Skocz do zawartości

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?



Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
Hej koledzy!

Super temat dzięki MAV. Tylko jakoś nie ma argumentów realnych dlaczego naj. Mav ma rację, że wielu z nas nie wie o czym mówi. Fendt bo Fendt naj i koniec.

Ustosunkuję się do Gimo w sprawie NH i Case bardziej Case. Stwierdzenie Magnum 310 zużycie na poziomie 30l/h lub 65 l/h jest trafne tylko kolego przelicza się taką moc na wydajność np: jeżeli agregat śceirniskowy 12 m szerokości roboczej i wydajność na godzinę około 9 ha przy spalaniu np 69 l/ha to wychodzi 7,66 l/ha to chyba nie jest źle. Wiem bo takim Magnumem jeździłem i przy różnej technice jazdy zużycie paliwa różniło się o kilkanaście litrów zależnie od obrotów silnika i przełożenia. Opinia o tym, że 9 litrowe silniki się nie sprawdzają w przypadku Magnuma Cummins to dlaczego wcześniejsze model mając 8,3 litra wytrzymują ponad 20 tys i więcej mth, a co powiesz o silniku w Case IH Steiger o pojemności 15 l też się nie sprawdza. Chyba inżynierowie z Case i Cumminsa by Cię wyśmiali ale Agro-Show będzie to możesz się z nimi zmierzyć.

Co do Fendta nie jestem ekspertem i znawcą wypowiem tylko swoje zdanie. Jeżeli chodzi o skrzynię Vario jest bardzo wygodna przez wielu uważana za ideał. Ale czy nie zastanowiło kogoś dlaczego Fendt posiada tak dużą ilość chłodnic z przodu, kilka jest ponieważ potrzeba szybko schłodzić nagrzany olej ze skrzyni a czym, mocą silnika tylko pytanie ile mocy idzie tylko na wychłodzenie oleju. Pytanie o normy pomiaru mocy z wentylatorem czy bez. Konkurencja ze skrzynią bezstopniową np. NH TVT i Case CVX jakoś nie potrzebują tylu chłodnic olejowych a dlaczego? Pytanie do dealerów. Mam nadzieję, że ktoś mi to wytłumaczy bo sam nie wiem jak Mav określił też chcę się czegoś dowiedzieć czego nie wiem i nie jest to wstyd tylko życie.

Pozdrawiam

 

 

dobry post i jakiś normalny a nie chaotyczny jak gimo.w fendtcie płacisz sporo za znaczek i to że to jest fendt.dealerzy chcą zarobić na tym i wciskają ludzią że fendt to mercedes (dhk :)) a ludzie wierzą i ci co sie nie znają a mają kase biorą fendta bo im naopowiadali że to limuzyna hehe a pozniej drożej wychodzi z utrzymaniem itd...

Opublikowano
czy nie zastanowiło kogoś dlaczego Fendt posiada tak dużą ilość chłodnic z przodu, kilka jest ponieważ potrzeba szybko schłodzić nagrzany olej ze skrzyni a czym, mocą silnika tylko pytanie ile mocy idzie tylko na wychłodzenie oleju. Pytanie o normy pomiaru mocy z wentylatorem czy bez. Konkurencja ze skrzynią bezstopniową np. NH TVT i Case CVX jakoś nie potrzebują tylu chłodnic olejowych a dlaczego?

 

 

a to jest ciekawe, i mnie zainteresowało?

Opublikowano
Konkurencja ze skrzynią bezstopniową np. NH TVT i Case CVX jakoś nie potrzebują tylu chłodnic olejowych a dlaczego? Pytanie do dealerów. Mam nadzieję, że ktoś mi to wytłumaczy bo sam nie wiem jak Mav określił też chcę się czegoś dowiedzieć czego nie wiem i nie jest to wstyd tylko życie.

