Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam

Postanowilem w moim zetorze 7011 naprawic ogrzewanie kabiny poniewaz jak go kupilem w tamtym roku to bylo ono nie sprawne. Wymienilem wszystkie przewody, jedną nagrzewnice oraz założylem termostat. Niestety nie ma krążenia wody w nagrzewnicach. Zauwazylem ze czasem troszeczke wody przeleci przez nagrzewnice a potem przesztaje krążyć. Nie mam pojecia czemu sie tak dzieje. Nie mam tego zaworku w kabinie ponieważ przeciekał, jest on zastapiony zwykłym trójnikiem ale gdy jeszcze ten zawór tam byl było tak samo (nowy zawor kosztuje 120zł :) ) Będe wdzięczny za pomoc :)

Opublikowano

Skoro przewody są nowe i jedna nagrzewnica to coś musi być nie drożne.Proponuję zdemontować przewody zasilający, powrotny i poprostu podłączyć normalny przewód z wodą z kranu wtedy zobaczysz co z tą drożnością.

Być może że nagrzewnica (rozumię że są dwie i jedna nowa) jest zakamieniona i ona chamuje to wszystko.Jak tak bedzie to przepłukaj ją octem bo soda i te preparaty do tego mogą być za ostre.

A tak na marginesie to dlaczego wymieniłeś tą jedną.

Opublikowano

Nagrzewnice wymienilem bo stara była pęknięta i nie dawało sie tego naprawic. Jeżeli chodzi o przeplukanie to tak dzisiaj wlasnie zrobilem. Podłaczylem przewod do kranu i woda wylała sie drugim koncem. Czyli z drożnoscia jest ok.

Opublikowano

Jeśli wszystko jest drożne to proponuję sprawdzić pompę wodną (muszę potwierdzić to co pisze nimar1999), kiedyś miałem kłopoty z chłodzeniem w 5211 i okazało się że pompa miała wirnik z tworzywa sztucznego który się po rozgżaniu "ślizgał" na ośce i to było powodem bardzo różnej jej wydajności.Aleśmy się tego naszukali.

Co do odpowietrzania układu to nic niema o tym w instrukcji tylko jak termostat się otwoży to należy uzupełnic płyn.

Opublikowano

juz bylo to walkowane.jakie odpowietrzanie????czego???jesli silnik ma dobra temperature to pompa jest sprawna.ile nim jezdziles zeby sie nagrzal na tyle zeby czuc bylo cieplo.wloz reke przez nawiewy i zobacz czy nagrzewnice sa cieple.jesli tak to wina wentylatorow

Opublikowano

jacus chodzi o to ze woda nie dostaje sie nawet do nagrzewnic. a jesli sie dostanie to sa to znikome ilosci. Wczoraj byla nim robiona spora trasa i mial temperature około 80 stopni. Nagrzewnice były zimne.

Opublikowano

Też mam problem z ogrzewaniem.U mnie niema obiegu na małych obrotach na dużych płyn zaczyna krążyć .Do wymiany jest termostat, ale to nie jest główna przyczyna problemu braku obiegu.Pomijając niedrożny układ bo np. zagięty jest gdzieś przewód winna jest pompa wodna .Może być obluzowany wirnik ale prawdopodobnie jest za duża szczelina między wirnikiem a korpusem pompy . Luz likwidujemy dokręcając nakrętkę na wałku pompy ale tak by wirnik obracał się swobodnie.Jeszcze tego u siebie nie robiłem bo niema dostępu.Najlepiej będzie jak wymontuje się pompę wtedy jest dostęp i można ocenić stan wirnika i luzu .

Życzę miłego remontowania.

Opublikowano

Zastanawiam sie jeszcze dlaczego z termostatem temperatura dochodzi do niecalych 80 stopni. Wyjąłem termostat i włożylem go do kubka z woda i podgrzewalem. Otworzyl sie gdy woda miala chyba z 90 stopni bo chwile potem zaczela wrzec. Przypomnialo mi sie że na samym poczatku po zalozeniu wszystkich przewodow i nowej pompy lecz bez termostatu troche grzało (poprzednia pompa nie miala wyjscia do ogrzewania), a potem jak przestalo to do tej pory nie grzeje. I jeszcze mam jedno pytanie: woda ktora idzie do nagrzewnicy wydostaje sie z pompy czy z kolektora wodnego?

Opublikowano

Zasilanie idzie z pompy przez kranik do nagrzewnicy, a powrót do kolektora.Jak masz na odwrót to zamień.

