Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam...

Mam takie małe pytanie ad skrzyni biegów w MF 3070...

Otóż ostatnio ciężko wchodzą biegi na reduktorze przód - tył i często trzeba "dobijać" aby wogóle zaskoczyła...

Czy ktoś oriętuje się co może być przyczyną??

 

Z góry dzięki

:P

Opublikowano

O ile dobrze kojarze to może być to kwestia zbyt dużego luzu na tym przegubie kulistym pod podłogą kabiny, chyba że któreś wchodzą lżej wtedy może być to kwestia regulacji. Jeśli to nie pomoże to może być coś ze skrzynią (rozumiem, że do zmiany kierunku jazy zatrzymujesz ciągnik).

Opublikowano
O ile dobrze kojarze to może być to kwestia zbyt dużego luzu na tym przegubie kulistym pod podłogą kabiny, chyba że któreś wchodzą lżej wtedy może być to kwestia regulacji. Jeśli to nie pomoże to może być coś ze skrzynią (rozumiem, że do zmiany kierunku jazy zatrzymujesz ciągnik).

 

Dzięki za informację :lol: Znalazłem przyczynę: pęknięte widełki od reduktora (ten "A / B") :D

Problem w tym, że nie wiem jak ję wyjąć i gdzie jest wodzik od nich...

Jeśli ktoś wie, to prosił bym o pomoc :D

Opublikowano

Ja się przyłącze do tematu.

U mnie w 3095 jak jest zimny to biegi ciężko wchodzą, jak się rozgrzeje skrzynia to już dobrze.

Czy to jest normalne w MF i czy wy też tak macie?.

Opublikowano
Ja się przyłącze do tematu.

nie dokładnie do tematu ;P

sprawa wygląda tak, że przy reduktorze A/B pękły mi widełki. niestety nie wiem jak je wyjąć, oraz gdzie znajdę wodzik do nich...

Dzięki za jakiekolwiek wskazówki :lol:

Opublikowano

Ja mam w mf 3095 taką sytuację że nie chce mi wrzucić biegów A. Po wrzuceniu jakiegoś biega na A i puszczeniu sprzęgła słychać dźwięk jak by tryby nie były do siebie dopchnięte ;) Na B wyczystko działa prawidłowo. Co może być tego przyczyną ??

Opublikowano
Dzięki za informację :D Znalazłem przyczynę: pęknięte widełki od reduktora (ten "A / B") ;)

Problem w tym, że nie wiem jak ję wyjąć i gdzie jest wodzik od nich...

Jeśli ktoś wie, to prosił bym o pomoc :)

najprawdopodobniej bedzie trzeba rozpolowić ciągnik i byjąć cała skrzynie i wszystko sie znajdzie przy składaniu uważaj na wałku jest malutki oring musi on wskoczyc w rowek nie możesz go przebić za daleko bo po złozeniu olej bedzie ciekł.

Opublikowano

KamilW to raczej nie będzie wina synchronizatora takie objawy najcześciej daje padniete uszczelnienie na siłowniku zmiany grup biegów A/B. Jezeli zgrzytanie nie wystepuje zawsze po zmianie na A np kiedy jadąc do przodu na B zredukujesz na przód A i nie bedzie slychac zgrzytów natomiast przy kombinacji B przód na A tył je słychać to zapene wystarczy wymienić to usczelnienie i wyregulowac siłownik. JEzeli wiesz jak sie dostac do siłownika przez srube regulacyjną to mozesz wymienic główny oring bez zdejmowania dekla. Jednk jeżeli masz chwile czasu i ciagnik nie jest ci juz potrzebny to zdejmij dekiel i wymień oba uszczelnienia i bedziesz miał spokój na dłuzszy czas.

 

PS. Każdy z posiadaczy MF z grupami biegów AB pownien dokonać wymiany tych uszczelnień. Jak widomo ciagniki te mają juz około 20 lat i uszczelnienia te sa dośc wypracowane pomimo braku JESZCZE objawów. Ze wzgledu na ich duze znaczenie nie ma na co czekać.Koszt ich wymiany to kilka złotych (wymiana głównego to 15 minut pracy) a szkody powstałe w wyniku ich uszodzenia czasami siegają sum w tysiącach złotych. NIe radze czekać tylko od razu zabrac się do roboty bo wymiana tych uszczelnień zapewniam że nikogo nie ominie ale czasami może na to byc juz za późno.

Opublikowano

Nie wiem nie wnikam w to. Mechanik ,który robił mi skrzynie powiedział, że padł synchronizator na grópie przełożeń. Objawy były identyczne jak u Ciebie tyle, że w moim była to grupa B i R pod B. Części zamawiałem sam i były to części do synchronizatora, mieściły się w dłoni i kosztowały dużo. po naprawie wszystko ok. już 3 rok i 2 tys mtg. Pozdrawiam

Opublikowano
najprawdopodobniej bedzie trzeba rozpolowić ciągnik i byjąć cała skrzynie i wszystko sie znajdzie przy składaniu uważaj na wałku jest malutki oring musi on wskoczyc w rowek nie możesz go przebić za daleko bo po złozeniu olej bedzie ciekł.

trzeba rozpołowic ciągnik ale nie trzeba wyjmowac skrzyni. wszystko zrobi przez przedni dekiel skrzyni.

