Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja chcesz skończyć robote to przełącz wajche na żółw Wkręć śrube od rególacji taśmy /tą co jest pod skosem/ do oporu i zablokujesz tasme na żółwiu i jedziesz Ale nie włączaj w takiej sytacji zająca najlepiej przywiąz wajchę drutem zebys przypadkiem nie włączył Potem będziesz myślał co jest za wada.ja mam pewne podejzenia ale otem potem Daj cynk czy ruszył

Opublikowano

Kolego wyżej znasz zasadę działania wzmacniacza? Niech kolega bilik podciągnie taśmę śrubą pod skosem i to wystarczy( na włączonym wzmacniaczu śrubę do oporu i trochę popuścić} a po robocie trzeba rozjeżdżać.

Opublikowano

Bardzo proste... rozgrzewa ci się olej w skrzyni i ci spada ciśnienie i nie zaciska dobrze tarczek więc albo mikro pompka albo zjechane tarczki....

 

Ja zrobiłem temu ustrojstwu but i mam święty spokój do usranej śmierci :)

Opublikowano

Kolego wyżej znasz zasadę działania wzmacniacza? Niech kolega bilik podciągnie taśmę śrubą pod skosem i to wystarczy( na włączonym wzmacniaczu śrubę do oporu i trochę popuścić} a po robocie trzeba rozjeżdżać.

Jak tasma wysmigana to moze nie pomóc Przerabiałem temat w tym roku wiec wiem jak to działa. Rozjeżdzanie to może niech zostawi na koniec Najpierw sprawdzi uszczelniene na tłoczku pod sprezyną tasmy ,potem sprawdzi cisnienie mikropompki ,wyreguluje taśme i dopiero wtedy jak nie będzie działać to będzie rozjeżdżał

Opublikowano

Jak tasma wysmigana to moze nie pomóc Przerabiałem temat w tym roku wiec wiem jak to działa. Rozjeżdzanie to może niech zostawi na koniec Najpierw sprawdzi uszczelniene na tłoczku pod sprezyną tasmy ,potem sprawdzi cisnienie mikropompki ,wyreguluje taśme i dopiero wtedy jak nie będzie działać to będzie rozjeżdżał

 

Kolego jak najbardziej zgadzam się z Tobą ważne jest nawet bardzo jest ciśnienie mikropompki. Ja zamontowałem sobie zegar w miejsce wskaźnika paliwa który i tak nie działał i jest super. Miałem taki sam przypadek jak kolega i winą była taśma którą wyregulowałem ale to było na krótką metę. Po robocie trzeba było rozjeżdżać i po kolei wszystko mikropompka, tarczki , uszczelnienie całego wzmacniacza łącznie z tylną nową pokrywą tam gdzie są pierścienie, taśma, tłok i tłoczysko taśmy no i teraz jest bajeczka.

Opublikowano

każde zgaszenie to włonczenie zółwia  zanik ciśnienia jest i taśma sie zaciska za pomocom sprezyny bo za zółwia jest odpowiedzialna tasma a nie tarczki u nas wiencej jezdzimy na zółwiu np 2  i zółw i masz spokojnie 10 na godzine i obr w granicach 2000 tys a nie 1 i 2400 i kupa huku tylko a przy orce w trudnych warunkach 3 terenowa  w ursusie 1614 pilnować taśmy jak tylko słychać delikatne gwizdanie przy przełanczaniu rególacja

Opublikowano
Dnia 22.09.2013 o 20:16, wpsowa692 napisał:

Czy na żółwiu czy zającu , to i tak jeżdzisz na wzmacniaczu nie rozumię tego .

Co trzy lata to się u mnie w robocie na 300 ha psuje a u chłopa to spoko znacznie dłużej wytrzymie .

Co to za gadanie że jak mało oleju to się wzmacniacz psuje oleju ma być 40 litrów i tego trza się pilnować to jak nie będzie ciśnienia na wzmacniaczu to i na WOMie i na przodku tym bardziej to wy po tych górkach tylko jeżdzie w ciąganych bronach bo wam przedni napęd ani wom nie potrzebny .

No sorry że jakiś inszynier wymyślił hydraulicznie włączany przedni napęd wom i jeszcze nam półbiegi załączane pod obciążęniem zafundował lepiej by było jak w Mtzecie wszystko mechaniczne:)

Trza dbać o poziom oleju o ciśnienie na mikropompce no i trzymać ręke na pulsie , a wyszaleć się osobówką ;)

40 litrów to możesz do C360 na upartego wlać w ciągnikach ciężkiej serii powinno być 60litrów

Opublikowano

@ursus55, Najlepiej może żeby się górą przelewało   :P   gdzieś to wyczytał?      ma być 47 litrów.

