Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

witam, koledzy chciałbym zakupić Ursusa c 382. potrzebuję ciągnik głównie do transportu i na 15h gospodarstwo. i tu moje pytanie do użytkownik tego traktory - ile tak naprawdę osiąga km na h ten ciągnik? W transporcie dostanie max 15t i czy z tym ciężarem będzie można się swobodnie poruszać? Ciągnik jest już 2 lata w sprzedaży więc może ktoś już coś o nim podpowie. Z góry dzięki☺️

Opublikowano (edytowane)

Skrzynia jest 40 km/h, ale z takim obciążeniem to po równym max. 30 km/h, a pod górkę to pewnie trzeba sporo redukować. Mam bliźniaczego Farmtraca z skrzynią 30  i 15 t to po równym rozpędzi ale ciężko ma, także będzie jeździł ale lekko nie będzie miał i dużo spali. Jeszcze zależy czy te 15 t to na 1 czy 2 przyczepach, na jakich kołach itp. Ja ciągam 2 przyczepy na kołach 11,5 to ma ciężko, a w 1 przyczepie na dużych kołach powinien mieć lżej,

Do takiego obciążenia to lepiej weź Pronara 5340 dopóki jest dostępny, ten sobie spokojnie da radę, albo poszukaj jakoś używkę ok. 100 km. 

Edytowane przez tompil
Opublikowano

te 15ton szacuje już z przyczepa tzn przyczepa plus 10t ładunku. Używek z zagranicy to się troszkę obawiam bo za te cenę to mogę dostać ponad 10letni ciągnik a przez 10lat to nie uwierzę że zrobił np 4000mth. Jak ktoś kupuje ciągnik za taką kasę to go uzytkuje do oporu, a naprawy w takich ciągnikach sporo kosztują i jeszcze dobrych mechaników brak. Rozwazalem Belarus 952 ale jeśli Rusek to ze skrzynia zsynchronizowana 14/4 i tu jest problem bo niby producent twierdzi że osiąga 36km/h a jak czytałem forum to użytkownicy piszą że 28 no ktoś tam max 30. a to troszkę mało tymbardziej że to na pełnych obrotach. Jechałem też pronarem 82tsa to z górki na Maxa nawigacja pokazała 30km/h. Taki Ursusik to może chociaż z pusta przyczepa troszkę szybciej pojedzie. Biorę jeszcze pod uwagę proxima 100 ale to małe 15tys dopłaty. Ogólnie byłem nastawiony na Belarusa tylko ta predkosc

Opublikowano

Nie kieruj się prędkością podaną przez nawigację. Z doświadczenia Ci powiem że Pronar o którym wspomniałeś, tylko że 82SA (bez turbo) z przyczepą o ładowności 12t, zboża było chyba 12.200 leciał po płaskim średnio 32-34 pod górki też sobie nieźle radził.

Opublikowano

Ja NH T 5060  105 km z przyczepą Wielton 12 t pełną pszenicy 14 ton, czyli zestaw  waży 18 ton.

To do 40 km jest problem, ale ledwo daję rady, gorzej jak górki zobaczy. Po zalozeniu gazu daje rady.

Opublikowano

te 15ton szacuje już z przyczepa tzn przyczepa plus 10t ładunku. Używek z zagranicy to się troszkę obawiam bo za te cenę to mogę dostać ponad 10letni ciągnik a przez 10lat to nie uwierzę że zrobił np 4000mth. Jak ktoś kupuje ciągnik za taką kasę to go uzytkuje do oporu, a naprawy w takich ciągnikach sporo kosztują i jeszcze dobrych mechaników brak. Rozwazalem Belarus 952 ale jeśli Rusek to ze skrzynia zsynchronizowana 14/4 i tu jest problem bo niby producent twierdzi że osiąga 36km/h a jak czytałem forum to użytkownicy piszą że 28 no ktoś tam max 30. a to troszkę mało tymbardziej że to na pełnych obrotach. Jechałem też pronarem 82tsa to z górki na Maxa nawigacja pokazała 30km/h. Taki Ursusik to może chociaż z pusta przyczepa troszkę szybciej pojedzie. Biorę jeszcze pod uwagę proxima 100 ale to małe 15tys dopłaty. Ogólnie byłem nastawiony na Belarusa tylko ta predkosc

 

ja kupilem 10 latka 135 koni w cenie nowego ursusa c 380, moze nawet troche ponizej bo nie wiem ile dokladnie teraz stoi i nie zaluje, przez rok nic sie nie dzieje,  i w zyciu bym go na tego chinczyka nie zamienil. Co do pronara to mialem i lecial 40km/h spokojnie tyle ze krecil do 2500 rpm, i najwiecej to bylo 25 ton - ciagnik i 2 przyczepy razem wazyly to pod gorki musialem wzmacniacz dawac, a tak to szlo jako tako, choc rozpedzic to na tej niedorobionej skrzyni o ktorej piszesz 14/4 to byla masakra, jak piszesz ze jechal ok. 30 to moze byl wzmacniacz walczony, bo z tego co pamietam to wlasnie na ostatnim biegu na wzmacniaczu gaz w podloge to tak ponad 25 łapał. A co do tej 14/4 to masakra, przelozenia tragiczne, juz predzej sie c 360 z 2 przyczepami bujne do max predkosci niz ruskim, bo w c 360 zaczne od 1 i za chwile lece na 5, oczywiscie po rownym, a ruski albo nie zdazysz pprzelaczyc biegu, albo zdazysz i Ci sie zmuli, jak duzy ladunek, a jak pod gorke to mozna zapomniec o przewaleniu z 3 na 4, ewentualnie wajhowanie wzmacniaczem co tez nie bylo latwe.

