Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem w 1014 z wkleszczaniem dwójki. Jak jadę czwórką i redukuję od razu na dwójkę, to nie mogę za chiny włączyć dwójki. Muszę z czwórki przełączyć na trójkę i dopiero na dwójkę. Nie przeszkadzało mi to tak bardzo, ale zadżyło mi się raz jak jechałem z przyczepami na drodze, więć trzeba to usunąć. Za co tu się zabrać? Ściągać kapę ze skrzyni czy to coś poważniejszego? Proszę o poradę.

Opublikowano

Tak dzieje się niezależnie od tego czy jestem w ruchu czy na postoju. Np. uprawiam czwórką polową a cofam dwójką. Nie mogę przełączyć w ten sposób biegu. Dopiero po przełączeniu na trójkę mogę wkleszczyć dwójkę. W transporcie na skrzyżowaniach przecież nie będę jechał trójką, musze zredukować na dwójkę czy jedynkę, a to jest nie możliwe bez wkleszcenia po kolei trójki. Mam wrażenie, że to wina wodzika, ale nie jestem pewien.

Opublikowano

napisz jakie są objawy czy coś blokuje, czy po prostu zgrzyta i przez to nie możesz wbić biegu, może po prostu masz za dużą różnice obrotów, jak zmieniasz o dwa biegi spróbuj wysprzęglić dwa razy, żeby dopasować obroty skrzyni do biegu

Opublikowano

A więc nie ma żadnych zgrzytów, cos się blokuje, że nie mogę wrzucić biegu, choćbym nie wiem jak manewrował gałką do biegów nie jestem w stanie z czwórki przejść do dwójki. Muszę po kolei jechać na trójkę to wtedy ok. A stosując w ten sposób przy każdym biegu jeszcze podwójne wysprzęglenie to już jest denerwujące z lekka. To jest najczęstsze zdarzenie. Bardzo rzadko dzieje się tak, że nie mogę wykleszcyć gałki z jedynki, ale to bardzo rzadko. Bieg jest już wyłączony, a gałki nie mogę wydostać z jedynki (do końca nie wychodzi gałka). Muszę się pomęczyć kilka chwil i jakoś wyjdzie. Dzieje się, więc to na tym samym wodziku, więc tu moje podejrzenie, iż to wina wodzika. Jeszcze nigdy się nie zabierałem za skrzynie w tym Ursusie, więc od czego zacząć?

Opublikowano

Musisz odkręcić dźwignie od biegów potem podłogę gdy się dostaniesz do pokrywy musisz poodkręcać wszystkie rurki i śruby.Ta najgrubsza idzie koło pompy paliwa i musisz ją kawałek pociągnąć aby łatwo wyciągnąć pokrywę gdy dostaniesz się do środka tam masz wodziki i na każdym jest jedna śrubka zabezpieczona drucikiem. Odkręcasz je i wyciągasz te dwie "kolebki" spójrz czy nie jest wyrobiona dźwignia od zmiany biegów :)

Opublikowano

Dziś odebrałem traktorek od mechanika. Nie mógl nic szcególnego wyszukać, ale stwierdził że gałka była juz zużyta, wiec ją wymienił. Teraz śmiga wszystko ok.

Temat do zamknięcia:)

Opublikowano

Witam

Dziś jak codziennie odpaliłem ursuca c-385a, na niskich obrotach pochodził ok 2min, następnie wsiadłem do kabiny wrzuciłem dwójkę szosową i ruszyłem po przejechaniu przez podwórko wyjechałem na drogę i wrzuciłem trójkę po przejechaniu ok 150m bieg chciałem zredukowac na dwójkę lecz nie mogłem ruszyc dziwignią ;[

 

I teraz moje ptanie: co mogło by tego przyczyną? co musze zrobic? dodam że mogę ruszac tylko jedną wajchą od biegów do przodu i wstecznego zaś na drugiej jest wrzucona 3 i niemoge wyrzucic innego biegu

 

z góry dzięki

Opublikowano

Najprawdopodobniej wodzik ci pekł miałem podobna sytuacje wywal podłoge sciągnij pokrywe ze skrzyni jak to wodzik to zrobisz to bez rozjeżdzania

Dorobiłem tulejke opspawałem i po kłopocie ;[ , chyba ze to nie wodzik ;[

Opublikowano

Witam, po raz kolejny mam pytanie w sprawie ursusa 1012, mianowicie okazało się że pękły wodzik w skrzyni od biegów 1-4 i by wyciągnąc stare i założyć nowe trzeba rozpołowić traktor!!! Nigdy tego nie robiłem, mam wózek i teraz napiszcie na co trzeba uważać, na co zwrócić uwage może jakieś wskazówki???

Opublikowano

Nie którzy robią tak, że bez rozpoławiania "naprawiają" wodziki. Po prostu spawają wodzik w skrzyni. A ta operacja jest całkiem całkiem znam osoby, które tak zrobiły i ciągniki chodzą do dziś. :]

Opublikowano

dobrze podstawić pod klinować oś oczywiście odkręcić wszystko przewody kable śruby i rozjeżdżać pomału noj potem rozbierać dalej a przy zjeżdżaniu zależy jak ci pójdzie może dobrze wałki wejdą do tarcz i łożyska lub do bani musisz obracać ich potem pokiwać nim trzeba czasem trochę no żeby ci dobrze to siadło dobrze;)

Opublikowano

Janczak

Weź no napisz jak to sie robi bez rozjeżdżania skrzyni chętnie poczytam to nie będę się musiał męczyć na przyszłość.

A o spawaniu wodzików też słyszałem mi stary mecher tłumaczył trza wodzik na tokarni nawiercić obie połówki , dorobić kołek co by to osiowość trzymało i z powrotem wsadzić do skrzyni ze wszystkimi przesuwkami złączyć ustawić i pospawać .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Jak zakładacie uszczelniacze wałka sprzęgłowego? Oba wargą w stronę skrzyni biegów?