Opublikowano

Ja odpowiedziałem na post z przed 1 godziny.        :P

Opublikowano
Dnia 9.12.2008 o 17:33, leszekd napisał:

Miałem podobny problem że wom Niechciał się wyłączać dodam ze całe sprzęgło było nowe zamontowane wcześniej.

Trzeba sprawdzić czy da się obracać końcówką wom przy włączonym napędzie tam pod siedzeniem i wyłączonym – zgaszonym silniku wtedy nie ma ciśnienia po żadnej ze stron sprzęgła wom. Jeżeli nie da się kręcić ręka za tą końcówkę to prawdopodobnie masz uszkodzone tarczki (tak było w moim przypadku miałem pogięte tarcze znajomy mechanik powiedział ze są przegrzane) i jak tak jest u Ciebie to trzeba rozbierać. Wymienić uszkodzone elementy. Jak da się kręcić przy zgaszonym silniku to coś się stało z hamulcem wom albo z rozdzielaczem i nie podaje ciśnienia na hamulec.

Taka rada żeby nie manipulować za bardzo tą dźwignią pod siedzeniem bo może spaść wewnątrz skrzyni biegów takie zabezpieczenie i nie będzie się dało włączyć wom.

Odkopałem temat, ale Twój opis wyjaśnił mi mój problem przy WOM w 912, bo przy uruchomionym ciągniku po włączeniu wałka mechanicznie nie można zatrzymać, przełączenie dźwigni przy kierownicy nie daje rezultatu(nie sprawdzałem jak pod obciążeniem), ale przy zgaszonym silniku przy załączeniu mechanicznym, wałek da się obracać ręcznie czyli należało by najpierw sprawdzić pod obciążeniem, potem wyjąć i sprawdzić sprzęgło WOM a jak nie pomoże to rozdzielacz trzeba rwać , a jak byś mi jeszcze sprawdził jak podłączone są rurki od hamulca i sprzęgła? chciałbym się upewnić czy ta podłączona bardziej z tyłu na pokrywie wchodzi do tylnego mostu w złącze wyżej czy to dolne :)

Opublikowano

Panowie podgrzewam trochę temat bo fotki już się nie wczytują czy ktoś może mi opisać procedurę regulacji taśmy wzmacniacza a najlepiej to jak ja poluzować??

Opublikowano
Dnia 4.02.2018 o 13:22, Sean napisał:

@ursus55, Najlepiej może żeby się górą przelewało   :P   gdzieś to wyczytał?      ma być 47 litrów.

47litrów w czym? Do ursusa cięzkiego wchodzi 60litrów weź sie doucz potem się wypowiadaj a nie głupoty piszesz.

Opublikowano (edytowane)

@ursus55 weź no się sam doucz i nie wprowadzaj nikogo w błąd, ma być 47 litrów, te dodatkowe 13L  to dolej sobie do swojej pustej głowy. W instrukcji pisze 47 litrów do całej serii od 912- 1614, a ten będzie z uporem maniaka pier**lił o 60-ciu litrach.

 

Edytowane przez Sean

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Jak zakładacie uszczelniacze wałka sprzęgłowego? Oba wargą w stronę skrzyni biegów?

