Skocz do zawartości
tomi217

Turbina

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
tomi217    1

A ile wynosi prawidlowe cisnienie i czy sa przyzady do pomiarow czy trzeba samemu kombinowac.Z gory dziękuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lysyrolnik    14

Najprostszym chyba sposobem to sprawdzenie polegające na wsłuchaniu się w turbinę, podczas dodawania gazu jak i pracy pod obciążeniem powinno się słyszeć charakterystyczny gwizd, jeśli go nie słychać to prawdopodobne jest to, że turbo padło, jednak warto jeszcze sprawdzić tak jak napisał @mirasek.

 

Ja miałem tak w swoim MTZ, przestała gwizdać turbinka, po sprawdzeniu okazało się, że z turba zrobił się młynek do syfu: poszedł wirnik i tulejki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JacekAF2388    0

W 1614 z kolektora idzie do pompy paliwowej wężyk, który zmienia kont wtrysku, wpinasz tam manometr zakresem do 3 bary. I zapalamy po wciśnięciu gazu na max powinno pokazać około 1.5 bara, u nas to sało powietrze zamiast dmuchać dlatego na "ucho" to lepiej do lekarza, a świst był spory i zdziwienie wielkie Turbina do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    988

mój wujek tez miał problem z turbina ale w rekordzie 58 z 2002 roku. a mianowicie silnik wykazywał takie objawy jakby juz był dorżniety na amen... kopcił, nie miał siły,grzał sie, przez odpowietrznik w bloku szedł dym takize az ten grzybek wysadziło. i nawet cicnienie oleju spadło... najpierw zrobili głowice, ale to nic nie dało, az w koncu dali do sprawdzenia turbine.... i była zatarta i zajezdzona..... po wymianie wszystkie bojawy ustąpiły i jest teraz git ;) a i jeszcze jedno, do turbiny w ursusie musi byc odpowiedni filtr powietrza i czesto czyszczony, bo wiadomo, jak zapchany filtr to i mniej powietrza a co poprzez to idzie wtedy turbina dostaje , ja miałem w swojej Finnce filtr powietrza od 914 a silnik mam na turbinie. jak wymieniłem filtr na ten od 12XX to i turbina zmieniła głos i lepiej chodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szybki00    4

Dobrym sposobem i na pewno szybkim jest również sprawdzenie czy w przewodzie który łączy filtr powietrza i turbinkę nie ma oleju. Jeśli jest to już jest nie dobrze z turbiną i jeszcze można by zobaczyć w turbinie na łożyskach czy nie ma luzów. W moim Ursusie 1002 turbina działa znakomicie natomiast w samochodzie jest już dużo gorzej.

 

Zużycie turbiny można poznać po obecności oleju w rurze łączącej turbinę z kolektorem ssącym a nie jak wcześniej napisałem filtr powietrza z turbiną - sorki za pomyłkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
13091993    0

Ja wczoraj odebrałem turbinę , pompę i wtryskiwacze z naprawy , wszystko zregenerowali . Założyłem i różnica nie do opisania :P 1014 idzie prawie jak nasz Case 135 km .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    183

a co do gwizdu to nie zgadzam sięz "lysyrolnik" bo nie każdą turbine da się usłyszeć, a daje cisnienie przy pomiarze .Kupiłem deutz fahra z turbo i też zawsze się zastanawiałem czemu jej nie słychać myślałem że padła. zaprowadziłem do mechanika podłączył zegar i okazało się że pracuje bez zarzutu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

czasem są ogłoszenia na allegro o regeneracji turbin.

ja bym jednak kupił nową jakby mi padła w zetorku (i wziął oryginał z czech).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
13091993    0
a wie ktoś może ile kosztuje regeneracja takiej zatartej turbiny?

Zależy jak dobita , my płaciliśmy 700 zł. ale chodziła 19 lat ( 13000 mth )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×