Skocz do zawartości
ariss

Co wam się podoba w zetorach a co was denerwuje

Polecane posty

WHATEVER

ariss    2

mam pytanie co was , urzytkowników ciągników marki Zetor przyciąga do nich co jest fajnym rozwiązaniem co w nich wam się podoba ,a co was denerwuje ,irytuje i po prostu wkurza. Czy to prawda czy mit ze Zetory dużo palą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Luke16    156

Zetor dla tego ponieważ w Polsce do niczego innego nie dostaniesz części... zresztą są to bardzo wytzymałe ciągniki na przegrzanie... W lekkich pracach może fakt troszkę dużo palą ale w cięższych naprawdę jest elegancko i co byś nie podpiął to pociągnie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


pablo21    26
Zetor dla tego ponieważ w Polsce do niczego innego nie dostaniesz części... zresztą są to bardzo wytzymałe ciągniki na przegrzanie... W lekkich pracach może fakt troszkę dużo palą ale w cięższych naprawdę jest elegancko i co byś nie podpiął to pociągnie ;)

Nie przesadzaj że do niczego zagranicznego nie można dostać częsci bo teraz jest tak nawet w Polsece że części sa do wszystkiego tylko trzeba zapłacić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W zetorach z serii np. 5211 miały jak na tamte czasy komfortowe kabiny. Moim zdaniem mit o spalaniu paliwa ON, podtrzymują osoby które nigdy ni miały takich ciągników, albo ja się komuś trafił felerny egzemplarz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zimny90    1

popieram kolege wyżej. Mam dwa 8145 i 12145 i uwazam ze maszynki chociaz nie takie młode to swoje potrafią zrobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

morowa91    6

Najbardziej w zetorach podoba się komfort w kabinie, wspomaganie, mała awaryjność i dobre kopyto :):D;)

Jedyną wadą jest to że jak dla mnie są trochę za letkie, bo trochę obciążenia by im się jeszcze przydał :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

beny862    0

wszystko cacy.....żeby nie ta skrzynia (5340) mało zsynchonizowana i wajcha na sródku wolał bym z boku/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ariss    2

ja tez myśle że to mit o tym spalaniu paliwa.obecnie posiadam u 912 ale chce się przeciąść na zetora około 100 koni tylko szukam jakiejś ładnej sztuki do kupienia.Co jest innego w zetorze? czego braknie w ursusie???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

coolman111    54

Chociaż nie mam Zetora (mam Ursusa 4514) to podoba mi się w nich duża kabina i dobry (czytaj duży udźwig) podnośnik TUZ ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hinco    0

Wszystko ok ale mnie od kupna czyli od pół roku denerwuje skrzynia, stary ciagnik ale wajcha między nogami i do tego praktycznie bez synchornizacji, półbiegi wyzionęły ducha tak samo jak elektrozawory pneumatyki, problemy z takimi 'dadatkami' jak hydraulika hamuców czy sprzęgła, a przede wszystkim nie podoba mi sie dostęp do oryginalnych porzadnych części,co z tego że są wszędzie i od ręki jak ich jakość wykonania jest porażająca i myśle nad założeniem np starego wysprzęglika..

Słabe wyciszenie-maty mogłyby być sporo grubsze..

 

Podoba mi sie niesamowicie silnik-dźwięk,praca, osiagi, podnośnik wspomaganie, skręt i duża kabina w któej można nawet doslyszeć radio i włączyć nawiew :D

Wydajne chłodzenie wystarczające obciążenie, ogrzewanie kabiny miękkie siedzenie, siedzenie pasażera, mocne hamulce(jeżeli są w pełni sprawne) porządny ręczny, ręczne sprzęgło WOM, ładna linia nadwozia, agresywny wygląd.. ee.. no może bez tych ostatnich :) Ale generalnie jestem zadowolony z zakupu, co innego wady które 'odziedziczyłem' po poprzednim właścicielu ;)

 

Spalanie wg mojej teorii- pali zawsze tyle samo na pusto czy pod obciązeniem, a skoro tak to trzeba mu dać odpowiednie maszyny i wtedy nie będzie palił dużo, na dodatek wysokie obroty robią mu wir w baku-optimum ok 1700 obr. To tyle :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

igorass    31

Wszystko zależy jaka seria: W Zetorach ciężkich doceniam udany silnik, oraz wyraźnie lepszy komfort w kabinie w porównaniu z bliźniaczymi Ursusami, wada to kiepska skrzynia biegów ;) W serii powiedzmy 5011-7745 na pochwałę zasługuje dobry komfort pracy w kabinie, odporność na przeciążenie, oraz dobre wyciszenie mechanizmów przekładniowych. Do samej skrzyni biegów także nie mam zastrzeżeń. Wady to na pewno szybko zużywający się i cieknący podnośnik ( w tym także siłownik pomocniczy), kiepskie wspomaganie (nie dotyczy maszyn na orbitolu), oraz moje osobiste odczucie - fatalny odgłos pracy silnika (pierdzi jakby miał zaraz wypluć bebechy tłumikiem). Jeżeli chodzi o nowe Zetory, to poza ceną przekonuje mnie w nich niewiele. To tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wlodiw    2

Do póki miałem przyjemność jeździć traktorami produkcji typu Ursus, czy Bielarus, MTZ to jeśli chodzi o komfort to Zetor był nie do wyjeb... ;) i fakt do dziś ta stara kabina typu major jest naprawdę bardzo wygodna a najbardziej doceniałem ja w kolejkach, kiedy trzeba było spać niekiedy i ze dwie nocki. Przesiadka szczególnie z c360 czy mfa 255 była niesamowicie miła: orbitol, dobre wyciszenie, amortyzowana kabina, mocny uciąg... Dziś już trzeba przyznać Zetor odstaje od zachodniej konkurencji, ale szacunek dla Czechów, że stale unowocześniają, wdrażają innowacje, no może za ta stylistyka im nie za bardzo wychodzi, ale to kwestia gustu. Pamiętam takie czasy, że jak ktoś miał Zetora na wiosce to był gość, a ja z Ursusa patrzyłem tęsknym wzrokiem za tym traktorkiem.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Adik_ziel    3

Dostępność części, komfortowa kabina, bardzo wytrzymały silnik nasz ma prawie 14tyś mth i żadnego remontu silnika może i więcej pali w lekkich pracach, ale jak ktoś ma go jako główny ciągnik to ma też i mniejszy to lekkich robót.

 

Teraz zaczeło mnie denerwować częste zakleszczanie się skrzyni pewnie coś się przetarło. W tym roku zaczniemy mu wymieniać parę części w tym tłok bo bardzo opuszcza maszyny. Ile kosztuje nowy tłok pewnie około 1tyś ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

talek48    0

Zetor...hmmm...ogolnie ma wiecej zalet niz wad. Ja moge wyrazic swoja opinie o 7745,10245 oraz o 16245 zts bo takimi mialem przyjemnosc jezdzic.

Ogolnie w 10245 i 16245 to skrzynia mnie dobijala...i nadal dobija. w 16245 mam 3 biegowa skrzynie biegow, przez pierwszy rok uzytkowania to mi sie przeszkadzalo, jednak teraz brakuje tego biegu pomiedzy1a2...w7745 wkurza to ze przy skreconych kolach nie dzila 4x4 tylko przy wyprostowanych....u was tez tak jest?? widzialem kilka filmikow na yt i inni tez tak mieli.

Z wad to chyba wszystko a zalet jest duzo...zetor w latach90znacznie wyprzedzil ursusa i zostawic go gdzies tam daleko za soba...Ma duzo lepsza widocznosc, komfort w kabinie(zwlaszcza w 7745 jest wszystko pieknie dopracowane, wybite skoropodobnym czyms ;) ), siedzenie i przelaczniki...

w moim 16245 mam nawet podgrzewane siedzenie :D ...

Spalanie..hmm.. jest dobrze, wcale duzo nie pala te maszynki. Trzeba miec tylko glowe na karku i podczepiac maszyny takie ktore pasuja do danej sily. bez zensu jest ciaganie maszyny za duzej lub za malej ciagnikiem bo wtedy to wiadomo ze ciagnik wiecej bedzie palic.

A no i w moim16245mam radyjko (blackpunkt czy jakos tak)ktore ma ze17-20latek i super dziala. potrafi sciagnac fale jakiegos radia z olsztyna gdanska czy wawy(musze dodac ze mieszkam w "centrum" kuj-pom) takze jest naprawde super. dziala bez porownania duzo lepiej niz 5-letnie radyjko pionera ktore mam w samochodzie...

No i to by bylo na tyle..ale sie rozpisalem...no i tak moglbym wiecej o zetorkach :D

Pozdrawiam wszystkich wlascicieli tych pieknych maszynek :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

oFsik    30

Ja cenie sobie komfort który jest już na jakimś poziomie a najbardziej wkurza mnie w moim wolny podnośnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


kris14    259

Mi zetory ogólnie podobają się, bo już nawet te majory miały np. zbiornik pod kabiną co ułatwiało tankowanie [jednak przy zużytych pompkach zasilających pojawiały się problemy ;) ], oferowały dużą, szeroką kabine, kiedy Ursus albo nie posiadał kabiny albo poprostu było to zadaszenie z szybami.

