Skocz do zawartości

Podwójny filtr PP zamiast Bąka - czy jest sens?


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Zakupiłem nową przystawkę pod filtry oleju do U-1012, zamiast bąka. Gdy czytam niektóre informacje dotyczące tej modernizacji niektórzy piszą, że zmieniali zaworek w pompie oleju, inni, ze zmieniali zaworek w tej przystawce bo zbyt duże ciśnienie. Jeszcze nie pracowałem z tym zestawem w polu tylko po zamontowaniu odpaliłem. Ciśnienie podskoczyło na nie rozgrzanym oleju o 1 atm, może do 1,5 atm, nie ma jakiegoś ogromnego ciśnienia. Tłumacze sobie, ze może w silnikach po remoncie trzeba zmieniać zaworki bo silnik zdrowy i ciśnienie za duże. Proszę użytkowników nowego korpusu filtra oleju o swoje spostrzeżenia. Dziękuje.

 

Na zimnym wcześniej 4 z groszami obecnie 5,5 atm , natomiast na rozgrzanym(wcześniej 3atm) jeszcze nie wiem bo nie robiłem nic po przeszczepie.

Edytowane przez Gacuseks
Opublikowano

Na zimnym wcześniej 4 z groszami obecnie 5,5 atm , natomiast na rozgrzanym(wcześniej 3atm) jeszcze nie wiem bo nie robiłem nic po przeszczepie.

To na obrotach jałowych czy największe jakie pokazuje po zwiększeniu obrotów?

Ja mam ok. 5,5 atm. na zimnym na wyższych obrotach, na jałowych pokazuje mniej i tak mniej więcej jest od nowości. Nie mam teraz instrukcji pod ręką ale kiedyś podawałem na forum min. i max. wartość ciśnienia, górna granica to chyba nawet pow. 6 atm...

Opublikowano

W polu pod talerzówką hydrauliczną lub w pługu 4 skiby ciśnienie 4 atm. Jestem zadowolony, sprawdza się polecam.

Jeszcze jedno pytanko filterki to co 100Mth zmieniać ?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

W polu pod talerzówką hydrauliczną lub w pługu 4 skiby ciśnienie 4 atm. Jestem zadowolony, sprawdza się polecam.

Jeszcze jedno pytanko filterki to co 100Mth zmieniać ?

Gdzie po 100 Mth, z wymianą oleju instrukcja tych ciągników przewiduje wymianę oleju 200 Mth i to na zwykłym Superolu ale można przyjąć między 150-200 Mth.

Opublikowano

Witam. Zamierzam zmienic w swoim ursusie 914 filtr z Bąka na filtry PP.
Bąk z tego co widac jest na 3 sruby mocowany a na internecie popatrzylem ze taka przystawka jest na 4 śruby mocowana.... Jak to jest?

Opublikowano (edytowane)

moja 914 po remoncie silnika trzyma 4,5 na zimnym na obrotach ok 600 na gorącym 1 a na gazie 5 czy zimny czy gorący i też się zastanawiam czy nie wywalić bąka

Edytowane przez jasiu987
Opublikowano

Witam. Zamierzam zmienic w swoim ursusie 914 filtr z Bąka na filtry PP.

Bąk z tego co widac jest na 3 sruby mocowany a na internecie popatrzylem ze taka przystawka jest na 4 śruby mocowana.... Jak to jest?

 

 

Przystawka ma jeden dodatkowy otwór ale ona pasuje na otwory po bąku przykręcasz tylko na te trzy śruby i dobrze trzyma 

Załozyłem do swojej 80 taką przystawke na filtry PP i po uruchomieniu ciągnika zegar pokazujacy ciśnienie idzie na maksa i po dodaniu gazu wywala mi uszczelke od filtra czym to jest spowodowane dodam tylko ze na bąku jest strasznie niskie ciśnienie 

Opublikowano

Przystawka ma jeden dodatkowy otwór ale ona pasuje na otwory po bąku przykręcasz tylko na te trzy śruby i dobrze trzyma

 

Załozyłem do swojej 80 taką przystawke na filtry PP i po uruchomieniu ciągnika zegar pokazujacy ciśnienie idzie na maksa i po dodaniu gazu wywala mi uszczelke od filtra czym to jest spowodowane dodam tylko ze na bąku jest strasznie niskie ciśnienie

Dzięki za info. Juz niedługo będę zmieniał olej to i wymienie na PP
Opublikowano

Zbyt duże ciśnienie niepotrzebnie nagrzewa olei i niszczy panewki. Moim zdaniem w nagrzanym powyżej 4bar zaczyna być szkodliwe. Zawór ogranicza tylko maksymalne ciśnienie nie ma wpływu na spadek ciśnienia gorącego oleju w zużytym silniku.

Sprawny bąk lepiej oczyszcza olej, ale kłopotliwy w używaniu. PP wyłapuje tylko opiłki i grubsze brudy ale wygodniejszy.

  • Like 1
Opublikowano

z tym co piszesz o bąku a pp się zgodzę w 100%

Z tym że na rozgrzanym 4bar to dużo już się nie zgodzę, stryja miał U902, ponad 13tys godzin, jeden silnik, i z tego co pamiętam w silniku wał bez szlifu tylko 2 razy tuleje (zestawy) i panewki wymieniane, na zimnym ma 5 na rozgrzanym 4-4,5 i śmiga. Wg mnie na zimnym szkodliwe jest powyżej 7 a na rozgrzanym może być spokojnie i 5 i wiele złego się dziać nie będzie. Grunt aby chłodzenie było, aby olej zmieniać.

Dziś paliłem Zetorka 10145, po uruchomieniu miał 3, gdzieś po 5 minutach (paliłem wszystkie ciągniki) miał 4, latem po rozgrzaniu w upał w robocie spada nawet do 2,8. Nic złego się nie dzieje, moc ma, oleju nie pali.

Opublikowano

Może i z tym 4bar na rozgrzanym przesadziłem, ale mam obraz panewek z silnika gdzie zbyt wysokie ciśnienie zrobiło swoje. Ważny jest jeszcze sprawny termostat za zimny silnik, olej to nie tylko zwiększone zużycie paliwa ..

Opublikowano

Wymienilem w Ursusie 914 z Bąka na przystawke PP i ciśnienie na lekko cieplym silniku na minimalnych obrotach ok. 4.5 a na ok 1800obr/min ok.5. Myślałem, że bedzie lepiej ale z drugiej strony moze zawór jest na tyle ustawiony.

Opublikowano

Czy zeby zmienic z baka na zwykly trzeba mise odkrecac? I czy nie lepiej zmienic na przystawke na 1 filtr?
I trzecie pytanie jaką pompe oleju zalozyc pod ten nowy filtr, mysle nad nowego typu hylmet do zwyklej 60ki Pacjent stary zetor odpowiednik c360

Opublikowano

Witam

Mam pytanie odnośnie przystawki filtrów PP do C385.

Z boku filtra znajdują się dwa zaślepione otwory, czy ktoś wie do czego są potrzebne?. Czy to są miejsca np do zamontowania czujników?. Załączam zdjęcie o które otwory chodzi

 

Z góry dzięki za odpowiedź

Przystawka.JPG

Opublikowano

Witam mam taki problem nie związany z bąkiem a z chłodniczką oleju. Jakiś czas temu kupiłem silnik od zetora z turbiną lecz miał on zdemontowaną chłodnicę oleju więc te miejsce gdzie się przykręca chłodnicę po prostu zaślepiłem. Jak można było się spodziewać olej się przegrzewał więc nabyłem chłodnicę oleju. I tu pojawia się problem bo te otwory co zasilają chłodniczkę w środku bloku są połączone. Więc na zdrowy rozum olej będzie i tak omijał chłodniczkę. Bo w innym wypadku jak zaślepiłem te otwory silnik by nie miał smarowania gdyby te kanały nie były połączone. I tu moje pytanie czy to tak musi być czy może tam musi być jakiś korek zaślepka jak jest zamontowana chłodnica.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krychu
      Mam problem z moją 1014. Rok temu wymieniłem głowice na całkiem nowa ze względu na nieszczelność starej. Po roku czasu pod dwoma wtryskami zaczął lecieć płyn chłodniczy. W C360 jak miała miejsce taka sytuacja to się wymieniło tulejke i było ok. Jak to wygląda w urusach c385? Czyżby głowica była walnięta?
    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v