Skocz do zawartości
Gość Profil usunięty

Problem z elekryką

Polecane posty

WHATEVER
Wybrane dla Ciebie

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam mam taki problem niedawno założyłem nową instalację i po ok 2 miesiącach spaliły mi się te dwa kable co idą od prądnicy do regulatora. Czego to może byc przyczyną? Dodam że saliły one się tylko do regulatora wymieniłem je i narazie jest dobrze ale czego to może byś przyczyną???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spaker    0

Z elektryki nie jestem dobry ale moim zdaniem to chyba duże napięcie było a słabe kable i się spaliło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

330CUrsus    0

Taa duży prąd ładowania a kabelki 1 mm.Wiem bo w C-330 mam nową ale założyłem alternator i tam kabel powinien być conajmniej 2,5 mm i narazie problemu nie ma.Ale powodem są zbyt cienkie kabelki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


mtracz    71

Grubosc przewodu jest bardzo ważna dla przepływu pradu. Ale co mogło u ciebie spowodować przepływ takiego prądu który spowodował spalenie tych przewodów. Może regulator napiecia szfankuje.

Jakie to przewody dokładnie sie spaliły? Do jakich styków były przykręcaone albo jakie miały kolory??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


mtracz    71
;):o A z kąd wiesz w którą stronę plynie prąd w tych przewodach?? A jak by napisał że przewody od regulatora do prądnicy. To co by było winne?? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

330CUrsus    0

No to jest jedno i to samo co z prądnicy do regulatora.No ale powiedz prawde czy regulator ma coś do tego żeby przepaliły się kable na tym odcinku?Jak np. z regulatora do stacyjki np. to ja rozumiem że by mógł być regulator ale jak z prądnicy do regulatora i regulator winny to nie rozumiem. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

PiotereK    0

Spaliły się tylko i wyłącznie dlatego że miały za mały przekrój. Regulator nie ma nic do tego bo spaliły się przed nim. Popłynął przez nie za duży prąd i nie wytrzymały... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak myślałem wymieniłem teraz na troche gróbsze:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hedonity    0
Tak myślałem wymieniłem teraz na troche gróbsze:)

Jeżeli chodzi o prądnicę to regulator prądnicy jest wyposażony w tzw odłącznik. Działa on tak, że jeżeli prądnica osiągnie już napięcie ładowania to ten styk załącza prąd do ładowania. Mogło być tak że styki się się skleiły, obrotu spadły i akumulatory - ponieważ napięcie na aku było wyższe - aku próbowało napędzać prądnicę jako silnik i przewody spłonęły. Jak odkręcisz obudowę regulatora - to jest ta trzecia cewka albo druga - w każdym razie prawa skarajna owinięta kilkama zwojami grubego drutu. W reg. elektronicznych zastąpiono ten temat diodą i jest spokój ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mtracz    71

Z wyjasnieniem wyprzedzoł mnie kolega @hedonity. ;)

Mówiąc że winny bedzie regulartor miałem własnie na mysli sklejenie sie styków.

To że założyłes gróbsze przewody to sytuacja może sie powtórzyc jeśli nie sprawdzisz i skorygujesz styków regulatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dokładnie, kolega @mtracz ma rację. Grubsze przewody nie wyeliminują sklejania styków. Nawet zaszkodzą ponieważ gdy styki się skleją i przewody wytrzymają spalić się może prądnica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez stefek1991
      witam mam pytanie. Nie wiecie ile moze kosztowac naprawa całej instalacji elektrycznej razem z lampami itp.
    • Gość ziomek16142
      Przez Gość ziomek16142
      Witam. Mam u siebie pożyczoną na jakiś czas C-360 3P 85 rok i od pewnego czasu brak świateł stop (gdy hamuje ). Hamulce sprawne, ale świateł brak. Przygotowuje go na przeglad i takie pytanie: Jak to naprawić ?? Jakaś pompa,czujnik, czy wina bezpieczników ??
    • Przez Klimston
      witam załozyłem do swoje 60tki alternator firmy Delco 12v 100a z astry f i na wolnych obrotach ładowanie wynosi 13/13.6v a na wysokich 14.8/15.1v .w astrze ladowanie bylo 14v/14.5v nie wiem w czym jest przyczyna. pozdrawiam
    • Przez Sqowron
      Witam wszystkich potrzebuje schemat podłączenia alternatora, z regulatorem napięcia RC212D. Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez MarcinOtna
      Witam!
      Posiadam taki alternator: i chciałbym zapytać jak go połączyć z nową zakupioną instalacją elektryczną(dedykowaną pod alternator) oraz jaki regulator napięcia do tego właśnie alternatora?
       
       
      Z góry dziękuje za pomoc
      Pozdrawiam!
×