Jeździłem różnymi zetorami ale w majorach niepasuje mi nieco pedał od gazu, bo jakoś tak dziwnie muszę trzymać na nim całą stope i jakoś nie wygodnie jest :D .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

drzewis98    8

Zetory serii 7211 mało awaryjne, komfort pracy, filter od oleju silnikowego którego nie trzeba wymienić tylko wyczyścić przy wymianie oleju, ostatnio często zakleszcza mi się skrzynia biegów więc będzie trzeba zrobić remont, trudny dostęp do skrzyni, sprzęgła. Dobrze się sprawuje z turem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

oFsik    30
Więcej gazu dodasz i szybciej bedzie podnosił xD

Jak miałem 7211 to szybszy był. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

KAROL0905    1

Ma 7211 i uważam że jest to ciągnik wytrzymały lecz gdy na tankuje go się orenżadką bardzo się muli (ina dobrej ropie to mół ) wielki brak to rewers mechaniczny, za mało biegów , i brak synchronizacji niskich biegów i jeszcze jedno fatalny dostęp do odkleszczenia skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wyrebski1    35

raczej więcej zalet ale wady też ma-zakleszczają się biegi, problem z hamulcami.

Ale za to kabina komfort, dobry podnosnik, skręt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ariss    2

czy to zakleszczenia biegów to wszystkim się zdarza w zetorach bo czytając ten temat ma sie takie wrazenie mi się np w mf 255 raz zakoeszczyły na 10 lat bo porzyczyłem ciągnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Adik_ziel    3
raczej więcej zalet ale wady też ma-zakleszczają się biegi, problem z hamulcami.

Ale za to kabina komfort, dobry podnosnik, skręt.

 

Zakleszczanie to wina jakiejś przetartej zęmbatki, a co masz z hamulcami ? My jeszcze nie robiliśmy hamulcy i dobrze działają jak dotąd. Nam się zaczeły zakleszczać od tego roku w żniwa prawie co 3 dni, a ta kto to się nie zakleszczały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pawel328    127

@oFsik ma rację w Zetorach podnośniki mogły by mieć szybsze reagowanie. Jak się coś podpina, np plug i steruje się z zewnątrz to mój Zetor zanim drgnie podnośnikiem to chwila mija... ale udźwig pompy mają dobry :P to jest jedna z zalet.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez adamek1942
      Proszę o opinie dilerów zetora woj świętokrzyskie bądź małopolskiego z Miechowa lub Proszowic.
    • Przez vip11
      Witam! W tym czasie kiedy to paliwo drożeje istota paliw nie konwencjonalnych może odegrać dość duże znaczenie. W szczególności cierpimy my rolnicy ale i nie tylko. Chciałbym zapytać czy waszym zdanie takie instalacje jak sucha cela czy też instalacja pana Jana Gulaka może znaleźć zastosowanie w rolnictwie, aby obniżyć koszty produkcji? Proszę o opinie na ten temat.
       
      Przykładowy film:
      http://www.youtube.com/watch?v=Ku06FJFRTpo
    • Przez kolo5ful
      witam szukam schematu bezpieczników do  zetora 5011
    • Przez BARTOLA
      witam posiadam zetora 7011  z tylnymi kołami o rozmiarze 13.6-36 i mam takowy problem ze przy orce z pługami 3 skibowymi ma słabą przyczepność i troche brakuje mu mocy zastanawiam sie nad zmiana kół na rozmiar 28  czy coś da ta zamiana?  słyszałem ze koła od c360  bedą pasować  ktos coś pomoże w tym temacie?  
    • Przez Rafal1994
      Witam , posiadam ciagnik zetor major 80 silnik zetor ( jak wychodziły pierwsze majory ) , i mam pewien problem a mianowicie  , w bloku  mam coraz więcej oleju około co 2 dni przybywa z liter albo i więcej , conajmniej , płyn chłodniczy nie ubywa  i z skrzyni  też nie ubywa  , jeynie co mi się wydaje to  więcej paliwa pobiera  , i  dodatkowo ciągnik dziwnie chodzi przy cięzkiej pracy np. przy pługu 4 skiby , dziwne odgłosy daje ,  tak jak by dudni
×