Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Koledzy mam Bizon Z 050 i nie działa mi żaden wskażnik ,ani od ciśnienila oleju ,ani ładowania,czy też temeratury wody.

Odkręciłem tą pokrywe z zegarami i do każdego zegara podłączony jest tylko przewód z odpowiednim czujnikiem.

 

Czy coś powinno być jeszcze podłączone i gdzie .Prosze o rade i pomoc.

Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

No to pisałem niech sprawdzi zasilanie od puszki bezpieczników sam miałem zaśniedziałą i nic nie pokazywało zacząłem ruszać bezpiecznikami i zaczął kontaktować ale kiedys popsuł mi sie amperomierz i musiałem wymienic cały zegar

 

Błędy!

Edytowane przez krolikNH
Opublikowano

Wszystko pięknie tylko że Z050 ma 5 zegarów a nie jeden zespolony zasilanie jest doprowadzone tylko do amperomierza i licznika obrotów bębna, ciśnienie oleju, temperatura wody i oleju to zegary do których dochodzi tylko jeden przewód i jest w nim jakiś gaz, jak ucieknie nie działają... miałem tak u siebie ;) koszt takiego to ok. 90-100 zł za sztukę, co do reszty to mogą być bezpieczniki ;)

Opublikowano

Wszystko da rade zrobić ;) trzeba tylko wywalć stare zegary przerobić pulpit, w miejsca starych czujnikó z gazem trzeba wkrecić elektryczne dorobić do nici instalację elektryczną i wszystko działa ;) masę roboty i jednak sporo kosztu... i jak nawali np. amperomierz w zespolonym to musisz wymieniać cały za kilka stówek a pojedynczy to 40zł i jest drugi w starych Z050 niema np obrotonierza silnika

Opublikowano

No fakt troche szperania by z tym było ale jak sie ma czas,smykałke i zapał wszystko da sie zrobić ^_^ No ale koszt roche duży lepiej zrobić te stare jak są dobre albo kupić nowe inne np.dopasować od czegoś

Opublikowano

Dopasowanie od czegoś innego to mam patent zastąpienia czujnika ciśnienia oleju ;) a robi się to tak: wyrzucasz stary zegar zakładasz manometr taki zwykły ciśnieniowy jakich to w gospodarstwie sporo. pod wyjście czujnika z bloku silnika montujesz długi zbrojony wąż ciśnieniowy min. 10atm (tak zachowawczn) wąż w peszlu (żeby sie nie przetarł) do zegara i wszystko pięknie działa i pomiar wiarygodny

Opublikowano

No sam mam zrobione we wszystkich ciągnikach że przewód do licznika i pokazuje ile jest atm ale to poza tematem a można np.od temp założyć z ciągnika ale chyba przewód będzie za krótki

Opublikowano

Od ciągnika zegar sie nie nada jeśli jest na sztywnym przewodzie nie da rady go przedłużyć ;) inna sprawa jak zastosujesz wskaźnik elektryczny wtedy przewody robisz jakiej długości chcesz ale w takim wypadku musisz montować zegar na 24V z osobówki sie nie nada ;) chyba żeby z jakiegos większego sprzętu star, jelcz czy cos w tym stylu wtedy niema żadnego problemu żeby założyci i napewno zadziała

Opublikowano

Czyli jak dobrze zrozumiałem,te zegary: ciśnienie oleju,temperatura wody działają bez dodatkowego zasilania?

 

I jeżeli nie działają ,to jedyny ratunek to je wymienić?

Opublikowano

Tak kolego dobrze zrozumiałeś jeśli masz trzy okrągłe zegary jeden od ciśnienia oleju i dwa kolejne od temp. wody i oleju to one niepotrzebują żadnego zasilania z instalacji elekt. jeśli nie działają to tylko i wyłącznie wymiana pomaga miałem tak w tym sezonie nie działały lub działały błędnie wymieniłem wszystkie i teraz odczyty są poprawne koszt jednego to jak jak pisałem 90-100zł ja płaciłem

Opublikowano

Hm.... z tą dostępnością to różnie u nas na 6 sklepów w okolicy do 15km te wskaźniki Dostałem tylko w jednym kompleksowo zaopatrzonym sklepie czesto maja tam części które ciężko spotkać w innych sklepach np. niektóre elementy bizona użyte tylko w ZO50 sklep jest w płocku, wpisz w wyszukiwarkę moze znajdziesz sklepy które maja takie wskaźniki, mogły być uzywane w innych maszynach

Opublikowano

W lokomotywach spalinowych a bardzo prawdopodobne ;) bo sam zegar jest dość uniwersalny pewnie nie tylko w bizona go pakowali widziałem takie w sprężarkach przemysłowych. najważniejsze to żeby miał odpowiednio długi przewód tak żeby z konsoli wystarczył do miejsca docelowego przy silniku

Opublikowano

Witam temat trochę stary ale go odświeżę,miałem taki sam problem ze wskażnikami.Poradziłem sobie wten sposób że podjechałem do bazy PKS-u do elektryków i zakupiłem u nich używane skażniki od autobusów autosan ,to jest ten sam silnik (wskażniki i czujniki-temp. oleju,wody,ciśnienia).Teraz mam działające

przyżady ,to było kilka lat temu płaciłem po 20 zł.Myślę że komuś się ta informacja przyda.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Sprzedam kombajn Bizon Super Z056. Maszyna w dobrym stanie technicznym. Pracował na 10 ha, bez zarobków. Nie myty na zimę. Zawsze garażowany. Dwa lata temu wymieniłem przekładnie jazdy, a w hederze ślimak, podłogę, kosę i bagnety. Młóci i czyści bez zarzutów. Po zimie silnik pali od pierwszego obrotu. Opony w bardzo dobrym stanie. Są przecieki na główkach rozdzielaczy. Do kombajnu dokładam pasy, pompę hydrauliczną, inne drobne części, dwie kosy, instrukcję obsługi, napraw i katalog części. Cena 11000 do negocjacji. Nie wystawiam faktury VAT. Nie dysponuję transportem. Miejscowość Daszyna, powiat Łęczyca, województwo łódzkie.  Data dodania 18. 06. 2018
       
       
       
       




    • Przez StawiaR
      Witam, mam do wyboru te dwa kombajny i jestem w kropce. Który według was powinienem wybrać? Bizon z 1986 r (na szerokich kołach) posiada sieczkarnie a dronningborg z 1988r bez sieczkarni.
    • Przez Renault145
      https://m.olx.pl/oferta/bizon-zo56-CID757-IDyYR2O.html?backUrl=%2Fajax%2Fmojolx%2Fdetails%2F516899010%2F
    • Przez hurlimannD70
      Kupiłem cały bęben młocarni do bizona czyli z cepami ale bez osi. Jest to nowy oryginalny produkt z fmż Płock. Leżał w stodole 30 lat , zastanawiam się czy dawać go do wyważenia . Na jednej ze środkowych tarcz przykręcone są blaszki jest ich chyba 5 sztuk w kupie. Wygląda jak by był kiedyś w fabryce wyważany ale nie jestem pewien. A do wyważenia musze jechać ponad 250km . Czy takie bębny składane w fabryce były sprzedawane wyważane ?? Czy ktoś mi podpowie ?
    • Przez Lukecki
      Witam użytkowników, 
      Zakładam temat, gdyż chcę się trochę dowiedzieć o tym kombajnie, jednak w internecie nie mogę znaleźć jakichkolwiek rzetelnych informacji. Słyszałem o mankamencie w postaci zagrzewania się silnika w czasie pracy, chciałbym się dowiedzieć jak często to się zdarza.  Również chce zaczerpnąć nieco informacji o typowych usterkach. Z góry dziękuję za info i pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v