rastafarmer

Opony do MTZ-ta, jakie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Pronar82a    179

Nie wiem jak jest w Belarusie ale do Pronara poniżej 100 km nie da się takich założyć 520/70 R34, bo do Pronara 1025 da się takie założyć 520/70 R34 a z przodu 360/70 R24 lub 380/70 R24


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

thx


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolego @Pronar82a, mógłbyś mi napisać jaki masz rozmiar przednich i tylnich opon w twoim pronarze, oraz czy te opony z tyłu weszły na oryginalna felgę, czy felgi tez zmieniałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

Z przodu mam 360/70R20 a z tyłu mam 16.9R38 Co chodzi o opony no to tylne opony weszły na oryginalną felgę :D


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

Chciałbym się dołączyć. Czy jak założę do mtz'a 52[taki jak 82] opony na tył 15,8 r38 to będa zgrywac z przodem 8,3 r 20 ? bo z tyłu mam dojechane a nawet jedną mam 15,5 a drugą chyba 13z kawałkiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    19

zenekc330 , na 100% nie jestem pewien ale raczej bedzie trzeba zmieniać opony przednie na 360 a do tego jeszcze felgi.Jak chcesz to ja mam foty swoich nowych szerokich opon w MTZ wraz z felgami,podaj mail.

 

mchammer stwierdzam ,ze 8,3 nie zgodzi się , ja miałem kiedyś 10-20 i też nie było to ok<_<


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Właśnie mam z tym problem bo niedaleko mnie są 3 mtz-ty do sprzedania ale wszystkie mają właśnie takie opony czyli 18.4 34, a przód normalny a i wie ktoś jak sprawdzić czy napędy się zgrywają?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@ Mati171892 i jak napędy sie zgrywały?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    19

hmm jak sprawdzić napęd ,trzeba go włączyć ,wsadź 7 bieg żeby trochę szybciej pojechać i czuć czy hamuje po śladach widać , a i spróbuj cofnąć wtedy też powinno być widać czy hamuje, a najlepiej po kostce brukowej albo jakiś płytach betonowych jechać i skręcić to wtedy ślady zostają ,u mnie tak było


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Aha dzięki za rade i fotki już doszły, a można wiedzieć ile dałeś za felgi? i jaki masz rozmiar tylnych opon? I zastanawiam czy w tym mtz-cie http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=B163671 felgi są oryginalne, bo wyglądają jakby były, może jakiś tryb jest zamieniony oryginalnie i może chodzić w takim ogumieniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    19

za felgi 400 zł/szt., opony z tyłu 16,9R38 ,miałem zakładać na tył 18,4R38 ale bałem się że mi się nie zmieszczą , do siania nawozu takie już starczą.Tak ten mtz na linku ma oryginalne felgi


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

zenekc 330 napędy powinny się zgrywać mała różnica między oponami dane z pronara

zresztą można policzyć 1 cal=2,54 cm

18,4cal x 2,54 x0,85 =39,72

34 x 2,54=86,36

wysokość koła to 2 x 39,72+86,36= 165,8

 

16,9x 2,54x0,85=36,48

38x2,54=96,52

wys koła 173,48

 

wys koła 15,5 to 163,45

 

0,85 to procentowy współczynnik wys opony do szerokości gdy się go nie podaje to tyle wynosi bo np 420/70-38 to tu ten współczynnik wynosi 70% czyli 0,70

 

 

Wychodzi na to że 18,4-34 jest takiej samej wysokości jak 15,5-38

 

 

Przy oponach z tyłu 16,9-38 z przodu występują 12,4-20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    19

no tak ale te co podaje zenekc330 mają z przodu opony 11,2R20 czyli nie jest to dobre połączenie


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeśli 18,4 34 mają taką samą wysokość co 15,5 38 i na przodzie 11,2R20 czyli takie jakie powinny byc przy 15,5 38 to chyba jest dobre połączenie. Dzięki @sebe1033 za obliczenia :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    19

róznica dosyć mała, a optycznie to wygląda jakby ciągnik miał kapcie z tyłu:D


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

2,5 cm to prawie nic, ale z tymi szerokimi nawet fajnie wygląda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    19

ale wolniejszy bedzie ,później popatrze znajde coś ciekawego


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

ale tylko trochę wolniejszy te opony dużo nie wpłynął na jego prędkość a uciąg będzie lepszy. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    179

