Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ciągnik ciekawie wygląda i z tego co rozumiem będą 2 rodzaje przekładni na mechaniczny i elektrohydraulicznym rewersie. Pytanie dlaczego ta druga przekładnia nie oferuje co najmniej 2 przełożeń Powershift?

Opublikowano (edytowane)

Oczywiście że to by była najlepsza opcja ale nawet 2 przełożenia jak w starych Valmetach to już zawsze było by coś. Bo tak ciągnik niby fajny ale przekładnia biedna...

jaka tam bedzie przekładnia? no nie mówcie ze 12 na 12 z rewersem mechanicznym

Edytowane przez kewin123
Opublikowano (edytowane)

Z tego co piszą w materiałach firmowych ma być dostępna skrzynia 12 x 12 w dwóch wersjach: z mechanicznym i elektrohydraulicznym rewersem. Mam nadzieję, że będzie dostępna wersja z półbiegami. Jeśli nie to tak jak pisał @Mgr - BIEDA :(
Swoją drogą ciekawi mnie jak finowie wyobrażają sobie pracę ciągnikiem o mocy 130 KM z taką przekładnią.

Edytowane przez robson1028
Opublikowano

Dokładnie 12/12, a w opcji rewers EH.

Wierzyc mi sie nie chce w takie rzeczy  w dzisiejszej dobie ciągnik o mocy do 130 km jednej z lepszych i droższych marek wypuszcza takie "gówno"? osobiscie b czekałem na te valtre ale przez tę skrzynię bardzo  sie rozczarowałem to jakies nieporozumienie

Opublikowano

Niech by była w standardzie ta 12/12 w pełni mechaniczna ale w opcji powinno być coś więcej niż tylko rewers EH. Wbrew pozorom półbiegów używa się praktycznie wszędzie - to jest po prostu dodatkowe przełożenie.

Opublikowano

Poczekajmy na ceny bo wbrew pozorą to właśnie stosunek ceny do wyposażenia jest najważniejszy, a nie 4 polbiegi w ciagniku 80 km

w silniku 3 cylindrowym jeszcze powiedzmy ale w tych 4 cylindrowych o mocach od 100 km wzwyż to tragedia -proxima ma lepiej nie mówiąc o nh t5, deutz serii5,mf, czy john deer 5r -dla mnie ta skrzynia dyskwalifikuje ten ciągnik -chociaz wierzyć mi się nie chce ze nie bedzie  w opcji lepszejj skrzyni

Opublikowano

Chyba za dużo koledzy oczekujecie od serii A...Finowie dawno zauważyli,że potrzebny jest też ciągnik prosty czy jak piszecie "biedny" do bólu bo do wielu zadań w gospodarstwie właśnie taki ciągnik jest potrzebny i nic więcej. Z jednej strony wszyscy cenimy prostotę a jak się pojawi coś bez większej ilości "guziczków" to wielu kręci nosem. Valtra zbudowała swoją pozycję w Skandynawii właśnie dzięki prostej serii A i wcześniejszym seriom jeszcze pod logo Valmeta i Volvo BM.

Jak ktoś chce mieć HiTech to ta firma oferuje to wszystko już od  modelu wyżej.

Mnie osobiście podoba się taka polityka firmy gdzie mimo ogólnego pędu do bogatego wyposażenia maszyn pozostawia się w ofercie coś bardzo prostego.

U nas wielu widzi te ciągniki jako główne konie w mniejszych gospodarstwach ale pamiętajcie,że to tylko na naszym dość specyficznym rynku bo na zachodzie seria A to był zawsze ciągnik pomocniczy i wygląda na to,że chcą by takim pozostał. Nie bez znaczenia jest też fakt,że wszystkie te "bajery" podnoszą cenę a ten ciągnik z założenia ma być też tani w stosunku do bardziej wypasionych serii.

Pamiętajcie też o tym,że mała ilość opcji na dłuższą metę działa na korzyść rolników i firmy, która ten ciągnik wypuszcza na rynek. Wiele firm o tym zapomina i co chwila wprowadza inne skrzynie i wyposażenie a po kilku latach jest problem bo mechanicy nie ogarniają wszystkiego, Ciężej też dostać części, które są też droższe. W takim wypadku o zamiennikach można nawet zapomnieć bo nikomu nie opłaca się produkcja części do czegoś czego wyszło kilkaset lub kilka tysięcy sztuk.

Zobaczcie jak długo ten model i to z wielkim powodzeniem się sprzedawał i to właśnie ze względu na swoją wręcz toporną prostotę.


nie kupować tego dostałem smsa przypadkowo z firmy kuj-pom napisał do swojego kumpla ze valtra seri a to KEBZON :lol:

Wydaje mi się kolego,że owszem chodzi w Valtrę A ale nie o tą....Valtra wypuściła jakiś czas temu ciągnik budżetowy, który raczej niefortunnie nazwano również Valtrą A. Ciągnik z założenia przeznaczony był na dziadowskie rynki i u nas pewnie też by zrobił karierę ale my jesteśmy jeszcze niżej i dla naszych "dziadowkich" odbiorców nawet on był zdecydowanie za drogi :D


ta Valtra jest odpowiednikiem fergusonów z wersji globalnych 4700, 5700 i 6700

Przejrzałem teraz na szybko podany link i rzeczywiście wygląda na to, że przynajmniej modele 75,85 i 95 KM to bliźniaki MFa serii 4700.

Miałem na testach takiego MFa  o mocy 95 KM i powiem Wam,że nie wiem do czego tam ma być półbieg. Ciągnik szedł jak dziki we wszystkich pracach jakie dla niego przygotowałem a nawet wciągnął polną drogą pod bardzo stromą górę TIRa z lawetą. Ten silnik daje moc od samego dołu obrotów i nawet nie brzmi jak typowy 3-cylindrowiec a dużo lepiej.

Jeśli ta Valtra to będzie to samo to będzie naprawdę bardzo dobry ciągnik mimo a nawet za sprawą tej prostoty. Niestety cena w naszych realiach nie zrobi z niej w Polsce przeboju podobnie jak wspomniana seria MFa 4700. Jednak we wszystkich krajach,które uważamy za zacofane i dziadowskie będzie się sprzedawać jak ciepłe bułeczki tak jak seria 4700...no ale tam chodzą w sandałach lub na bosaka a nie w gumofilcach więc pewnie z oszczędności na obuwiu maja kasę na te ciągniki :D 

Opublikowano

 

U nas wielu widzi te ciągniki jako główne konie w mniejszych gospodarstwach ale pamiętajcie,że to tylko na naszym dość specyficznym rynku bo na zachodzie seria A to był zawsze ciągnik pomocniczy i wygląda na to,że chcą by takim pozostał. Nie bez znaczenia jest też fakt,że wszystkie te "bajery" podnoszą cenę a ten ciągnik z założenia ma być też tani w stosunku do bardziej wypasionych serii.

 

To niby co mam kupić jako główny ciagnik w małym gospodarstwie? :)

Opublikowano

Odpowiedź jest bardzo prosta...albo bierzesz taką Valtrę A nie patrząc na brak bajerów a ceniąc ją za prostotę i solidność albo jeśli chcesz w tej cenie mieć ciągnik na wypasie to szukasz w tańszych markach. Myślę,że coś z CNH za te pieniądze można mieć ze wszystkimi bajerami w skrzyni biegów i resztą pierdół.

Opublikowano

Nie wiem co masz na myśli mówiąc bajery. Dla mnie podstawa w nowoczesnym ciagniku to EHR, rewers EH, mokre sprzęgło, klimatyzacja, dobra widoczność i oświetlenie oraz bezpieczeństwo. Myślę , że nie są to wygórowane wymagania. 12 biegów może to i mało ale stare 80 miały 6 albo 8 i każdy żył i pracuje do dzisiaj!! 40 lat jedna skrzynia. Można? Niby można ale to nie był postęp i wszyscy wiemy jak się to wszystko skończyło (tak znam historie i wiemy, że to wina polityków :/ )

Podsumowując mały traktor dla gospodarstwa powinien być wygodny i bezpieczny tak, aby realizował wszystkie postawione mu zadania. Trzeba również a nawet przede wszystkim wziąć pod uwagę możliwości finansowe i umieć zrezygnować z bajerów.

Opublikowano

Dzisiejsze możliwości i wymagania wielu odbiorców idą dużo dalej niż EHR czy klima albo mocno rozbudowana przekładnia. Pisząc o modelu A Valtry, że na dzisiejsze standardy nawet "ubogi" ciągnik ma rację bytu. Po co komuś duża ilość biegów lub EHR w ciągniku "przyspawanym" do paszowozu, rozsiewacza nawozów czy opryskiwacza. Nie ma znaczenia czy opryskiwacz i rozsiewacz jest zawieszany czy zaczepiany bo w obu przypadkach EHR nie jest potrzebny.

Temat dotyczy tego prostego modelu konkretnej marki i do tego odniosłem swoje przemyślenia.

Co do bezpieczeństwa to żeby nie wiem co zastosował producent to i tak bezpieczeństwo zależy głównie od inteligencji i doświadczenia osoby nim kierującej :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez rafal3514
      co sądzicie o VALTRACH. przede wczystkim o serii N.
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Witam ! Jaki najszerszy rozmiar opon w valtrze a 92 można było by wziąć aby mieścił się bez problemu w bruździe przy orce ? Jest dużo podmokłych łąk więc szerokie opony były by najlepsze . Mamy zamiar kupić ten traktor więc prosiłbym o szybką odpowiedź .
      Sorki jeśli podobny temat już był ale nie mam czasu szukać .
    • Przez Vroobel
      Witam!
      Po długim czasie problemów z podnośnikiem, podnośnik w końcu żyje i pracuje jak powinien ale jest problem z ustawieniem maksymalnej wysokości unoszenia,np ustawię go pod pługiem to jak podepnę lżejszą maszynę to unosi ją wyżej i zaczyna bujać, miał ktoś z was taki problem? jedynie co to jeszcze zmierzę ciśnienie sygnału w momencie unoszenia.
    • Przez Bercik92
      witam. orientujecie sie od kiedy ta nowa seria 6030 ma być produkowana i czy ktoś planuje taki model z tej serii kupić?
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Jak w tytule - obciążniki tylne do ciężkiej serii. Komplet - 2 gwiazdy mocujące + 10 talerzy. Cena 1200 zł - do negocjacji. Odbiór najlepiej osobisty - woj Lubeskie - Lubartów. Kontakt przez PW.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v