Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Zamierzam kupić ciągnk farmtrac 555dt. Ma on służyć do oprysku czarnej porzeczki, koszenia traw, siewu nawozów idt itp. Proszę o opinie na temat tego ciągnika z uwzględniem wymienionych przeze mnie wymagań i awaryjności ciągnika.

 

Jeśli miałby pracować też z kombajnem do porzeczek , to nie polecam - za szybki ;)

 

  Do reszty prac jak najbardziej polecam :)

Opublikowano

Zamierzam kupić ciągnk farmtrac 555dt. Ma on służyć do oprysku czarnej porzeczki, koszenia traw, siewu nawozów idt itp. Proszę o opinie na temat tego ciągnika z uwzględniem wymienionych przeze mnie wymagań i awaryjności ciągnika.

 

Niestety nie mam zielonego pojęcia z jakimi prędkościami pryska się porzeczki, ale faktycznie - jedynka polowa jest odpowiednikiem powiedzmy 2 polowej w C-330. Bardziej w tym wypadku obawiałbym się o promień skrętu który znacznie ogranicza oś napędzana (w wersji bez napędu bez problemu zawrócisz na średniej wielkości gazecie :D ). Trawy? Ciągnik jak na swoją moc jest dosyć ciężki - w polu to świetne, ale na podmokłych łąkach trudno powiedzieć. Z nawozem myślę, że będzie ta sama sytuacja - zależy od ziemi i rodzaju rozsiewacza.

Do lekkich prac polecam jak najbardziej - na pusto pali mi nieco ponad 2l na godzinę, przy głębokiej orce w pługu trójce nie przekracza 4,5l.

No i ta awaryjność. Awaryjność wg mnie nie odchodzi od standardów zachodnich. Problemem jest natomiast montaż. Zanim wsiądziesz do niego to przez dwa dni bez przerwy będziesz dokręcał jakieś śrubki. U mnie był standard - odkręcona pompa wtryskowa (co ciekawe pękł jeden przewód wysokiego ciśnienia, a mimo to ciągnik jeździł i palił na dotyk) i odwrotnie założona uszczelka w przedniej lampie co skutkowało zbieraniem się w niej wody. Ponadto odpływ oleju z fabrycznego ładowacza został podłączony pod zwolnicę co po pierwszych 200kg wypluło uszczelniacz (bez problemu przelew założono bezpośrednio na skrzynię). No i pod kabiną, na baku leżał sobie jebitny śrubokręt - w sam raz czekając na moje opony :D

Opublikowano (edytowane)

Mam kilka pytań do użytkowników FT 555DT:

1. Jakiej szerokości bronę talerzową podpinacie do takiego ciągnika? 

2. Jaką klasę gleby uprawiacie talerzówką (lekka, średnia, ciężka) no i w jakim ukształtowaniu terenu. 2m bez wałka będzie OK? Tak aby dał radę na 4 biegu :/ 

3. Czy w ogóle do "zrywania" ścierniska po zbożach. - na glebach cięższych, II-III kl. - teren miejscami falisty zda egzamin brona talerzowa przy tak słabym ciągniku (48KM)?

Proszę o jakieś porady, mile widziane foto z pracy takim zestawem.

Edytowane przez stop
Opublikowano

Niestety nie mam zielonego pojęcia z jakimi prędkościami pryska się porzeczki, ale faktycznie - jedynka polowa jest odpowiednikiem powiedzmy 2 polowej w C-330. Bardziej w tym wypadku obawiałbym się o promień skrętu który znacznie ogranicza oś napędzana (w wersji bez napędu bez problemu zawrócisz na średniej wielkości gazecie :D ). Trawy? Ciągnik jak na swoją moc jest dosyć ciężki - w polu to świetne, ale na podmokłych łąkach trudno powiedzieć. Z nawozem myślę, że będzie ta sama sytuacja - zależy od ziemi i rodzaju rozsiewacza.

Do lekkich prac polecam jak najbardziej - na pusto pali mi nieco ponad 2l na godzinę, przy głębokiej orce w pługu trójce nie przekracza 4,5l.

No i ta awaryjność. Awaryjność wg mnie nie odchodzi od standardów zachodnich. Problemem jest natomiast montaż. Zanim wsiądziesz do niego to przez dwa dni bez przerwy będziesz dokręcał jakieś śrubki. U mnie był standard - odkręcona pompa wtryskowa (co ciekawe pękł jeden przewód wysokiego ciśnienia, a mimo to ciągnik jeździł i palił na dotyk) i odwrotnie założona uszczelka w przedniej lampie co skutkowało zbieraniem się w niej wody. Ponadto odpływ oleju z fabrycznego ładowacza został podłączony pod zwolnicę co po pierwszych 200kg wypluło uszczelniacz (bez problemu przelew założono bezpośrednio na skrzynię). No i pod kabiną, na baku leżał sobie jebitny śrubokręt - w sam raz czekając na moje opony :D

Kolego wymieniales uszczelniacz na zwolnicy ? Dużo roboty ? U mnie notorycznie cieknie prawa strona pomimo rzekomej wymiany uszczelniacza przez serwis . U mnie uszczelka była źle założona w lewej pozycyjno kierunkowej . Masę od akumulatora przykreciles do korpusu ? Ze sprzęgłem nie masz problemów ?