A jeszcze co do urususa, jak tam siedzi ten chinski prekins 4 bez turba to demon mocy to jednak to nie bedzie i z dolu nie bedzie mial tego przyjebania co MMZ z ruskiego

Opublikowano

a co rozumiesz pod pojęciem wzmacniacz? Chodzi Ci o reduktor żółw zająć? a jaki miałeś model pronar? w Ursusie w tym perkinsie jest turbinka, zdaje sobie sprawę że z ładunkiem to nie poleci jak szalony ale chociaż powrót będzie przyjemny. A ile zrobiłeś mth ta uzywka w rok? bo zazwyczaj jakiś czas jest ok a później płacz i płac, chociaż nie powiem bo po głowie takie pomysły też krążyły

Opublikowano (edytowane)

Kupiłem w tym roku najmniejszego Renault Celtis 426 używkę i przy max obrotach leci 46 km/h, więc spokojnie bez kręcenia można jeździć 40 km/h, przy większym obciążeniu bieg niżej ze 35 km/h. Także jak wsiadam później do Farmtraca ze skrzynią 30 km/h to jakbym w ogóle nie jechał. Oba ciągniki tej samej mocy 74 km.  Jak kupisz na spokojnie i trochę poszukasz to i z używki będziesz zadowolony. Rolnictwo nie może być stylem życie, a interesem i z ekonomicznego punktu widzenia zakup nowego ciągnika na taki areał jest nieuzasadniony. Sam mam 30 ha i Farmtrac był ostatnim nowym ciągnikiem jaki kupiłem, teraz idę w używane maszyny. Zawsze trochę trzeba dołożyć, ale w sumie to i tak wychodzi dużo taniej, a masz lepsza maszynę. Bo nową to pewnie kupiłbym jakąś polską z niższej półki, a używaną kupuję zachodnią i lepsza jest robota. Kupiłbyś jakiegoś większego Celtisa ze 100 km i na pewno byłbyś bardziej zadowolony niż z tego Ursusa, trzeba mieć tylko porównanie. Jak się przesiadałem z C-360 do Zetora 8045 to było super, później do Farmtraca było lepiej, Celtis jeszcze lepiej, jakbym kupił coś nowszego byłoby pewnie podobnie, ale że boję się elektroniki w nowych ciągnikach, to na razie nic bardziej zaawansowanego nie planuję.

Edytowane przez tompil
Opublikowano

a co rozumiesz pod pojęciem wzmacniacz? Chodzi Ci o reduktor żółw zająć? a jaki miałeś model pronar? w Ursusie w tym perkinsie jest turbinka, zdaje sobie sprawę że z ładunkiem to nie poleci jak szalony ale chociaż powrót będzie przyjemny. A ile zrobiłeś mth ta uzywka w rok? bo zazwyczaj jakiś czas jest ok a później płacz i płac, chociaż nie powiem bo po głowie takie pomysły też krążyły

 

tak, chodzi mi o reduktor, ja na to potocznie mowie wzmacniacz, jak zwał tak zwał, jak ktos ma ruska to wie o co chodzi. Miałem 82Sa z dolozona turbina. Duzo nie zrobil, bo cos ponad 100h, ale porownujac ile rzeczy przez 100h mi sie w ruskim popsulo to masakra, co bedzie pozniej to sie okarze, na razie jest okej, jak zacznie sie sypac niemilosiernie to sprzedam jak mtz, ruskie wszystko wezma.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez mrugolek
      Witam. Od jakiegoś czasu podczas ruszania pod obciążeniem ale i czasem na pusto gdy puszczam sprzęgło to szarpie i słychać zgrzyt. Co może być przyczyną ? Mam nagrany film ale nie mam jak go tutaj wstawić.
    • Przez flywin
      Witam czy URSUS 10014 H jest już na common rail? czy dalej na Pompo wtryskach
       
      otóż bo waham się miedzy URSUS 10014 H a Belrarusem 1025.4
      Belarus ma na 100% common rail BOSH'a
       
      różnica $ 10k PLN Belarus tańszy
       
      Druga rzecz jak jest z dostępnością cześći cenowo do URSUS 10014 H
      jak ogólnie one się sprawują czy jest sens w ogóle zawracać sobie gitary o URSUS 10014
      Jak się sprawują te Silniki Perkinsa? spalanie itd.
    • Przez Maciejk
      Witam wszystkich, odkręcałem pompę wtryskowa w c 360 3p i gdy zakręciłem wyrobiłem gwint w bloku silnika na 1 otworze macie może jakieś pomysły jak to naprawić, czy jest potrzeba to naprawiać?
    • Przez kalwas9710
      Witam, 
      Posiadam ursusa c-385 z Lublina jako ciągnik główny na gospodarstwie. Maszyna ma 8 lat i przepracowane niemal 4000mth. Ostatnio dość często zaczęło mi użrywać linkę od sprzęgła, sprzęgło wciska się ciężko, a gdy naciskam pedał słychać jak coś przy sprzęgle piszczy. Ciągnik jest wyposażony w ładowacz czolowy i w ładowaczu zrobił pewnie 3/4 tych godzin, które ma nakręcone więc sprzęgło było dość często używane. Pytanie jest następujące, co mogło się zepsuć? Ja obstawiam łożysko wyciskowe i docisk. Oraz drugie pytanie jakie sprzęgło do niego zakupić?(chciałbym znac cenę)
      Dodam, że ciągnik jest z silnikiem Perkins IIIB.

    • Przez HISZPAN
      Witam,
      potrzebuję tabliczkę z przedniego mostu żeby zamówić łożysko, uszczelniacz i inne rzeczy do zwolnicy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v