Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

tez juz bylo ;) .na gestym smarze uloz kulki[72 szt jak mnie pamiec nie myli] na wierzchu pare razy przekrec slimaka tam i z powrotem,zeby kulki sie ulozyly a nastepnie zamontuj,tylko patrz zeby od spodu nie wychodzily.niby jest specjalny przyrzad do tego ale nikt nic nie wie o tym w sklepach.mozna sprobowac dac jakos gumowa rure na wymiar i potem od spodu ja wyciagnac.obejrzyj dokladnie te blaszki w ktorych chodza kulki bo jak sa uszkodzone to szkoda roboty kup nowa przekladnie ,ponad 200 zl

Opublikowano

nie jestem moderatorem ,zebym zamykal temat:D ;) B) i nie bede[ z braku czasu].linku nie podam bo nie umiem[ale jestem szczery,sam siebie podziwiam] to bylo na wiosne w temacie wspomaganie w 6211.uzyj opcji szukaj.tak zawsze pisza moderatorzy

Opublikowano

Przeczytaj temat od początku a bedziesz wiedział o co chodzi i uwierz mi ze uzywam opcji szukaj częsciej niz Ci sę to wydaje ;) Po prostu dalszy problem wolałem kontynuować w swoim temacie a pierwotnie pytałem w nim o srubę do regulacji luzu a z racji ze mam 7011 a on ma ją w innym miejscu niż jego nowszy model wolałem załozyć osobny temat.

 

Wracając do problemu-czy brak tych "srutów" mógł powodować to że szło skręcać w prawo?

Opublikowano

Kolego tommy66692 napisz czy wykręciłeś tą śrubę i część kulek została w środku czy co?Robiłem kiedyś kolumnę w 7745 i powiem ci że to nie zła jazda. Mogę ci to spróbować opisać tak jak mi to przekazł szef serwisu z kalisza bo młodsi pracownicy to wiesz orbitrol i na tym koniec.Przydał by się katalog.I co to są te "sruty"?

Opublikowano

To są te kuli ale jak zwał tak zwał ;) Wykręciłem kierownice ale narazie nic innego, na pewno jakas częsc kulek wpadła do środka, czekam na jakąś pomoc w postaci wujka bo on wie co i jak. Wydaje mi się że tam jest inaczej jak modelu 7745 i pochodnych.

Opublikowano

nie wiem czy dobrze zrozumialem ze wykreciles tylko walek a nie rozbierales calej kolumny ?jesli tak to czeka cie troche roboty,tylko nie sciagaj kabiny jak jest napisane w instrukcji napraw.ja to 3 razy robilem[w tym 2 razy w polu]wiec moge ci doradzic pod warunkiem ze to jest tak samo jak w 52-72. skrecanie w jedna strone to wina ustawienia silownika.tylko gdyby ci blokowalo na srodku to wina kolumny.

chwile poszukalem na 10 stronie jest temat luz 6211 tam opisalem jak rozebrac kolumne kierownicy bez sciagania kabiny

Opublikowano

Wszystko tak jak pisał kolega jacus ( w tym wcześniejszym temacie), a ja mogę jeszcze doradzić że jak odkręcisz te boczne dekle to najpierw odkręć po dwie śruby M8 zabezpie. blaszkami następnie wyjmi dwa swożnie i wałek głowny.Zwróć uwagę na podkładki dystansowe pod deklami i swożniami.Wykręcając śrubę kulową z tej kuli jednocześnie wpychaj od spodu kawałek węża o odpowiedniej średnicy analogicznie przy montażu ale przydała by się pomocna dłoń.U mnie się udało i polecam ten sposób.Jak kulki, rowki i blaszki prowadzące będą ok to zmontuj to na boku i sprawź luz pomiedzy tymi swożniami i zagłabieniami w kuli.Luz ten można regulować podkładkami dystansowymi (jest ich sześć o różnej grubości) ale wiadomo do czasu.

