miskoo

Case mx90c niska temperatura cieczy

Polecane posty

miskoo    0

Witam wszystkich,

Jestem tu nowy (prawie, bo przeglądalem to forum jakiś czas bez rejestracji)

Rozwiązania mojego problemu tutaj nie znalazlem w innych postach, więc pokornie proszę o pomoc i opisuję sytuację.

Otóż Case MX90c nie osiąga temperatury, czasami ledwo wskazówka dotknie zielonego pola (przy dużym obciążeniu), ogrzewania brak, chlodnica zimna.

Bylem pewny , że to termostat się zawiesil w pozycji otwartej. Zamówilem nowy. Po rozkręceniu okazalo się,  że są dwa obok siebie:) i oba zamkniete .  Wlożylem oba stare i ten nowy oraz termometr do garnka z woda i na gaz z nimi. WSZYSTKIE otworzyly sie równo przy 82 stopniach (tak jak na nich napisane) WTF? Zalozylem spowrotem jeden stary(bardziej czysty) i jeden nowy. Wiedzialem oczywiście , że nic się nie poprawi, skoro stary dziala poprawnie.

Ktoś coś wie? Jakaś wskazówka, podpowiedź? Będę wdzięczny

 

ps. Przepraszam ale coś mi nie dziala literka następna po L w alfabecie:/

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Jest to nie wykonalne. Jak dostanie dobrze w d..e to musi się zagrzać i tyle. Chyba że masz go od nie dawna i po prostu przy obecnych temperaturach nie byłeś w stanie go dobrze zagrzać.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miskoo    0

Mnie się to też z logiką kluci. Ale tak jest. Zazwyczaj kręci pelnym paszowozem 20 m3 i slychac wyraźnie, że lekko nie ma a chlodnica zimna (nawet w lato)


poza tym, nawet bez żadnego obciążenia powinien po kilku, kilkunastu minutach osiągnąć tę temperaturę, na wolnych obrotach. Taka moja logika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mko09ijn    0

Moze ktos kiedys zrobil jakies obejscie i mimo ze termostaty otwarte to plyn swobobnie  krazy po ukladzie. Nie wiem czy to wykonalne w tym ciagniku bo nie widzialem ukladu chlodzenia ale to jedyne co mi przychodzi na mysl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miskoo    0

Raczej napewno nie widać żadnych modyfikacji, Zresztą po co ktoś mialby to robić. koszt dwóch termostatów to ok. 100pln. Mnie wymontowanie  i zmontowanie zajęlo ok godziny plus test z wlożeniem ich do garnka. Tym bardziej, że Case sprowadzony z niemiec...ktoś by się tam bawil w takie cuda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mko09ijn    0

Tez mi sie to wydawalo malo prawdopodobne ale to jedna z mozliwosci wiec o tym napisalem. Nic innego nie przychodzi mi do glowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miskoo    0

nie ma możliwości wlożyć odwrotnie, a nawet jakby byla taka możliwość to i tak pracowalyby w nominalnej temperaturze...serio logika mnie pokonala...:(


bo tak jak pisal corrado..."jest to niewykonalne"...ale kurna chata, dostaje w d*pę a się nie grzeje...może jakąś namiastke perpetuum mobile nabyliśmy:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    37

Może głupie pytanie ale sprawdzałeć czujnik temperatury? Ja miałem podobnie w NH TD90 wskazówka ledwo się podnosiła. Winnym okazał sie czujnik temperatury. Po wymianie wszystko wróciło do normy


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miskoo    0

myślalem o tym, ale raczej jest ok, bo wąż wchodzący do chlodnicy jest naprawde tylko lekko cieply, a wychodzący ledwo ledwo letni (brak ogrzewania narazie pomijam bo to może być osobny problem). Sprawdzalem dzisiaj dlonią po ponad godzinie kręcenia pelnym paszowozem (wom na przelożeniu 1000, ok 1150 rpm silnika) W piątek może by mi się udalo dla spokoju sprawdzić czujnik...ktoś może wie w jakim zakresie powinna być impedancja tego czujnika?


