Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Massey
PronarekP5    25

Witam wszystkich a tymbardziej użytkowników takowych ciągników jakimi są MF-y z seri 6100 mam kilka pytań odnośnie eksploatacji i użytkowania. Awięc moja lista pytań jest taka:

-ile kosztują filtry paliwowe

-ile kosztują filtry oleju

-jaki olej lać do silnika - ile kosztuje

-jaki olej do skrzyni - ile koztuje i ile wchodzi

-ile kosztuje filtr hydrauliki

-jak sprawdzić zużycie oleju w skrzyni

-jak sprawdzić stopień zabrudzenia filtru powietrza

 

 

Oprucz tych pytań odnośnie eksploatacji ma jeszcze inne :

-do czego służy komputer na prawym słupku

-jak działa przełącznik przód - tył przy kierownicy

- w jaki sposób mozna zastąpić przednie ciążarki

-do czego służą poszczególne przełączniki i wajchy - fotke z opisem wyśle na gg lub meil

 

 

Za odpowiedzi z góry dziękuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Postaram się pomóc, mam 3645 ale to dosyć podobne ciągniki.

1.Filtry paliwa i oleju dobierzesz z oferty np.Filtronu. Paliwowe do mojego kosztowały ok 30 zł za dwie sztuki. Olejowe podobnie, ceny, można powiedzieć, że bardziej polskie niż zachodnie :P .

2.Olej do silnika- byle nie z Lotosu :), ważne żeby dobrać odpowiednią klasę, a czy to będzie Elf czy Mobil to już mniejsza różnica. Wymiana oleju z filtrami nie powinna wyjść drożej niż 200 zł.

3.Do skrzyni wchodzi ok 60 litrów oleju, kosztuje on 12-15 zł za litr.

4.Filtr oleju kosztuje ~200 zł, w moim jest tylko jeden, 6160 ma chyba 2 filtry.

5. Zużycia sam nie sprawdzisz, jedynie możesz zobaczyć czy jest czysty, nie śmierdzi, nie pieni się.

6. Stan filtru powietrza sprawdza za Ciebie czujnik podciśnienia, jeśli będzie brudny to zapala się lampka. Powinno się jednak nie dopuszczać do zbytniego zabrudzenia i po każdej większej pracy przedmuchać wkład.

 

Komputer na słupku w zależności od wersji pokazuje spalanie, poślizg, wydajność, prędkość i i wiele innych przydatnych danych, trudno go jednak obsługiwać bez instrukcji.

Przednich obciążników zbytnio nie da się zastąpić, chyba że masz TUZ. Jak nie masz tego dobrodziejstwa to jedyne co pozostaje to zalać przednie koła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarekP5    25

a moż ektoś napisze co jaką ma żywotność ?? co ile wymiana olei itp. i jeszcze jedno dlaczego po włączeniu za żółwia ni eświeci sie kontrolka - wina bezpiecznika czy lampki??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mirasek    7

-Olej w silniku i filtr wymieniasz co 250 mth, wchodzi 19 litrów, dobry minerał hc lub półsyntetyk przeznaczone do silników wysokoobciążonych.

-Filtry paliwowe i czyszczenie sitek w układzie co 500 mth (ja wymieniam co 250 mth). Kosztują grosze.

-Olej w skrzyni co 1000 mth, wchodzi 68 litrów, jaki? Poszukaj na forum. Filtry pomp hydr. wyjmujesz przy wymianie i oglądasz, jak dadzą sie wyczyścić to czyścisz, jak nie to kupujesz nowe, pewnie jakaś stówka z groszami za sztuke.

-Wkłady filtra powietrza co 1000 mth albo jak sie kontrolka zapali a czyszczenie głównego wkładu nie pomaga, jednak ja główny zmieniam średnio co jakieś 400-500 mth na podstawie oceny subiektywnej.

