscy którzy maja Perkinsa narzekaja i mówia ze chcieliby Merca, ja mam Mercedesa z turbem zero problemów, zachodze zima i na dotyk pali. Użytkownicy Perkinsa narzekaja na czeste awarie pomp wtryskowych i ze cięzko je odppowietrzyc w razie problemu.... :P

 

Czy te silniki z turbo trzeba w jakiś sposób specjalnie traktować (nie gasić od razu po zejściu z dużych obrotów czy inne) tak jak na przykład w samochodach ? Mam Dominatora 98s, silnik Mercedesa. Jeżeli to możliwe to prosiłbym o kilka wskazówek. Pozdrawiam, Krzysiek

Opublikowano

nie zaszkodzi jak pochodzi sobie z 5 minut na malych obrotach;) wtedy troche sie wychlodzi silnik i turbina. gdzies czytalem ostatnio ze " bez gwiazdy nie ma jazdy" ;p pozdrawiam

Opublikowano

ten tekst po prostu mnie rozbraja;p nie to zebym byl jakims zagorzalym fanatykiem tej marki ale tak jakos przypadl mi ten tekst do gustu. a silniki to robia naprawde mocne i wytrzymale;) pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 4pakplus
      Witam
      Wiecie może Panowie jaka jest średnica wału jezdnego od tej strony co zakłada się koło jezdne - czapka chińczyka?
      to chyba coś takiego:
      https://agro-serwis24.pl/pl/p/WAL-GLOWNY-JAZDY-CLAAS-MERCATOR-ZESTAW-LOZYSK-630179/1558
    • Przez Adamek001
      Witam serdecznie, mam pytanie czy ktoś może naprawiał blokowanie kolumny kierowniczej w kombajnie claas dominator? W zeszłym tygodniu zakupiłem bardzo dobrze utrzymany egzemplarz, a skoro jest już po sezonie postanowiłem zabrać się za małe remonty. Mam pytanie jak się do tego zabrać, ponieważ nigdy tego nie robiłem i nie wiem czego się spodziewać. Kolumna czy zablokowana czy nie, lata góra dół. 
    • Przez janek884
      Do sprzedania 
      Dominator 118 SL maxi 1992r. Heder 6m z 1999r na grubym ślimaku, kosa na śrubki. Silnik V6 mercedes 270 koni. Zadbany, klimatyzacja sprawna. Kamera cofania, poziomowanie hedera w joysticku. Hydrostat. 2 kosy boczne elektryczne. Elektroniczny dokładny pomiar prędkości. Oświetlenie Led 9 szt. Zawsze garażowany. Cena 133 tysiące. Dolnośląskie 57-160. Tel 500132349

    • Przez Pawel1344
      Witam, tak jak w temacie mam problem z tym urządzeniem mianowicie nie włącza mi się ta zielona lampka w prawym górnym rogu, która sygnalizuje, że heder jest w pozycji roboczej i powinno rozpocząć się naliczanie hektarów, (na wyświetlaczu też nic się nie pokazuje oprócz 0.00) do tego nie pokazuje też długości przejechanej trasy. Wiecie może gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączanie położenia roboczego w bordinformatorze, a może trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Proszę o pomoc
    • Przez PrzemoO
      Mam problem z komputerem odpaliłem kombajn było ok a po chwili coś takiego





×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v