Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich mam pytanie czy wie ktoś czemu nie działają mi halogeny przy kabinie dwa na samej górze i dwa tak na środku i jeden tak który daje światło na wysyp zboża np jak w nocy i ten co oświetla ten wysyp działa a te zo u górze i na środku kabiny nie działaja:( i oświetlenie w kabinie też działa czyżby instalacja za słaba?

Opublikowano (edytowane)

Ale może juz ktoś miał taki problem ja wiem że u każdego może byc inaczej:)To instalacja fabryczna chyba że poprzedni właściciel bawił się w elektronika.

 

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowane przez krolikNH
Opublikowano

Sprawdzałeś wogóle coś??Sprawdź żarówki a jak dobre to bierzesz próbówkę albo miernik i sprawdź czy wogóle prąd dochodzi do tych lamp, przyczyn może być wiele

Opublikowano

koledzy mam pytanko czy winą nieładowania akumulatorów w b-56 może być wadliwa stacyjka? :blink: regulator napięcia mam nowy,alternator sprawny,miernik ładowania działa :P tylko jak wczasie gdy bizonek jest ruchu to ładowanie przestaje działać ;[ włączam kierunki to mi się choinka robi <_< ipo dniu nawet jak zjade do domu to niemoge go odpalić.jest czas do żniw ale lepiej wczesnie się za to wziąć za rady dziękuje :D

Opublikowano

Dołączę się do tematu bo mam problem odnośnie podłączenia wielowskaźnika, jak powinny być podłączone wskaźniki od temperatury wody,oleju ciśnienia oleju i wskaźnika paliwa. W tej chwili do wskaźników temperatury oleju, wody, ciśnieniu oleju, ładowania i poziomu paliwa dochodzą przewody po jednym do każdego połączone w szereg masa kolor brązowy i podejrzewam zasilanie połączone w szereg kolor czarny i do wskaźnika paliwa dochodzi biało-czarny , do temperatury wody żółto- zielony, temp. oleju czerwono-czarny i ciśnienie oleju czerwono- niebieski.Do tej pory chodził wskażnik tylko od temp oleju i teraz chciałbym to naprawić. Myślałem, że jeżeli np.: do wskaźnika temp. wody dochodzi przewód żółto- zielony to przy czujniku temp wody też powinien być przewód żółto-zielony lecz tak nie jest.

A ile przewodów dochodzi do czujnika poziomu paliwa?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dołączę się do tematu bo mam problem odnośnie podłączenia wielowskaźnika, jak powinny być podłączone wskaźniki od temperatury wody,oleju ciśnienia oleju i wskaźnika paliwa. W tej chwili do wskaźników temperatury oleju, wody, ciśnieniu oleju, ładowania i poziomu paliwa dochodzą przewody po jednym do każdego połączone w szereg masa kolor brązowy i podejrzewam zasilanie połączone w szereg kolor czarny i do wskaźnika paliwa dochodzi biało-czarny , do temperatury wody żółto- zielony, temp. oleju czerwono-czarny i ciśnienie oleju czerwono- niebieski.Do tej pory chodził wskażnik tylko od temp oleju i teraz chciałbym to naprawić. Myślałem, że jeżeli np.: do wskaźnika temp. wody dochodzi przewód żółto- zielony to przy czujniku temp wody też powinien być przewód żółto-zielony lecz tak nie jest.

A ile przewodów dochodzi do czujnika poziomu paliwa?

  1. Nie wiadomo czy ktoś nie grzebał już w instalacji i nie namieszał w przewodach?
  2. instalacja może być w porządku a czujniki są do wymiany
  3. jeżeli masz stary typ zegara , to czujniki nowego typu się nie zgrywają, a do starego typu nie dostaniesz - wymiana zegara a to jest droga zabawka
  4. do czujnika paliwa dochodzi jeden przewód chociaż istnieje możliwość podłączenia kontrolki rezerwy paliwa

Opublikowano

sprawdziłem przewody i są dobrze podłączone np od czujnika ciśnienia oleju jest podłączony do wskaźnika ciśnienia oleju lecz cały czas wskaźnik pokazuje maksymalna wartość nawet przy zgaszonym silniku i przy odłączonym przewodzie od czujnika również jest na max, dopiero po odłączeniu kostki przy wskaźniku wskazówka spada i tak samo jest z czujnikiem paliwa. Co to może być za przyczyna czy uszkodzony czujnik czy wskaźnik?

Jak macie podłączony czujnik poziomu paliwa bo u mnie przy czujniku są 3 ,,wsuwki'' i przewód czarno - biały. Bizon jest 1986 roku z września.

Opublikowano

Z tymi kolorami to się możesz domyśleć jak jest, jeżeli pokazuje max wartość to znaczy że masz pewnie źle podłaczone przewody nie pamiętam numerków kabli i wsuwek myśle że wrzuce ci je popołudni, chyba że ktoś mnie uprzedzi, a więc tak jeżeli odłączasz kabel od czujnika jest zegar zamknięty, a dopiero jak przy zegarkach odłączysz wskazówka opada, czyli masz zamienione kable , lub gdzieś w wiązce jest przebicie między kablami,i prąd zamiast z czujnika oporowego podnosi wskazówke, to zasila go cały czas na ful a ty napisałeś że masz kostke do zegarów, jest cała oryginalna kostka ? u mnie nie ma kostki,nie pocięte kable połatane izolacją, masz szczury?

Opublikowano

A więc tak kostkę przy każdym wskaźniku mam na 3 wsuwki i kostki są oryginalne i żadnych przeróbek nie widać, wszystko jest połączone poprzez kostki , i szczurów też nie mam. Dokładnie to jest tak z tym wskaźnikiem, po włożeniu kluczyka wskazówka od poziomu paliwa i od ciśnienia oleju pokazuje maksymalną wartość, po odłączeniu kabla od czujnika ciśnienia oleju nic się nie zmienia cały czas na maxa, a jak odłączę całą kostkę to dopiero wskazówka opada. Będę wdzięczny jeśli podeślesz mi podłączenie przewodów do wskaźników.

Opublikowano

Zajrzałem z ciekawości do mojego kombajnu, u mnie sa pojedyncze wsuwki nie w kostce przy zegarach, ale też po 3,szukałem w katalogu ale mój katalog części ma ponad 25lat i rozumiesz jak wygląda, nawet nie ma wszystkich kartek, znalazłem opis do zegarów, ale rysunku tzn. schematu nie znalazłem, jeżeli masz katalog to tam jest schemat zegarów, jutro ci wrzucę numery wsuwek i odpowiadające im kolory kabli w moim bizonie , bo rozumiesz że dziś niedziela nie będe się smolił, ale uprzedzam że mój jest starszy i raczej będą rozbieżności, mój brat ma też z 86r czy 88r to sprawdze u niego przy okazji, do żniw jeszcze troche czasu

Opublikowano

panowie co może być pomieszane w b56 głównie chodzi o światła pozycyjne i kierunkowskazy :blink: otóż po włączeniu stacyjki i przełożeniu na pozycyjne to palą się tylnie a przód wcale ;[ a jak właczam kiernki to mryga tylko tylni lewy przód wcale no i jak daje na drugą strone to niema wcale

Opublikowano (edytowane)

Mogą być styki zaśniedziałe no ale to trzeba sprawdzić tak jak powiedział kolega wyżej miernikiem , probowka jak nie potrafisz zrobic tego sam poproś sąsiada :D Jeśli chodzi o kierunki tylne częstym problemem jest zanik masy bo jak wiadomo owe kierunki są ruchome dlatego na dziurach itp. może ona zanikać :D

Edytowane przez lakiki
Opublikowano (edytowane)

panowie mam problem otóż po odpaleniu b56 nie zauważyłem że mam luzny przewód i dotknął obudowy od filtra powietrza co idzie od alternatora do bezpiecznika tzw.bocznik i mi go zjarało ;[ czy można jakoś samemu zrobić ten mostek <_< czy trzeba kupić nowy ;[

Edytowane przez wiktor27
Opublikowano (edytowane)

Jak chcesz mieć amperomierz dwuwychyłowy, by obserwować ładowanie i rozładowywanie akumulatora, to plus amperomierza podłącz do zacisku alternatora 19 (lub 30) oraz do stacyjki pod zacisk 30, a minus amperomierza podłącz do dodatniego bieguna akumulatora. W starszych Bizonach jest bocznik, więc do jednej z jego większych śrub podłączamy gruby czerwony kabel od alternatora (zacisk 19), zielono czarny nieco cieńszy kabel zasilający stacyjkę, a do mniejszej śruby przy tej większej podłączamy fioletowy kabel do amperomierza zacisk 30a. Do drugiej większej śruby podłączamy gruby czarny kabel "idący" na główną śrubę rozrusznika, a do mniejszej śruby pomarańczowy przewód do amperomierza zacisk 30b. Pozdrawiam.

 

Przerywacz kierunkowskazów znajduje się dokładnie po lewej stronie atrapy pomostu koło skrzynki bezpiecznikowej. Jeżeli go nie ma lub występuje podejrzenie, że może być uszkodzony, to zewrzyj dwa kabelki i włącz któryś z kierunkowskazów.

Edytowane przez Ares

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Rafał11
      Witam, mam takie pytanie jestem młodym rolnikiem i jeszcze nie mam doświadczenia w obsłudze kombajnu i chciałbym się dowiedzieć czy da się sprawdzić stan skrzyni biegów bez rozbierania. Wiem jakie te skrzynie są w bizonie  i chciałbym sprawdzić czy w trakcie żniw się nie rozsypie. Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez Rolniczek95
      Witam Moje pytanie brzmi jak sprawdzic sprawnosc akumulatorow hydraulicznych? Zwazylem jeden i 3.2 kg a drugi 3.8 kg i tez chcialbym sie zapytac czy ten ciezszy nadawalby sie jeszcze do uzytku bo na tabliczce pisze 4kg ?
    • Przez kukum
      Witam , Czy jak pomieszam te dwa środki , to przypale roślinę ? albo z czym mogę pomieszać basagran żeby i tez jednoliścienne  zwalczyć ?
    • Przez daree
      Witam, aktualnie remontuje kombajn Bizon Sampo 2020. 
      Podczas składanie części pojawiły sie pewne wątpliwości. W zwiazku z powyzszym chcialbym zapytac czy na forrum jest ktos z wojewodztwa Lubelskiego u kogo można by podejrzeć pewne szczegóły dotyczące ememetów kombajnu ?
    • Przez Rolniczek95
      Z wujkiem zastanawiamy się czy dało by się przerobić instalacje elektryczną w bizonie z 24v na 12v, co sądzicie, czy gra jest warta świeczki ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v