Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Kolego @Pronar82a, mógłbyś mi napisać jaki masz rozmiar przednich i tylnich opon w twoim pronarze, oraz czy te opony z tyłu weszły na oryginalna felgę, czy felgi tez zmieniałeś?

Opublikowano

Chciałbym się dołączyć. Czy jak założę do mtz'a 52[taki jak 82] opony na tył 15,8 r38 to będa zgrywac z przodem 8,3 r 20 ? bo z tyłu mam dojechane a nawet jedną mam 15,5 a drugą chyba 13z kawałkiem.

Opublikowano

zenekc330 , na 100% nie jestem pewien ale raczej bedzie trzeba zmieniać opony przednie na 360 a do tego jeszcze felgi.Jak chcesz to ja mam foty swoich nowych szerokich opon w MTZ wraz z felgami,podaj mail.

 

mchammer stwierdzam ,ze 8,3 nie zgodzi się , ja miałem kiedyś 10-20 i też nie było to ok<_<

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Właśnie mam z tym problem bo niedaleko mnie są 3 mtz-ty do sprzedania ale wszystkie mają właśnie takie opony czyli 18.4 34, a przód normalny a i wie ktoś jak sprawdzić czy napędy się zgrywają?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

@ Mati171892 i jak napędy sie zgrywały?

Opublikowano

hmm jak sprawdzić napęd ,trzeba go włączyć ,wsadź 7 bieg żeby trochę szybciej pojechać i czuć czy hamuje po śladach widać , a i spróbuj cofnąć wtedy też powinno być widać czy hamuje, a najlepiej po kostce brukowej albo jakiś płytach betonowych jechać i skręcić to wtedy ślady zostają ,u mnie tak było

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Aha dzięki za rade i fotki już doszły, a można wiedzieć ile dałeś za felgi? i jaki masz rozmiar tylnych opon? I zastanawiam czy w tym mtz-cie http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=B163671 felgi są oryginalne, bo wyglądają jakby były, może jakiś tryb jest zamieniony oryginalnie i może chodzić w takim ogumieniu.

Opublikowano

za felgi 400 zł/szt., opony z tyłu 16,9R38 ,miałem zakładać na tył 18,4R38 ale bałem się że mi się nie zmieszczą , do siania nawozu takie już starczą.Tak ten mtz na linku ma oryginalne felgi

Opublikowano

zenekc 330 napędy powinny się zgrywać mała różnica między oponami dane z pronara

zresztą można policzyć 1 cal=2,54 cm

18,4cal x 2,54 x0,85 =39,72

34 x 2,54=86,36

wysokość koła to 2 x 39,72+86,36= 165,8

 

16,9x 2,54x0,85=36,48

38x2,54=96,52

wys koła 173,48

 

wys koła 15,5 to 163,45

 

0,85 to procentowy współczynnik wys opony do szerokości gdy się go nie podaje to tyle wynosi bo np 420/70-38 to tu ten współczynnik wynosi 70% czyli 0,70

 

 

Wychodzi na to że 18,4-34 jest takiej samej wysokości jak 15,5-38

 

 

Przy oponach z tyłu 16,9-38 z przodu występują 12,4-20

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jeśli 18,4 34 mają taką samą wysokość co 15,5 38 i na przodzie 11,2R20 czyli takie jakie powinny byc przy 15,5 38 to chyba jest dobre połączenie. Dzięki @sebe1033 za obliczenia :D

Gość Profil usunięty
Opublikowano

2,5 cm to prawie nic, ale z tymi szerokimi nawet fajnie wygląda.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

ale tylko trochę wolniejszy te opony dużo nie wpłynął na jego prędkość a uciąg będzie lepszy. :)

Opublikowano

Panowie a ja znalazłem biuletyn firmy Pronar i tam pisze w tabeli ,że opony 18,4R34(770) i 11,2R20(460)-NIE!! , dopiero przy 18,4R30(720) i 11,2R20(460) -TAK

Gość Profil usunięty
Opublikowano

no to po co oryginalnie do mtz-ta wsadzili opony 18,4R34 chyba fabryka by sie nie pomyliła, mógłbyś dać link do tego biuletynu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v