-Obciążniki można dokupić, dorobić, ukraść sąsiadowi, itp. :P

-Jak kupiłeś używke o nieznanej historii to powymieniaj wszystko przed sezonem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Peron    18

Ja mam silnik zalany turdusem, a skrzynię mam zalaną BP Terrac. Fajnie pachnie ten olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Peron    18

Turdus jest dośc tani, BP terrac wychodzi około 15 zł za litr z dostawą. Kolego jezeli planujesz wydać kilkadziesiąt tysięcy na ciągnik, to zakup olejów nie powinien być problemem dla Ciebie, bo nie robi się tego co dzień. Jeżeli powiedziałeś już A, to powiedz i B.

 

Odnośnie kontrolki to u mnie też żółw nie swieci i nie wiem czemu tak jest, wiele osób tak ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sosek xu li    4

Kontrolka nie świeci tylko to mi przychodzi do głowy, albo żarówka spalona albo styki zaśniedziałe albo kabel przetarty, proste. Mogę sie mylić, to rzecz ludzka. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie w wielu ciągnikach M-F nie swieci kontrolka od Żółwia.Kiedys myslałem żeby nawet taki temat założyc,ba forum widać że wystempuje to w większosći M-F :P .Rozebrałem panel i myslałem że żarówka spalona ale jest dobra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chlopaki sprawa z TYM zolwiem jest prosta :) Poprostu spojzcie na wajche od biegów na niej jest nmalowany zołw i zajac... a na pulpicie z zegarami jest ŚLIMAK :) czyli od biegów pełzajacych :) jezeli mamy MFa wyposazonego w biegi pełzajacE i zalaczymy wlasnie JE kontrolka sie zapala :) Noi SPrawa rozwiazana :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W moim MF zarówno na gałce jak i pulpicie jest żółw i wszystko działa. Jeśli kontrolka się nie świeci to pewnie jakiś czujnik nie chce współpracować, ja bym się tym nie przejmował :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Peron    18

Jak u mnie był mechanik to powiedział, ze ten typ tak ma:) U mnie faktycznie były popalonych wiele zarówek, ale powymieniałem wszystkie. Wcześniej to miałem biede, bo mi nawet zając nie świecił, ale teraz już świeci i wiem, na jakim biegu jadę. A odnosnie przekładni biegów pełzających, to niewiele sprzętów to ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale kolego Mariuszu w seri 3000 i 3600 weszystko dzial bo jest inaczej a moj post tyczyl sie do seri 6100 :) Pozdro.... i w 6100 jest tak jka napisalem nie ma co sie przejmowac :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Peron    18

No na podstawie zdjęcia to cieżko powiedzieć... Mój 6180 na zdjęciach wyglądał jeszcze lepiej, w rzeczyistości też bardzo ładnie, a jednak cos go bolało. Na przyszłość: najpierw kupuj portfelem, potem głową, na koniec oczami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarekP5    25

mam pytanie gdzie w mf 6160 jest korek od spustu wody z chodnicy a gdzie w silniku , gdzie jest bagnet od skrzyni i wlew oleju ?? oraz co oznacza rzęzienie na WOMie i grzanie sie wałka wom??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarekP5    25

Witam wszystkich którzy mogą coś w tym temacie poradzić a mianowicie mam trzy problemy :

-brak błotników

-ciężko pali jeśli jest zimno (ok.-5)

-i Ehr zewnętrznego sterowania

I dlatego pytam jak mozna zrobić (jak sa zrobione mocowanie do błotników przednich) ??

Co może być powodem ciężkiego zapalania w zimne dni ??

Co może być przyczyna nie działających guzików ?

 

W środku działa ale nie z zewnątrz , jak oglądałem 6170 <też nie działało nic> to gościu coś przestawił w środku i dopiero podnośnik ruszył z zewnętrznego sterowania..

 

Prosze o pomoc i Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7

1- można bez problemu dorobić, było już gdzieś na forum, nawet fotki oryginalnych mocowań do 42xx dawałem.

