Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Zawór zamówiłem udało się znaleźć, ostatni, 160 zeta z przesyłką.  Zobaczymy jaki efekt jak nie pomoże to pompę wymienię i chyba na półserwo przerobię.

Edytowane przez ramzeus
Opublikowano

Przy półserwie mam  250  i  od  max lewej strony do max prawej robię 3 pełne obroty kierownicą, na polu  wygodna rzecz, ale jadąc po drodze kierownica czuła jak cholera, po czasie się przyzwyczaiłem. Powszechnie  były montowane 160 .

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Te orbitrole mają taką samą przepustowość, różni je  tylko grubość rotora  a to właśnie przekłada sie na wydatek na obrót 

Edytowane przez Pigmei
  • Like 1
Opublikowano
2 minuty temu, hubertb napisał:

Orbitrol dobierasz do siłownika nie do pompy, przepływ pompy do zaworu skrętu. 

I dlatego lepiej brać mniejszy i mieć więcej obrotów kierownica... 

Lżej się kręci i jest stabilniejsza jazda 

Opublikowano

Zbyt mała wydajność pompy spowoduje wrażenie ciężkiego obracania kierownicą. Po przeróbce zawór który wysyłałem w linku należy ustawić ponownie na wyższe ciśnienie. 

Opublikowano

Bogdan, co kto lub, jak chcesz to w swoim ciagniku z turem  zamontuję 80 i wsadzę Cie za kółko, nie będziesz zadowolony 😛

Tak jak mam obecnie to  prędkość obracania kierownicą ograniczany jest przez wydatek pompy, to żaden problem,  przy mniejszym orbitrolu  tylko szybciej będę machał fajera a koła będą się skręcać tak samo wolno.

Opublikowano

Nie, najpierw ustala się siłę(wielkość tłoka siłownika przy danym ciśnieniu), potem ustala się objętość jaka będzie potrzebna do wykonania pełnego ruchu kół, potem dzieli na zakładaną ilość obrotów kierownicą. Na końcu jest wielkość pompy. W tym przypadku najważniejsze jest raczej podbicie ciśnienia na linii by-pass bo inaczej i tak będzie kupa. 

Opublikowano (edytowane)

Rzecz w tym że ta pompa wytrzymuje więcej niz 120 bar, popatrz na gotowe zestawy wspomagania, podłączasz je bezpośrednio pod pompę i ciśnienie jest takie jakie jest ustawione na orbitrolu  . Po okolicy jeszcze troche kręci sie Zetorów i Ursusów z orbitrolem, wszystkie mają pompę podłączoną bezpośrednio pod orbitrol i mimo wszystko  działają. 🤔

Jak parę lat temu u siebie robiłem przeróbkę to podłączyłem się pod zawór w zbiorniczku, nie wiem czy to było konieczne, grunt że jest lepiej niż było na wymęczonym serwie .

 

Edytowane przez Pigmei
Opublikowano (edytowane)

Nie do końca, ciśnienie będzie takie na jakie zawór w orbitrolu pozwoli (150, 175, 190 bar zależnie od modelu) , gdyby nie on to pompę by zwyczajnie  rozsadziło. Cudów nie będzie ale  w tych ciągnikach to i tak będzie zauważalna poprawa.

Edytowane przez Pigmei
Dopisek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez bimberpoludnie
      Cześć. Wiosna założyłem orbitrol do mojego 1224. Cały układ. Wymieniłem jeszcze pompe na nową, bo na starej i serwie na wolnych obrotach ciężko kierownicą kręcić było. 
      Zaworu w zbiorniczka nie zaślepiłem, a wkręciłem go na regulacji na max. Układ zalany czerwonym ATF
      Po wymianie przez pierwsze 50 godzin rewelacja. Później na wolnych obrotach przestało działać skręcanie w lewo. Koła trochę wkręcany, potem kierownica luźno się kręciła. Po dodaniu gazu koła skrecaly, jednak przy maksymalnym skrecie kierownicą nie miała oporu, jakby orbitrol puszczał. 
      Kontakt ze sprzedającym --;wysłałem orbitrol na reklamację a że ciągnik potrzebny kupiłem u niego drugi. Założyłem i od. Razu to samo co było, plus to, że kierownica raz działa lekko, a raz ciężko - niezależnie od obrotów. Jak działa z oporem i skręcę maksymalnie w prawo, to przez jakis czas działa lekko. Zrobiłem na tym juz 10 godz ale pracować się z tym nie da.
      Co sprawdzić? Pomocy
    • Przez Łukasz98
      Witam . Chciałbym zrobiszc wspomaganie na orbitrolu. Ma ktoś może wymiary i rysunek podstawy orbitrola ? I oczywiście mile widziane zdj,jakies radyitp.
    • Przez Michal385385
      1) Witam, otóż pierwszym moim pytaniem jest - gdzie dostanę taki filtr do wspomagania C385 DE LUXE? Po odkręceniu w środku znajduje się kilka małych okrągłych sitek. Czy będzie tu pasował filtr wkręcany bodajże PP 8.4 ?
      2) Jak prawidłowo powinno się zalewać nowy olej, a następnie odpowietrzać wspomaganie serwomechanizmu? Bo według instrukcji jest napisane, aby kręcić po 10razy w lewo i prawo do oporu, lecz problemem jest to, że po chwili kręcenia w lewo, czy też prawo powstaje tak ogromny opór, że za chiny dalej nie chce się przekręcić kierownica.
      Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam i miłego dnia / wieczoru życzę!


    • Przez Maciekkkk
      Ursus 914 wyrzuca olej ze zbiornika oleju od wspomagania i ciężko sie kręci, czy to moze być wina pompy wspomagania ? 
    • Przez ursusikc330m
      Mam pytanie,ciężko się kieruje w ursusie 1634 i niewiem czy wina leży po stronie pompy czy orbitrol?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v