Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , jestem od poprzedniego sezonu posiadaczem ciągnika t25 stary typ z dwiema dźwigniami . jest  to model  25 konny ze świecą w układzie dolotowym . Tuż po zakupieniu miałem trochę do zrobienia, łożyska w zawieszeniu, hamulce, sprzęgło, poprawienie dźwigni zmiany biegów i naprawienie otworów  prowadzących aby lewarki nie wyskakiwał z wodzików, zwrotnice, instalacja itp. W międzyczasie już po otwarciu sezonu dorobiłem się kolumny  od C360 i pompy wtryskowej od  c330 oraz tura i pompy NSZ 16. Doświadczenie z 1 sezonu mówi mi, że tej zimy trzeba będzie jeszcze troszkę popracować aby ciągniczek spełniał  zamierzone oczekiwania takie jak zwiększenie mocy, uciągu , poprawienie tura itp.

Założyłem ten temat by się zorientować czy ktoś próbował w tym ciągniku zmienić  głowicę z tłokami od modelu 31 konnego ze świecami żarowymi w głowicy ? Jestem ciekaw czy taka zmiana jest relatywnie odczuwalna, niby 24% więcej mocy ale czy jest to odczuwalne  np. w orce ? Przyznam że po założeniu pompy Nsz 16 pod tura ciągnik dostał  obciążenia, może to dla tego że nsz10 była już stara i nie stawiała oporu  ale jest odczuwalna różnica jak się ją załączy , niestety na moich  ciężkich glebach traktor ma co robić z pługiem, 2 skiby i pod niewielką górkę na dwójce ciężko było orać.

Pewnie to związane jest z tym, że oprócz założonych nowych  opon 12.4-28  moja skrzynia jest  również szybsza  niż późniejsze  modele (poszczególne prędkości dla opony 10-28 i obrotach 1800    redukcyjne  1-1.79, 2-2.6  do jazdy  1-6.4, 2- 8.1, 3-9.4, 4-11.9, 5-14.9, 6-21.9  ) porównując do np. c330 to brakuje tu przełożenia  odpowiadającego dla 3 biegu do 5.5km/h oraz dla 4 biegu  7.18km/h. Niby pierwszy bieg by można przyrównać ale na jedynce podobno nie powinno się jeździć  zgodnie z zapisami w polskiej instrukcji t25. Przy rozbiórce skrzyni nie zwróciłem na to wcześniej uwagi i nie wiem jaka jest różnica w budowie przełożenia  1 i 2 biegu, czy faktycznie coś może się stać orząc  na 1 biegu ? Jeśli tak to chyba  trzeba było by zmienić  zębatkę 2 biegu na wolniejszą. Obecnie na pompie od c330 mam ustawione 1700 obr i  na 6 biegu ciągnik jest  p jakieś 10% szybszy od standardowej  c330 ale do orania na 2 biegu na glinie brakuje mu siły. Co możecie poradzić aby zwiększyć uciąg  wolniejsze koła zębate, więcej mocy  przez zmianę głowic z tłokami czy może nie przejmować się i jak się nie da  inaczej robić na 1 biegu .

 

Druga sprawa to kwestia poprawienia Tura, jest to standardowy model z mocowaniem obejmami do ramy oraz stalowymi prętami do mocowania ciężarków. Muszę poprawić mocowanie ponieważ  dźwigając większe ciężarki widać jak pracuje dolna rama względem bloku silnika (około  0.5 cm na końcu belki ramy) a jak się poluzują śruby mocujące gumowe poduszki silnika to nawet 1 cm , wówczas widać również  jak zwiększa  się szczelina między obudową akumulatora a klapą. Myślę czy ktoś próbował usztywnić  to mocowanie , mogę dorobić śruby z kołnierzem tak aby zminimalizować luz na  mocowaniach poduszek i  zniwelować ich luzowanie , przedłużyć ramiona mocowania obejmami tak by łapały na końcu belki ramy a nie na 15 cm od belki, ale czy ktoś próbował jeszcze chwycić się do skrzyni ?

Opublikowano (edytowane)

Mogę tylko powiedzieć ze mam T25a z roku 77r stary typ świeca przerobiona na Płomieniową z MF i jak dla mnie dobrze sobie radzi, inni maja t25a1 i a2  z roku 83 i w górę nowszy typ i pytają się mnie co zrobiłem ze mam taki zrywny ciągnik a nic nie przerabiałem może dla tego ze mam oryginalny tłumik który jest głośny i ma lepszy przelot i może tez wpływa to na to ze ma trochę więcej  siły  jak i chyba budowa tłoków i głowicy, podobno większa moc miały T30-80 4x4 ale co było w nich zmienione nie mam pojęcia a najlepiej byłoby szukać silnika d130 3 cylindrowego o mocy 47km jak w VTZ Pronar Żubroń jest filmik na yt z T25 z tym silnikiem coś pięknego, teraz mam pompę wtryskową od c 330 nie testowałem pod obciążeniem, wcześniej pracował na ruskiej oryginalnej , zmiana głowic i tłoków chyba mu nie pomoże, spróbuj dawkę paliwa zwiększyć i obr do 2000 i myślę ze powinno pomóc trochę  ewentualnie jak masz tłumik wyciszony długi  to zrobić jak to było w t25a czyli krótki mały, będzie trochę głośny, opony tez mogą mieć w pływ 

 

Edytowane przez arofelgi
Opublikowano

No właśnie ja ze swoim Władkiem powalczę zimą ... Kompresji mu nie brakuje a po zmianie pompy wtryskowej na tą od c330 znacznie poprawił się moment na wolnych i średnich obrotach, góra raczej nie uległa zmianie, dodam że tłumik mam oryginalny z epoki, bez zdejmowanego kominka. Problemem może być  jednak niedobrane przełożenie, Zastanawiam się jaka była średnica oryginalnych kół z oponami  28-10 (takich już się nie kupi) zamiast obecnych 28-12.4, inna sprawa to  jeszcze ten stary rodzaj skrzyni z szybką 1 i 2ką, nie było to zaprojektowane do orania ale jak widać z biegiem czasu t25 dostały 31 KM i w Polsce spokojnie sobie radziły z pracami głównego ciągnika a nie zgodnie z założeniami tylko wspomagającego. Jeśli się uda i po zmianie głowic z tłokami ciągnik zyska te 24% mocy to będę bardzo zadowolony a jeśli nie to będę miał w zapasie dodatkowy komplet głowic do kolejnego remontu. Jest też możliwość zwiększenia obrotów z 1700 do np 2200, wał powinien wytrzymać, ale póki co nie chciał bym obciążać w ten sposób silnika.

Zastanawia mnie tylko czemu w instrukcji wspominali, że nie wolno orać na pierwszym biegu, tylko wykorzystywać go do chwilowych prac wymagających zwiększonego uciągu....

Opublikowano

Jeśli nie brakuje mu kompresji. była sprawdzana? ja mam koła standardowe  11.2-28 ale były tez  jeszcze węższe , ja zawsze miałem stary typ tłoków i głowic nigdy nie chciałem zmieniać na nowszy, ciekawe czym się różnił T30 ze miał większa moc , raczej spokojnie 2200 obr nie powinno mu zaszkodzić ja od dawna mam tyle ustawione .jak kiedyś pompa była ustawiona fabrycznie brakowało mocy w kosiarce to zwiększyłem dawkę i obroty i od razu był efekt

Opublikowano

Ja też walczę ze swoim t25 z brakiem mocy. 2 skibowy pług ażurowy na żuławskiej madzie ciężko idzie, nie raz to i 1 biegu brakuje bo zaczyna się dusić.

 

Na drugim biegu nie powinien się dusić co najwyżej mielić kołami. Może coś z pompą paliwową nie tak chyba że bebechy do wymiany

Opublikowano

tak czy siak założenie silnika trójki to skrzynia nie wytrzyma bo jest duża różnica w koniach.

 

Daj namiar na taki silnik to biorę go od razu, ale ten D-130 stary typ

Opublikowano

Ja też walczę ze swoim t25 z brakiem mocy. 2 skibowy pług ażurowy na żuławskiej madzie ciężko idzie, nie raz to i 1 biegu brakuje bo zaczyna się dusić.

A u mnie jest inny problem siły nie brakuje tylko przyczepności i zastanawiam sie na oponami od c-360

Opublikowano

We władku można w chwilkę podkręcić dawkę i obroty z zewnątrz pompy ,jedynie warto zapisać sobie o ile dokręciliśmy czy odkręciliśmy śruby aby ewentualnie powrócić do fabrycznych ,kolega kiedyś zaszalał podkręcił obroty do 2900 i zwiększył dawkę to sąsiedzi w 60tce mogli się schować przy kultywatorze tej samej szerokości ale po miesiącu powrócił do fabrycznych Ja w swoim po 2-3 tyś mtg podkręciłem dawkę i znowu jak czułem że słabnie po następnym 1-2 znowu podkręciłem dawkę ,lekko pokazuje dymek ale ma siłę ,wymieniać bebechy jeszcze nie ma sensu bo pali dobrze

Opublikowano

Ja się tylko zapytam, gdzie jest napisane, że T25 ma 25KM ???  Ja mam Władka z 80r. i na tabliczce silnika jest napisane jak byk 22kW. Dalej każdy może sobie policzyć

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Do sprzedania dwa siłowniki jednostronne do ładowacza czołowego 40/60 skok 630mm ( min 870mm, max 1500mm ).
       
      Siłowniki jak nowe, używane niecałe 6 miesięcy - powód sprzedaży jest prosty, wymieniam na wzmocnione.
       
      Możliwość wystawienia na allegro.
       
      Cena 300zł/komplet.
       
      Jak dobrze zagadasz to wysyłka przy wpłacie na konto w cenie
       
      ___________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 
       
       
       
    • Przez biszu
      Kupię tura do c360 stary typ na sankach. Rejony Podkarpacia, swietokrzyskiego, lubelskiego. 
      Wszelakie informacje proszę na priv.
      Pozdrawiam.
    • Przez Stasiu84
      Witam mam problem rok temu wymieniłem pompę pompa Nsz-10 do tej pory był spokój pompa cicho pracowała. W tym roku zaczęła gwizdać ,na dużych obrotach wręcz wyje  dodatkowo zaczyna pienić się olej w zbiorniku hydraulicznym, hydraulika nie ma żadnych wycieków olej wymieniany był niedawno wlany taki sam jak był superol cb40 jaka może być przyczyna tego ? wolę spytać zanim zacznę szukać przyczyny sam i rozbierać i sprawdzać  Pozdrawiam 
    • Przez WojtekWawszczak
      Witam. Wie ktoś gdzie kupię albo kto ma na sprzedaż tura do MF 6270? Ważne aby był sprawny.
    • Przez Arasowsky
      Witam! Pomogliście mi już parę razy, więc i tym razem pewnie znajdziecie rozwiązanie mojego problemu. Mam w swoim T25 tura i z tą sekcją jest wszystko ok. Jak podniesie na maksimum to nawet wajha sama odbija do położenia neutralnego. Natomiast z podnośnikiem, czyli drugą sekcją jest taki problem, że od niedawna zauważyłem jak dojdzie podnośnik do samej góry to wyrzuca olej w okolicach pompy.  Ktoś przerabiał taki problem? Co może być tego powodem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v