Opublikowano

Kolego wymieniales uszczelniacz na zwolnicy ? Dużo roboty ? U mnie notorycznie cieknie prawa strona pomimo rzekomej wymiany uszczelniacza przez serwis . U mnie uszczelka była źle założona w lewej pozycyjno kierunkowej . Masę od akumulatora przykreciles do korpusu ? Ze sprzęgłem nie masz problemów ?

 

Uszczelniacz przy kijowym odpowietrzaniu mostu będzie leciał cały czas. Warto pomęczyć serwis o jakieś corteco i więcej....

Czy dużo roboty? No niby nie bo tak naprawdę tylko koło i kilka śrub półosi, ale jak sam poruszysz to mogą Ci nie uznać gwarancji....

 

U mnie chyba prawa lampa mijania/drogowe.

Z masą nic nie ruszałem - narazie jest ok, ale ciągle o tym myślę.

Pierwsze słyszę o problemach ze sprzęgłem w FT (nie mówię o wiekowcach z ładowaczem)

Opublikowano (edytowane)

Miałem przeciek z przewodu paliwowego idącego do  świecy płomieniowej bo przewód sobie pękł przy pompie. Przy okazji jestem ciekaw jak wygląda silnik w nowszych 555DT gdy posiadają już zamiast jednej świecy płomieniowej 3 świece żarowe. Bardzo proszę o fotografie takiego silnika gdzie zamontowane są świece na każdy cylinder bo może jakoś w starszej wersji dało by radę to przerobić. Raz na zawsze skończył by się problem słabego palenia w zimie. Co o tym sądzicie będzie to opłacalne?

Edytowane przez stop
Opublikowano

Witam, mam prośbę do użytkowników Farmtraców 555, szczególnie modeli najnowszych. Chodzi mi o awaryjność, serwis, dostępność części, plusy i minusy tego modelu. Z góry dzięki.

Opublikowano (edytowane)

Z mojej strony na bieżąco recenzuje ten ciągnik w tym temacie post nr 91:

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/12598-opinie-z-użytkowania-farmtraca-555545-awarie-połączone/?p=1302516.

W razie pytań chętnie pomogę. Wiadomo pewne rzeczy dla jednych będą plusami, a dla innych minusami i na odwrót, ale faktem jest, że ciągnik ten jest na szczęście na bieżąco udoskonalany i jest w produkcji od lat. Ja użytkuję model z 2011r. (jak dobrze pamiętam) jeszcze na świecy płomieniowej i z mechanicznymi licznikami.

Edytowane przez stop
Opublikowano

Stan w skrzyni biegów sprawdzisz miarka nieopodal lewarka zmiany biegów , taka duza zaslepka w podlodze . A stanu oleju w tylnym moscie nie mozna sprawdzic a pierwszym objawem ze jest za malo oleju będzie zapowietrzony podnosnik i brak mozliwosci jego dzialania .

 

Ja zmienilem olej w moscie na agrol-u ale chyba jest on tez winowajcą opoznionego dzialania hamulca noznego (tarcze w kąpieli olejowej).

Opublikowano

Potrzebuję łańcuch lewy do stabilizatora odciągu podnośnika, ale telefon ( 89 743 37 02) do działu części zamiennych FT w Mrągowie milczy już chyba 2 tygodnie, gdzie zaopatrujecie się w części do FT 555DT? Poda ktoś jakiś aktualny numer tel, albo namiary do firm mających części.

PS. Łańcuch od ursusa c360 jest za długi i ściąga np. rozsiewach nawozów na prawą oponę. Śruba rzymska jest za długa i nic nie można regulować tak jak przy originale. Może nawet warto było by pomyśleć o teleskopowych odciągach z profili z otworami jak jest w FT 550.

Opublikowano

http://www.agrotraktor.pl

 

 https://intertraktor.pl/farmtrac-c-3722.html tutaj masz sklepy internetowe ale nawet jak nie mają wystawione to warto zadzwonic i zapytac .Ja przewertowalem kiedys internet w poszukiwaniu uszczelniacza piasty tylnej , znalazlem numer katalogowy i mimo ze nie mieli ogloszone to zbalezli taki - dopiero wtedy pojawil sie w ofercie pod haslem farmtrac .

Na ten tel z naklejki na szybie dodzwonisz sie tylko z numeru stacjonarnego .

Opublikowano (edytowane)

Olej cieknie na środku przedniego postu, dokładnie nie mogę zlokalizować z skąd ale chyba uszczelniacz jakiś się zużył, ktoś coś podpowie miał taki przypadek? Kapie teraz nawet na postoju.

Tak z ciekawości wyszły już Farmtac 555 DT Cross, ktoś ma trochę więcej informacji?

Edytowane przez stop
zmienił się stan z pytania na stwierdzenie i pozyskanie więcej oinf. o nowych 555
Opublikowano

Witam! Mam taki problem-poszedł mi chyba przedni napęd, a dokładniej chyba coś w tej skrzynce, bo tam coś słychać. Jak go włączę to chwilę ciągnie na cztery, potem się rozlacza i tak na przemian. Raz ciągnie dłużej na napędzie, raz krócej, co tam by poszło?

Opublikowano (edytowane)

Spróbuj zrobić tak: daj na luz na 2 wajchach wciśnij sprzęgło (można jeszcze ręczny zaciągnąć ja jest się na wzniesieniu) wyłącz napęd i silnym zdecydowanym ruchem z cały czas wciśniętym sprzęgłem wbij napęd przedni pozałączaj biegi i sprawdź czy wszystko OK. Kiedyś jak za słabo załączyłem przód to wyskakiwał podczas roboty. Może też tak masz, umyj myjką w okolicach dźwigni do załączania przodu pod kabiną może coś uniemożliwia dobre załączenie. A ten przeciek z przedniego mostu co kilka postów wcześniej pisałem to wygląda, że tylko z korka spustu oleju ciekło, gwint stożkowy korka lepiej chwycił jak go dokręciłem i ok.

Edytowane przez stop
Opublikowano
stop napisał:

Spróbuj zrobić tak: daj na luz na 2 wajchach wciśnij sprzęgło (można jeszcze ręczny zaciągnąć ja jest się na wzniesieniu) wyłącz napęd i silnym zdecydowanym ruchem z cały czas wciśniętym sprzęgłem wbij napęd przedni pozałączaj biegi i sprawdź czy wszystko OK. Kiedyś jak za słabo załączyłem przód to wyskakiwał podczas roboty. Może też tak masz, umyj myjką w okolicach dźwigni do załączania przodu pod kabiną może coś uniemożliwia dobre załączenie. A ten przeciek z przedniego mostu co kilka postów wcześniej pisałem to wygląda, że tylko z korka spustu oleju ciekło, gwint stożkowy korka lepiej chwycił jak go dokręciłem i ok.

Jednak trzeba było dostać się do tej skrzynki pod spodem. Podobno wysuneła się jakaś ośka z lożyskiem i nie zalapywało. Tak mi powiedział mechanik.

Opublikowano

Witam wszystkich.

Czy jest może na forum jakiś użytkownik Farmtaraca 555dtc ? Rozważam zakup tego ciągnika i chciałbym poznać opinie jakiegoś użytkownika.

Zastanawiam się też czy warto dopłacić do modelu 555dtc czy lepiej kupić 6050 C i doposażyć go w kabinę. Silniki i układ napędowy w obu są jednakowe.

Jeśli ktoś może się wypowiedzieć o którymś z tych ciągników to proszę o poradę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zyzek
      Orientuje się ktoś jak ustawić rozrząd/kąt wtrysku w farmtrac 555?
    • Przez Ursusc385
      Wszystko na temat ciagnikow rodziny "Farmtrac"
    • Przez olwenboniface
      Cześć wszystkim!
      Od kilku dni zauważyłem, że w moim Farmtrac 675 DT układ hydrauliczny reaguje z opóźnieniem – szczególnie przy podnoszeniu i opuszczaniu osprzętu. Olej był wymieniany miesiąc temu, filtr wygląda w porządku. Ciśnienie też w normie.
      Czy ktoś z Was spotkał się z podobnym zachowaniem? Zastanawiam się, czy problem może leżeć w zaworze sterującym lub pompie. Każda wskazówka mile widziana – zanim oddam ciągnik do serwisu, chciałbym poznać Wasze opinie.
      Z góry dzięki za pomoc i dobre rady!
      among us online
    • Przez Bartek1994
      Chcę kupić Farmtraca 675 DT.Chciałbym aby właściciele tego ciągnika podzielili się swoją opinia o nim.Z góry dziekuję.
    • Przez Gazpacho
      Mam problem z podnośnikiem, a konkretnie podnosi za nisko. Pytanie: czy jest możliwość wyższego podnoszenia bez demontażu ramion?



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v