Skocz do zawartości

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?



Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W ostatnim czasie miałem przyjemność rozmawiać z przedstawicielem jd i według jego fendt to ciągnik z elektryką poparty hydrauliką i mechaniką zaś jd mechanika poparta elektroniką i hydrauliką a także twierdził że fendt jest idealny do transportu a jd ciezka robota w polu

 

No tu się zgodzę.. Fendt w transporcie bije wszystkie ciągnik nie ma sobie równych, zaś w pracach polowych tu już sa debaty.. Odpowiedniki danej mocy w donych seriach i modelach są sobie równe. Fendt ma moc, ale to moc nie jest też aż tak..niesamowita.. JD jest za to z mocą bardzo solidny. Ale konstrukcyjnie fendt bije wszystkie marki.. Wykonanie konstrukcyjne jest porządne. Prędzej braknie mu mocy niż coś się "urwie" :D

Opublikowano

Z tego co słyszałem to tak jak kolega up napisał Vario to już nie ta żywotność co w serii 300,500 do 2000r.Tamte skrzynie są praktycznie nie do zajechania.Jest problem z wyskakiwaniem biegów ale to nie ma tragedii z tym bo najczęściej wystarczy wymienić synchronizator,koszt 2-3 tyś za jeden bieg.W nowszych budach czasami jest problem z czujnikiem od L-M-S i rewersu ale to też nie jakaś katastrofa.Jeżeli zaś porównamy skrzynie JD z tamtych lat czyli seria 6xxx to tam jest dopiero MASAKRA!Hamulce i skrzynia są w jednej kąpieli olejowej,przez co opiłki z okładzin hamulców wędrują do skrzyni a potem to już sami wiecie...Koszty są okropnie duże i w wielu przypadkach nie ma sensu tego nawet robić.

Opublikowano

Nie miałeś od nowości to się nie udzielaj. To nie fiat siena albo lanos że koszt wymiany rozrządu,olejów i filtrów = koszt zakupu tego samego rocznika :)  Tylko zetor trzyma rzeszę idiotów że za 7245 płacą po 50 tys zł, bo i na superolu jeździ ot cała tajemnica sukcesu rynkowego

Gość Profil usunięty
Opublikowano

@pawel855 akurat jako taką wiedzę mam i staram się obiektywnie podchodzić do tematu. Idąc twoim tokiem rozumowania to chłop musi kupić sprzęt, żeby mieć jakieś zdanie, czyli kupuje w ciemno?

Opublikowano

He? JD 8R jest 2tony cięższy.

Chyba każdy z użytkowników Fendta przyzna mi rację że ciągnik fajny ale za lekki.

Pracowałem na 820Vario z 5 skibowym Kuhnem MM122 to jak nie było ciężarku na przodzie to pług od ziemi się nawet nie oderwał tylko przód ciągnika szedł w górę :)

Opublikowano

Taka logika konstruktorów, najpierw głowią się jak wydusić 200koni z silnika 4cyl a potem martwią się jak dociążyć przód... Ciekawe co będzie za 30 lat - ciągnik z aluminium i kevlaru 4cyl 300 koni i balast 5 ton z przodu i po 2 tony na tylne koło?  ;)

Opublikowano

He? JD 8R jest 2tony cięższy.

Chyba każdy z użytkowników Fendta przyzna mi rację że ciągnik fajny ale za lekki.

Pracowałem na 820Vario z 5 skibowym Kuhnem MM122 to jak nie było ciężarku na przodzie to pług od ziemi się nawet nie oderwał tylko przód ciągnika szedł w górę :)

 

Chodziło mi o masywnie zbudowaną konstrukcję ciągnika, nie ciężar. Tak, rzeczywiście ciężaru, wagi to mu brak. Bez ciężarka do talerzowania, siewu czy orki nawet nie wyjeżdżam.. Tył ma ciężki, za to przód lekki, zbyt lekki.

Film wrzuciłem, bo zaciekawił mnie, że wagony ciągnął.

