Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No to ze bedzie miał skrócona zywotnosc to normalne.

Wogóle takiego czegos nie polecam bo to da niewiele mocy a koszta duze beda.

 

Czego to juz ludzie nie wymysla moze niedługo bedzie temat Turbo do Simsona. :)

Opublikowano

Gdzieś był temat o zakładaniu turba do perkinsa. Ale nie mogę znaleźć.

 

Raczej nie warto kombinować. Żywotność się zapewne zmniejszy, ale przyrost kilku koni mocy nic nie da, bo stracisz ją na uciągu. Ten ciągnik jest za lekki żeby podkręcać w nim silnik.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Mam mieszane odczucia...W tym ciągniku ostatnie na co bym narzekał to brak mocy. Turbosprężarka na pewno nie zwiększy jego trwałości, jak dla taka modyfikacja jest nieuzasadniona.

Opublikowano

W sumie wychodziły AD3.152 z fabrycznymi turbinami wiec pewnie mozna zalozyc lecz wraz z tym ida inne modyfikacje co staje sie juz niezbyt opłacalne. Symbol silnika pozostał bez zmian wiec mozna sadzic ze został tylko turbo dołozone ale nie dam sobie za to reki uciąć :)

Opublikowano

Az tak optymistycznie do tego nie podchodz. Z tak mała masa nie pociagnie tego pługa.Musiałbys dociazyc tylne koła, szersze opony zastosowac itd.

A tak wogole to skad wziołes te 25%????

Opublikowano
Przy mocowanu turbiny jest zawsze 25% mocy silnika... (...)

Gdzie usłyszałeś taką rewelacje? :)

 

Chcesz to montuj, przekonasz sie czy warto :) na jutubie można sobie pooglądać profi wynalazki, doładowaną C330 gdzie na wlocie do turbosprężarki uczepiony jest kawłek gumowej rurki :) pół sezonu i nie ma łopatek w sprężarce, pierścienie, tłoki i tuleje też na szrot - lepiej od razu wsypać garść piachu w dolot. Tyle że pewnie nikt tym pomnikiem nie pracuje... :)

Opublikowano

Ja bym się ucieszył jakby turbo dało 10km :) A tak jak wymienisz tloki itp. to pare koni moze ale w tym ciagniku nic ci to nie da chyba ze chcesz częsciej remont robić :)

Opublikowano
W sumie wychodziły AD3.152 z fabrycznymi turbinami wiec pewnie mozna zalozyc lecz wraz z tym ida inne modyfikacje co staje sie juz niezbyt opłacalne. Symbol silnika pozostał bez zmian wiec mozna sadzic ze został tylko turbo dołozone ale nie dam sobie za to reki uciąć :)

Nieprawda że model silnika pozostał bez zmian i to że było tylko turbo dołożone bo model silnika to AT3.1524 więc zapewne modyfikacje następowały. Taki silnik osiągał moc około 58 KM. Nie mniej jednak samodzielne zamontowanie turbiny nie będzie tak sukcesywne jak fabryczna robota.

Opublikowano
Gdzie usłyszałeś taką rewelacje? hehe

 

A co nie słyszałeś o tym????

 

Ursus 914 z turbina ma tyle samo KM co 1014

Ursus 4514 z turbiną ma tyle samo KM co 5717

 

ItD tak mozna wymieniac ....;p ;) Jak nie wiesz to Ci policzę.....

 

4514 = 65KM^25%=80KM tyle co 5714

914 = 77KM^25%= 96KM tyle co 1014

Nie, nie słyszałem o tym. Policz sobie....

 

Zetor 7745 - 73KM

Zetor 7745 turbo - 81KM

 

MF 3060 - 80KM

MF 3070 (T) - 93KM

 

Case 5130 - 100KM

Case 5140 (T) - 110KM

 

Gdzie masz te swoje 25%? Poza tym policz sobie dokładniej to co napisałeś bo sie średnio zgadza. Przecież silnik można różnie ustawić (ciśnienie doładowania, dawka paliwa, kąt i ciśnienie wtrysku, stopień sprężania i masa innych) dlatego przyrost mocy może być różny... ale ja tam sie nie znam :D

Gość Profil usunięty
Opublikowano

@mirasek

Zawsze można podłączyć sprężarkę nie pod butle a pod kolektor ssący i mamy doładowanie :D, takie perełki też się na AF zdążają ;) .

Opublikowano

takie podłączenie sprężarki do kolektora żadnej dodatkowej mocy nie przyniesie ,sprężarka tłokowa ma zbyt duże wahania ciśnienia doładowującego i zbyt mała sprawność, sprężarki tłokowe stosuje sie w silnikach dwusuwowych diesla ale mają one pojemność skokową wiekszą od samego silnika

 

 

a dzięki turbosprężarce moc silnika mozna zwiekszyc od 10% do nawet 100% i więcej (wszystko zalezy od wydajności turbo, ustawień i wytrzymałości silnika)

 

panuje przekonanie ze samo założenie turbo do silnika doda nie wiadomo ile koni mechanicznych a tak nie jest

 

źle dobrana turbosprężarka spowoduje spadek mocy silnika , (na niskich obrotach turbina bedzie stwarzac duze opory spalinom), silnik stanie się "mułowaty"

 

z kolei nadmierne ciśnienie doładowania na wysokich obrotach spowoduje zniszczenie silnika, i mozemy dostać korbowodem w oko(żart) ;) dlatego stosuje sie zawory upustowe spalin

 

montowanie turbosprężarki opłaca sie jeżeli jest to silnik przystosowany do większej mocy (i układ napędowy też), w innym przypadku wymaga to wymiany bardzo wielu elementów silnika (dla przykładu silniki od bizona SW 400 i doładowany 6CT107, niby podobne a różnice ogromne)

 

jeżeli silnik wytrzyma wiekszą moc to i tak jest potrzebny wydajniejszy filtr powietrza, lepsze chłodzenie, inne ustawienia kąta wtrysku i dawki paliwa, wzmocnione sprzęgło i wiele innych elementów

 

 

ale jeśli ktoś ma fundusze i dużo wolnego czasu to może sobie kombinować różne takie wynalazki :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v