a wogóle dobrze dedukuję, że wskazówka powinna być mniej więcej pośrodku zielonego pola, tak jak w samochodach?


a moze termostaty odwrotnie wlozone

 

hmmm...teraz tak sobie myślę, wlaściwie to nie pamiętam czy nie ma możliwości odwrotnego ich zalożenia (robilem to końcem ubieglej zimy i zalożylem je tak jak byly). Z tego co pamiętam byly zalożone sprężynami w dól (czyli w stronę silnika i malego obiegu (ogrzewanie)). Pokrywa na nich jest podpięta do węża idącego do chlodnicy, czyli po osiągnięciu temperatury w malym obiegu otwierają się i ciecz idzie na chlodnice. Wszystko logiczne. Czy coś mi umknęlo? Chyba nie skoro jestem pewny, że termostaty są sprawne. No ale logika nie jeden raz zrobila ze mnie durnia :(, dlatego szukam wskazówki wśród bardziej doświadczonych użytkowników troche cięższego sprzętu niż c-330 i mf255

 

z tym odwrotnym zamontowaniem jest to pewien trop...co jaki czas taki termostat w traktorach tego typu pada...nasz CASE ma ok 7500mth 99rok. Jaka jest szansa,że już kiedyś padly termostaty i jakiś "mechanik" zalożyl odwrotnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    37

Wykrec go i wrzuc do szkanki z wrzatkiem zobaczysz jaka bedzie reakcja wskaznika na desce


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miskoo    0

skoro nie wiem co ma multimeter pokazać to zrobię tak jak mówisz...dobra myśl...dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miskoo    0

a moze termostaty odwrotnie wlozone

 

stasiu...spotkaleś się z odwrotnym montażem termostatów, czy tak po prostu strzelileś?...repertuar pracy napięty i nie chcialbym calkiem daremno rozkręcać tego i bez rezultatu skręcać...pytam z pelnym szacunkiem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego w Case jx jest tak jak piszesz, ze zimna chlodnica, a przewody lekko cieple u góry i zimne na dole.
Sprawdź czujnik i reczni czy goraca jest pompa wody gdyby termostat byl otwarty cieple będzie wszystko,a zamknięty zagotujesz plyn.
Nie ma innej możliwości. Przy gotowaniu plynu może być jeszcze uszczelka pod glowica taka ciekawostka.
A co do braku ogrzewania to w Case Mx u mnie po lewej strony silnika pod maską jest zawór który odcina ogrzewanie popatrz widac go bez problemu. Na pewno to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miskoo    0

Kolego w Case jx jest tak jak piszesz, ze zimna chlodnica, a przewody lekko cieple u góry i zimne na dole.

Sprawdź czujnik i reczni czy goraca jest pompa wody gdyby termostat byl otwarty cieple będzie wszystko,a zamknięty zagotujesz plyn.

Nie ma innej możliwości. Przy gotowaniu plynu może być jeszcze uszczelka pod glowica taka ciekawostka.

A co do braku ogrzewania to w Case Mx u mnie po lewej strony silnika pod maską jest zawór który odcina ogrzewanie popatrz widac go bez problemu. Na pewno to.

 

Kolego...bingo!!! Jest zawór, skutecznie zamaskowany przez ramę TURa (tyle,że u mnie po prawej stronie tuż przy kabinie)...po kilku minutach od odpalenia pojawilo się cieple powietrze w kabinie:). Czujnik sprawdzilem tylko multimetrem i pokazal 4,65 kΩ (nie wiem ile ma być w tej temperaturze). Prawdopodobnie czujnik jest walnięty. Po niedzieli Case dostanie wycisk i wtedy ocenię temperaturę węża idącego do nagrzewnicy w kabinie(wychodzi bezpośrednio z bloku więc teoretycznie powinien mieć te 80st po rozgrzaniu) i temperaturę pompy. Dzisiaj nie mialem jak mu dać obciążenie...Swoją drogą ciekawi mnie po co ten zawór? Czyżby producent przewidzial wyciek w instalacji grzewczej?

