Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@zbyszkoWlkp przecież napisałem prawie nowy a nie prawie pękł. Prawie nowy bo był założony na wiosnę a pękł latem, pompa jak narazie cała i niech tak zostanie :)

Opublikowano

Jak prawie pekl?a pompa cala?

 

 

Ja takze zalozylem pompe od cyklopa na wal,ale jest jedno ale :DOlej mi sie pieni i juz niechce mi sie szukac przyczyny tego pienienia B)wiec postanowilem sobie ze kupie silowniki dwustronnego dzialania co poprawia udzwig tura i wzwiazku z tym chcialbym kupic dobra pompe,aby w miare szybko reagowala na moje ruchy :rolleyes: tylko niewiem jaka wybrac :huh:

 

tyle że pompa od cyklopa nie da 200 bar cisnienia

 

a może używasz złego oleju że sie pieni lub pompa łapie lewe powietrze

Opublikowano

@zbyszkoWlkp przecież napisałem prawie nowy a nie prawie pękł. Prawie nowy bo był założony na wiosnę a pękł latem, pompa jak narazie cała i niech tak zostanie :)

 

No faktycznie tak napisales jak mowisz.Wybacz pomylke.Tak pompa niech sluzy jak najdluzej bo to nie kosztuje pare zloty.Pozdrawiam.

 

tyle że pompa od cyklopa nie da 200 bar cisnienia

 

a może używasz złego oleju że sie pieni lub pompa łapie lewe powietrze

 

Czyli od wozka widlowego zamontowales pompe?Slyszalem ze one sa bardzo wydajne.Zaworem przeciazeniowym sie regoluje cisnienie takze Od cyklopa sadze ze tez wytworzy te magiczne 200bar tylko ze predzej sie rozleci.Olej jest hydrauliczny,czyli prawie wszyscy na nim smigaja i jest ok.Lewego powietrza raczej napewno nie lapie.Jedno nie daje mi jeszcze spokoju mianowicie:Zamontowalem zbiornik na olej 15litrowy i powrot oleju dalem od gory do zbiornika,moze trzeba by dac powrot od dolu aby nie mieszal sie z powietrzem wpadajac do tego zbiornika?Dzwonilem do Tucholi i napotkalem Fajnego ,czyli bardzo rozmownego Pana,ktory powiedzial mi ze:Kiedys jego Pan Profesor mowil,jak olej wpada do zbiornika to wpadajacy olej miesza sie np.z dwoma czasteczkami powietrza,nastepnie te dwie czasteczki powietrza mieszaja sie z nastepnymi dwiema czasteczkami powietrza i tak w kolko.Moze dlatego olej sie pienic?.Dobra koniec pisania bo troche przesadzilem.pozdrawiam.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Pompa od cyklopa jest w stanie wytworzyć ponad 300 atm, dalej skończyła mi się skala na manometrze.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Prędzej chyba bym wałek wom ukręcił ;). Przy pracy długotrwałej trzeba jednak trzymać się zaleceń producenta. Ciśnienie znamionowe i przeciążalność powinna być określona przez producenta.

Opublikowano

No faktycznie tak napisales jak mowisz.Wybacz pomylke.Tak pompa niech sluzy jak najdluzej bo to nie kosztuje pare zloty.Pozdrawiam.

 

 

 

Czyli od wozka widlowego zamontowales pompe?Slyszalem ze one sa bardzo wydajne.Zaworem przeciazeniowym sie regoluje cisnienie takze Od cyklopa sadze ze tez wytworzy te magiczne 200bar tylko ze predzej sie rozleci.Olej jest hydrauliczny,czyli prawie wszyscy na nim smigaja i jest ok.Lewego powietrza raczej napewno nie lapie.Jedno nie daje mi jeszcze spokoju mianowicie:Zamontowalem zbiornik na olej 15litrowy i powrot oleju dalem od gory do zbiornika,moze trzeba by dac powrot od dolu aby nie mieszal sie z powietrzem wpadajac do tego zbiornika?Dzwonilem do Tucholi i napotkalem Fajnego ,czyli bardzo rozmownego Pana,ktory powiedzial mi ze:Kiedys jego Pan Profesor mowil,jak olej wpada do zbiornika to wpadajacy olej miesza sie np.z dwoma czasteczkami powietrza,nastepnie te dwie czasteczki powietrza mieszaja sie z nastepnymi dwiema czasteczkami powietrza i tak w kolko.Moze dlatego olej sie pienic?.Dobra koniec pisania bo troche przesadzilem.pozdrawiam.

 

tak zamontowałem pompę od wózka widłowego na wale wykorbionym w c 360 zrobiłem przystawkę na koło pasowe

i przegubem cardana połączyłem pompe z wałem pompa daje duże cisnienie i ma dobra wydajnośc ja mam ją ustawioną na 200 bar chodzi na niej ładowacz i wspomaganie

a powrót zrób z grubszego przewodu niż zasilanie aby olej miał swobodny przepływ i przewód powrotny oleju wpuśc w sam olej wtedy nie będzie ci mieszać tak tego oleju z powietrzem i nie powinien się pienic i zapowietrzać

moge Ci przesłac parę fotek jak ja mam to wszystko podłączone

pozdrawiam :)

 

Pompa od cyklopa jest w stanie wytworzyć ponad 300 atm, dalej skończyła mi się skala na manometrze.

