Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegów jestem nowym użytkownikiem, mam problem z moim renault 113,14 z silnikiem 6 cylindrowym mwm ciągnik chodzi dobrze tzn ma moc, nie dymi, nie bierze oleju, itd. jednak gdy silnik się mocno nagrzeje i go zgaszę nie odpali,(tak jak by rozrusznik nie chciał obrócić)  muszę czekać około 1h żeby trochę ostygł wtedy dopiero odpali, na zimnym silniku nie ma problemu silnik pali dosłownie na dotyk, dodam tylko że wymieniłem: pierścienie, tłoki, tuleje cylindra, pompę hydrauliczną, zregenerowana była pompa wtryskowa, nowe końcówki wtryskiwaczy wyregulowane na maszynie zgodnie z ciśnieniem które na nich było napisane tzn na wtryskach, nowa pompka zasilająca, zregenerowany rozrusznik, nowy akumulator 225ah, 1150A, wyregulowane zostały luzy zaworowe ssący 0.2mm, wydechowy 0,3mm, z góry dziękuje za jakąś podpowiedz.

Opublikowano

W ogóle nie kręci, jak jak by go blokowała kompresja,wszystkie naprawy robiłem sam i wiem źe wszystko jest zrobione dobrze,zastanawiam się jeszcze czy regulacja kąta wtrysku coś by pomogła,
Zachowuje się tak jak by wał tylko trochę się obrócił, tak jak by tłok doszedł do górnego punktu i dalej nie idzie

Opublikowano

Nie rozumiemy się.

Elektromagnes działa, bendiks także, rozrusznik kręci dokonując obrót i nagle zatrzymuje się? Dalsze próby zakręcenia rozrusznikiem spełzają na niczym tzn, rozrusznik chciałby kręcić, ale coś go blokuje, czy już nie słychać elektromagnesu. Czy po kilku próbach rozusznik rozgrzewa się? Jest wtedy pobór prądu?

 

W pełni sprawny akumulator z taką pojemnością (225 Ah) i prądem rozruchowym (1150 A) oraz regenerowany rozrusznik przez fachowca a nie szmaciarza powinny kręcić, jak szalone niezależnie od ustawienia wtrysku. Co nie znaczy, że ciągnik zapali, ale będzie kręcił.

 

Akumulator 90 Ah radzi sobie bez żadnego problemu w każdych warunkach, oczywiście spotykanych w naszym kraju.

Opublikowano

na 100 procent rozrusznik lub jego zasilanie. Reszta silnika niema tu nic do rzeczy. Miałem tak w ursusie że w rozruszniku na ciepłym nie kręcił. Po zmianie rozrusznika wszystko działa do dziś.

Opublikowano

Źle pompa ustawiona. Miałem to samo w MTZ jak sam próbowałem regulować pompę nie znając sie na tym. Musiałem czekać z pół godziny i potem normalnie zapalał, a nic w silniku nie było grzebane, tylko pompę robiłem.Nie podobało mi sie że silnik ma detoniczny stuk i sam postanowilem pogrzebać. Potem to dopiero miałem jazdę że by dobrze ustawić.

Opublikowano

Typowy obiaw słabego rozrusznika szukaj gdzie jest słaby punkt. Chodź był by silnik źle ustawiony to powinien kręcić jak szalony. Mam podobnie w zetorze rozrusznik nowy akumulator 120ah nowy i jak jest zimny to kręci a jak się na grzeje to bardzo słabo kreci. Podloncz mu prostownik z rozruchem i zobacz jak wtedy kręci.

Opublikowano

elektromagnes wybija będix, rozrusznik chce zakręcić ale jak by coś blokowało silnik, przy ponownych próbach jest tak samo, dopiero po godzinie jak przekręcam kluczyk rozrusznik zaczyna kręcić powoli powoli się rozkręca coraz szybciej i odpala. Po kilku godzinach gdy przekręcam kluczyk rozrusznik od razu kręci szybko i odpala dosłownie po 2,3 sekundach  Tłoki pierścienie i tuleje założyłem niby oryginalne z firmy conex

Opublikowano (edytowane)

Wiele tłumaczy i dużo wskazuje na to, że rozrusznik nie jest winny. 100 % pewności otrzymasz po badaniu na stanowisku pomiarowym lub po podmianie na inny w pełni sprawny.

Skoro to nie rozrusznik to ...

Robiony był cały silnik, czy tylko niektóre cylindry? Jak wyglądał pierwszy cylinder i tłok podczas demontażu? (pierwszy, czyli ostatni od pompy wodnej)

Sprawdziłbym podczas tej usterki (gdy nie odpala), czy da się mechanicznie przez ramię (nawet przez wałek WOM) zakręcić silnikiem, aby sprawdzić spasowanie.

Edytowane przez AlaCapone
Opublikowano

Wymienione zostały wszystkie tuleje i tłoki, a wymieniłem bo 2 tuleja była luźna tzn. Luz między tuleja a blokiem i kilka tłoków było popękanych, nie pamiętam jak wyglądał 1 cylinder

Opublikowano

Żle się wyraziłem. Chodziło mi o to, czy było smarowanie na pierwszym cylindrze? Jak wyglądały panewki?  Dokręcałeś je odpowiednim momentem? Jak zakładałeś tuleje? Być może czegoś niedopatrzyłeś?

Opublikowano

Na pewno wszystko ok. Smarowanie było ok.panewki ok, stopki korowodu dokręcania 20Nm i 90 stopni, wkładając tuleje dokładnie wyczyściłem rowki w bloku na oringi, oringi smakowało specjalnym olejem, na górnej krawędzi tulei wąski pasek silikonu. Wszystko jak w instrukcji

Opublikowano

Nie pamiętam, zamawiałem cały zestaw uszczelek do silnika i sprzedawca nie pytał o grubości
Z głowicami nic nie robiłem bo były ok, nie były planowane itd.

Opublikowano

Pomyłka wkradła się w ostatni post.

 

Oryginalnie były:

0,65 mm (6.227.0854.005.4) - 7701456091
1,4 mm ( 6.227.0854.104.4) - 7701456241

Sprawdź na opakowaniu co masz. Czy z końcówką ...241, czy ...091?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v