       
    • Przez MatiTM
      Witam. Mam problem w ursusie 914. Założyłem wzmacniacz momentu i biegi zaczęły strasznie zgrzytać. Na zimnym oleju po naciśnięciu sprzęgła ciągnik się zatrzymuje tak jakby hamowało sprzęgło. Po rozgrzaniu nie jest to aż tak odczuwalne ale biegi działają kiepsko. Ma ktoś jakiś pomysł?
    • Przez kisiel103
      Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tego rodzaju forum, więc jeśli coś napiszę nie jasno to proszę o wyrozumiałość.
      Jestem nowym posiadaczem Ursusa 1014 Turbo z 1998 r. (wersja krajowa) z szybką skrzynią biegów. Wcześniej pracowałem na Ursusie C-360.
      Opiszę swój problem: Gdy na postoju chce włączyć jakikolwiek bieg to "wchodzi" bez żadnego oporu i bez żadnego zgrzytu. Jeśli np. ciągnik jest na postoju i wciskam bardzo szybko sprzęgło i od razu chce włączyć bieg to wtedy czuje chwilowy opór a nawet delikatny zgrzyt i dopiero "wbija" się bieg. Takim zachowaniem się nie zrażam, bo myślę że to jest normalne zachowanie tego rodzaju skrzyni biegów i ciągnika. Wystarczy, że jak jest na postoju to wcisnę sprzęgło i odczekam 2 sekundy i wtedy biegi wchodzą jak "w masło". Natomiast dość duży problem pojawia się podczas jazdy ciągnikiem. A mianowicie: Jak ruszam z 1 biegu i chce włączyć na 2 bieg to muszę "rozpędzić" ciągnik do równych obrotów około 1500 obr/min i wtedy wciskam sprzęgło i "szybko" przełączam na 2 bieg. Taki sam sposób muszę "obierać" przy próbie przełączenia z 2 biegu na 3 bieg, a następnie z 3 biegu na 4 bieg. Zawsze muszę wyrównać obroty silnika na około 1500 obr/min i dokonać szybkiej zmiany biegów i wtedy jest w miarę wszystko ok. Natomiast jak chce zmienić którykolwiek bieg przy mniejszej lub większej prędkości obrotowej silnika to wtedy powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów....Tak samo powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów jeśli zmieniałbym bieg "bardzo powoli", czyli mniej więcej tak - rozpędzam ciągnik na 2 biegu i "wyrównuje" prędkość obrotową silnika do około 1500 obr/min, wciskam sprzęgło i wtedy jeśli przełącze "na luz" i trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło, chciałbym po 2 lub więcej sekundach włączyć 3 bieg to "powstaje" bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów aż do tego stopnia że tego biegu nie da się włączyć. Dodam, że testowałem to zarówno przy jednym "pełnym wysprzęgleniu" jak również przy "podwójnym" wysprzęgleniu - jak to się robiło kiedyś z starych samochodach ciężarowych typu STAR.
      Dalej, największy problem mam przy "redukcji" biegu z wyższego na niższy: jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu.....poprostu przy próbie redukcji biegu powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni i nie da rady włączyć biegu. Nie ważne przy jakiej prędkości ciągnika i nie ważne przy jakiej prędkości obrotowej silnika. Poprostu, jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu o 1 w dół.....Muszę wtedy całkowicie zatrzymać ciągnik i wtedy biegi wchodzą bez problemu.....
      W związku z tym, chciałbym spróbować wyregulować sprzęgło. Pod kabiną ciągnika, przy dźwigni sprzęgła znalazłem dwie śruby regulacji. Jedna śruba tzw. "rzymska" odpowiada za regulację docisku względem tarczy sprzęgłowej, natomiast druga śruba regulacyjna odpowiada za "hamulec" skrzyni biegów. W instrukcji obsługi ciągnika Ursus 1014 są podane wymiary (wymiary liczone "od podłogi" do końca ruchu pedału sprzęgła). Zgodnie z instrukcją "hamulec" skrzyni biegów powinien się załączać w odległości około 2,5 cm "popuszczenia" pedału sprzęgła od podłogi. W moim ciągniku, przy wciskaniu sprzęgła pod nogą nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu kiedy załącza się "hamulec skrzyni biegów". Może właśnie trzeba to wyregulować i wtedy poprawi się włączanie biegów podczas jazdy???
      I na koniec moje pytania:
      1.) Skąd mam wiedzieć że w odległości 2,5 cm od podłogi wciskając sprzęgło "załącza" się "hamulec skrzyni biegów"?? Gdzie spojrzeć?? Na co zwrócić uwagę??
      2.) Jak sprawdzić czy ten hamulec skrzyni biegów działa i faktycznie go załączam wciskając sprzęgło do końca, do podłogi ???
      3.) Wkręcając tą śrubę regulacyjną dotyczącą "hamulca" skrzyni biegów to bardziej ten hamulec powinien działać?? Ile wkręcić, żeby nie przesadzić i czegoś nie uszkodzić??
      4.) Starać się wyregulować sprzęgło zgodnie z instrukcją czy może jednak radzicie inaczej, żeby skrzynia mniej zgrzytała przy zmianie biegów podczas jazdy???
      5.) Co może być uszkodzone/zużyte, że podczas postoju biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy są bardzo duże zgrzyty???
       
      Proszę o porady i pomoc......
       
       
       
       
       
    • Przez Godzio
      Witam mam problem z biegiem wstecznym w ursus 1224. jeśli mam cofać do tyłu i jest obojetnie jakis opór to idzie po zębach a jeśli nie ma oporu to jedzie ok gdzie trzeba rozpołowić i co może być wine łożysko? w tamtym roku musiałem zmienić łożysko baryłkowe z przodu skrzynia za " żów zająć" proszę o jakieś porady bo jestem zielony z tego
    • Przez grodzioman
      Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v