Skocz do zawartości

Problem z hydrauliką


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odnośnie mojego problemu częściowo udało mi się złagodzić telepanie przewodami hydraulicznymi poprzez wyczyszczenie filtru hydraulicznego . Jest to filtr , którego wkład jest już nie dostępny w sprzedaży , poprostu go wyczyściłem . Prawdopodobnie brudny filtr miał zbyt małą przepustowość i być może podczas powrotu oleju do zbiornika musiał działać zawór bezpieczeństwa ( przelewowy ) zamontowany wewnątrz obudowy filtru hydraulicznego .

Ponadto dolałem oleju do układu , teraz jest go ok. 30 l . Zauważyłem również , że występujące drgania przewodów podczas używania rozdzielaczy ( drgania występują tylko w momencie gdy siłowniki osiągają skrajne położenia ) ustępują w momencie gdy poruszę kierownicą i to już jest powtarzające się za każdym razem zjawisko .

Do tej pory są to próby tylko garażowe , nie ma możliwości sprawdzenia w polu ponieważ pogoda nie sprzyja .

Dodam że zmieniałem w tym roku pompę hydrauliczną , stara miała wydajnosć 16 litrów obecna ma 25 litrow ( pomyliłem się w poprzednim poście odnśnie wydajności ) . Nowa pompa ma wlot i wylot o większych średnicach niż stara dlatego użyłem redukcji aby dopasować przewody o mniejszej średnicy do nowej pompy . Zastanawiam się czy ma to związek . Na starej pompie drgań nie było , przynajmniej nie były na tyle silne żebym je usłyszał czy poczuł aczkolwiek na starej pompie pod koniec ostatniego sezonu działy się również niepokojące rzeczy z hydrauliką a mianowicie podczas podnoszenia hederu blokowało kierownicę , wystarczło delikatnie poruszyć dźwignią od podnoszenia hederu w przeciwną stronę i wówczas wszystko wracało do normy .

Opublikowano

Witam. Ja mam podobny problem, tylko ze u mnie stalo sie to po regeneracji rozdzielacza, otoz heder na wolnych obrotach podniesie sie tak w miare na wysokosc 30 cm a pozniej staje i musze przegazowac zeby podniosl do konca. Dzieje sie tak na zimnym oleju, obawiam sie ze jak sie rozgrzeje to w ogole nie bedzie podnosil. Moze mial ktos podobny problem, z gory dzieki za pomoc :D

Opublikowano

witam mam podobny problem tyle że u mnie gdy jest zimny silnik to ładnie podniesie ale już z opuszczeniem jest problem stary zawór regulowałem i myślałem że to jest przyczyna tego problemu więc kupiłem nowy zawór za 130 zł i nic to samo co ze starym tyle że nowego nie regulowałem co z nim może być rura też się nie wysuwa trzeba odepchnąć ją motowideł też nie podnosi i gu**o co robić ?? prosze szybko o pomoc bo mam 90 h i trzeba zacząć kosić żeby zdążyć :/

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ja proponuję szybko wezwać fachowca, który to ogarnie zamiast pisać posty. Założę się, że nawet nie sprawdziłeś nic, tylko na pałę zaczynasz wymieniać części, więc sam nie wiesz co robisz.

Opublikowano

podepnę się pod temat ,

Uszkodziłem filtr oleju ten przy schodach do kabiny z jedej strony ida rurki do rozdzielaczy  z drugiej do zbiornika oleju . Po wklepaniu kodu z katalogu w google nic nie wyskakuje jedynie można znaleźć do niego filtr ale obudowy nie. Może w innych waszych katalogach jest inaczej oznaczony? A może po prostu już nie jest dostępny i co wtedy jaki zamiennik tam wsadzić?

Opublikowano

Jeżeli masz filtr obok schodków to znaczy że masz starego typu... Co dokładnie zostało uszkodzone? Ten kielich co wchodzi wkład do niego, czy ta górna część z przewodami hydraulicznymi? 

Opublikowano

Spróbuj cały kielich odkręcić kluczem do filtrów albo jakimś dużym kluczem hydraulicznym potocznie zwanym "żabą". Bo z niego i tak już nic nie będzie. Jak byś odkręcił kielich, to raczej nie powinno być problemu z dobraniem zamiennika. Rozchodzi się o średnicę, skok gwintu i o głębokość kielicha. Wiem że to : http://hurtowniarolnicza.pl/filtry/filtry-hydrauliczne/filtr-hydrauliki-bizon.html podchodziło, tylko nie wiem, czy do starego, czy nowego typu. 

Opublikowano

Panowie ja mam takie pytanie. Strasznie szybko podnosi mi nagarniacz oraz opuszcza muszę lekko obchodzić się z dźwignią od podnoszenia nagarniacza. Pewnie gdzieś brakuje dławika tylko gdzie go założyć? Jak ktoś ma pomysł to proszę o informację

 

pozdrawiam

Opublikowano

Witam,

Mam problem z układem kierowniczym, tzn. kiedy kręcę kierownicą czasami koła wogóle nie skręcają, kiedy się trochę poszarpie kierownicą to dopiero reaguje chociaż czasmi i to nie pomaga.

Mam sprawdzone ciśnienie na siłownik hederu i tam jest te 160 atm. i ciśnienie przed orbitrolem ok. 90 atm., ale tylko przy skręcaniu jak "załapie".

Możliwości usterki są dwie: albo regulator przepływu albo orbitrol, ewentualnie jeszcze siłownik skrętu ale to chyba najmniej prawdopodobne.

Pytanie: Jak w miarę jednoznacznie stwierdzić czy awarii uległ orbitrol czy regulator przepływu?

Opublikowano

Jak kręcisz kierownicą bez dużego oporu to siłownik pierdzieli sprawę a jak ciężko się kręci to za małe ciśnienie na orbitrolu ale przecież uszczelniacze nie kosztują majątku a w takim przypadku zaczyna się od siłownika. :D

Opublikowano

Zmieniłem siłownik na podobny i na nim ledwo się dało kręcić kierownicą, ale koła skręcały, a jak wróciłem do starego to kierownicą można było kręcić jednym palcem, a koła stały w miejscu. Sprawdziłem jescze raz ciśnienie (na starym siłowniku) przed orbitrolem i jak kręci się kierownicą w jedną stronę to ciśnienie skacze w granicach 40 - 60 atm., a jak w drugą to wskazówka na manometrze ledwo drgnie. Oba siłowniki sprawdzaliśmy też przy ciągniku i przy 200 atm. nie było przecieków.

 

Czy z tych objawów można wyciągnąć jakieś wnioski, bo wydawać w ciemno kasę na orbitrol albo regulator przepływu to trochę słabo.

Opublikowano

Ale sprawdzałeś to ciśnienie na którym siłowniku na starym czy tym drugim bo jak na startym to masz już odpowiedź że siłownik zawala sprawę bo nie ma reguły czy w prawo czy w lewo się kręci to musi być podobne ciśnienie a jak kreci się ciężko to zmień najpierw regulator przepływu a dopiero próbuj podnieść ciśnienie na zaworze w orbitrolu.

Opublikowano

Panowie problem- grzeje sie

wszystkie sekcje rodzielacza jak i kierownica działają prawidłowo a cały układ gorący po godzinie na obrotach 1000 gdy nawet niczym nie ruszm.

Wlane 40l hydrolu 68 i zmieniony filtr w kielichu.

Próbowałem od zimnego szukac rurki która najpierw się zagrzeje ale wszystko jakby robiło się równocześnie coraz cieplejsze, zimne tylko sekcje wychodzące od rozdzielaczy bo nimi nie ruszałem to i brak przepływu, pompa goraca dalej rozdzielnik jak i 3 rurki od niego wychodzące gorace przepływ przez rozdzielacze goracy i  dalej filtr i do rurka do zbiornika gorace. Probe robiłem przykładając palce do rurek ale zaczynało mnie parzyc po mniej wiec równym odstępie czasu.

Opublikowano

A może dławik przy orbitolu jest przytkany on jest na wejściu czy wyjściu? zarówno wejście jak i przelew w orbitol sa gorace a dwa pozostałe zimne gdy nie była ruszana kierownica. No i cały układ w tym rejonie pod pomostem jakos dziwnie  głosno chodzi jakby syczało nawet jak niczym nie ruszam

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez k1rum
      Witam chciałem dzisiaj wyjechać w Pole ale bizon nie chce odpalić. Przy wciśnięciu rozrusznika nie kreci kołem zamachowym tylko słychać takie "pstrykanie". Akumulatory naładowane, zaraz jeszcze spróbuję podkręcać kable może w tym jest problem. Nie wiem czy wymieniać cały rozrusznik czy tylko wyrzutke, z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez Ukson
      Wał napedu podsiewacza, lewa strona koło blaszane, prawa koło pasowe do wytrzasaczy. 
      Pytanie, jak osadzić łożysko prawe na tym wale? Według katalogu osłona 35mm (wewnatrz),ta plastikowa, dojdzie tylko do rantu gdzie 35mm przechodzi w 40mm - tak jak na zdjeciu. Jak osadze do osłony to łożysko bedzie około 1cm od rantu. Na wale widze, że jest "obtarte" tak jakby oslona chodziła za rantem po 40. Nie przyjrzałem sie wczesniej jak to tam bylo. Po starych osłonach widze, że nie ma tam takiej żeby weszla w obudowe łożyska i jeszcze na wał na tą cześć gdzie jest 40mm.
      Potrzeć po katalogu to osłona do rantu z minilanym luzem, a łożysko wtedy tak, jak obudowa z tą plastikowa obudowa to wypozycjonuje.
      Dodam, że piasta koła blaszanego była na równo z końcem wału, a koło pasowe po drugiej stronie osadzone głebiej tak, że wał wystawał za rant koła 2cm.
      Mam wrażenie jakby wcześniej to było złożone za bardzo w prawo, to znaczy wał przesuniety za bardzo w prawo względem reszty.
       


    • Przez Wopl
      Mam do wymiany sprzęgło na gardzieli. Teraz nie wiem jak najszybciej to rozebrać.
      Szybciej będzie wyjechać całą gardzielą czy odkręcać te kątowniki?
    • Przez bizonio
      dzień dobry jakej firmy  klimatyzacje do bizona z056 polecacie i czy lepsza wodna czy elektryczna ?
    • Przez ARTI2019
      Cześć, post z zapytaniem czy wie ktoś gdzie można dostać częsci do przystawki Rolmako chodzi mi o części do lewej kosy zaznaczone na czerwono na zdjęciu, Lubelskie Podkaprackie a najlepiej przez internet 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v