Opublikowano
Nie wiem nie wnikam w to. Mechanik ,który robił mi skrzynie powiedział, że padł synchronizator na grópie przełożeń. Objawy były identyczne jak u Ciebie tyle, że w moim była to grupa B i R pod B. Części zamawiałem sam i były to części do synchronizatora, mieściły się w dłoni i kosztowały dużo. po naprawie wszystko ok. już 3 rok i 2 tys mtg. Pozdrawiam

tylko widzisz w twoim przypadku doknywałeś naprawy rewersu a kamilW ma problem z grupami biegów objawy podobne ale przyczyna inna. Wszystko przez to ze grupy biegów sa w tej dzigni co daje takie mylne wrażenie. Tak naprawde kiedy zmienasz grupe biegów z A na B czy odwrotnie ta dziwignia nie zmienia połozenia i nie porusza innego wybieraka ten ruch bocznu słuzy jedynie do uruchominia zaworu sterującego siłownikiem. Grupu biegów mogłyby równie dobrze byc obsługiwane elektrochydraulicznie wystarzyłoby dołózyc elektromagnes do zaworu który jest identyczny jak przy elektrozaworach.

Opublikowano
KamilW to raczej nie będzie wina synchronizatora takie objawy najcześciej daje padniete uszczelnienie na siłowniku zmiany grup biegów A/B. Jezeli zgrzytanie nie wystepuje zawsze po zmianie na A np kiedy jadąc do przodu na B zredukujesz na przód A i nie bedzie slychac zgrzytów natomiast przy kombinacji B przód na A tył je słychać to zapene wystarczy wymienić to usczelnienie i wyregulowac siłownik. JEzeli wiesz jak sie dostac do siłownika przez srube regulacyjną to mozesz wymienic główny oring bez zdejmowania dekla. Jednk jeżeli masz chwile czasu i ciagnik nie jest ci juz potrzebny to zdejmij dekiel i wymień oba uszczelnienia i bedziesz miał spokój na dłuzszy czas.

 

rafik256 dzięki za sugestię ;) wczesniej zająłem się tymi widełkiami - nic to nie dało :D

rafik256, możesz napisać gdzie mniej-więcej jest ten synchronizator?

Opublikowano

Ja też nie znam się na skrzyniach mf-ów. Ten dekiel który trzeba ściągnąć żeby wymienić te uszczelniacze na siłowniku znajduje się bliżej przodu niż dekiel z pompą hydrauliczną?? Dziękuję za sugestie.

Opublikowano
Ja też nie znam się na skrzyniach mf-ów. Ten dekiel który trzeba ściągnąć żeby wymienić te uszczelniacze na siłowniku znajduje się bliżej przodu niż dekiel z pompą hydrauliczną?? Dziękuję za sugestie.

ten siłownik jest w tym deklu przez który wchodza dzwignie od zmiany biegów do skrzyni.

Opublikowano

Witam,

i ja chciałbym sie dołączyć również do tematu ponieważ ostatnio stałem się szczęśliwym posiadaczem mf 3090 z 89r. Lecz moje szczęście nie trwało zbyt długo. Problem polega na dzwigni rewersa A/B, tzn., "B"(czyli szybsze) działa bez zarzutu-przód i tył a "A" wogóle nie idzie włączyć. Kiedy traktor postał 2 dni po uruchomieniu udało mi sie włączyć "A" ale po dojechaniu w pole już nie udała mi się ta sztuka. Proszę o pomoc... W czym tkwi problem???

Opublikowano

Witam

mam problem z MF 3065 mianowicie na przyspieszaczy skrzynia (16x16) pracuje prowidłowo a po wyłączeniu przyspieszacz jest problem z płynnym ruszeniem i zatrzymaniem po wciśnięciu sprzęgła (szarpie) i dodatkowo ciężko jest przełączać biegi 1 2 3 4 nie ma zgrzytu ale poprostu nie wchodzą a nie chcę pchać na siłę. A do tego po wyłączeniu przyspieszacza czasami zapala się kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni

z góry dzięki za rady.

Opublikowano

Dzięki za informację ;) Znalazłem przyczynę: pęknięte widełki od reduktora (ten "A / B") :)

Problem w tym, że nie wiem jak ję wyjąć i gdzie jest wodzik od nich...

Jeśli ktoś wie, to prosił bym o pomoc ;)

 

Dzięki za informację B) Znalazłem przyczynę: pęknięte widełki od reduktora (ten "A / B") ;)

Problem w tym, że nie wiem jak ję wyjąć i gdzie jest wodzik od nich...

Jeśli ktoś wie, to prosił bym o pomoc :D

Dołączę się do tematu: mam mf 3060 dzwignia od reduktora "A/B" pozostała w pozycji R i nie można jej wyluzowac. Proszę o pomoc!!!

Opublikowano

Sprawdz czy dzwignia zmiany biegów nie wyskoczyła ze swojego przegubu (pęknięta kula). może tam się zablokowała i nie może wrócić. Rozbierz to i sprawdź. jeżeli nie to nie ma się tu nad czym zastanawiać tylko trzeba spuszczać olej i zaglądać do skrzyni. Najpierw sam dekiel i układ dźwigienek od rewersu a jeżeli i tam nic nie znajdziesz co wzbudzi twoje wątpliwości to trzeba rozjeżdżać ciągnik i wyciągać cały rewers. Innej opcji nie ma.

 

PS. nie ciągaj dźwigni na siłę bo coś moze pęknąć i będą dodatkowe koszty

Opublikowano

witam jest taka sytuacja że są tylko biegi terenowe mechanik stwierdził pęknięte widełki i naprawa na nowych częściach 4 tys zł ma wyjść tyle to kosztuje ? czy mechanik chce zarobić jeszcze na częściach ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v