Pozdrawiam

 

 

Mnie też szczerze mówiac, wczesjniej nie zwracalem na to uwagi, fakt ze w widzianym przezemnie fendzie 716, silnika wogule nie słychac tylko szum powietrza, i to szum przez ogromne "SZ", do tej pory nie zastanawialem się dlaczego tak jest, a teraz juz wiadomo:) potrzeba dużo chłodzenia, co za tym idzie duze ciscinienie wywierane przez wiatrak, pewnie wieksze obroty tegoz wiatraka, i przez to zagluszenie pracy silnika. Do tej pory, bylem dosc seceptyczny w porównaniach np NH TVT i Fendt Vario, ale chyba TVT są może jak narazie nie mocno rozpowszechnione, i jeszcze nie ma wyrobionej o nich opini, a jak to bedzie to sie okaze w przyszlosci, wiem jedno, jak dla mnie to 716Vario jest nieco przy małym ciągnikiem gabarytami na moc tego sprzętu, to tylko moje takie odczucie, i porównanie np wlasnie do TVT. W środku, wykończenie i wygląd w 716 przykładowo bardzo mi sie podoba nie wiem czy sie nie powtarzam, tylko zeby zegary (chociaz obrotomierz) były analogowe :)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Co do chłodnic oleju to wg. mnie chłodzenie nie pochłania aż tak dużo energii. Pytanie tylko skąd się to ciepło bierze.Skrzynia Vario ma sprawność na poziomie ok 0,8 tzn 20% mocy silnika pochłania sama skrzynia, moc ta jest w większości zamieniana w ciepło.Straty te wynikają z użycia w skrzyni vario przekładni hydrostatycznych, które cechują się niską sprawnością. Przykładowo dla 100 konnego silnika straty mocy na skrzyni mogą wynosi ok 18 KM, a wiatrak w tej wielkości ciągniku potrzebuje ok 6-8 KM.Pomimo tych strat ciągnik ze skrzynią bezstopniową potrafi spalić mniej od ciągnika ze skrzynią mechaniczną dzięki lepiej dobranemu przełożeniu.

Opublikowano
bo olej w innych sie tak nie grzeje a co za tym idzie jest mniej chłodnic mniej mocy idzie na chłodzenie a więcej "do pola" :) dobrze rozumuje?

 

źle rozumujesz heh

 

już pisałem o tym, no może nie wprost...

 

przyczyna jest prosta.

Skrzynia Vario na jednym przełożeniu obsługuje zakres prędkości od -30km/h (do tyłu) do +30km/h (do przodu).

Jak wiadomo do napędu są używane 2 drogi.: hydrauliczna i mechaniczna

Fendt do prędkość bodajże 3km/h używa tylko i wyłącznie drogi hydraulicznej, potem zaczyna przechodzić ona w hydrauliczni-mechaniczną żeby po osiągnięciu 17-18km/h przejść w czysto mechaniczny napęd i tak dociąga do 32km/h

Taki z tego morał że, że droga hydrauliczna obsługuje zakres od -17 do +17 co skutkuje zastosowaniem pomp wielotłoczkowych(są 2) oraz silnika o odpowiednich pojemnościach.

 

S-matic w ciągnikach TVT,CVT,CVX jedno przełożenie obsługuje zakres od -6+6 czyli prawie 1/3 tego co w skrzyni Vario. Skutek taki że jest jedna pompa hydrauliczna i jeden silnik hydrauliczny.. zapewne o jeszcze mniejszych pojemnościach

 

Wniosek: mniej oleju, który mniej jest wykorzystywany i się tak nie nagrzewa.. więc nie potrzebuje rozbudowanego układu chłodzenia.

 

A co do tego w jakich normach jest to mierzone to Fendt od dawna, zresztą tak samo jak JD trzyma sie normy ECE R24.

Opublikowano

Witam Mav!

Opisujesz że kolega Zetor źle rozumuje i kwitujesz heh, no nie każdy może być tak w temacie jak Ty i dobrze bo się dużo dowiadujemy od Ciebie ale nie rób tego tak oscentacyjnie. Zetor napisał, że mniej się grzeje że jest oleju mniej. Moim zdaniem Zetor ma rację , sam w poście powyżej stwierdzasz w swoim wniosku : mniej oleju, mniej wykorzystywany i się tak nie nagrzewa więc troszkę sam się zaprzeczyłeś w polemice z Zetorem.

Pytanie do Ciebie: czy Twoim zdaniem jeżeli jest jedna chłodnica olejowa w stosunku do kilku to gdzie więcej mocy potrzeba na wychłodzenie oleju? Fendt czy TVT,CVX,CVT? Więc które rozwiązanie jest lepsze? A co ze stratami mocy na WOM? W temacie mamy wykazać dlaczego Fendt jest naj. Czyli czy jego rozwiązania są naj w stosunku do konkurencji?

Musimy odpowiedzieć sobie argumentami rzeczowymi a tylko wspólnie możemy to zrobić. Koniec zachwytu Fendt to Fendt mimo, że marka jest bardzo dobra.

Opublikowano

"heh" to nic ostentacyjnego. A zetor jak na jego wiek to sporo wie.

 

CYTAT(zetor @ Sep 3 2007, 14:55 )

bo olej w innych sie tak nie grzeje a co za tym idzie jest mniej chłodnic mniej mocy idzie na chłodzenie a więcej "do pola" dobrze rozumuje?

 

zetor napisał że olej sie "mniej" nagrzewa i z tego powodu jest mniej chłodnic. Tak wynika z jego wypowiedzi...

A wcale nie z tego powodu jest mniej chłodnic..

 

MCYKLO gdzie sie dopatrzyłeś w wypowiedzi zetora że mniej sie nagrzewa bo mniej oleju jest?

 

Jak wiadomo Fendt ma oddzielny układ hydrauliczny dla skrzyni co wymaga oddzielnego układu chłodzenia. A w CVX jest wspólny z resztą hydrauliki

więc samo to już daje o jedną chodnice więcej w Fendt (tej informacji nie dopisałem w tamtym poście, bo myślałem o powierzchni chłodnic a nie ilości "heh")

A co wcale nie znaczy że jest to lepsze rozwiązanie pod względem oddawania ciepła. Nie liczy się ilość chłodnic tylko ich powierzchnia oddawania ciepła.

A faktem też jest że w CVT... to że olej w skrzyni miesza sie z resztą i powoduje to wolniejsze jego nagrzewanie sie, ale i tak nie pozbawia to ciągnika chłodnicy oleju..

A na pytanie które rozwiązanie jest lepsze... to odpowiem, że żadne. Bo Fendt robi za duże straty, a CVX nie potrzebnie ujednolica olej z skrzyni z resztą hydrauliki. Najlepszym rozwiązaniem byłoby zmontowanie skrzyni takiej jak w CVX lub JD z oddzielnym układem hydraulicznym jak w Fednt

 

Fendt nie traci mocy na WOM bo do niego prowadzi tylko droga mechaniczna... więc nie wiem o co pytasz?

Opublikowano
"heh" to nic ostentacyjnego. A zetor jak na jego wiek to sporo wie.

 

CYTAT(zetor @ Sep 3 2007, 14:55 )

bo olej w innych sie tak nie grzeje a co za tym idzie jest mniej chłodnic mniej mocy idzie na chłodzenie a więcej "do pola" dobrze rozumuje?

 

zetor napisał że olej sie "mniej" nagrzewa i z tego powodu jest mniej chłodnic. Tak wynika z jego wypowiedzi...

A wcale nie z tego powodu jest mniej chłodnic..

 

MCYKLO gdzie sie dopatrzyłeś w wypowiedzi zetora że mniej sie nagrzewa bo mniej oleju jest?

 

Jak wiadomo Fendt ma oddzielny układ hydrauliczny dla skrzyni co wymaga oddzielnego układu chłodzenia. A w CVX jest wspólny z resztą hydrauliki

więc samo to już daje o jedną chodnice więcej w Fendt (tej informacji nie dopisałem w tamtym poście, bo myślałem o powierzchni chłodnic a nie ilości "heh")

A co wcale nie znaczy że jest to lepsze rozwiązanie pod względem oddawania ciepła. Nie liczy się ilość chłodnic tylko ich powierzchnia oddawania ciepła.

A faktem też jest że w CVT... to że olej w skrzyni miesza sie z resztą i powoduje to wolniejsze jego nagrzewanie sie, ale i tak nie pozbawia to ciągnika chłodnicy oleju..

A na pytanie które rozwiązanie jest lepsze... to odpowiem, że żadne. Bo Fendt robi za duże straty, a CVX nie potrzebnie ujednolica olej z skrzyni z resztą hydrauliki. Najlepszym rozwiązaniem byłoby zmontowanie skrzyni takiej jak w CVX lub JD z oddzielnym układem hydraulicznym jak w Fednt

 

Fendt nie traci mocy na WOM bo do niego prowadzi tylko droga mechaniczna... więc nie wiem o co pytasz?

 

wlasnie MCYKLO czytaj dokładnie;) ja tam sie nie znam wyraziłem swoje luzne przemyslenia :)

Opublikowano
"heh" to nic ostentacyjnego. A zetor jak na jego wiek to sporo wie.

 

 

 

Jak wiadomo Fendt ma oddzielny układ hydrauliczny dla skrzyni co wymaga oddzielnego układu chłodzenia. A w CVX jest wspólny z resztą hydrauliki

więc samo to już daje o jedną chodnice więcej w Fendt (tej informacji nie dopisałem w tamtym poście, bo myślałem o powierzchni chłodnic a nie ilości "heh")

A co wcale nie znaczy że jest to lepsze rozwiązanie pod względem oddawania ciepła. Nie liczy się ilość chłodnic tylko ich powierzchnia oddawania ciepła.

A faktem też jest że w CVT... to że olej w skrzyni miesza sie z resztą i powoduje to wolniejsze jego nagrzewanie sie, ale i tak nie pozbawia to ciągnika chłodnicy oleju..

A na pytanie które rozwiązanie jest lepsze... to odpowiem, że żadne. Bo Fendt robi za duże straty, a CVX nie potrzebnie ujednolica olej z skrzyni z resztą hydrauliki. Najlepszym rozwiązaniem byłoby zmontowanie skrzyni takiej jak w CVX lub JD z oddzielnym układem hydraulicznym jak w Fednt

 

 

W TVT,CVX.. jest oddzielny układ dla skrzyni i dla hydrauliki, dealer musi miec specjalne urządzenie którym można wpompowac olej do skrzyni, ma to zapobiec przypadkowemu zabrudzeniu uleju.

Opublikowano

Brawo Viper! .

CVT, TVT i CVX mają dwa obiegi oleju. Zbiornik oddzielny na hydraulikę z przodu kabiny i olej w skrzyni biegów. Z tym urządzeniem specjalistycznym to też masz rację jest takowe wymagane chodzi oczywiście o czystość.

Opublikowano

Sorki Zetor! To Mav opisuje temat nagrzewania oleju w swoim wniosku.

Mav ponieważ nie miałeś racji z olejami w CVX,TVT,CVT (chodzi o zbiorniki oleju) jakie wnioski nasuwają Ci się teraz gdy okazuje się że jednak są zbiorniki oddzielne? Ciekaw jestem Twojej opinii. Ponieważ w Twojej argumentacji już się pogubiłem Ty zresztą chyba też.

Co do braku strat mocy na wałku to tutaj się totalnie z Tobą nie zgadzam, że przy mechanicznym przekazaniu nie ma strat. Pomiary mocy ciągników wskazują że takowe straty są i to wcale nie małe. Chodzi o pomiary dynamometrem. Na stronach dealerów w USA podawane są moce w większości tylko na WOM bo jest to moc rzeczywista za jaką klienci zza oceanu płacą. Żeby nie było strat mocy napęd WOM musiałby być prostolinijny od koła zamachowego a tak nie jest w żadnym ciągniku. No chyba że się mylę. Nigdy się jeszcze nie spotkałem aby moc na WOM była identyczna z podawaną w prospekcie.

Opublikowano

MCKYLO

faktycznie... nie mam racji <_< nigdy wcześniej sie nie zastanawiałem jak jest rozwiązana w tej skrzyni droga oleju. Wydawało mi sie że skoro skrzynia jest wkładana z boku przez dekiel do korpusu który jest połączony z tylnym mostem, to i olej jest wspólny.... a jednak nie. Jeszcze tylko niech mi ktoś powie gdzie jest chłodnica oleju do tej skrzyni? Bo w JD jest pod spodem ciągnika, z przodu przekładni a przecież w S-matic tak nie może być bo jest korpus... może jest z boku? co ciekawe w publikacjach nigdzie o niby takich prostych sprawach nie piszą...

 

A co do takiego poglądu na sprawę, to zawsze uważałem skrzynie S-matic lepszą niż Vario. Wcale to że ma układ oddzielny nie zmieniło mojego podejścia.

Dla porównania , w ciągnikach rolniczych najcięższe prace sie wykonuje do 8km/h a Vario przy takiej prędkość dopiero schodzi do 75% przekazywania napędu z drogi hydraulicznej i zaledwie 25% z drogi mechanicznej co przy S-matic wygląda dokładnie na odwrót... 30% z drogi hydraulicznej i 70% mechanicznej.

 

Z stratami na WOM to absolutnie sie z tobą zgadzam.. po prostu inaczej zrozumiałem twoje pytanie..a mianowicie czy WOM ma straty takie jak i skrzynia...

Żaden ciągnik nie ma bezpośredniego przejścia z silnika na WOM bo przecież obroty są różne...

Opublikowano

Hej Mav!

Fakt powiem szczerze, że co do Fendta się nie wymądrzam bo go nie znam tak dobrze jak Ty. Odnośnie CVX Case to coś tam o nim wiem. Więc chłodnica jest jedna i to tylko z przodu ciągnika nie ma nic ukrytego pod kabiną czy też z boku ciągnika. Skrzynia S-Matic jest jednorodną bryłą, po zdjęciu zewnętrznego dekla masz dostęp do cewek i części elektroniki, na górze zintegrowany jest moduł sterujący skrzynią tzw. SGR. Czyli w przypadku wymiany wyjmujesz całą skrzynię, wystarczy odkręcić koło i już masz pełny dostęp do skrzyni, więc Fendt tutaj się chowa odnośnie obsługi. Nie wiem jak to wykombinowali, że ten ciągnik nie potrzebuje tylu chłodnic co Fendt? Nie umiem tego wytłumaczyć. Ciągnik jest rzeczywiście oszczędny ale to nie jest zasługa SisuDiesel bo w Valtrach te same silniki już nie są tak oszczędne, zaletą jest skrzynia. Problem jest taki że wielu użytkowników którzy mają takie maszyny najprościej nie umią wykorzystać ich potencjału.

Do transportu jest to ciągnik rewelka do pracy w polu w zależności do czego ma służyć. Uważam że do 160 KM mocy jest ok powyżej jest za mały, za krótki i za lekki do ciężkich prac według mojej opinii. Ślizga się przy większych maszynach.

Opublikowano

MCKYLO, widziales zdjęty dekiel w S-Matic? Ja spotkałem sie z opinią dealera Fendt ze skrzynia s-matic nie jest do konca bezstopniowa... nie wiem o co mu chodziło, uwazał to za duzą rużnice i za wadę w stosunku do Vario, motywował to o ile pamietam zakresami pracy. Chociaz musze powiedziec ze przy jezdzie z obciązeniem czuje się zmiane przełożeń, i caly czas sie zastanawiam na jakiej zasadzie predkosc sie zmienia, czy tam jest cos w stylu automatycznego power-shifta? Ale mysle ze chyba nie bo to było by bez sensu.

Opublikowano

Według przedstawicieli korbanka przekładnie bezstopniową ma tylko Fendt ;) ( ogólnie Vario w fendtach i MF ) bo została opatentowana , a JD AutoPowr czy NH TVT mają przekładnię powershift z biegami tylko nie czuć jak się one przełączają :) co się bardzo mija z prawdą...

i

Opublikowano

wg. mnie fendt jest jednym z najlepszych ciagnikow ze wzgledu na wysoką trwałość, bo mało jest 20-25 letnich ciągników z przebiegiem powyżej 10-15 000 mth z których nie leci olej...

Opublikowano

O ile dobrze pamietam to były min. 611 , 514 C, 311 LSA te były robione w warsztacie w mojej miejscowości . Dodam ,że ostatnio znajomemu rolnikowi siadła skrzynia Vario w 714 (informacja od katatora :P :P ) i 2 razy Korbanki przyjeżdzali do także znajomego rolnika do 412 w ,której także były problemy ze skrzynio .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szympek
      witam mam pytanie przy silniku MWM-TD226B-6 jakie ciśnienie powinno być na rozgrzanym silniku przy jałowych obrotach 
      Fendt farmer 310lsa turbomatic 1992 rok
    • Przez bazyli143
      Dzień dobry, przymierzam się do wymiany olejów w fendt farmer 310c. Mam prośbę o pomoc i i pytanie jaki olej hydrauliczny wlać, czy zwykły L-HL46 lub 68, czy jednak jakieś inne bardziej zalecane?
      Z góry dziękuję
    • Przez Rolnik8888
      Witam od czego jest błąd w zdjęciu niżej ciągnik Fendt 514c 


    • Przez Rolnik8888
      Witam od czego jest błąd w zdjęciu niżej ciągnik Fendt 514c 


    • Przez szympek
      Witam mam problem w fendzie 310 farmer lsa turbomatic 1993rok  mianowicie po wymianie oleju  zaświeciła się kontrola oleju zmieniony olej filtr sparwdzony został zaworek przy filtrze wszystko niby okej zero opiłków w oleju nie dymi zbadane zostało ciśnienie na rozgrzanym wolne obroty około 0.6 bara  co może być przyczyną pompa oleju czy panewki już ? 14.200 motogodzin 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v