300 atm ciśnienia da jak ciągnik bedzie chodził na 2200 obr cały czas i przez 3 sekundy będzie dawac takie cisnienie potem sie rozleci

Gość Profil usunięty
Opublikowano

300 atm dała praktycznie na półsprzęgle. Olej to nie powietrze, nie ma gdzie uciec i ciśnienie rośnie aż coś wystrzeli.

Opublikowano

 

tak zamontowałem pompę od wózka widłowego na wale wykorbionym w c 360 zrobiłem przystawkę na koło pasowe

i przegubem cardana połączyłem pompe z wałem pompa daje duże cisnienie i ma dobra wydajnośc ja mam ją ustawioną na 200 bar chodzi na niej ładowacz i wspomaganie

a powrót zrób z grubszego przewodu niż zasilanie aby olej miał swobodny przepływ i przewód powrotny oleju wpuśc w sam olej wtedy nie będzie ci mieszać tak tego oleju z powietrzem i nie powinien się pienic i zapowietrzać

moge Ci przesłac parę fotek jak ja mam to wszystko podłączone

pozdrawiam :)

 

 

300 atm ciśnienia da jak ciągnik bedzie chodził na 2200 obr cały czas i przez 3 sekundy będzie dawac takie cisnienie potem sie rozleci

Witam,chetnie widziane male fotki podlaczenia.W szczegolnosci by mi chodzilo o to jak olej wchodzi do zbiornika i jakiej srednicy jest waz od zbiornika do pompy,czyli ssawny.Do podzialu strumienia oleju z pompy zamontowales pewnie reduktor przeplywu cisnienia?Czy zawor priorytetowy od bizona?Rowniez Pozdrawiam ;)

Opublikowano (edytowane)

akurat maska ściągnięta to jutro zdjęcia porobię i opis do zdjęć co i jak zamontowane :)

 

300 atm dała praktycznie na półsprzęgle. Olej to nie powietrze, nie ma gdzie uciec i ciśnienie rośnie aż coś wystrzeli.

 

przy twoim rozumowaniu każda pompa musiała by dać 300 atm

a tak nie jest olej przy cisnieniu 120 atm znajdzie sobie malutkie nieszczelności i miesza sie w pompie

a wszystko zależy od kół zębatych w pompie i od uszczelnienia żeby pompa mogła dac duże cisnienie

a od cyklopa pompe by rozerwało przy 300 jak by na takim cisnieniu pochodziła 5 sekund

a nie p[isz że na półsprzegle bo pompa która daje 200 atm cisnienia a nawet 160 atm potrafi porządnie przydusic silnik w c 360 a na pólsprzegle byś szybciej spalił tarczę niż pokręcił pompe aby dała 300 atm

Edytowane przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Manometr podpięty był bezpośrednio na wyjściu pompy(nowej). Wystarczyło kilka obrotów womu żeby ciśnienie skoczyło, potem pompa stawiała już bardzo duży opór.To był tylko pomiar, żeby zdiagnozować, czy pompa już padła i daje poniżej 110 atm, nikt rozsądny nie pracowałby tak przez dłuższy czas, bo wiadomo jak to się skończy.

Opublikowano

 

akurat maska ściągnięta to jutro zdjęcia porobię i opis do zdjęć co i jak zamontowane :)

 

 

 

przy twoim rozumowaniu każda pompa musiała by dać 300 atm

a tak nie jest olej przy cisnieniu 120 atm znajdzie sobie malutkie nieszczelności i miesza sie w pompie

a wszystko zależy od kół zębatych w pompie i od uszczelnienia żeby pompa mogła dac duże cisnienie

a od cyklopa pompe by rozerwało przy 300 jak by na takim cisnieniu pochodziła 5 sekund

a nie p[isz że na półsprzegle bo pompa która daje 200 atm cisnienia a nawet 160 atm potrafi porządnie przydusic silnik w c 360 a na pólsprzegle byś szybciej spalił tarczę niż pokręcił pompe aby dała 300 atm

Nie pali sie z tymi fotkami,takze na spokojnie.Zrobisz kiedy Bedziesz mial czas.Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

zawór trójdrożny służy do rozdzielenia strumienia oleju na dwa lub więcej wyjść

rozdziela strumień przeważnie na rozdzielacz oleju,orbitrol, itp

 

a jak chcesz miec więcej wyjśc to zastosuj drugi rozdzielacz podłącz jednym gniazdem na zasilanie a drugim na powrót oleju

bo jak bys podłączył zawór trójdrożny to po właczeniu hydrauliki cały czas byś miał cisnienie na każdym wyjściu i mogłoby ci coś uszkodzic a i tak musiał bys zastosowac po zaworze rozdzielacz a inne wyjścia musaiłbys puścic na powrót jak bys nie używał bo olej cały czas by przez nie płynął

Edytowane przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano

Racja,jestem w bledzie.Dzieki za info.Ja juz posiadam rozdzielacz z trzema sekcjami,lecz wyjscia mam podpiete pod tura.Czyli pozostaje kupic rozdzielacz z czterema sekcjami...A teraz jeszcze jedno pytanie:Jak podnosze tura to raz mi szybciej podnosi,a raz bardzo wolno :unsure: Czym to moze byc spowodowane?Czyzby rozdzielacz w ciagniku sie rozlatywal czy inny jeszcze powod tego wolnego podnoszenia moze byc?Zaznaczam ze tylni podnosnik dobrze podnosi.Pozdrawiam.

Opublikowano

Racja,jestem w bledzie.Dzieki za info.Ja juz posiadam rozdzielacz z trzema sekcjami,lecz wyjscia mam podpiete pod tura.Czyli pozostaje kupic rozdzielacz z czterema sekcjami...A teraz jeszcze jedno pytanie:Jak podnosze tura to raz mi szybciej podnosi,a raz bardzo wolno :unsure: Czym to moze byc spowodowane?Czyzby rozdzielacz w ciagniku sie rozlatywal czy inny jeszcze powod tego wolnego podnoszenia moze byc?Zaznaczam ze tylni podnosnik dobrze podnosi.Pozdrawiam.

 

możesz mieć luz na wodziku który popycha w rozdzielaczu tłoczek sterujący przepływem oleju lub zacina ci sie zawór bezpieczeństwa od rozdzielacza i czasami puszcza na przelew

Opublikowano

Witam. podkręciłem nowy zawór bezpieczeństwa w c360, dałem jak dobrze pamiętam dwie podkładki i podnośnik chodził miodzio, głównie przy wycinaku do kiszonki chodził, ale zauważyłem że to juz nie to co kiedyś i załatwiłem sobie zegar do sprawdzenia i pokazało mi 25Mpa :o czy było by tyle czy coś z zegarem nie tak i czy jest bezpieczne takie ciśnienie ?

Opublikowano (edytowane)

na 250 atm. by pompa nie wytrzymała oringi które uszczelniaja dekielek by rozsadziło(przecięło by je)

jak rozbierałes kiedyś pompe od c 360 to w dekielku masz dwa oringi i przeważnie je rozcina jak jest coś nie tak

Edytowane przez MAT912
Cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano

No właśnie, czyli coś zegar głupieje chyba. tam więcej ma niz 16Mpa no ale nie 25 :D oringi by przy obiążeniu poszły, ale nigdy nic cięższego nie podnoszę jak wycinak z kosktą, on tez swoje waży..

Opublikowano (edytowane)

witam wczoraj zamontowałem pompę od zetora o wydajności 33.5 dm3/min w swojej 60-tce i mogę śmiało ją polecić udzwig jest potężny bo próbowałem go pod agregatem uprawowym jego waga to 1300 kg i przy 600 obr/min podnosi bez problemu tylko przód za lekki i go podnosi aha i zawór też podkręcony pod sprężynkę podłożyłem nakrętkę m6

Edytowane przez tomekwilku
Opublikowano

Zobaczymy tylko jak długo Ci tak będzie podnosić, tym bardziej, że podnosisz na wolnych obrotach. Ja też założyłem tą pompę o której mówisz(bo mowa o tej produkowanej przez Zetora dla c360?), na początku bez problemu podnosiła dość szybko, bez gazowania BigBag 500kg na wyższym ustawieniu TURa. Zawór oryginalny 12,5MPa. Niestety po jakimś miesiącu, wyrzuceniu kilkunastu przyczep obornika i przełożeniu około 30BB pompa jest wyraźnie słabsza, ma problem z podniesieniem BB na wyższym ustawieniu. Nie miałem okazji żeby sprawdzić ciśnienie w układzie w obecnej chwili. Nie wiem czy już reklamować czy jeszcze nią popracować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez versus
      jak mozna wzmocnic podnosnik w 60-ce????
    • Przez gibos95
      Witam Panowie, dzisiaj od tak przestał podnosić mi ursus c360, tur działa normalnie oraz wom, jednak nie reaguje tylni podnośnik, gdzie szukać przyczyny?
    • Przez Borekk17
      cześc mam problem z pompą hydrauliki mianowicie wywala na okragło uszczelniacze czego to moze byc przyczyna bo juz nie wyrabiam zeby sciagac i robic pompe
      pomocy !!!
    • Przez tomekxx1
      Witam. Dzis napotkalem się z dość sporym problemem i nie za bardzo wiem co mogło się stać. Po przerobieniu pokrywy pompy, i zamontowaniu nowego rozdzielacza do tura podnośnik przestał pracować. Nie działają ani wyjścia ani podnośnik. Rozdzielacz mam zamontowany 2 sekcyjny, podłączone jest zasilanie, powrót do skrzyni, i powrót do rozdzielacza w podnośniku przez tuleje ciśnieniową. Wcześniej podnośnik działał a teraz nie wiem, kompletnie przestał reagować. Może ktoś miał podobny problem i wie jak to rozwiązać.
    • Przez Irek86
      Witam czy ktos posiada Fiata 980 DT i miał jakiekolwiek problemy z hydrauliką 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v