       
    • Przez MatiTM
      Witam. Mam problem w ursusie 914. Założyłem wzmacniacz momentu i biegi zaczęły strasznie zgrzytać. Na zimnym oleju po naciśnięciu sprzęgła ciągnik się zatrzymuje tak jakby hamowało sprzęgło. Po rozgrzaniu nie jest to aż tak odczuwalne ale biegi działają kiepsko. Ma ktoś jakiś pomysł?
    • Przez kisiel103
      Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tego rodzaju forum, więc jeśli coś napiszę nie jasno to proszę o wyrozumiałość.
      Jestem nowym posiadaczem Ursusa 1014 Turbo z 1998 r. (wersja krajowa) z szybką skrzynią biegów. Wcześniej pracowałem na Ursusie C-360.
      Opiszę swój problem: Gdy na postoju chce włączyć jakikolwiek bieg to "wchodzi" bez żadnego oporu i bez żadnego zgrzytu. Jeśli np. ciągnik jest na postoju i wciskam bardzo szybko sprzęgło i od razu chce włączyć bieg to wtedy czuje chwilowy opór a nawet delikatny zgrzyt i dopiero "wbija" się bieg. Takim zachowaniem się nie zrażam, bo myślę że to jest normalne zachowanie tego rodzaju skrzyni biegów i ciągnika. Wystarczy, że jak jest na postoju to wcisnę sprzęgło i odczekam 2 sekundy i wtedy biegi wchodzą jak "w masło". Natomiast dość duży problem pojawia się podczas jazdy ciągnikiem. A mianowicie: Jak ruszam z 1 biegu i chce włączyć na 2 bieg to muszę "rozpędzić" ciągnik do równych obrotów około 1500 obr/min i wtedy wciskam sprzęgło i "szybko" przełączam na 2 bieg. Taki sam sposób muszę "obierać" przy próbie przełączenia z 2 biegu na 3 bieg, a następnie z 3 biegu na 4 bieg. Zawsze muszę wyrównać obroty silnika na około 1500 obr/min i dokonać szybkiej zmiany biegów i wtedy jest w miarę wszystko ok. Natomiast jak chce zmienić którykolwiek bieg przy mniejszej lub większej prędkości obrotowej silnika to wtedy powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów....Tak samo powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów jeśli zmieniałbym bieg "bardzo powoli", czyli mniej więcej tak - rozpędzam ciągnik na 2 biegu i "wyrównuje" prędkość obrotową silnika do około 1500 obr/min, wciskam sprzęgło i wtedy jeśli przełącze "na luz" i trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło, chciałbym po 2 lub więcej sekundach włączyć 3 bieg to "powstaje" bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów aż do tego stopnia że tego biegu nie da się włączyć. Dodam, że testowałem to zarówno przy jednym "pełnym wysprzęgleniu" jak również przy "podwójnym" wysprzęgleniu - jak to się robiło kiedyś z starych samochodach ciężarowych typu STAR.
      Dalej, największy problem mam przy "redukcji" biegu z wyższego na niższy: jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu.....poprostu przy próbie redukcji biegu powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni i nie da rady włączyć biegu. Nie ważne przy jakiej prędkości ciągnika i nie ważne przy jakiej prędkości obrotowej silnika. Poprostu, jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu o 1 w dół.....Muszę wtedy całkowicie zatrzymać ciągnik i wtedy biegi wchodzą bez problemu.....
      W związku z tym, chciałbym spróbować wyregulować sprzęgło. Pod kabiną ciągnika, przy dźwigni sprzęgła znalazłem dwie śruby regulacji. Jedna śruba tzw. "rzymska" odpowiada za regulację docisku względem tarczy sprzęgłowej, natomiast druga śruba regulacyjna odpowiada za "hamulec" skrzyni biegów. W instrukcji obsługi ciągnika Ursus 1014 są podane wymiary (wymiary liczone "od podłogi" do końca ruchu pedału sprzęgła). Zgodnie z instrukcją "hamulec" skrzyni biegów powinien się załączać w odległości około 2,5 cm "popuszczenia" pedału sprzęgła od podłogi. W moim ciągniku, przy wciskaniu sprzęgła pod nogą nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu kiedy załącza się "hamulec skrzyni biegów". Może właśnie trzeba to wyregulować i wtedy poprawi się włączanie biegów podczas jazdy???
      I na koniec moje pytania:
      1.) Skąd mam wiedzieć że w odległości 2,5 cm od podłogi wciskając sprzęgło "załącza" się "hamulec skrzyni biegów"?? Gdzie spojrzeć?? Na co zwrócić uwagę??
      2.) Jak sprawdzić czy ten hamulec skrzyni biegów działa i faktycznie go załączam wciskając sprzęgło do końca, do podłogi ???
      3.) Wkręcając tą śrubę regulacyjną dotyczącą "hamulca" skrzyni biegów to bardziej ten hamulec powinien działać?? Ile wkręcić, żeby nie przesadzić i czegoś nie uszkodzić??
      4.) Starać się wyregulować sprzęgło zgodnie z instrukcją czy może jednak radzicie inaczej, żeby skrzynia mniej zgrzytała przy zmianie biegów podczas jazdy???
      5.) Co może być uszkodzone/zużyte, że podczas postoju biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy są bardzo duże zgrzyty???
       
      Proszę o porady i pomoc......
       
       
       
       
       
    • Przez Godzio
      Witam mam problem z biegiem wstecznym w ursus 1224. jeśli mam cofać do tyłu i jest obojetnie jakis opór to idzie po zębach a jeśli nie ma oporu to jedzie ok gdzie trzeba rozpołowić i co może być wine łożysko? w tamtym roku musiałem zmienić łożysko baryłkowe z przodu skrzynia za " żów zająć" proszę o jakieś porady bo jestem zielony z tego
    • Przez grodzioman
      Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v