2- użyj świecy płomieniowej, choć mój przy takiej temp. pali bez podgrzewania.

3- przyciski, kabelki, nie wiem ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarekP5    25

postaram sie to jutro albo jeszcze dzis rozebrać : panel środkowy , lampy<guziki na blotnikach i po kablach pójde czy wszystko w porządku a co do zapalania to jest swieca plomieniowa tylko jak sprawdzic czy to jest sprawne??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sosek xu li    4

Co do niedziałających guzików na błotniku to w kabinie guzik powinien być w pozycji neutralnej, jeżeli wtedy też nie chodzi to pewnie jakieś styki nie łączą. Błotniki można łatwo dorobić o ile ma sie jakieś pojecie o spawaniu. Świece płomieniową można bardzo łatwo sprawdzić przykładając rękę do kolektora dolotowego jeżeli włączysz świece to powinien sie zrobić ciepły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pioter    44

@pronarek rozumie Twoje podniecenie nowym sprzętem, ale nie musisz zawsze zakładac nowego tematu gdy masz nowy problem, pozatym połowę Twoich tematów można by wrzucić do jednego worka (jaki ciągnik wybrać...)

 

z tym EHR to jak pisał @sosek sprawdź dobrze bo moze nie trzeba rozbierac...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz6140    0

Chciałbym sie dowiedziec czy w ewszystjich typach tej serji to jest. A mainowicie mój MF 6140 z przodu ciagnika przed akumulatorem ma taki (jak gdyby zbiorniczek taka bańka owalna) połaczony on jest dwoma przewodami z chłodnica oleju . Posiada jakis czujnk. Nie wiem do czego wogule to tam jest i jaka to spełnia role. dodam ze ciągnik ma tura. prosił bym o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarekP5    25

guziki wogle nie działają a gdy w środku przełącznik jest w pozycji neutralnej to podnośnik opada na dół a gdy wciśnie sie jeden z zewnętrznych guzików to podnośnik zatrzymuje się ,wie ktoś co moze oznaczać świecąca kontrolka < wykrzyknik > przy wewnętrznym panelu ehr??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ta kontrolka oznacza tak jest napisane w instrukcji "Autodiagnoza-kontrolka wskazań błędów podczas pracy i blokady konsoli".Jak ciągnik jest zimny u mnie ta kontrolka świeci aż w końcu zacznie migać i przestaje dodam że EHR działa bez żadnych problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez MichalP
      Witam. Przymierzam się do zakupu mf6170. Ciągnik już upatrzyłem, oglądałem, odbyłem jazdę testową, ale mam jeden dylemat. Ciągnik jest wyposażony w  skrzynię dynashift z mechanicznym rewersem.  Czy te skrzynie występowały w wersji z 2 półbiegami? Zakres na desce jest od A do D, ale mi sie  udało tylko sprawdzić A i B, dalej nie idzie. Oczywiście sprzedawca sam nie wie. Obejrzałem kilka tych ciągników i wszystkie biegi miały od A DO D. Jak czytałem  o tych skrzyniach wszędzie  jest  napisane ze mają  4 półbiegi, ale czy na pewno??
    • Przez sznajdik
      Czy da się zrobić wyjście do hamulca hydraulicznego do hamowania przyczepy w mf 3060 i gdzie ewentualnie się podłączyć?
    • Przez kiernoz
      Witam. Mam do kupienia traktor Massey ferguson 6110 Chciałem zapytać czy to dobry traktor i czy jest awaryjny ? byłby to traktor zastępujący ursusa c3603p głównym jego przeznaczeniem była by praca z ładowaszem czołowym ,rozrzutnik, beczkowóz, kosiarka, zgrabiarka ,przetrząsarka. Był by to 2 traktor w gospodarstwie do lżejszych prac. Z góry dziękuję i pozdrawiam
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
×