Skocz do zawartości

Co wam się podoba w zetorach a co was denerwuje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja mialem okazje ujezdzac kuku zetorem 11441 i powiem wam ze wolalbym jakims ursusem jezdzic fakt w kabinie cicho szeroka ona jest ale to 2 letni ciagnik i niektóre biegi niechca wchodzic a spalanie jak to spalanie wir w baku jest

Opublikowano

Ja mam 7211 i nie narzekam na niego kabina komfortowa, siedzenie dla kierownikow po prawej stronie, dobry udzwig, niezly skret (w lewo), ogolnie moj rocznik 88r zero wiekszych problemow, jesli chodzi o spalanie to mit jak dobre maszyny i dobra noga to jest git, uciag ma niszym sobie, do tego mam komplet obciaznkow to nie jest zle, oswietlenie git, zero problemow z elektronika, a co do wad to cieknace wspomaganie i podnosnik pomocniczy a tak to nie narzekam... a co do skrzyni biegow nie jest synchronizowana ale idzie sie przyzwyczaic a jesli chodzi o zakleszczanie panowie powoli biegi przebijac i nie na pelnych obrotach to bedzie git wszegolnosci wsteczny na 1 i na odworot 2 na 3 i 4 na 5 czasem zaklaszczy sie z 1 na 4 ale to rzadko a jesli chodzi o dostep do odkla=eszczania to pare przerobek i git ... z agrofoto sie dowiedzialem :o

Opublikowano

Nie wiem co u was panowie z tym zakleszczaniem, ale na 4 tyś mth ani razu nie miałem takiego przypadku. Co np. w 330m zdarzyło mi się kilka razy. Może to wyrobienie zębatek w starszych modelach, ale ja w Zetorze nigdy z tym się nie spotkałem.

Opublikowano

w serii 3xxx 5xxx jest troszku ulepszona skrzynia biegow raz jest szybsza 2 jest lepiej synchronizowana bynajmiej takie sa moje wrazenia mam 7211 i sporo mth przepracowalem 5230 czy jakos tak .. ;) ale zas maja jakies wadliwe szprzegla... ale co tam i tak 7211 moim zdaniem jest lepszy w uciagu i trwalszy a napewno lepiej wykonany

Opublikowano

To akurat jest prawda skrzynia jest szybsza, ale przez to wiecej wajchowania biegami w czasie pracy. A co trwalosci to seria 33..i 53... jest tez dobrze wykonana. Jedynymi awariami sa pompki sprzegla, ale to bzdet za 60zl. A co do uciagu, szkoda, ze nie mam przedniego napedu tak jak sasiad w 3340 ale jak na tak maly traktor to jest spoko 8t na blizniakach z burakami i zap... az milo ( do momentu, az bloto zabije blizniaki... ) ;)

Opublikowano

7211 87r

do dziś pod chmurką, hydraulika przecieka w wielu miejscach, dach po naprawie, silnik do kapitalki, skrzynia, wodziki do wymiany bo się zbyt często blokuje i zgrzyta, brak synchronizatorów, słaby dostęp do skrzyni biegów, trzeba najlepiej wyciąć boszką, przydały by się szersze opony i większe w standardzie, światła mi padły, coś z elektryką, niedostateczny dostęp do silnika, rozrusznika i kolektorów, tylna wycieraczka wcale nie chodzi pomimo sprawnego silniczka i nasmarowanej przekładni, nawiew nie chodzi, pomimo sprawnych silniczków, drzwi nie wiem dlaczego kiedyś były wyłamane a po przyspawaniu są krzywe a w dodatku gumowe uszczelniacze są zniszczone, boczne stópki od strony akumulatorów były na tyle zardzewiałe że wręcz została sama cieńka blacha (naprawione) z drugiej strony były ułamane, ale są teraz bliżej baka przykręcone, ale nadal luźne, zawór sterowania hamulcami przyczepy wymieniony, śróby przewodów hydraulicznych hamulców kręcą się z przewodami (do wymiany), tapicerka do wymiany, radio dawno przestało grać, siedzisko i oparcie kierowcy i pasażera do wymiany, skrzynka narzędziowa rysuje szybę przy otwieraniu, przydała by się druga, śróba rzymska w uchwycie zbyt mocno osadzone, zaczep do przyczep jednoosiowych zbyt luźny, przedni zaczep z ograniczonym dostępem, zbyt ostry skręt może skrzywić błotnik i tylny zaczep, wspomaganie przy niskich obrotach zbyt słabe, drążki kierownicze do wymiany, silnik silnie zabrudzony i pordzewiały, w głowicach tulejki dziurawieją się, temperatura mimo płynu w układzie rośnie do 95*C, układ do płukania, licznik mtg nie chodzi od niepamiętnych czasów, zatrzymał się na 4321,0, kurek od baku po wymianie, opony pękają pomimo niewielkiego zużycia, kierunkowskazy często trzeba przeczyszczać, dźwignia od kierunków i świateł do wymiany, skomplikowana elektryka, dość sporo niepotrzebnych kabli, brak gniazda zapalniczki,

 

dobra, na dziś koniec, to raczej dopiero połowa wad i awari skutkami nieprawidłowego przechowywania, konserwacji, napraw i choćby nieumiejętnego posługiwaniem sięciągnikiem i nie wymienianiem płynów tylko dolewaniem

 

C.D.

