Skocz do zawartości
jarekw

Kopaczka dwurzędowa

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Kopaczka
jarekw    2

Witam wszystkich!!!

 

Mam do Was pytanie odnośnie kopaczki dwurzędowej. Ostatnio widziałem na stronie internetowej "Akpilu", że można u nich kupic nową kopaczkę dwurzędową za 18 tyś (jak dobrze pamiętam).

Ja natomiast zastanawiam się czy, jeśli złożę z NOWYCH części "tradycyjną" kopaczkę dwurzędową to ktoś ją odemnie kupi ??? (Piszę "tradycyjną", bo nie wiem czy ona miała jakiś konkretny symbol lub nazwę). <_<

Pod koniec lat 80-tych ludzie na wsi mieli dużo pieniędzy ale nie wszytko można było kupic, więc mój tata postanowił, że jak nie może kupic od razu całej kopaczki, to kupi wszystkie części a później złoży sobie sam. I sprawa skończyła się tak, że części kupił ale złożyc, już jej nie złożył bo przestaliśmy sadzić ziemniaki. Ja w tej chwili pół piwnicy mam zajęte przez części od kopaczki. Myślę o tym żeby ją złożyc i sprzedac, tylko nie wiem czy jest sens, jak myślicie ??

Wszystkie części (oprócz kół i ramy) są nowe, kompletne taśmy, wytrząsacze, dosłownie wszystko, nawet lemiesz i osłona są oryginalne i fabrycznie malowane. Rama jest od używanej kopaczki, koła były nowe ale trochę "chodziły" przy innej kopaczce.

 

Tak myślę, że skoro produkują nowe tzn., że ktoś to kupuje, poza tym to co widać na zdjęciu na stronie internetowej Akpilu jest moim zdaniem "słabsze" jeśli brac po uwagę konstrukcję i wykonanie(mam na myśli delikatną obudowę i ramę).

 

Pozdrawiam

jarekw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

jak masz prawie wszystko to kilka dni pracy i poskładane, pytanie tylko za ile mógłbyś to sprzedać, policz sobie dokładnie ile kosztują teraz nowe części, poskładaj jaka to suma dolicz sobie prowizje i poprawkę na to że te stare części były dużo lepsze od obecnych i wystaw na allegro, zawsze lepiej całość sprzedać jak sprzedawać części <_<

 

a kopaczka jako taka maszyna to już przeżytek widzę to z roku na rok jak ludzie coraz mniej ziemniacorów sadzą kiedys u każdego przeciętnie 40 min kopania miałem teraz średnio 10-15 min, także chętnych na taki sprzęt zbyt wielu na pewno nie będzie, no ale może ktoś się znajdzie <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    303

No rób rób, ja moją muszę zrobić bosię prosi o remont 1972rok bez remontu ogniwa przetarte zębatki łyse, ale u mnie to 2 ha rocznie robiła w pyrkach no i 1ha brukwi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

nasil90    94

u mnie we wsi ludzie sprzedaja kopaczki do ruskich za 500 - 600zl my zostawiliśmy swoją choć mamy mało ziemiaków to lepiej kopać swoją niż wynajmować kogoś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja używam takiej kopaczki do kopania sadzonek porzeczki czarnej. Wątpię żeby ktoś chciał taka kupić, ale jak masz części to składaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    30

Ja na twoim miejscu bym to złożył .Po co ma leżeći grcić a tak to może sprzedaasz nie koniecznie za te 18 a może jakieś usługi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal180    2

Jestem posiadaczem takiej koparki :) wykopałem nia w tym roku 30ar ziemniaków i na tym skonczyła sie jej przydatnośc w tym roku :) juz do nieczego mi nie bedzie potrzebna .kiedys kopałem nia cebule ale teraz juz nie ma cebulki wiec do nieczego mi juz nie bedzie potrzebna :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarekw    2

Właśnie się zastanawiam, bo temat założyłem już dośc dawno a dopiero dzisiaj został zauważony :) :).

Na części to chcieliśmy wstawic kiedyś do składnicy sprzętu, ale facet chciał dac mniej niż pół ceny nowych cześci, a sprzedałby oczywiście tak jak wszystko inne. Jeśli miałbym składać ją i sprzedać za 600 zł do "ruskich" to lepiej i szybciej bedzie na złom wywyieźc (przy obecnych cenach, za wszystko to chyba też tyle weźmiemy, jak nie więcej nawet) a po co mam tydzien siedziec i to składac. Albo rama na złom, lemiesze itp. a z taśmy powycinam pręty i zrobię sobie ogrodzenie :)

 

A tak na poważnie, to nowa kompletna taśma (jedna) kosztuje coś koło 1 tyś (rzemieślnicze- koło 800 zł), a wierzcie mi, wszytko oprócz ramy i kół jest nowe (nawet osłony itp.). Więc dla mnie byłby sens jesli ktoś dałby mi za to ze 4 tyś. (2 tyś. za taśmy+1 tys za wałki, wytrząsacze, lemiesze+1 tyś za ramę, złożenie i całą resztę).

 

Tylko czy ktoś mi uwierzy jak powiem, ze te części są nowe??? Malowanych kopaczek na alegro jest sporo a ceny kształtują się tak od 1,5 do 3 tyś.

 

Pozdrawiam

jarekw

 

P.S. Dzięki za wszystkie opinie!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarekw    2

Mam zamiar złożyc tą kopaczkę. I zobaczymy, albo się oszukam, albo nie :) Jakby ktoś chciał kupic to piszcie ;) Dla forumowiczów dodatkowy upust.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vvojtas1    25

kupca znajdziesz bez problemu. Jak wiesz że masz dobrą to możesz żądać nawet 5 tys a sprzedać za 4. Tylko najpierw ją złóż. Mi za moją zdezelowaną dawali 2 tys i nie sprzedałem (jakieś 3 lata temu) W okolicy widzę jak niektóre kopaczki kopią w roku jakieś 50ha. I naprawdę cieszą się one coraz większą popularnością - do kopania cebuli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal180    2

Moja co orku wykopie ok 30arów ziemniaka :D I to tylko dlatego że to pole jest bardzo krótkie i nie wyrobiłbym tam kombajnem :) i potem cały rok stoi w garażu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tompil    3965

Witam. Trafiłem przez przypadek na ten post. Chciałem się spytać czy złożył Pan tą kopaczkę, czy została już sprzedana?? Proszę odezwać się do mnie na gg, bo Pan niestety nie podał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pynczor    2

Moja kopaczka to kopie u mnie ok 3 ha a na usługach to z 15 i chodzi w tym roku był remont i malowanie a w sezonie to tylko kółko odpadło ;P po prostu nie zastąpiona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcint19    3

mój wujek kupił podobną tylko jednorzędową i stoi już prawie 10 lat w garażu i rdzewieje dla mnie bezsensu teraz już za nią może te 500zł. Weźmie zamiast sprzedać ją już dawno ale jak myślicie czy po ramoncie dała by rade na 4ha? Pracowała na jakiś 10arach przez 3 lata?

@jarekw a ja bym ją złożył i wystawił na aukcje jak cena będzie niezadowalająca to bym sprzedawał części :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor6011    1

Mam takie pytanko dotyczące rolek przy kopaczce. Remontujemy kopaczkę zostały założone nowe rolki kierujące bo w tych starych poprzecierały się w niektórych miejscach pierścienie i sprawa jest tego typu gdyż rolki bardzo ciężko chodzą zamiast podkładek fabrycznych zostały założone podkładki sprężynowe (4 mm) bo tych fabrycznych nie można nigdzie dostać. Jak się dokręci rolkę to nie można ruszyć nią angry.gif Może ktoś już z was miał taki przypadek jak tak to pomóżcie.Zależy mi bardzo na czasie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil040193    31

Wątpie żę ktos to kupi od Ciebie. Ja mam oryginalna w bardzo dobrym stanie i nikt nie chce tego kupić :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lampo 60    1

a jak mam takie pytanie do producentów cebuli. Czy próbowaliście kiedykolwiek załozyc jakis wał do zwykłej kopaczki elewatorowej? Bo ja w tym roku tak główkuje zeby zrobic to nieduzym kosztem i szybko bo niestety nie mam czasu na zabawe w spawacza. Chodzi o to zeby wał chodził za kołami ale jeszcze pod tasmą co by sobie cebula spadała na ubitą ziemie. W tym roku to byłaby łaska z nieba bo ciagle pada deszcz i po wykopaniu cebula moze puscic korzenie jak bedzie w ziemi.

Myslałem tez o wąłku opuszczanym hydraulicznie tak aby czesc wagi kopaczki przeniesc na niego. Ale to juz robota na dłuzsze zimowe wieczory i troche trzeba by nad tym podumać.

 

Ma ktos jakies pomysły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×