Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
to po ile zł za litro jest obecnie ON?

obecnie po 4.06

ale jak od tego odejmiemy VAT i akcyze na paliwo rolnicze to wychodzi po 2.5zł

a i jeszcze rabat 10gr czyli wychodzi po 2.4

Opublikowano

Zauważylićcie że jak się leje czerwoną to więcej jej palą.....??????Ja tam leje tylko ON nawet jak drogie a przy opale to i silnik napewno się dożyna a jak się ma ciągnik od nowego to trzeba dbać nie....

Opublikowano
Ja nie zauważyłem żeby więcej palił. I dobry opał wcale nie jest gorszy od zwykłego on w silnikach z klasyczną pompą wtryskową.

z obserwacji mojego ojca to c 360 na hektar orki palil 3 litry wiecej opalu niz ON. juz tylko na ON jezdzimy bo opal nie jest w cale taki tani zeby to sie oplacalo

Opublikowano

Wszyscy narzekacie, że opał to syf... A wiecie jaki ma skład chemiczny? Dokładnie taki sam jak olej napędowy.

 

olej opałowy od oleju napędowego różni się:

 

- większą zawartością siarki, która NIE SZKODZI SILNIKOWI, co najwyżej może nieco zaszkodzić katalizatorowi (których nie ma w starych traktorach :P), zatem ryzykowne jest używanie opału w silnikach o wysokich normach emisji.

Większa zawartość siarki wpływa na zwiększenie emisji dwutlenku siarki, czyli niekorzystnie oddziałowuje na środowisko naturalne.

 

- brakiem/mniejszą ilością dodatków detergentowych, ocyzyszczających silnik. Wystarczy od czasu do czasu zalać ON i się wyrówna...

 

- brakiem środków przeciw krzepnięciu - nie ma opału "zimowego". Można dodawać depresatorów dostępnych w handlu.

 

- brakiem niektórych uszlachetniaczy, mało istotnych dla silników innych niż PD/CR

 

Sam czysty olej opałowy, taki jaki opuścił rafinerię NIE POWINIEN ZASZKODZIĆ dieslowi, za wyjątkiem diesli na pompowtryskiwaczach i common-railach z wysokim ciśnieniem wtrysku.

 

Jedyne, co może uszkodzić silnik, to olej opałowy ODBARWIANY i w inny sposób "uszlachetniany".

 

Aby odbarwić olej opałowy, dodaje sie do niego KWAS SIARKOWY (H2SO4), który powoduje strącanie się barwnika, ale ZOSTAJE W PALIWIE. Tak sam H2SO4, jak i produkty "ubocznych" reakcji.

Jak działa H2SO4 na metal, to chyba każde dziecko z podstawówki wie. Co się dzieje z instalacją wtryskową potraktowaną paliwem z H2SO4 też chyba każdy się domyśla.

 

Owszem, aby zobojętnić odczyn takiego "wynalazku" dodaje się sole wapniowe, które następnie się odfiltrowuje, ale NIE USUWA TO WSZYSTKICH AGRESYWNYCH POZOSTAŁOŚCI ODBARWIANIA OPAŁU

 

I to właśnie te wynalazki powodują uszkodzenia układu paliwowego!!!!!

 

Nie opał, ale "wynalazki". Różne domieszki do paliw i inne cyrki, mające na celu obniżenie końcowej jego ceny.

 

Jeżeli ktoś zaleje do silnika CZYSTY, CZERWONY OPAŁ, nie jakiś syf z żużlem, ale "markowy" opał, to NIC NIE MA PRAWA SIĘ STAĆ (wyjąwszy instalacje wysokociśnieniowe - PD/CR).

 

Ale podkreślam - wysokiej jakości opał, a nie jakiś zasrany wynalazek.

 

 

Niech ktoś teraz poda sensowne i potwierdzone argumenty że opał jest szkodliwy dla silnika....

Opublikowano

Ja nawet jakbym chciał to i tak bym nie pojechał na oranżadzie bo mój k100 podobno na tym nie poleci :/

A do C-330, C-360, MTZ-82 to jak najbardziej czerwona, bezalkoholowa! :) hehe :P

Opublikowano

To TD90D leje tylko polska z orlenu ale do u3512 i c330 ruska rope. Jak narazie nie mialem nigdy z nia problemow, od zaufanego dostawcy :P. Teraz pewnie bedzie z tym problem bo duzo drozsze sa wizy, chociaz z drugiej strony 3 zl za litr to jak sie kupi Polski olej napedowy za troche ponad 4zł/l i odliczy sie VAT mało drozej wyjdzie

Opublikowano

Jak ktoś leje syfiasty opał czy inna ruską przemycaną rope to może i mi się pierścienie zapiekają i inne dziwne rzeczy dzieją ale napewno nic się nie stanie na dobrym opale np. ekoterm plus

Opublikowano

wiesz... nie jestem chemikiem składu nie znam ,ale ...OLEJ OPAŁOWY jest przeznaczony do tego żeby nim palić w piecu :) a to że można go używać np.do suszarni itd.to co innego ,ale nie jest przeznaczony do ciągników(do silników diesla) :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez martinezo
      Witam.
      Zwracam się z pytaniem, jakim środkiem lub olejem konserwujecie swoje maszyny po zakończonym sezonie??
      Wiadomo, że najpierw trzeba maszynę dokładnie umyć, ale jak już wyschnie to stosujecie jakąś powłokę ochronną np. z jakiegoś oleju?? jeśli tak to, proszę o wskazówki jaki środek najlepiej zabezpiecza przed korozją elementy robocze i lakier maszyny (pomijamy olej przepracowany).
      Pozdrawiam użytkowników
    • Przez MFargo
      Ile jest w filtrów od hydrauliki w Massey Ferguson 2 czy 3 i jakie zamawiacie?
    • Przez przemek111447
      Witam.slyszałem ze jest dobrym rozwiazaniem dolanie benzyny do oleju napedowego w ilosci 5l na 70l oleju napedowego.Czy to dobre rozwiazanie i czy ktos to praktykował?A moze macie inne rozwiazania o ktorych nie wiem .....chetnie poczytam o tym i moze cos innego wybiore.Takie rozwiazanie z benzyna chce zastosowac w zetorze 7340 z 2003r i 3 letniej 110km forterze.
    • Przez jgcentrum
      Szanowni Państwo,
      W przypadku zapotrzebowania na wszelkiego rodzaju filtry (m.in. powietrza, oleju, hydrauliczne, przemysłowe) oraz łożyska, uprzejmie proszę o przesyłanie zapytań ofertowych. Z przyjemnością przygotujemy dla Państwa indywidualną ofertę dopasowaną do potrzeb.
      W razie pytań służę pomocą.
      Z wyrazami szacunku,
      [Twoje imię i nazwisko]
      JG Centrum Techniczne
      📞 +48 453 238 260
      📧 kontakt@zaopatrzenieprzemyslu.pl
      🌐 www.zaopatrzenieprzemyslu.pl
      Zapraszam również do zapoznania się z filtrami na naszym sklepie allegro link poniżej:
      https://allegro.pl/uzytkownik/Jgcentrum

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v