Jak uda ci się wszystko rozpracować (z wujkiem albo samemu) pochwal się i nie popełnij takiego błedu jak ja że likwidując ten luz wymieniłem tylko te dwa swożnie dobierając odpowiednie podkładki bo te wgłebienia w tej kuli były wzdłużnie wyrobione (niby lez zlikwidowany ale w tm miejscu np. 0.5mm to na kole kierowniczym sporo) co po czasie znowu objawiło się w postaci luzu.U mnie jeszcze był wyrobiny jeden z bocznich dekli (od strony akum.) i sączyło mi tam olej.

Teraz mam założony orbitrol,i nie jest to tania sprawa ale moja kolumna była w opłakanym stanie.

 

SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU I ŻYCZĘ WAM I SOBIE ŻEBY TYLKO MIE BYŁO GORZEJ.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MUMINEK2000
      Koledzy postanowiłem przerobić wspomaganie przy zetorze z mocowaniem orbitrola nie ma problemu ale nie wiem jaki ma być orbitrol, jaki jest orginalnie bo musi być zgrane z pompą.Najwarzniejsze jak umocować siłownik, wiem że niektóre miały orginalnie ale jak żeby to wszystko wytrzymało. Może ktoś takiego ma to prześle mi zdjęcie będę wdzięczny, niechce odwalić lipy.
    • Przez ziooober88
      Witam, z racji tego, że moje stare wspomaganie strasznie zaczęło cieknąć stwierdziłem, że oddam je do regeneracji. Regeneracja polegała na zdaniu starego siłownika i wzięciu po regeneracji. Przy okazji remontu postanowiłem wymienić wszystkie końcówki drążków. Poskładałem wszystko w całość, mniej więcej ustawiłem zbieżność, podniosłem przód ciągnika. Wymieniłem filtr oleju i zalałem nowy olej. Odpaliłem ciągnik i kręciłem w prawo i w lewo. I jakie wnioski? Jak kręcę w prawo to siłownik dochodzi ładnie do samego końca. Natomiast jak kręcę w lewo to przy samym końcu jest takie przełamanie mocne siłownika. Dlaczego tak się dzieje? Dodatkowo w momencie jak np koła są na wprost i kręcę w prawo i nagle chcę dać w lewo to jest takie przełamanie. Czemu tak się dzieje? Dodam, że kół nie ściąga ani w prawo ani w lewo. Gość od którego to kupiłem kazał kilka razy pokręcić w lewo i w prawo i ma być. Tylko moje stare wspomaganie działało dużo lepiej. Ktoś coś podpowie?
    • Przez szumrak
      Mam pytanie czy opłaca się montować elektryczne wspomaganie do ursusa c 330 bo jest tanie podug hydraulicznego 
    • Przez Zetor-Team-7711
      Witam czy wie ktoś jak sie nazywa ta zaznaczona część tej dźwigni i czy można ją kupić osobno bez wymiany całej dźwigni? Czy może jest jakaś możliwość zamienienia tego elementu na jakieś łożysko?
    • Przez ziooober88
      Witam, posiadam Zetora 7211 i mam problem z luzem na kierownicy, nie jest on jakiś duży ale jest. W innym wątku wyczytałem, że można go skasować. Rozkręciłem kolumnę kierowniczą i jakie mam wnioski. Wszędzie piszą, że luz można wykasować tymi nakrętkami. Rozkręciłem te nakrętki i pod nimi jest taka tulejka, którą można wkręcić lub wykręcić i teraz pytanie jak ona ma być ustawiona? Bo pod tymi nakrętkami jest tam dwie śrubki, je jak odkręciłem to wykręciłem ten pierścień i pod nim jest następny i jak go dokręciłem delikatnie to kierownica ciężko się kręciła. Więc wróciłem do wersji pierwotnej. Interesuje mnie to czy tą tulejką pod nakrętkami można coś wykasować?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v