Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, 

Mam problem z siłownikami ładowacza od drugiej sekcji bo dziś po maksymalnym opuszczeniu 2 sekcji i podniesieniu ładowacza 1 sekcją ugięły mi się obydwa siłowniki od 2 sekcji... Nie wiem od czego i jak ale się tak stało, miał ktoś taki przypadek bo nie wiem czy po wymianie znów się tak nie pognie. Może być przyczyną to że tur jest już wysłużony i trochę "nie do końca prosty" :) w lato z mojej winy ugiął się jeden siłownik, a dziś na pusto bez osprzętu przy podnoszeniu wygięły sie dwa i mnie to trochę zdenerwowało.

Zgięty silownik

dziś w taki sposób zgieły się dwa siłowniki. Ładowacz jest z zawad od Babińskiego t-305

Opublikowano

Jest kilka możliwych przyczyn takiej sytuacji:

1. Nieodpowiedni materiał tłoczyska.

2. Zablokowany przepływ oleju na powrocie z cylindra siłownika

3. Awaria rozdzielacza, przynajmniej jednej sekcji.

4. Zblokowane niemal całkowicie ucha cylindra i/lub tłoczyska (brak możliwości swobodnego ruchu).

5. Zblokowane samopoziomowanie.

6. Zgięty przewód lub przewody na powrocie z cylindra siłownika.

7. Eksploatacja niezgodna z instrukcją obsługi lub przeznaczeniem.

8. Nieodpowiedni serwis ładowacza (brak smarowania).

 

Co to znaczy: "nie do końca prosty"? Pogiołeś go i nie chce Ci się naprostować?

Jeśli stało się to na pusto to dużo wskazuje na to, że materiał z jakiego zostało wykonane tłoczysko jest nieodpowiedniej twardości! - nie ma innej możliwości!

 

NIE WIERZĘ, ŻE NA PUSTO JEST TO MOŻLIWE! - chyba, że przy takiej pozycji siłowników ciągnąłeś coś ciężkiego jadąc ciągnikiem do tyłu.

Opublikowano

Był już w galerii taki gość co mocno podkręcił zawory krzyżowe (szokowe)  bo nie mógł zgarniać turem na wstecznym i profile od samopoziomowania mu gięło, i winę zwalał na producenta :lol:

Tak zapytam masz w ogóle taki zawór w instalacji? Jak tak to powinien być tak ustawiony by uniknąć podobnych historii

Opublikowano

Może przez to że euroramka wparła w ramie tura a gdy podniosłeś wygieły się siłownikivbo ramka dalej nie mogła się wychylić. Ten tur został przerobiony na samopoziomowanie i są tego efekty w postaci zgiętych siłowników.

Opublikowano (edytowane)

Jest kilka możliwych przyczyn takiej sytuacji:

1. Nieodpowiedni materiał tłoczyska.

2. Zablokowany przepływ oleju na powrocie z cylindra siłownika

3. Awaria rozdzielacza, przynajmniej jednej sekcji.

4. Zblokowane niemal całkowicie ucha cylindra i/lub tłoczyska (brak możliwości swobodnego ruchu).

5. Zblokowane samopoziomowanie.

6. Zgięty przewód lub przewody na powrocie z cylindra siłownika.

7. Eksploatacja niezgodna z instrukcją obsługi lub przeznaczeniem.

8. Nieodpowiedni serwis ładowacza (brak smarowania).

 

Co to znaczy: "nie do końca prosty"? Pogiołeś go i nie chce Ci się naprostować?

Jeśli stało się to na pusto to dużo wskazuje na to, że materiał z jakiego zostało wykonane tłoczysko jest nieodpowiedniej twardości! - nie ma innej możliwości!

 

NIE WIERZĘ, ŻE NA PUSTO JEST TO MOŻLIWE! - chyba, że przy takiej pozycji siłowników ciągnąłeś coś ciężkiego jadąc ciągnikiem do tyłu.

Wczoraj po odpięciu krokodyla wszystko było ok, jechałem zapiąć ładowacz do bel i wysunąłem 2 sekcję maksymalnie to przodu/dołu, a następnie uniosłem 1 sekcję do góry i usłyszałem tylko dwa nie za głośne trzaśnięcia no i gotowe. Sworznie nie były zblokowane, wszystko się ruszało bo cały dzień turem pracowałem, przewody zgięte nie były. Nie wiem jak z tym przepływem oleju ,ale 2 sekcja się chowała to momentu zgięcia już po awarii więc chyba to nie to. Ogólnie ten ładowacz dużo pracuje, a jest od prywaciarza więc może to zużycie materiału... Ładowacz jest w oryginale, a co do samopoziomowania to nic na ten temat nie wiem. Mam zgięte sworznie te które ramię ładowacza łączą z ramą ładowacza na ciągniku, ale to ze 2cm( prostowałem je już ale są zwyczajnie słabe i się wygięły w taki mały łuk od ciężaru) no i ta dolna rurka od ramki też lekko zgięta na środku, ale ona raczej tu nie zawiniła. Obstawiał bym te tłoczyska, już jadą  do producenta na wymianę, ale jak nie znajdę przyczyny i jeszcze raz to się powtórzy to chyba się z tym ładowaczem pożegnam. Producent ładowacza to Pan Babiński z Zawad. A może zrobić wcześniej ogranicznik 2 sekcji żeby się tak mocno nie wysuwała?

 

W ciagniku też żadnych zaworów nie ruszałem, ładowacz ma już 6 lat  i do tego roku nie było z nim problemów

 

Pracownicy producenta, którzy montują te ładowacze twierdzą, że przyczyną może być podłączenie przewodów 2 sekcji na odwrót i dlatego zawór bezpieczeństwa, ten od 2 sekcji od samopoziomowania nie zadziałał w momencie gdy podniosłem 1 sekcję... Nie wiem nie znam się, ale odwróce te przewody i zobaczymy. Tura zdejmowałem w maju z konieczności i w pośpiechu przy montażu wkręciłem je odwrotnie, ale od maja nie było z nim problemów

Edytowane przez czesio1612
Opublikowano

Jeśli faktycznie stało się w taki sposób, jak opisujesz, czyli bez obciążenia oraz ładowacz jest w pełni sprawny technicznie a także prawdą jest, że posiadasz zawór krzyżowy szokowy a nie kręciłeś w nim zaworami, faktycznie dużo wskazuje na to, że przewody są źle podłączone - trzeba koniecznie zamienić je.

 

Jednakże takie wygięcie tłoczyska jest niedopuszczalne nawet przy maksymalnym wychyleniu a to wskazuje na istnienie wady konstrukcyjnej. Nie przewidzieli i nic nie zrobili w tym kierunku, aby niedopuścić do zamiany przewodów choćby przez zmianę średnicy przyłączy lub oznaczenie kolorami.

Opublikowano

Niestety, w instrukcji nie ma wzmianki o tym, że nie wolno zamieniać tych przewodów, są one identyczne i wydawało mi się, że oprócz zmiany kierunku działania dźwigni rozdzielacza nic innego nie będzie sprawiało problemów. Przewody są już zamienione, tłoczyska nowe i zobaczymy jak będzie działać :) Konstrukcja jest jaka jest i nic na to nie poradzę mogę mieć tylko nadzieję, że już nie będzie takich problemów

Opublikowano

tu się zgadzam z tym  co kolega  wyżej napisał- tego typu przypadek nie ma prawa się zdarzyć i tyle 

jest to wada konstrukcyjna tura i tyle 

euro-ramka blokuje się o ramę na max wysuwie i gdy podnosisz do góry system samo-poziomowania pcha na chama i wygina siłownik

karkołomne rozwiązanie i tyle , popatrz sobie na konstrukcie innych producentów i tam czegoś takiego nie znajdziesz

sworznie dolne na euro-ramce należy przesunąć   o 10-15 cm tak aby euro-ramka mogła płynnie pracować i tyle 

 

 

skoro wadę tą ma niwelować zawór bezpieczeństwa a w instrukcji nie informują o tym  to wina jest producenta i tyle 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Do sprzedania dwa siłowniki jednostronne do ładowacza czołowego 40/60 skok 630mm ( min 870mm, max 1500mm ).
       
      Siłowniki jak nowe, używane niecałe 6 miesięcy - powód sprzedaży jest prosty, wymieniam na wzmocnione.
       
      Możliwość wystawienia na allegro.
       
      Cena 300zł/komplet.
       
      Jak dobrze zagadasz to wysyłka przy wpłacie na konto w cenie
       
      ___________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 
       
       
       
    • Przez biszu
      Kupię tura do c360 stary typ na sankach. Rejony Podkarpacia, swietokrzyskiego, lubelskiego. 
      Wszelakie informacje proszę na priv.
      Pozdrawiam.
    • Przez WojtekWawszczak
      Witam. Wie ktoś gdzie kupię albo kto ma na sprzedaż tura do MF 6270? Ważne aby był sprawny.
    • Przez Krystian6830
      Posiadam tura agromasz ł-104 ma an nietypowe łączenie z osprzętem (ta rurka z góry jest grubsza i krótsza niż w innych turach) http://agrotrader.pl/oferta/same-agro-masz-l-104-ladowacz-tur-do-same-roller-lampo-ID145271.html   .
      Gdzie moge kupic osprzęt pasujacy do niego?
    • Przez Jontek
      Pilnie kupię do TURa do c 4011, C360 łyżkę, wysięgnik, hydraulikę. Mocowanie mam własne. Do 100 km od 63 - 500.
      Cena jak najniższa.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v