Opublikowano

Nie jest tak do końca jak to piszecie.... Po pierwsze primo ciągnik jest maszyną wielozadaniową i stosowanie jego jest wielozadaniowe raz takie że potrzebujemy b.dużo masy by zwiększać uciąg lub stabilność jego pracy z innymi narzędziami ciężkimi, a raz potrzebujemy lekkiej maszyny do jazdy po szosie, po łąkach podmokłych albo po szosie w transporcie. Panowie Fendt to jeden z pierwszych ciągników jaki pamiętam który na tuzie miał porządny obciążnik. Po co jest na tuzie? po to żeby można było go sobie bez kłopotu wrzucić i z ciągnika lekkiego zrobić ciężki.  Jak kupowałem miałem obawy teraz nie mogę się doczekać wiosny!!:D

Opublikowano

Konstrukcją Fendt nie ma sobie równych, moc mocą (chodź na filmie widać, że ma) ale konstrukcji żaden z ciągników lepszej nie ma masywności..

Ile ton mogą ważyć te wagony? Ursus 1224 pociągnie prawie 500 ton po torach więc ciężko wyczuć czy ten fendt jest mistrzem 

Opublikowano

Nie jest tak do końca jak to piszecie.... Po pierwsze primo ciągnik jest maszyną wielozadaniową i stosowanie jego jest wielozadaniowe raz takie że potrzebujemy b.dużo masy by zwiększać uciąg lub stabilność jego pracy z innymi narzędziami ciężkimi, a raz potrzebujemy lekkiej maszyny do jazdy po szosie, po łąkach podmokłych albo po szosie w transporcie. Panowie Fendt to jeden z pierwszych ciągników jaki pamiętam który na tuzie miał porządny obciążnik. Po co jest na tuzie? po to żeby można było go sobie bez kłopotu wrzucić i z ciągnika lekkiego zrobić ciężki.  Jak kupowałem miałem obawy teraz nie mogę się doczekać wiosny!!:D


Nie jest tak do końca jak to piszecie.... Po pierwsze primo ciągnik jest maszyną wielozadaniową i stosowanie jego jest wielozadaniowe raz takie że potrzebujemy b.dużo masy by zwiększać uciąg lub stabilność jego pracy z innymi narzędziami ciężkimi, a raz potrzebujemy lekkiej maszyny do jazdy po szosie, po łąkach podmokłych albo po szosie w transporcie. Panowie Fendt to jeden z pierwszych ciągników jaki pamiętam który na tuzie miał porządny obciążnik. Po co jest na tuzie? po to żeby można było go sobie bez kłopotu wrzucić i z ciągnika lekkiego zrobić ciężki.  Jak kupowałem miałem obawy teraz nie mogę się doczekać wiosny!!:D


Nie jest tak do końca jak to piszecie.... Po pierwsze primo ciągnik jest maszyną wielozadaniową i stosowanie jego jest wielozadaniowe raz takie że potrzebujemy b.dużo masy by zwiększać uciąg lub stabilność jego pracy z innymi narzędziami ciężkimi, a raz potrzebujemy lekkiej maszyny do jazdy po szosie, po łąkach podmokłych albo po szosie w transporcie. Panowie Fendt to jeden z pierwszych ciągników jaki pamiętam który na tuzie miał porządny obciążnik. Po co jest na tuzie? po to żeby można było go sobie bez kłopotu wrzucić i z ciągnika lekkiego zrobić ciężki.  Jak kupowałem miałem obawy teraz nie mogę się doczekać wiosny!!:D

Opublikowano

Dziwie się że zmieniono silnik MWM na inny. Te są nie do zajechania jak się o nie dba. Po 10 tys mth wał jak nowy. Silnik oszczędny, prosty, czego chcieć więcej?

