Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Prawdopodobnie po prawej stronie tylnego mostu, w pokrywie od regulacji reakcji podnośnika tak jak w MF 255 lub wyciągnięta wyżej ale z tego samego miejsca.

Poziom oleju wspólny dla mostu i skrzyni.

057.jpg

Pozycja 8

Opublikowano

Witam

Jestem na etapie zakupu ciągnika, ponieważ w okolicy trafia się ferguson 595 bez przedniego napędu postanowiłem podjechać obejrzeć.

Proszę o pomoc jak sprawdzić wzmacniacz momentu, i na co zwrócić uwagę. Poczytałem trochę forum ale nie wiem jak do końca to sprawdzić bo z tego co widzę to wszystko jest powiązane z hydrauliką w skrzyni i wom i podośnik.

Dzięki jak ktoś by dal znać do soboty będę wdzięczny. (proszę o informację jak z częściami)

Opublikowano (edytowane)

Potrzebujesz tyle mocy? Jeśli nie to szukaj mniejszych jak 590 a najlepiej 565 lub 575. 

Co do wzmacniacza jest to przekładnia planetarna załączana sprzęgłem sterowanym hydraulicznie. Po prostu ma działać, jedziesz na zającu i bez sprzęgła ma się przełączyć na żółwia ( ciągnik nie spada z obrotów tylko zwalnia ). 

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

Dzięki za szybką odp. A jak z częściami do tego modelu.

Nie potrzebuje tak dużej mocy, ale ciągnik jest niedaleko, a nauczony doświadczeniem z ogłoszeniami ze stanem idealnym i ładnymi zdjęciami nie jeżdżę daleko bo szkoda czasu.

Gdzieś czytałem 565 i 575 ze chyba nie mają rozbudowanej skrzyni i hydrauliki i by pasował ale skąd takiego wziąć?

 

Opublikowano

Potrzebujesz tyle mocy? Jeśli nie to szukaj mniejszych jak 590 a najlepiej 565 lub 575. 

Co do wzmacniacza jest to przekładnia planetarna załączana sprzęgłem sterowanym hydraulicznie. Po prostu ma działać, jedziesz na zającu i bez sprzęgła ma się przełączyć na żółwia ( ciągnik nie spada z obrotów tylko zwalnia ). 

Raczej jadąc na żółwiu przełącz na zająca i wtedy zobaczysz czy działa, na żółwiu nie ma hamowania silnikiem i ciągnik może nawet przyspieszyć jadąc z małej górki. Przy awarii ciśnienia czy zgaszonym silniku ciągnik zostaje na żółwiu co skutkuje tym że nie zapalisz go z pociągu

Opublikowano

MF 595 nie ma żadnego odpowiednika w Ursusie co skutkuje droższymi częściami i gorszą dostępnością.

Zastanów się dwa razy zanim się zdecydujesz. 

MF 565 i 575 mają taki sam silnik jak ursus 4512 czy 5312, można kupić z taką samą skrzynią 8+2 choć w MF raczej występują 12+4 ( ze wzmacniacz lub dodatkowy reduktor ), tylny most i podnośnik w zależności od wersji może być taki sam ( trochę tych rozwiązań jest więc długo by pisać ).

MF 590 ma silnik Perkins A4.248, do 565 ( A4.236) różnie się nieznacznie, oba mają taki sam blok, głowicę itd., różnice to: tuleje, tłoki, korbowody. 

MF 595 na silnik A4.318, jest to już całkiem inna jednostka, nie twierdzę że zła ale części będą droższe i ciężej z dostępem.

 

Kilka porad ogólnych jeśli chodzi o MF z tej i podobnych serii: 

- Opony tylne obowiązkowo radialne ( przy braku napędu osi przedniej MF będzie się mocno grzebał )

- Silnik ma nie kopcić, nawet słabszej kondycji ma być czysto z komina ( jak kopci to coś mu jest )

- Ciśnienie oleju może trzymać w normie nawet wymęczony silnik ( pomiar zawsze warto zrobić ale nie musi to być wyznacznik )

- Zobacz co wylatuje z odmy ( jeśli para z dymkiem to nic nadzwyczajnego, można napisać że ten typ tak ma, jeśli pluje olejem to kompresja w skrzyni korbowej :))

- Różnie bywa z odpalaniem ale jak są temp. takie jak obecnie ma palić od strzała

- Skrzynia - tu jak w każdej innej nie zsynchronizowanej, jeśli jest wzmacniacz to dodatkowo sprawdzić działanie

- Podnośnik - ma działać płynnie, nie szarpać, zacinać się czy namyślać ( to nie 60-tak ), pompa może wydawać dziwne odgłosy przy mak. uniesieniu ramion, tak samo jak w 255

- Tylny most - ma być cicho, oczywiście że z biegiem lat może delikatnie wyć ale nie jak w 60-tce, niedopuszczalne są jakiekolwiek zgrzyty

 

Może coś to Ci pomoże. Powodzenia w poszukiwaniu i pamiętaj - pośpiech i emocje to najgorsze co może być przy zakupie używanych sprzętów.

Opublikowano

Chyba nic z tego nie będzie, rozmawiałem z właścicielem ze podnośnik  jest w porządku jak cała hydraulika a dopatrzyłem się ze chyba do jednego z ramion dołożony jest taki mały siłownik, to normalne?

 

Czyli lepszy by był 590 a najlepiej 575 lub 565.

Opublikowano (edytowane)

Tak, były 3 wersje: bez siłowników wspomagających, z jednym ( jak w tym przypadku ) lub dwoma. Tu chodzi tylko o udźwig.

Czy lepszy 590 to twoja decyzja ale na pewno bardziej typowy w częściach

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

a jeszcze mam pytanie jak się coś uszkodzi w tym wzmacniaczu czy jest jakieś ustawienie żeby ciągnik działał czy jest to powiązane wszystko hydraulicznie i np podnośnik tez nie zadziała.

czy jest jakieś ustawienie neutralne wzmacniacza, czy ciągnik zawsze będzie albo na zającu albo na żółwiu, a jak coś to na czym lepiej jeździć bo jak było napisane wyżej na żółwiu z zaciągu nie zapali,

 

a jak jest z kabiną i komfortem lepsza niż w 60

 

mam mieszane uczucia bo taki duży nie potrzebny, sprawa części, no nie wiem, jakoś zawsze byłem za ursusem każdy ma swoje zdanie i nie chce z tym dyskutować ale dostępność części robi swoje w uzytkowaniu


a gdzie się zaopatrujecie w części, tylko internet czy są jakieś sklepy z częściami do massey

 

no nic chyba podjadę zobaczę 

Opublikowano

daj sobie spokój z mf 595 czy tam 592 kup sobie 590 to jest nasz 4512 tylko ma silnik podkręcony na 80 koni ale to to samo i części masz w każdym sklepie też masz w nim wzmacniacz jak wzmacniacz nie chodzi to skrzynia nie hamuje jak coś to bierz z przodem niby 2-3 tys droższy ale założenie napędu to ok 15 tys a przód się przyda 590 ma 8 koni mniej od 595 to nie zauważysz różnicy

Opublikowano

Miałeś kiedyś 595 mk2 -chyba nie bo piszesz takie głupoty że cięzko czytać.Ja taki ciagnik mam i złego słowa o nim nie powiem-jak kupisz trupa to bedzie trup ,ja od marca zrobiłem nim ponad 200 mtg mam go z mocnym turem i zero problemów.

Opublikowano

miałem zobaczymy jak ci uszczelkę dmuchnie wał do tego modelu 8 tys panewek nie ma pompa zębata taka przyzwoita 2 tys  bo tania ok 1000zł i nie chodzi pompa wody 500 zł jak ci się popsuje to pogadamy i nie pisz głupot i nie zachwalaj pracuje z częciami i widzę jak ludzie płaczą jak coś kosztuje 2 tys remont silnika A.4.318 z wałem kosztuje 13 tys w firmie samemu dobrze nie zrobisz bo części nie ogarniesz pogadamy jak zrobisz podnośnik multi powera uszczelki pod głowicą dmucha po ok 2 lat każdy to mówi co ma trochę dłużej niż ty głowica używka 3 tys a nowa do 590 1000zł  to jest porównanie jak most tylny walnie to użwka bo nowego nie ma do skrzyni tryby nie osiągalne nowe tylko używka do 590 masz od ręki w każdym sklepie bo to 4512

Opublikowano

Już to kiedyś pisałem tylko, że pod starym nickiem mam ten ciągnik już 13 lat ponad i z uszczelka od 8 lat spokój części niektóre tańsze jak do C380 tylko trzeba poszukać ogólnie super ciągnik z duża siła uciągu jak na tamte lata. Jak ktoś ma jakieś pytania pisać na PW.

Opublikowano

Witam kolegów - za niedługo będe  zaczynał remont MF 595 - oto co go boli :

1. Pod obciążeniem rozłącza się napęd i na ciepłym oleju zapala się kontrolka ciśnienia oleju w skrzyni.

2. Brak hydrauliki zawnętrznej - gniazda bez ciśnienia na wyjściu

3. Podnośnik na zimnym podnosi ale słabo - po wyłączeniu silnika opada w sekunde na dół.

4. WOM kręci się bez obciążenia .

Jakieś porady od czego zacząć i co robić po kolei od kogoś kto już tym tematem się zajmował ?

Dzięki z góry za zainteresowanie tematem i pomocne rady - pozdrawiam.

Opublikowano

Podstawa to diagnostyka, poprawna obniży koszta i ułatwi życie.

Na pewno masz za małe ciśnienie w układzie, co go powoduje to musisz sprawdzić. 

Najlepiej zacznij od filtra oleju, następnie pomierz ciśnienia ( za pompą, za rozdzielaczem, na podnośniku ).

Jak nie ma ciśnienia za pompą to wiadome co robić, jak jest ale po drodze spada to szukaj ( może być pęknięcie na przewodzie ).

Jak nie masz czym mierzyć i chcesz bawić się w wymianę to przynajmniej, przed zmianą pompy, dokładnie przeczyść cały układ - ale i tak nie polecam tego typu zabawy. 

Opublikowano

Witam. Żeby sprawdzić filtr oleju trzeba spuścić olej ze skrzyni. Filtr jest w rodzaju metalowej siatki do wymycia, dodatkowo na pokrywie po odkręceniu widać czy są opiłki z zużytych elementów skrzyni i mostu. W tylnym moście są dwie pompy na jednym ssaku. Hydraulikę zewnętrzną i sprzęgła przedniego napędu, WOMu, półbiegu napędza pompa zębata. Podnośnik napędza pompa tłoczkowa (powinno być 4 sekcje). Pompa zębata wiadomo tylko wymiana na nową. Do tłoczkowej są zestawy naprawcze. Ale przyczyn opadania ramion może być sporo: wspomniane już zużycie tłoczków pompy, zużyty uszczelniacz na głównym tłoczysku podnośnika, nieszczelność pomiędzy pompą a obudową tłoczyska i najbardziej kosztowne zużycie rozdzielacza. Jeśli wyeliminujemy zanieczyszczenie filtra oleju to  za podane przez Ciebie objawy 1 i 2 odpowiada zużycie pompy zębatej, za 3 może być któryś z tych co napisałem a jeśli chodzi o 4 to zapieczone tarczki z sprzęgle WOMu. Sama wymiana tarczek może nie być wystarczająca bo przyczyną ich zapieczenia bywa niskie ciśnienie w sprzęgle spowodowane wytarciem obudowy.

Co do kosztów całej imprezy to się nie będę wypowiadał bo to kwestia tego czy się naprawia własnoręcznie, cena części itp. Najdroższy w tym wszystkim jest rozdzielacz chociaż cena zestawu naprawczego lub regenerowanego nie odbiega jakoś drastycznie od ceny rozdzielacza do Ursusa c 385 czy serii 12xx

 

Opublikowano

A więc po ciężkiej walce i rozpołowieniu na 4 części okazało się że pompa zębata złom - nowa 1700zł, pompa tłoczkowa puszczała na zaworach - koszt regeneracji 1100 zł - na obie rok gwarancji, plus regeneracja rozdzielacza 500 plus zestaw cylinder tłok i pierścień 500 bo stary był już strasznie porysowany - skręcony ale nadal opada po zgaszeniu silnika - co może być powodem ? Pompa zregenerowana, nowe gumki na rurce plus nowy zestaw cylinder - tłok ?Jakieś pomysły ? Pozatym ktos zna sie na regulacji sterowania podnośnikiem ?

Opublikowano

Jeszcze kilka pytań - 

Pytanie nr 1 czy na pierwszym obrazku ta dźwigienka nie powinna być w środku przed rolką ? i do czego ona służy dokładnie bo jeśli jest w takiej pozycji jak teraz to regulacja na nią nie działa (ta pod spodem) 

pytanie nr 2 do drugiego zdjęcia - w tej aluminiowej obudowie jest otworek przez który cały czas płynie olej i po zgaszeniu ciągnika również tamtędy wypływa olej co powoduje opadanie podnośnika, przy wciśnięciu tego tłoczka do środka sytuacja się nie zmienia i dalej olej wypływa - co to jest, do czego służy ? dzięki śliczne za pomoc !

1 zdjęcia .jpg

2 zdjecia.jpg

Opublikowano

Witam. Dawno w tym nie grzebałem i nie pamiętam ale... Wg katalogu nie jest pokazane jak to jedno z drugim się składa ale być może jest odwrotnie. Ze sklerozy nie jestem pewien ale sprężyna w zaworze powinna przepychać zawór w środek a ta dźwignia wyciąga. Ale można to chyba sprawdzić metodą prób i błędów. Ten otworek to chyba taki przelewowy w przypadku przeciążenia. Skoro olej leci cały czas to może świadczyć o niewłaściwym położeniu zaworu rozdzielacza czyli złym położeniu dźwigni z pierwszego zdjęcia. Niestety od 3 lat w tym nie grzebałem i nie pamiętam takich szczegółów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v