Szyba kilkakrotnie w drobny mak wybita tylna (przez rozrzutnikową osłonę-siatkę), boczna szyba w drzwiach ze 2-3 razy przez kamień od rotacyjnej, i raz dolna szyba lewych drzwi, błotniki przednie a szczególnie gumy chlapacza pourywane i końcówki pokrzywione wraz z uchwytem dolnym, resorowanie przednich kół nie chodzi bo resory są urwane, pompa wodna się zatarła (wymieniona), sprężarka mało wydajna, po długim użytkowaniu trzeba wszedzie śróby podokręcać w pneumatyce i zawór hamulców przyczepy wyczyścić ale i tak będzie wadliwy, sprzęgło zapowietrza się i dość często trzeba odpowietrzać, tylne końcówki belek od TUZ wysuwane w ogóle nie chodzą i brak sprężyny bo urwane wraz z uchwytem lub samą śrubą, (naprawione), maska po krzywym zamontowaniu źle się zamyka a zatrzask wygięty (naprawione), w kabinie pod gumowymi dywanikami rdzewieje a nawet są dziury gdzie się woda zbierała, lusterko boczne prawe urwane a lewe wielokrotnie stłuczone, siatka plastikowa na masce zbyt delikatna ma już kilka dziur, regulacja prawego wieszaka TUZ do wymiany bo się nie kręci ponieważ tuleja zużyta, regulacje boczne wieszaków szybko się brudzą w środku i trzeba często je czyścić, zaczep tylny do przyczep dwuosiowych przy odczepianiu nie blokuje sie i trzeba trzymać (naprawione) i brak blokady zaczepu w czasie transportu, w zwolnicach zaczyna cieknąć, o skrzyni biegów przy sprzęgle i przy ręcznym włączniku sprężarki nie wspomnę, uchwyt przednich obciążników urwany (naprawione)

 

dobra daruję sobie następne usterki, dopowiem jeszcze że ciągnik jest na chodzie

pozdrawiam

 

No @zenit ma rację z tym głosem silnika :D ja poznam odgłos swojego Zetora jeszcze go nie widząc a już słysząc :lol: a spalanie to mają takie jak c360 a czasem wydaje mi się że nawet mniej :D

we wiosce jeździ około 10 zetorów nie tylko z naszej wioski, ale typy w rocznikach 86-93

wystarczy że się nasz zetor w promieniu 1 km się kręci to wiem że to nasz, co do spalania, może masz rację ale wg mnie to c360 mniej pali, w końcu ma mniejszą moc i chyba też pojemność

Opublikowano

Mysle ze wady wymieniles nawet az zandto... ale te wady nie wynikaja ze zlego wykonania czy cos w tym stylu tylko ze zlego traktowania ... wypisujac takie rzeczy smiem sadzic ze ty byc potrzebowal ciagnika nie zniszczalnego bo czolg tez by sie przy takim traktowaniu rozlecial... ale to tylko moje prywatne zdanie

Opublikowano

też prawda,

ale to złe traktowanie bierze się z niewiedzy ojca, oraz braku pieniędzy jak zawsze, ale cóż na to poradzić można, można tłumaczyć jak to się dzieje że się złym użytkowaniem niszczy ale i tak nic z tym nie zrobi, a ja za wiele nie mogę bo pracuję

ale dziś w końcu światła przy zetorku zrobiłem przednie bo nie było, halogenki założyłem :lol:

błąd błędem czasem pogania, ale trzeba iść do przodu mimo wszystko

im wcześniej naprawione tym mniej trzeba na to wydać

Opublikowano

mam zetora 7211, jestem zadowolony z jego pracy, mit o dużym spalaniu rozpowszechniają osoby źle używające tych maszyn najczęściej przeciążane, pługami agegatami uprawowymi. Można nim dużo i szybko zrobić duży areał. Pilnować olejów, filtrów i do 10 tys bez remontów, uważam je za bardzo dobre modele. Jedna wada trzeba pompować paliwo przed uruchomieniem.

Opublikowano
mam zetora 7211, jestem zadowolony z jego pracy, mit o dużym spalaniu rozpowszechniają osoby źle używające tych maszyn najczęściej przeciążane, pługami agegatami uprawowymi. Można nim dużo i szybko zrobić duży areał. Pilnować olejów, filtrów i do 10 tys bez remontów, uważam je za bardzo dobre modele. Jedna wada trzeba pompować paliwo przed uruchomieniem.

Co do pompowania to można w prosty sposób to rozwiązać

wystarczy zamontować mały zawór kulkowy w przewodzie paliwowym

jak zmontowałem nowy kurek zbiornika paliwa to nawet słyszę jak wciąga powietrze do baku przy odkręcaniu bo się robi pod ciśnienie, mimo że jeszcze nie zamontowałem zaworu kulkowego

świadczyć to jedynie może szczelność baku i przewodów ale takie podciśnienie tym bardziej przyczynia się do cofania się paliwa

Opublikowano

U mnie w Zetorze 12245 denerwuje mnie wajcha od zmiany biegów, jest trochę za długa... a i jeszcze jakoś ta kierownica jest taka wysoka trzeba trzymać wysoko rękę co przy dłuższej pracy jest później odczuwalne :) a tak pozatym to fajny ciągniczek no może za mała kabina ale bardzo misię podoba w przeciwieństwie do kabin jakie mają Zetory 12145 :)

Opublikowano

a mi sie w zetorze 9540 wszystko podoba niestety 8441 moze fajny i popularny ale nawet jego sylweta nie przyciaga oka jak dla mnie a i jego wykonanie i rozwiazania techniczne pozostawiaja wiele do zyczenia w porownaniu z innymi zagranicznymi markami,,,

Opublikowano
a mi sie w zetorze 9540 wszystko podoba niestety 8441 moze fajny i popularny ale nawet jego sylweta nie przyciaga oka jak dla mnie a i jego wykonanie i rozwiazania techniczne pozostawiaja wiele do zyczenia w porownaniu z innymi zagranicznymi markami,,,

ty już swoje zaczynasz

zazdrosny jesteś że na nią cię nie stać albo nigdy nie kupisz nowego ciągnika czy co nic prawie o niej nie wiesz nawet nią pewnie nie jeździłeś a wypowiadasz się na jej temat :)

Opublikowano
jego wykonanie i rozwiazania techniczne pozostawiaja wiele do zyczenia w porownaniu z innymi zagranicznymi markami,,,

Może i wykonanie nie najlepsze ale porównaj sobie cenę fendt`a,case,john deera i innych zagranicznych marek z zetorem... :)

Opublikowano

mnie w 8441 denerwuje trudny dostęp do sprawdzenia poziomu oleju w silniku, ponieważ jest zamontowany tur. A wszystko jest jak na razie wporządku. Najlepsze jest to że wajcha od biegów jest z boku i że jest tylny tuz z hakami bo to bardzo poprawia robotę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fendt614
      Witam ,szukam pomocy z racji tego że założyłem rozdzielacz nieco do tura stoll robusty F35 podłączyłem go bezpośrednio z pompy  T1 jako szeregowo do podnośnika jako drugiego rozdzielacza a T2 wolny spływ w skrzynia,.Pierwsze podpięci i kombinacje podpięcia tura pod 4 gniazda powinno być złącze Faster, moje pytanie jest takie czy przez źle wpięcie od tura moglem rozerwać pompę A1,A2,B1, B2 , czy po prostu ktoś podkręcił zawór ciśnieniowy na maksa że pompa nie wytrzymała? Jak logiczne i tanio sprawdzić rozdzielacz bez uszkodzenia kolejnej pompy, założyć kolejny zawór ciśnieniowy zabezpieczający odrazu za pompą?


    • Przez grzechu17
      Witam,sprawa wygląda następująco sprężarka chodzi ale nie bije powietrza. Co może być przyczyną?
    • Przez lukaszeekk24
      Witam do czego służą te pokrętła
    • Przez rolnikus21
      Witam, wczoraj zaczęły mi wariować wskaźniki na desce rozdzielczej. Temperatura spadała i podnosiła się, paliwo oraz powietrze spadało do zera.
      A teraz mam jeszcze problem że piszczy pod wskaźnikami na desce rozdzielczej.
      Sprawdzałem alternator, naciągałem pasek, sprawdzałem przewody pod deską i wszystkie wydają się w porządku.
      Czy ktoś wie jak to naprawić?
       
    • Przez Radek221
      Hej. Zetor proxima 7441 zgasł w trakcie jazdy, podczas rozebrania silnika były połamane 2 laski popychaczy reszta wygięta, po wymianie popychaczy i kreceniu kluczem wału zawór blokuje o tłok, rozrząd ustawiony prawidłowo. Wałek rozrzadu jak nowy głowica dwa lata po naprawie co może być przyczyną ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v