Skocz do zawartości
machony

Ursus 902 wyskakujące biegi

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
machony    0

Witam mam taki problem mianowicie w moim ursusie wyskakuje czwarty bieg?? jaki może być przyczyna ?? Pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szpenio    9

Mogą być zęby na trybie wytarte i dobrze nie zazębia i wyskakuje 


Witam Witam pochodzę z województwa lubelskiego 

Mam konto na YouTube.com

Najnowszy filmik 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomek73    256

Poszło łożysko w  wałku,lub odkręciło się.

Szybko rozbieraj żeby nie doszło do poważnego uszkodzenia skrzyni, bo może  być poważnie i duże koszta. Nic nie czekaj jutro rozbieraj.

Trzeba ściągnąć pokrywę z góry, ale tam nic nie zobaczysz,  ale będzie do rozebrania i złożenia potrzebne.

Trzeba odjechać skrzynią pośrednią, bez rozbierania sprzęgła, rozebrać żółwia ściągnąć pokrywę od żółwia z łożyskiem i wałkiem 4 biegu  i wtedy znajdziesz to łożysko na wałku zabezpieczone nakrętką koronkową. Zmienić łożysko, przesuwkę i może wąłek 4 biegu ten co montuję się żółwia na niego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
machony    0

objaw mam taki że jest mały skok lewarka na czwartym biegu i jak go już wrzucę to tylko sprzęgło puszcze i zaraz wybija (i jeszcze bardzo mało czuć jak wchodzi bieg ) myślę że bedzię trzeba rozbierać tak jak kolega gada ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    261

przez ten czas to już byś odkrecil pokrywę i może byś już coś wiedział a tak to tylko gdybanie


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    256

Spokojnie ją ściagniesz o góry, ale tam poza tym że  sprawdzisz że masz mały zazębienie na przesuwce to nic nie zobaczysz. Ale po ściagnieciu pośredniej wszystko da się zrobić bez wyciagania skrzyni, ale tylko 4 bieg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
machony    0

dziś zdemontowałem pokrywę z góry i okazało się że gdzie się zazębia trybo 4biegu to jest wyrobione z połowę i jeszcze bardzo lata wałek górny w skrzyni moje pytanie czy można to naprawić na ciągniku bez demontażu całej skrzynia tylko pośredniej ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    256

Tylko 4 bieg zrobisz bez wyciagania całej skrzyni. Nawet sprzęgła nie trza rozbierać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
machony    0

tak tylko jeszcze mam jedno pytanie czy te tylne łożysko wałka bardzie dobre jak ten wałek tak lata ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    256

Jak wymienisz wałek 4 biegu to będzie dobrze. Bo bieżnia jest w wałku a łożysko na wałku w skrzyni na tulei, dokręcone nakrętką koronkową z podkładką koronkową, ale to złożenie, bo złote łożysko na wałku siedzi. Po złożeniu lepiej zabezpieczyć i przyłapać spawarką. nakrętke. Pytanie co masz. jak rozbierzesz to będziesz wiedział co się stało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
machony    0

no wiem ale dziś zlałem olej z skrzyni i wyłowiłem kulka z łożyska tylko ciekaw z czego się tam wzięła 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Folenka
      Mam pytanie - jak powinna być prawidłowo założona tarcza sprzęgłowa dłuższą stroną piastki do silnika czy do skrzyni biegów?
      Dodam, że to Ursus 912.
      Dzięki za odpowiedźi.
    • Przez DawidPatek
      Witam,
      Od 1984 w gospodarstwie posiadam ciągnik ursus 1212. Niestety w czasie ostatniego sezonu czterokrotnie urwaniu uległy widełki wyciskowe łożyska oporowego. Traktor jest z turem ale od jakichś 10 lat więc myślę, że to nie ma wpływu, bo nic takiego wcześniej się nie działo. Ciężko znaleźć mi przyczynę takiego stanu rzeczy. Nie było takiej awarii przez ponad 30 lat, a teraz taka czarna seria. Mechanik rozkłada ręce. Dodam jeszcze, że oczywiscie łożysko działa bez zarzutu.
      Liczę na Waszą pomoc.
       
      Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam wszystkich serdecznie,
       
      Chciałbym się dowiedzieć jak 4 biegowa SZYBKA skrzynia spisuje się w pracach polowych. Ciągnik miałby wykonywać orkę, gruberowanie, bronowanie, sianie. Aktualnie miał zamontowaną 3 biegowa i brakowało biegów głównie pod brony i siane a przy obrotach 1800 na 1ii jechał prędkością 9km/h, 3 i wynosi 7km/h. Chciałbym wiec zamontować 4-biegowa szybka skrzynie, gdyż potrzebuje biegów poniżej 10km/h i powyżej co umożliwi mi 4i(połowa), stad tez moje zainteresowanie owa skrzynia.
      Mam wiec kilka pytań do was drogich użytkowników i prośbę by nie wysłać postów jeżeli nie macie w 100% pojęcia, interesują mnie czyste fakty, gdyż na ich podstawie zapadnie decyzja.
      A mianowicie:
      —> jakie sa mniej więcej prędkości na 4biegowej szybkiej skrzyni koła 38r chodzi o 3polowa, 4polowa, 1szosowa, 2szosowq
      —> czy wszystkie biegi 1,2,3 ( oprócz 4) są takie same jak jak w zwykłej wolnej szkrzuni biegów czy tez są duzi szybsze 
      —> czy można zamontować synchronizator do skrzyni 4 biegowej nie synchronizowanej która nie posiada owego synchronizatora np od 3 biegowej, lub nowo kupionej
      —> Ursus ten posiada sprzęgło hydrauliczne czy możliwe jest wiec wymontowanie całego osprzętu, który już posiadam do sprzęgła hydraulicznego, i przerobienie skrzyni która była na pedałach zwykłych ( nie na hydraulice, tak jak w ursusie 1614) 
      —> czy po prostu zamontować skrzynie 4 biegowa wolna tylko nie rozumiem o co chodzi z skrzynkami typu 25,30,35 i która z nich byłaby najlepsza 
      —> w 1634 posiadam oryginalny żółw który w pełni funkcjonuje mogę go zastosować w 4 biegowej czy musze kupić typowo pod 4 biegowa żółwia 
    • Przez CIAPEK1981
      Witam, jako że nie mogę znaleźć jakiegoś posta na temat wyciągnięcia wzmacniacza momentu więc pisze nowy temat. A więc chce usunąć wzmacniacz momentu i wstawić wałki. Pytanie jest następujące jak to zrobić? Rozjechać ciągnik, odkręcić skrzynie pośrednią, odkręcić i wyciągnąć wzmacniacz w miejsce wzmacniacza momentu wstawić dwa wałki zastępcze (sprzęgłowy i taki krótki) podobno trzeba jeszcze coś zaślepić, żeby olej nie leciał i zrobić coś z podstawą wzmacniacza (wybić tulejke i coś odciać). W pokrywie górnej skrzyni biegów z tego co wiem jest rozdzielacz który rozdziela olej podawany z mikropompki na wzmacniacz momentu i sprzęgło WOM. Czy trzeba zaślepić ten przewód który idzie do wzmacniacza momentu żeby olej nie leciał do wzmacniacza którego tan naprawde juz tam nie ma? Według instrukcji obsługi ursusa 912 (schemat str 148) olej z wzmacniacza oleju idzie znowu do rozdzielacza (po co) i czy to też trzeba zaślepić. I następna sprawa w pokrywie skrzyni biegów jest rozdzielacz tam jest taka sprężyna (taka dosyć duża ze śrubą przechodząca przez środek z dużą podkładką i nakrętką ) czy jest to zawór bezpieczeństwa, który przy zbyt dużym ciśnieniu w rozdzielaczu upuszcza nadmiar oleju? Bo jeżeli bym miał zaślepić jakis przewód (jeszcze nie wiem jaki) to żeby ten olej czegoś nie rozsadził w przypadku gdy bym przez przypadek przestawił dźwignie na żółwia.
      To moze jeszcze jedno pytanie a mianowicie na zimnym oleju (lato ranem, jesień, zima) podnośnik mi nie podnosi albo podnosi skokowo (szarpie ale podnosi) latem jest prawie dobrze ale jesienia albo zimna to nie raz nie podnosi. Jak jest zimno olej jest gęsty i nie ma siły zaciagnąć i zaciaga gdzieś lewe powietrze tylko gdzie? Tylko niech mi nikt nie mówi że to filtry albo pompa albo podnośnik bo wszystko zrobione. Jak odkręciłem śrube zaraz za pompą olejową to olej był taki jakiś szary i z pęcherzykami powietrza. Wieć zaciąga gdzieś lewe powietrze. Na starej pompie było tak samo jak na nowej czyli pompa odpada.
       
      Z góry dziękuje i pozdrawiam.
    • Przez patrykmmt
      Witam.Posiadam  ursusa 904 ,od jakiegoś czasu gdy ciagnik już trochę pochodzi i  chce ruszyć słychać dziwny dzwięk ,tak jakby wycie z okolic skrzyni biegów.Dodam ,że ciagnik wtedy ma problem z ruszeniem tak jakby coś go trzymało ,najgorzej jest na 1 i 2.Na zimnym tego problemu nie ma ,słyszałem że może to być wina mikropompki ale chce się  upewnić ,może ktoś miał podobny problem .Pozdrawiam .
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.