W każdym bądź razie bardzo dziękuję...ogrzewanie jest:)...Czujnikiem się zajmę w najbliższym czasie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Axial    9

Tak czytam i czytam...Kolego, sprawdź realną temperaturę silnika (nie węży, chłodnicy itp.)przy pomocy termometru. Od tego trzeba zacząć diagnozę.


Wiśta, Wio! Łatwo powiedzieć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No widzisz chociaż jedno naprawione.
Wykręć czujnik z silnika i włóż do zagotowanej wody prosty sposób ja tak sprawdzam, poza tym u mnie temperatura jest na połowie zielonego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miskoo    0

wrzuciem czujnik do gorącej wody..wskazówka osiągnęla 1mm wyżej. przy tej temperaturze powietrza na zewnątrz woda ochladzala się niewiele wolniej od reakcji wskazówki, ale wszystko wskazuje na to, że logika znowu zrobila ze mnie durnia...dziękuę koledzy...zaraz zamawiam nowy czujnik...spokojnego weekendu wszystkim  życzę:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    37

Najważniejsze że udało się zlokalizować usterkę


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez RafaKluczyski
      Witam. Mam taki problem, a mianowicie po wymianie pompy wody przestało działać ogrzewanie. Szukałem na forum i się doczytałem, że trzeba gazować i powinno się samo odpowietrzyć. Dzisiaj próbowałem i przewód jeden zaczął robić się gorący. Wszedłem na dach, otworzyłem przednią pokrywę i też jeden normalnie zaczął się robić gorący, a drugi po pewnym czasie lekko ciepły. Wszedłem do kabiny i dziwnie, bo raz dmuchało ciepłym raz zimnym, znowu ciepłym i zimnym. Co może być? Miał ktoś taki lub podobny problem? Dzięki z góry za pomoc
    • Przez Pozytwnie_zakręcony
      Witam, jestem posiadaczem claasa tucano 430. Mam go od nowości i już ma 7 lat.Przez ostatnie lata kombajn w żniwa zbożowe bardzo się grzeje :( tzn. w dobrej pszenicy 9-10 t/ha i przy dużej temperaturze otoczenia czyli ok.36°C. W takim zbożu osiąga on ponad 100°C(przy 105° włącza się sygnał). Aby utrzymać temperaturę między 90° a 100° obciążenie silnika nie może być większe niż 50% lub kosić pszenicę 6t/ha i wtedy nie ma problemu :/ Dodam że w kukurydzy nie ma problemu i kombajn ma normalnie ok 86°C. Tak więc co wy na to?
    • Przez zyzek
      Czy to normalne, że po przejechaniu około 8km z dużą szybkością, olej w skrzyni jest już mocno rozgrzany? Da się trzymać przewód ręką, ale jest już gorący.
    • Przez adamek1942
      Witam panowie mam pytanie nr 1. czy to normalne żeby ciągnik po  pracy okolo 2 h(nawet nie ) miał tak gorący most tylni że aż się dotknąć nie da (parzy) ????? Hamulce nie trzymają bo słychać jest jak puszczają i zresztą czuć jak hamują trzeba dobrze nacisnąć pedał żeby zahamowały gwałtownie. Wcześniej pracowałem c 360 ale taki gorący to nigdy nie był nawet po sieczkarni od kukurydzy. 
      Drugie pytanie jest takie czy jest możliwość przedostania się oleju z silnika do skrzyni ??? albo do układu wspomagania ?? bo ubywa koledze oleju w proxie prosił żeby spytać,  a silnik pracuje bez zarzutów .
    • Przez rafi08
      Witam, koledzy mam problem case mx90c, zapala mi sie kontrolka podczas dodawania gazu. Nie posiadam katalogu wiec nie moge okreslic od czego ona jest. Jak mozecie pomóżcie.

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj