Skocz do zawartości

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?



Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jak tuningiem? jeżeli tak to ci nie radze silnik będzie awaryjny, chociaż powiedz z jakiego powodu chcesz dodawać konie?

 

 

Skąd takie doświadczenia?? Próbowałeś ??

 

U mnie 5720 juz 3000mth przejezdził ze zwiększoną mocą i nic sie nie dzieje

Opublikowano (edytowane)

Skąd takie doświadczenia?? Próbowałeś ??

 

U mnie 5720 juz 3000mth przejezdził ze zwiększoną mocą i nic sie nie dzieje

 

Ja nawet nie próbowałem ponieważ brat mojego kolegi tuningował case nowego 80 KM i po miesiącu silnik padł.Poprostu nie chce się w koszty pchać.

 

No niewiem może case inaczej na to reaguje.

Edytowane przez andrzej2257
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Podtrzymuje pytanie B0gdana@ .... co masz na myśli silnik padł ?? Czy może kręcisz coś bo chcesz obalić mit o tym że tuning lub chip boxy są dobre?

 

PS. Kolega cioteczny mojej siostry rodzonej męza matki mówił, że ma w Pronarze silnik 9,1 L

Opublikowano

Proponowałbym wprowadzenie zasady, że wypowiadają się osoby użytkujące ciągniki, mające własne obiektywne zdanie na temat danego ciagnika.

 

A to że ktoś gdzieś coś usłyszął, albo jemu coś tam nie pasuje, i że najlepiej sprawdzałby się gdzieś tam niech się zastanowi co pisze,

 

Dla mnie kury mają skrzydła wiec powinny latać do ciepłych krajów....

 

PS. Słyszałem, że najlepszym ciągnikiem jest Pronar

 

hehe dodałbym do pronara jeszcze pol-mot

fendta do zetora można równać tylko ceną niczym innym, Zetor ma może dobre ciągniki o małej mocy, ale te większe w których jest więcej elektroniki najwięcej czasu spędzają w servisie i nie jest to wyssane z palca,

oczywiście jeśli ma ktoś 10 czy 15 hektarów to Zetor czy inne maszyny typu pol mot czy pronar wystarczą,

proszę o skorygowanie mnie jeśli ktoś posiada wymienione ciągniki na areale większym niż 200 ha chodzące bez awarii/..

Opublikowano

Urwało korbowody, napewno tuningowany john czy fendt nie wytrzyma tyle ile mówią rolnicy ''że john bez problemu do 20 000 mtg wytrzymuje albo że w fendtdzie aby oleje wymieniać i dbać a ciągnik a ni razu się nie zepsuje'' chyba że ktoś ma kase i może sobie co rusz kupować to niech sobie tiuninguje ;) ale jedno jest pewne tuning skraca żywotność silnika na 100%.

Opublikowano

Nie mam żadnego z nowych ciągników, ale uważam że jeśli tuning byłby lekiem na całe zło to by go odrazu w fabryce zastosowali żeby johny mniej palił a fendt miał jeszcze więcej mocy, gdzieś musi być jakiś problem że tak nie robią.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Urwało korbowody, napewno tuningowany john czy fendt nie wytrzyma tyle ile mówią rolnicy ''że john bez problemu do 20 000 mtg wytrzymuje albo że w fendtdzie aby oleje wymieniać i dbać a ciągnik a ni razu się nie zepsuje'' chyba że ktoś ma kase i może sobie co rusz kupować to niech sobie tiuninguje ;) ale jedno jest pewne tuning skraca żywotność silnika na 100%.

 

Powiem Ci szczerze, że głupoty i pierdoły piszesz.

w fendtdzie aby oleje wymieniać i dbać a ciągnik a ni razu się nie zepsuje''

Przestrzegałem tej zasady i juz kilka awarii miałem, w tym jedna techniczna, która wyszła na ostatnim przeglądzie.

 

Jeśli w ogole chcesz pisać o tuningu to poczytaj co ona daje i co zmienia sie w ciagnikach.

 

PS. Na 100% tak jak pisałem, Kolega cioteczny mojej siostry rodzonej męza matki mówił, że ma w Pronarze silnik 9,1 L

Opublikowano

Nie mam żadnego z nowych ciągników, ale uważam że jeśli tuning byłby lekiem na całe zło to by go odrazu w fabryce zastosowali żeby johny mniej palił a fendt miał jeszcze więcej mocy, gdzieś musi być jakiś problem że tak nie robią.

al e wtedy fabryka nie kasowała by po 5000€ za drobną poprawkę w oprogramowaniu :P Z własnego doświadczenia wiem że silniki Perkinsa o identycznym b loku i głowicy mają moc 86 do 125KM więc silnikowi nie prawa się nic stać jeśli podniesiemy moc, temu najmniejszemu nawet o 20%. Skrzynia biegów pracuje z silnikiem nawet 156KM :)

Opublikowano

Panowie jeśli się nie mylę to chiptuning polega na podniesieniu mocy silnika bez zwiększania jego pojemności. To dlaczego JD w poszczególnych seriach ma silniki o tych samych pojemnościach, a o różnych mocach? Jeśli to by się nie sprawdzało w praktyce to tego by nie robili, a na takich samych pojemnościach pomiędzy najmniejszym, a największym modelem danej serii jest ok 50km różnicy. Więc dla mnie osobiście są nie zrozumiałe obawy o to, że ten rodzaj podnoszenia mocy silnika się nie sprawdzi. <_<

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jakiego typu to jest awaria ?

 

Pompa niskiego ciśnienia posypała się. Czekam na nową

Opublikowano (edytowane)

Przestrzegałem tej zasady i juz kilka awarii miałem, w tym jedna techniczna, która wyszła na ostatnim przeglądzie.

 

Jeśli w ogole chcesz pisać o tuningu to poczytaj co ona daje i co zmienia sie w ciagnikach.

 

PS. Na 100% tak jak pisałem, Kolega cioteczny mojej siostry rodzonej męza matki mówił, że ma w Pronarze silnik 9,1 L

 

 

 

To on tym pronarem chyba ciągle stoi :P.

 

Ja nie mówiłem że fendt to jest naj i jest nieśmiertelny tylko że nie którzy rolnicy tak mówią czytaj ze zrozumieniem i opanuj się:P.

Edytowane przez andrzej2257
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Sie zepsuła i tyle. Wymienia w ramach gwarancji

Opublikowano

Panowie jeśli się nie mylę to chiptuning polega na podniesieniu mocy silnika bez zwiększania jego pojemności. To dlaczego JD w poszczególnych seriach ma silniki o tych samych pojemnościach, a o różnych mocach? Jeśli to by się nie sprawdzało w praktyce to tego by nie robili, a na takich samych pojemnościach pomiędzy najmniejszym, a największym modelem danej serii jest ok 50km różnicy. Więc dla mnie osobiście są nie zrozumiałe obawy o to, że ten rodzaj podnoszenia mocy silnika się nie sprawdzi. <_<

 

Pojemność silnika to nie wszystko, 6,8 l to moce od 120 do 240 koni, według Ciebie to identyczne silniki? Jeśli tak myślisz to się nie wypowiadaj w tym temacie. 2, 3 modele są identyczne, potem idzie albo inna misa olejowa, inne panewy, wtryskiwacze, turbiny, intercoolery, oprogramowanie, EGR. Między 120 a 240 KM to 100 % zwiększona moc, dawka paliwa teoretycznie 2 razy większa. Potem idzie inne sprzęgło, skrzynia, mosty.

Ok podniesienie mocy o 10 nawet 20 % w przypadku bazowych modeli prawie nie zrobi różnicy na wytrzymałości silnika, zawsze zapas jest ale już 30 czy 40 % to przeważnie przy wysilonych ciągnikach da o sobie znać.

Opublikowano

Ja chcę podnieść moc o jakieś 10 KM (gdzieś tak do poziomu 5820)-bebechy w ciągniku są takie same a właściwie to i takie same jak w 5100 R więc co niby miałoby się stać ?

Opublikowano

Panowie jeśli się nie mylę to chiptuning polega na podniesieniu mocy silnika bez zwiększania jego pojemności. To dlaczego JD w poszczególnych seriach ma silniki o tych samych pojemnościach, a o różnych mocach? Jeśli to by się nie sprawdzało w praktyce to tego by nie robili, a na takich samych pojemnościach pomiędzy najmniejszym, a największym modelem danej serii jest ok 50km różnicy. Więc dla mnie osobiście są nie zrozumiałe obawy o to, że ten rodzaj podnoszenia mocy silnika się nie sprawdzi. <_<

podobnie w Zetorach w przedziale 60-100km, ta sama pojemność, a różnica mocy prawie 100%

Opublikowano
a mój kolega przez 3 lata nabił 8000 mtg tesz johnem :blink: 5720

a cóż on takiego robi że musi pracować nim 8,5 godziny od poniedziałku do soboty po 8,5h?;) nie uwzględniając że "na tygodniu" zdarzają się święta czyli bite 8,8-8,9 godziny dziennie przez 6 dni w tygodniu robi :)

Z doświadczenia wiem, że zrobić ponad 2,4 tyś h ciągnikiem w roku to nie lada wyczyn

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Pojemność silnika to nie wszystko, 6,8 l to moce od 120 do 240 koni, według Ciebie to identyczne silniki? Jeśli tak myślisz to się nie wypowiadaj w tym temacie. 2, 3 modele są identyczne, potem idzie albo inna misa olejowa, inne panewy, wtryskiwacze, turbiny, intercoolery, oprogramowanie, EGR. Między 120 a 240 KM to 100 % zwiększona moc, dawka paliwa teoretycznie 2 razy większa. Potem idzie inne sprzęgło, skrzynia, mosty.

Ok podniesienie mocy o 10 nawet 20 % w przypadku bazowych modeli prawie nie zrobi różnicy na wytrzymałości silnika, zawsze zapas jest ale już 30 czy 40 % to przeważnie przy wysilonych ciągnikach da o sobie znać.

 

Nie ma chyba żadnego rodzaju ,tuningu'' który podniósłby moc ciagnika więcej niz 20%

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szympek
      witam mam pytanie przy silniku MWM-TD226B-6 jakie ciśnienie powinno być na rozgrzanym silniku przy jałowych obrotach 
      Fendt farmer 310lsa turbomatic 1992 rok
    • Przez bazyli143
      Dzień dobry, przymierzam się do wymiany olejów w fendt farmer 310c. Mam prośbę o pomoc i i pytanie jaki olej hydrauliczny wlać, czy zwykły L-HL46 lub 68, czy jednak jakieś inne bardziej zalecane?
      Z góry dziękuję
    • Przez Rolnik8888
      Witam od czego jest błąd w zdjęciu niżej ciągnik Fendt 514c 


    • Przez Rolnik8888
      Witam od czego jest błąd w zdjęciu niżej ciągnik Fendt 514c 


    • Przez szympek
      Witam mam problem w fendzie 310 farmer lsa turbomatic 1993rok  mianowicie po wymianie oleju  zaświeciła się kontrola oleju zmieniony olej filtr sparwdzony został zaworek przy filtrze wszystko niby okej zero opiłków w oleju nie dymi zbadane zostało ciśnienie na rozgrzanym wolne obroty około 0.6 bara  co może być przyczyną pompa oleju czy panewki już ? 14.200 motogodzin 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v