Z termostatem też miałem kłopoty ale w sumie to czujnik nawalił.Przy jesiennej orce widzę że tem. rośnie i rośnie a połowa chłodnicy zimna to pewnie termostat nie puszcza.Po wymianie to samo i tak jak ty garnek, woda i termometr.Przy ok 88 stop. sie otwiera i wymieniłem czujnik.Do dziś jest ok a połowa chłodnicy jest wyraźnie chłodniejsza.

Nie polecam użytkowania silnika bez sprawnego termostatu bo jak będzie mu za zimno albo za ciepło to snacznie skraca się jego żywotność

Opublikowano

farmer7745: przy odpalonym ciagniku gdy odłaczylem przewod od kabiny ktory idzie z pompy to wylecialo z niego troche wody i przestalo, a jak odkrecilem korek od chlodnicy to wtedy zaczela leciec z niego woda. A przy zamknietym korku zasilanie do kabiny idzie z kolektora. Zrobilem jeszcze tak ze przy pracujacym silniku zdjalem przewod powrotny ten na dole kabiny i wcisnalem gaz, to po pewnym czasie woda zaczela nim wyplywac i nagrzewnice byly cieple.

Opublikowano

Po pierwsze to muszę się przyznać że nie sprawdziłem dokładnie i pomyliłem się pisząc że zasilanie idzie z pompy.Po sprawdzeniu w instrukcji napraw (str. 184) okazało sie że zasilanie idzie z kolektora i rozgrzany płyn wędruje do nagrzewnicy a powrót idzie do pompy.

Po odłaczeniu tego przewodu który idzie z pompy wylecało z niego to co w nim było, a korek trzyma dobrze i wytworzyło się podciśnienie.Czyli powinno być ok.

Sprawdź jeszcze czy po rozgrzaniu silnika przewody są ciepłe i do którego miejsca się nagrzewają.

Zeskanowałem stronę z instrukcji z tym układem chłodzenia i nie wiem zabardzo jak go mozna dodać do posta.POMOŻESZ?

Opublikowano

farmer7745: przewod od kolektora nagrzeje sie gdzies tak do miejsca gdy laczy sie z tym metalowym od kabiny. Zdjecie mozesz dodac na tej stronie http://imageshack.us/ potem wstawiasz linka do zdjecia i jest ok.

 

GoRAL1: A jak miały by byc prawidłowo ułozone przewody?

Opublikowano

http;//img222.imageshack.us/img222/219/scan0001fm6.png.Niestety ale wydaje mi się że ta fotka jest nie widoczna. Coś pokrochmaliłem bo mój angielski jest kiepski.

Dziś przegoniłem mojego ZETORKA i z ciekawości sprawdzałem jak się nagrzewają przewody i powiem że oba nagrzewały się równomiernie.Ale nigdy nic nie odpowietrzałem i po rozgrzaniu silnika tylko uzupełniałem płym i koniec.

Wychodzi że gdzieś w tym twoim ogrzewaniu coś chamuje przepływ i pewnie dlatego tak się dzieje.

Zakamienione, albo przewód załamany sam nie wiem dziwne że po podłąszeniu wody z kranu wszystko było drożne!!.

Opublikowano

Zdjecie dziala, musialem tylko poprawic linka, plyn juz jest kupiony ale nie bede go wlewac, nie dam za wygrana i bede jeszcze walczyc z tym ogrzewaniem.

Opublikowano

dziwne.obstawialbym pompe lub termostat.u mnie silnik wyciaga 70 st.ale grzeje dobrze.moze termostat jest odwrotnie zalozony lub pompa daje slabe cisnienie-czesto czesci sa tragicznej jakosci i po roku nadaja sie na zlom

sprawdzilem w katalogu sposob zalozenia wezy;wyglada na to ze jedna nagrzewnica ma doprowadzenie od gory a druga od dolu a na kraniku ta samo spotyka sie doprowadzenie z odprowadzenie [katalog od 72 str.272 w 70 moze byc inaczej]

a kranik jest na rurze odprowadzenia do pompy

najlepiej idz do kogos kto ma zetora i to sprawdz

Opublikowano

Witam

Kolego wymontuj pompę i sprawdz wirnik i luz tak jak napisałem wcześniej .Mam ten sprzęt już 19 lat i na pierwszej pompie ,która chodziła 12 lat nie było

problemów .Potem lało się wodę ,rurki pękły i ich nie naprawiałem .Pompę trzeba wyregulować bo zamiennik to już niższa jakość i cena więc nie dba się o szczegóły a w zetorze trzeba tą wodę pompować na sporą wysokość .

Czy to jest polska czy czeska to nic nie znaczy musi być dobra czyli dobrze wyregulowana.

 

 

Zetor musi chodzić na płynie bo inaczej rurki popękają

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v