 

Fabryka jako tako dalej istnieje i silniki równie tylko tyle ze DEUTZ połknął mwm . Czyli wniosek ze to dalej w fendtach są te same silniki tyle ze w nowszej technologi

Opublikowano

Ja powiem tylko tyle ze kiedys stare Fendty przyjeżdżając do polski to po 15-20 latach miały po 9/10 tys albo mniej mth a dzisiaj fendty seria vario sciagana do polski ma nierzadko ponad 15 a nawet 20tys godzin słyszałem juz o przypadkach w których miał 9 na liczniku a w rzeczywistości juz 27tys mth i 12 tys a rzeczywiście 22 tys mth i zobacz w jak krótki czasie to robia - w ciagu 10-15 lat . I wychodzi ze często polowe młodszy ma dwukrotnie większy przebieg od tych starszych . Są kupując swojego mialem możliwość wzięcia z 2009r tez 714 vario ale mój z 2006 ma dokladnie 5470mth a tamten z 2009 juz 7500mth . I chodzi mi o intensywność pracy nowych ciągników i i można nazwać natężeniem ich używania ( chodzą non stop caly rok każdego dnia po kilka kilkanaście godzin dziennie. A stare ? Zrobil swoje i stal...

Mi w Fendtach podoba sie ta ciasnota wszystko upchane zero wolnych przestrzeni i ciasna kabina - wszystko pod ręką, a o bezstopniowej skrzyni juz nie wsponeeee, choc 512 tez bardzo dobrze obsługiwało sie skrzynie - w szczególności to sprzeglo które nie pozwoli zdusic ciągnika.

Opublikowano

Dla czego mało pisze tu o fendach ?? Bo na nie nikogo nie stać macie same c-360 czy tam c-330 i dalej się nie odrywacie. 

Mam fenota 514 z 99roku i to jest rakieta skrzynia 60 i lecisz z transportem 

Fakt dałem za niego 100owke mam go rok i 800 mth zrobione i idzie. 

Powiem tyle niemieckie ciągniki z lat 90 maja lepsza technologie niż ciągniki z 2017 polskie 

Wymieniasz filtry i oleje w odpowiedni czas i użytkując normalnie go to posłuży bardzo długo

Najlepiej samemu się przekonać wsiadając do takiego i testując.

Owszem zaznaczę jeszcze testując normalny stan a nie jakąś padlinę dojechana :)

Pozdrawiam 

Opublikowano (edytowane)

60km/h w zasadzie mozliwe...z gorki i na wcisnietym sprzegle. Poza tym to tak naprawde nie wiem o co sie tobie rozchodzi, piszesz swoj pierwszy post na forum i od razu probujesz obrazac innych. najpierw zanim cos napiszesz, to przejzyj wszystkie wpisy dotyczace ciagnikow Fendt.

Edytowane przez kosti68

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szympek
      witam mam pytanie przy silniku MWM-TD226B-6 jakie ciśnienie powinno być na rozgrzanym silniku przy jałowych obrotach 
      Fendt farmer 310lsa turbomatic 1992 rok
    • Przez bazyli143
      Dzień dobry, przymierzam się do wymiany olejów w fendt farmer 310c. Mam prośbę o pomoc i i pytanie jaki olej hydrauliczny wlać, czy zwykły L-HL46 lub 68, czy jednak jakieś inne bardziej zalecane?
      Z góry dziękuję
    • Przez Rolnik8888
      Witam od czego jest błąd w zdjęciu niżej ciągnik Fendt 514c 


    • Przez Rolnik8888
      Witam od czego jest błąd w zdjęciu niżej ciągnik Fendt 514c 


    • Przez szympek
      Witam mam problem w fendzie 310 farmer lsa turbomatic 1993rok  mianowicie po wymianie oleju  zaświeciła się kontrola oleju zmieniony olej filtr sparwdzony został zaworek przy filtrze wszystko niby okej zero opiłków w oleju nie dymi zbadane zostało ciśnienie na rozgrzanym wolne obroty około 0.6 bara  co może być przyczyną pompa oleju czy panewki już ? 14.200 motogodzin 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v