Ten MTZ ma oryginalne ogumienie, mój wujek też ma takie czyli tył 18,4 R34 a przód 11.2 R20 i tak jak już wyżej pisaliście że 15,5 R38 może być taka sama wysokość jak 18,4 R34 :)


Chłop ze wsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qqq    19

Panowie a ja znalazłem biuletyn firmy Pronar i tam pisze w tabeli ,że opony 18,4R34(770) i 11,2R20(460)-NIE!! , dopiero przy 18,4R30(720) i 11,2R20(460) -TAK


Jeżeli masz wszystko pod kontrolą to znaczy ,że jedziesz zbyt wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

no to po co oryginalnie do mtz-ta wsadzili opony 18,4R34 chyba fabryka by sie nie pomyliła, mógłbyś dać link do tego biuletynu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez andrus
      Krótko wstęp:
      Typ budowlany - była stara jak kupiłem i już wtedy opadały wszystkie siłowniki.
      Im cieplejszy olej tym oczywiście szybciej.
      Do pracy "amatorskiej" się nadawała na zasadzie dzień pracy - dwa dni napraw
      Kiedy doszło do stanu, że opada błyskawicznie i mimo ryku silnika na najwyższych obrotach ledwie podnosi łyżkę ziemi... czas na reanimację.
      Ze wszystkich wyszukanych dotąd informacji wyszło, że rozdzielacze do wymiany/ regeneracji.
      Wymieniłem - i tu zaczynają się pytania:
      Sprzedawca mimo przedstawienia na zdjęciu takich /zdjęcie z innego źródła/:
      Przysłał takie /oznaczenie typu identyczne tzn. MP100.3.000/.

      Na drugim zdjęciu już założone te nowe.
      I tu pierwsze pytanie:
      W miejscu wskazanym strzałką, w starych rozdzielaczach były wyjścia, z których wychodziły cienkie metalowe rurki /z górnego i dolnego/ łączyły się ze sobą i szło to razem do zbiornika oleju - wchodząc w miejscu zaznaczonym strzałką na 3-cim zdjęciu
      W tych nowych nie ma żadnych podobnych wyjść więc tytułem próby /myśląc, że "nowy typ" nie potrzebuje/ - zdemontowałem te rurki i zaślepiłem otwór w zbiorniku.
      Co ciekawe wszystko działa - niech mnie ktoś oświeci do czego były te rurki i czy tak jak zrobiłem nie rozleci mi się coś po jakimś czasie pracy?

      Kolejna kwestia.
      Wymiana rozdzielaczy pomogła bardzo - tzn. koparka odzyskała "siłę" do tego stopnia, że przytrzymany siłownik /wysuwanie lub chowanie do oporu/ bez problemu zadusi silnik na średnich obrotach.
      Jednak... wolniej bo wolniej ale siłowniki nadal same opadają

      Chodzi mi po głowie wymiana wszystkich "gumek" w siłownikach, zwłaszcza, że po wysunięci ich powierzchnia jest solidnie mokra w oleju.
      Pytania do Was:
      Czy tędy droga?
      Czy Ktoś może podesłać oznaczenia/ wymiary wszystkich potrzebnych "oringów" i ewentualnych pasujących zamienników - bo ni jak nie mogę się tego w necie doszukać a jak znam życie to po wymontowaniu starych będzie kłopot z odczytaniem oznaczeń na nich, że o pomiarze "z natury" zużytych staroci nie wspomnę? /z góry Dzięki/.

      I ostatnie:
      Co to jest? /zdjęcie 4-te/
      Czy jest to jakiś element regulacyjny /czego?/ - i czy może mieć wpływ na opadanie siłowników ... ew co z tym robić?!

      Dodam, że kwestii ciśnień /regulacji/ nie ruszałem - polegając na fakcie iż Nowe rozdzielacze sprzedawca dostarczył z zaplombowanymi zaworami.
       
      I to na razie tyle w kwestii mojej wojny z hydrauliką - bardzo proszę o porady i wszelkie sugestie /może jedynie oprócz >"wywal to na złom i kup coś nowego"/




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj