Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja mam dwa akumulatory 6V 195 Ah.Ale mam jeszcze zamontowany rozrusznik od c 360 i nie mam nigdy prolemow z odpalaniem no chyba że przymrozi - 25

:huh:

Opublikowano

To zależy czy zimą też użytkujesz ciągnik. Jeśli tak to musisz kupić coś większego, albo najlepiej 2 x 6V. Jeśli ciągnik użytkowany od wiosny do jesieni (gdy temp. nie są niższe niż 0 st.) to spokojnie wystarczy jeden 12V. Ja miałem przy swoim Ursusie 4514 12V 120Ah i wytrzymywał tylko 4 lata (słabo kręcił) :huh:. Teraz przerobiłem na 2 x 12V i jest o niebo lepiej :(.

Opublikowano

Ja mam 12V 140Ah ( 170 chyba by nie weszła do skrzynki ) myślę że taki wystarczy ( chyba że naprawdę będzie wielki mróz ), jeszcze żeby miał duży prąd do rozruchu ( im większy tym lepiej będzie kręcił rozrusznik ).

Opublikowano

Drogie są aku. Ja mam jeden 12 v 120 Ah i 390A i zawsze władka na odprezniku musze krecić bo skurczebym ma za dobrą kompresje by on go pociagnął. A pracuje nim bez problemowo w temp od -10 do 40.

Opublikowano

ja mam dwie 6V 195Ah takie rozwiązanie jest bardzo dobre i moim zdaniem najlepsze do władka wiem z doświadczenia że cięzko jest pracować władniem na jednym aku jakiby nie był

Opublikowano

ale i tak mam problemy z odpalaniem bo jak tylko troche bedzie zimno to juz trzeba ladowac akumlatory i jakies 2 godziny mam w d...... ale jak jaest lato to nie mam problemow

raz nie milaem akumlatorow to na silnik na sle odpalalem i szo lepiej :)

Opublikowano

ja mam 2x6V 195Ah i jest ok nawet w mróz. tak jak pisali wyżej to zależy czy będziesz go używał zimą. jak tak to jeden 12V będzie mało chyba że od kombajnu ale może się nie zmieścić i wyniesie tyle co 2 po 6V. a jak pracujesz nim? bo jeśli często jest zapalany i gaszony w krótkim odcinku czasu to nie zdąży się naładować akumulator. musi być duży zapas amperów.

Opublikowano

Najlepsze rozwiązanie to 2x6V 165Ah ,wtedy te akumulatory są lepiej naładowane niż 2x6V 195Ah. U mnie w orginale były ruskie 2x6V 150Ah.Podsumuwując najlepsze rolę spełniają 2x6V 165Ah

Opublikowano

Najlepsze rozwiązanie to 2x6V 165Ah ,wtedy te akumulatory są lepiej naładowane niż 2x6V 195Ah. U mnie w orginale były ruskie 2x6V 150Ah.Podsumuwując najlepsze rolę spełniają 2x6V 165Ah

Opublikowano
Najlepsze rozwiązanie to 2x6V 165Ah ,wtedy te akumulatory są lepiej naładowane niż 2x6V 195Ah. U mnie w orginale były ruskie 2x6V 150Ah.Podsumuwując najlepsze rolę spełniają 2x6V 165Ah

Co to znaczy że są "lepiej naładowane" ? od tego jest regulator napięcia. U mnie jest 2x6V 195Ah, oryginalny rozrusznik, sprawnie działający odprężnik i świeca żarowa i przy tych mrozach jakie mamy teraz 12 godzin na mrozie i pali bez problemu. Jedyny myk jaki zrobiłem to ominięcie włącznika i przypięcie "-" prosto do masy. Z tym że jak teraz miałbym kupować dwie nowe 195 to bym pomyślał raczej nad rozrusznikiem szybkobieżnym. Koszt porównywalny.

Opublikowano
z popychu to i bez akumulatora zapali hehehehehe :rolleyes:

Zapraszam Cię do siebie, jak odpalisz władka na pych to Pudzian może Ci się kłaniać :(:( :rolleyes: ,jak zresztą widzę masz niedaleko (~ 50 km)

Opublikowano

Napewno zapali, ale mozna sobie popsuć alternator jesli dojdzie do samowzbudzenia, a nie bedzie on obciażony żadnym odbiornikiem np. akumulatorem czy żarówka.

 

Najlepsze rozwiązanie to 2x6V 165Ah ,wtedy te akumulatory są lepiej naładowane niż 2x6V 195Ah. U mnie w orginale były ruskie 2x6V 150Ah.Podsumuwując najlepsze rolę spełniają 2x6V 165Ah

A dlaczego miały by być niedoładowane?? Alternator ma duży zapas mocy. Wystarczajacy na zapalenie wszystkich świateł i ładowanie akumulatora, a i mozna jeszcze przyczepe podłączyć i na wszystko starczy. Wieksze akumulatory przy rozruchu mniej tracą w porównaniu do słabszych odpowiedników wiec mniej trzeba je póżniej ładować.

Opublikowano
Zapraszam Cię do siebie, jak odpalisz władka na pych to Pudzian może Ci się kłaniać :rolleyes: :rolleyes: :( ,jak zresztą widzę masz niedaleko (~ 50 km)

da sie 2 osoby i ognia,a to jeszcze zalezy czy od skrzyni masz odłaczny taki kabelek

Opublikowano

Dokładnie, jeśli skrzynia nie jest na luzie to rozrusznik nie kręci, ale z pycha to nie przeszkadza.

Ja mam ta blokadę zlikwidowana, nawet nie pamietam czy kiedys była, ale jest ona uciażliwa według mnie.

Zapobiega tylko przed odpaleniem traktora na biegu przez dzieci.

Opublikowano

A czy nie lepsze byloby podlaczenie rownolegle 2x12V? wtedy ciagle mamy 12V, ale dwa razy wiekszy prad i mniejsza rezystancje wewnetrzna akumulatorów niż w przypadku szeregowego 2x6V....

robil tak ktos?

bo moj 2x6V bez odpreznika ni hu... nie odpali i trzeba szykowac sie na zmiane

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v