Skocz do zawartości
kewin123

Nowa seria Valtry A [ 2017]

Polecane posty

kewin123    12

Witam -prawdopodobnie w okolicach lutego ma być premiera nowej valtry z serii -A . Czy ktoś cokolwiek wie na ten temat? Wszelkie info, zdjęcia, dane, mile widziane. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robson1028    69

Nie wiem jak Wam, ale mi bardzo podoba się ten traktor.

Dla zainteresowanych :)

http://www.valtra.com/newaseries.aspx

Edytowano przez robson1028

Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

Ekspert-osoba która ma coraz większą wiedzę w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie zupełnie wszystko o niczym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    128

Ciągnik ciekawie wygląda i z tego co rozumiem będą 2 rodzaje przekładni na mechaniczny i elektrohydraulicznym rewersie. Pytanie dlaczego ta druga przekładnia nie oferuje co najmniej 2 przełożeń Powershift?


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

robson1028    69

HiTech 3 by tu pasował.


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

Ekspert-osoba która ma coraz większą wiedzę w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie zupełnie wszystko o niczym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    128

Oczywiście że to by była najlepsza opcja ale nawet 2 przełożenia jak w starych Valmetach to już zawsze było by coś. Bo tak ciągnik niby fajny ale przekładnia biedna...


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kewin123    12

Oczywiście że to by była najlepsza opcja ale nawet 2 przełożenia jak w starych Valmetach to już zawsze było by coś. Bo tak ciągnik niby fajny ale przekładnia biedna...

jaka tam bedzie przekładnia? no nie mówcie ze 12 na 12 z rewersem mechanicznym

Edytowano przez kewin123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robson1028    69

Z tego co piszą w materiałach firmowych ma być dostępna skrzynia 12 x 12 w dwóch wersjach: z mechanicznym i elektrohydraulicznym rewersem. Mam nadzieję, że będzie dostępna wersja z półbiegami. Jeśli nie to tak jak pisał @Mgr - BIEDA :(
Swoją drogą ciekawi mnie jak finowie wyobrażają sobie pracę ciągnikiem o mocy 130 KM z taką przekładnią.

Edytowano przez robson1028

Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

Ekspert-osoba która ma coraz większą wiedzę w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie zupełnie wszystko o niczym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kewin123    12

Dokładnie 12/12, a w opcji rewers EH.

Wierzyc mi sie nie chce w takie rzeczy  w dzisiejszej dobie ciągnik o mocy do 130 km jednej z lepszych i droższych marek wypuszcza takie "gówno"? osobiscie b czekałem na te valtre ale przez tę skrzynię bardzo  sie rozczarowałem to jakies nieporozumienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz1q    24

130km bez polbiegow to rzeczywiscie bieda, ale przy ~80km to jest rzeczywiście aż tak niezbędne? Czy przy rozsiewaczu czy orpsykiwaczu używacie polbiegow?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robson1028    69

W segmencie do 100 KM nawet bym przeżył brak tych połówek, ale w ciągniku 130 KM... Rozumiem, że seria A ma być takim pomocnikiem ale bez przesady. 


Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi cię do swojego poziomu i pokona cię swoim doświadczeniem.

Ekspert-osoba która ma coraz większą wiedzę w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie zupełnie wszystko o niczym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MgrLukash    128

Niech by była w standardzie ta 12/12 w pełni mechaniczna ale w opcji powinno być coś więcej niż tylko rewers EH. Wbrew pozorom półbiegów używa się praktycznie wszędzie - to jest po prostu dodatkowe przełożenie.


♫Life Is Music♫
♫Music Is Life♫

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz1q    24

Poczekajmy na ceny bo wbrew pozorą to właśnie stosunek ceny do wyposażenia jest najważniejszy, a nie 4 polbiegi w ciagniku 80 km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kewin123    12

Poczekajmy na ceny bo wbrew pozorą to właśnie stosunek ceny do wyposażenia jest najważniejszy, a nie 4 polbiegi w ciagniku 80 km

w silniku 3 cylindrowym jeszcze powiedzmy ale w tych 4 cylindrowych o mocach od 100 km wzwyż to tragedia -proxima ma lepiej nie mówiąc o nh t5, deutz serii5,mf, czy john deer 5r -dla mnie ta skrzynia dyskwalifikuje ten ciągnik -chociaz wierzyć mi się nie chce ze nie bedzie  w opcji lepszejj skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2006

Chyba za dużo koledzy oczekujecie od serii A...Finowie dawno zauważyli,że potrzebny jest też ciągnik prosty czy jak piszecie "biedny" do bólu bo do wielu zadań w gospodarstwie właśnie taki ciągnik jest potrzebny i nic więcej. Z jednej strony wszyscy cenimy prostotę a jak się pojawi coś bez większej ilości "guziczków" to wielu kręci nosem. Valtra zbudowała swoją pozycję w Skandynawii właśnie dzięki prostej serii A i wcześniejszym seriom jeszcze pod logo Valmeta i Volvo BM.

Jak ktoś chce mieć HiTech to ta firma oferuje to wszystko już od  modelu wyżej.

Mnie osobiście podoba się taka polityka firmy gdzie mimo ogólnego pędu do bogatego wyposażenia maszyn pozostawia się w ofercie coś bardzo prostego.

U nas wielu widzi te ciągniki jako główne konie w mniejszych gospodarstwach ale pamiętajcie,że to tylko na naszym dość specyficznym rynku bo na zachodzie seria A to był zawsze ciągnik pomocniczy i wygląda na to,że chcą by takim pozostał. Nie bez znaczenia jest też fakt,że wszystkie te "bajery" podnoszą cenę a ten ciągnik z założenia ma być też tani w stosunku do bardziej wypasionych serii.

Pamiętajcie też o tym,że mała ilość opcji na dłuższą metę działa na korzyść rolników i firmy, która ten ciągnik wypuszcza na rynek. Wiele firm o tym zapomina i co chwila wprowadza inne skrzynie i wyposażenie a po kilku latach jest problem bo mechanicy nie ogarniają wszystkiego, Ciężej też dostać części, które są też droższe. W takim wypadku o zamiennikach można nawet zapomnieć bo nikomu nie opłaca się produkcja części do czegoś czego wyszło kilkaset lub kilka tysięcy sztuk.

Zobaczcie jak długo ten model i to z wielkim powodzeniem się sprzedawał i to właśnie ze względu na swoją wręcz toporną prostotę.


nie kupować tego dostałem smsa przypadkowo z firmy kuj-pom napisał do swojego kumpla ze valtra seri a to KEBZON :lol:

Wydaje mi się kolego,że owszem chodzi w Valtrę A ale nie o tą....Valtra wypuściła jakiś czas temu ciągnik budżetowy, który raczej niefortunnie nazwano również Valtrą A. Ciągnik z założenia przeznaczony był na dziadowskie rynki i u nas pewnie też by zrobił karierę ale my jesteśmy jeszcze niżej i dla naszych "dziadowkich" odbiorców nawet on był zdecydowanie za drogi :D


ta Valtra jest odpowiednikiem fergusonów z wersji globalnych 4700, 5700 i 6700

Przejrzałem teraz na szybko podany link i rzeczywiście wygląda na to, że przynajmniej modele 75,85 i 95 KM to bliźniaki MFa serii 4700.

Miałem na testach takiego MFa  o mocy 95 KM i powiem Wam,że nie wiem do czego tam ma być półbieg. Ciągnik szedł jak dziki we wszystkich pracach jakie dla niego przygotowałem a nawet wciągnął polną drogą pod bardzo stromą górę TIRa z lawetą. Ten silnik daje moc od samego dołu obrotów i nawet nie brzmi jak typowy 3-cylindrowiec a dużo lepiej.

Jeśli ta Valtra to będzie to samo to będzie naprawdę bardzo dobry ciągnik mimo a nawet za sprawą tej prostoty. Niestety cena w naszych realiach nie zrobi z niej w Polsce przeboju podobnie jak wspomniana seria MFa 4700. Jednak we wszystkich krajach,które uważamy za zacofane i dziadowskie będzie się sprzedawać jak ciepłe bułeczki tak jak seria 4700...no ale tam chodzą w sandałach lub na bosaka a nie w gumofilcach więc pewnie z oszczędności na obuwiu maja kasę na te ciągniki :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sumek666    329

 

U nas wielu widzi te ciągniki jako główne konie w mniejszych gospodarstwach ale pamiętajcie,że to tylko na naszym dość specyficznym rynku bo na zachodzie seria A to był zawsze ciągnik pomocniczy i wygląda na to,że chcą by takim pozostał. Nie bez znaczenia jest też fakt,że wszystkie te "bajery" podnoszą cenę a ten ciągnik z założenia ma być też tani w stosunku do bardziej wypasionych serii.

 

To niby co mam kupić jako główny ciagnik w małym gospodarstwie? :)


Ludzie odważni nie żyją wiecznie, ale ostrożni nie żyją wcale... LWG!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2006

Odpowiedź jest bardzo prosta...albo bierzesz taką Valtrę A nie patrząc na brak bajerów a ceniąc ją za prostotę i solidność albo jeśli chcesz w tej cenie mieć ciągnik na wypasie to szukasz w tańszych markach. Myślę,że coś z CNH za te pieniądze można mieć ze wszystkimi bajerami w skrzyni biegów i resztą pierdół.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sumek666    329

Nie wiem co masz na myśli mówiąc bajery. Dla mnie podstawa w nowoczesnym ciagniku to EHR, rewers EH, mokre sprzęgło, klimatyzacja, dobra widoczność i oświetlenie oraz bezpieczeństwo. Myślę , że nie są to wygórowane wymagania. 12 biegów może to i mało ale stare 80 miały 6 albo 8 i każdy żył i pracuje do dzisiaj!! 40 lat jedna skrzynia. Można? Niby można ale to nie był postęp i wszyscy wiemy jak się to wszystko skończyło (tak znam historie i wiemy, że to wina polityków :/ )

Podsumowując mały traktor dla gospodarstwa powinien być wygodny i bezpieczny tak, aby realizował wszystkie postawione mu zadania. Trzeba również a nawet przede wszystkim wziąć pod uwagę możliwości finansowe i umieć zrezygnować z bajerów.


Ludzie odważni nie żyją wiecznie, ale ostrożni nie żyją wcale... LWG!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    2006

Dzisiejsze możliwości i wymagania wielu odbiorców idą dużo dalej niż EHR czy klima albo mocno rozbudowana przekładnia. Pisząc o modelu A Valtry, że na dzisiejsze standardy nawet "ubogi" ciągnik ma rację bytu. Po co komuś duża ilość biegów lub EHR w ciągniku "przyspawanym" do paszowozu, rozsiewacza nawozów czy opryskiwacza. Nie ma znaczenia czy opryskiwacz i rozsiewacz jest zawieszany czy zaczepiany bo w obu przypadkach EHR nie jest potrzebny.

Temat dotyczy tego prostego modelu konkretnej marki i do tego odniosłem swoje przemyślenia.

Co do bezpieczeństwa to żeby nie wiem co zastosował producent to i tak bezpieczeństwo zależy głównie od inteligencji i doświadczenia osoby nim kierującej :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stepek93    15

Z tego co mi wiadomo w późniejszym czasie ma być możliwość wyboru innej skrzyni. Także reszta Waszych wymagań powinna być zaspokojona ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bercik92
      witam. orientujecie sie od kiedy ta nowa seria 6030 ma być produkowana i czy ktoś planuje taki model z tej serii kupić?
    • Przez mluki
      Sprzedam nową pompę wtryskową "ze starej produkcji", leżała pod kocem dobrze zabezpieczona 1800 zł
    • Przez Partyzant85
      Witam. Jak w tytule - obciążniki tylne do ciężkiej serii. Komplet - 2 gwiazdy mocujące + 10 talerzy. Cena 1200 zł - do negocjacji. Odbiór najlepiej osobisty - woj Lubeskie - Lubartów. Kontakt przez PW.
    • Przez Farmer2017
      Witam.
      Składam wniosek na prow. Planuje kupno ciagnika 140 - 160 km. Ciagnik bedzie typowo do cieżkich prac oraz transportu. Podpowiedzcie jaki wybrać. Który jakie ma wady i zalety oraz o jakich usterkach słyszeliście.
    • Przez misiekadam
      Massey Ferguson Seria 6200 Autotronic 3 Kalibracja Power Shuttle Notatka: Kalibracja przekładni Power Shuttle jest konieczna gdy poniższe elementy robocze lub sterujące zostały wymienione: - elektrozawór Power Shuttle lub jego przyłącza - hydrauliczne elementy zaworu sterującego - mechanizm Power Shuttle - moduł Autotronic 3 Początkowe operacje: Notatka: By było możliwe wejście w tryb kalibracji, olej w przekładni musi mieć: -35˚C / 45˚C: Taką temperaturę musi odczytać czujnik temperatury umieszczony w skrzyni biegów. Odczytać za pomocą oprogramowania Wintest lub przez wyświetlanie odpowiednich kontrolek na desce rozdzielczej. Aby odczytać temperaturę z deski rozdzielczej należy obserwować kontrolki A,B,C ,D służące normalnie do wskazywania zakresu w przekładni Dynashift lub Speedshift. Aby wejść w tryb odczytu temperatury: - uruchomić silnik - ustawić dźwignie Power Shuttle w położeniu neutrealnym - jednocześnie przesunąć dźwignię zmiany biegów (tak jak przełącza się z zająca na żółwia) oraz wcisnąć przycisk blokady dyferencjałów - kontrolki A,B,C,D przejdą w tryb wskazywania temperatury w przekładni. Wyjście z trybu odczytu temperatury jest możliwe tylko przez całkowite wyłączenie silnika na tak długi czas by ciśnienie w linii 17bar spadło całkowicie lub przez przejście do procedury kalibracyjnej. Notatka: Wejście w tryb odczytu temperatury na desce rozdzielczej nie uniemożliwia jazdy ciągnikiem oraz używania przekładni Dynashift/ Speedshift, jednak w tym trybie kontrolki A,B,C,D służą tylko do odczytu temperatury oleju w przekładni i nie wskazują aktualnie wybranego zakresu. - 45˚/55˚C: pomiar przeprowadza się termometrem w otworze pomiarowym umieszczonym w tylnej osi. Legenda: Kontrolka nie świeci Kontrolka świeci Kontrolka pulsuje
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.