Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

@robert1226 mylisz się. Syntetyk nie ma tu nic do rzeczy. Mam starego 390 z 89 roku i jeździ na mobil delvac 10 w 40 i nic nie dymi. Zresztą autor pisał, że przed zmianą oleju też dymił tylko mniej.

Oczywiście, że lejący wtrysk może uszkodzić tłok. Bo pisałem już nie raz w silniku z bezpośrednim wtryskiem paliwo wtryskiwane jest do komory spalania w tłoku. Tam też powstają duże temperatury. Tuleja nie ma kontaktu z wtryskiwanym strumieniem paliwa. Oczywiście w cylindrze może panować wyższa temperatura. Ale w jaki sposób wytrze tuleję?

 

"Czasami jak przez dłuższy czas leje wtrysk to wytrze tuleję w tym miejscu".

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano (edytowane)

Macie rację - niepotrzebne te przepychanki. Dałem się wciągnąć więc jedyne co mi pozostaje to przeprosić czytających

Wytrze pierścień kompresyjny ponieważ tuleja jest przegrzana ale mniejsza z tym.

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

@robert1226 mylisz się. Syntetyk nie ma tu nic do rzeczy. Mam starego 390 z 89 roku i jeździ na mobil delvac 10 w 40 i nic nie dymi. Zresztą autor pisał, że przed zmianą oleju też dymił tylko mniej.

Oczywiście, że lejący wtrysk może uszkodzić tłok. Bo pisałem już nie raz w silniku z bezpośrednim wtryskiem paliwo wtryskiwane jest do komory spalania w tłoku. Tam też powstają duże temperatury. Tuleja nie ma kontaktu z wtryskiwanym strumieniem paliwa. Oczywiście w cylindrze może panować wyższa temperatura. Ale w jaki sposób wytrze tuleję?

 

"Czasami jak przez dłuższy czas leje wtrysk to wytrze tuleję w tym miejscu".

 

A co ma strumień do zużycia tulei ?? może wypłukuje?? tak samo jak twierdzą że ciśnienie oleju powyżej 4 wypłucze panewki :D

proste tłok puchnie  od góry i przyciera pierścieniem i samym sobą o górną czesc tulei

Syntetyk w prawdzie może nić nie zrobi ale kiedy te silniki były rysowane to oleje były klasy CC--CD....

Opublikowano

A czy ja pisałem, że wypukuje? Przecież powtarzam już któryś raz, że strumień nie ma kontaktu z tuleją. Jest wtryskiwany do komory w tłoku. Twierdzisz, że tłok puchnie i przyciera pierścieniami i sobą o górną część tulei. A po tych 2 czy 3 cm co? Stygnie i się kurczy? I jest dobrze. Sory ale tyle tu bajek tworzycie, że szok. 

Przy normalnie pracującym silniku mgła wtryskiwanego paliwa zapala się równomiernie w całej komorze spalania w tłoku. Ciepło z tego spalania rozprowadzane jest na denko i płaszcz tłoka skąd po cześć odbierane jest przez natryskiwany od spodu olej. Od góry tłok chłodzony jest świeżym powietrzem zasysanym do komory spalania i troszkę paliwem.

Przy lejącym wtryskiwaczu nie mamy równomiernie zapalającej się mgły paliwa. Tylko strumienie.Taki strumieni zapala się punktowo i tylko w tych punktach wytwarza wielką temperaturę. Dlatego wytopiło ci dziurę w tłok. Tłok ma jak gdyby utrudnione zadanie, aby odprowadzić ciepło z tego jednego punktu. Dlatego może powstać tam dziura. Radzi sobie natomiast z odprowadzeniem ciepła równomiernie rozłożonego w komorze spalania. Tm bardziej tłok nie ma szans wystygnąć na tyle by po 2 - 3 cm się ochłodzić i zwęzić do pierwotnego kształtu. To bzdura jest. Bo jak już tłoki puchną i się silnik zaciera to praktycznie na całej długości tulei a nie na 2 czy 3 cm od góry.

 

Wracając do tematu. Jak na początku pisałem to jest po prostu przedmuch. Większy lub mniejszy nie wiem. Bo nie widzę jak mocno dymi. Tuleja zawsze więcej zużywa się od góry nie ze względu na lejące wtryski. A po prostu od eksploatacji. Czy wtrysk leje czy nie jest na górze narażona na największe temperatury. Dodatkowo działają na nią tam największe siły związane ze spalaniem jak i ruchem posuwisto zwrotnym tłoka. Jest to też miejsce najsłabiej smarowane.

 

Może kogoś to nudzi. Ale prościej nie umiałem opisać. 

Opublikowano
Dnia 25.10.2016 o 20:47, matmixmix napisał:

Witam mam problem z masseyem 6150. strasznie dymi z odmy. w czasie prac leci taki dym jak by sie cos palilo do tego czuc takim przepalonym olejem. wiem ze fergusony dymia z odmy bo mam dwa i wiem ze z odmy troche leci dym ale bez przesady. w 3085 jest delikatny dym i w tym tez tak bylo. w ubieglym roku zaczol mocniej juz dymic a teraz to juz wogole. z rury wydechowej zero dymu a z odmy tluman. ciagnik ma moc nie bierze oleju nie ubywa plynu itp itd ale cos jest nie tak. olej leje porzadny do tego czasu chodzil jeden i drugi na mobilu delvac teraz zmienilrm olej na fuchsa mot  i na nim wydaje mi sie ze jest jeszcze gorzej z tym dymieniem. co to moze byc? moze ktos mial podobny problem.

Witam

Udało się rozwiązać problem? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v