Skocz do zawartości

Ustawienie podnośnika massey 690


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam .Mam pytanie odnośnie podnośnika w moim mf. Jak ustawiacie go przy orce aby otrzymać pług na danej wysokości ? Chodzi o to za przy pługu nie mam kółka i gdy go sobie ustawie na podnośniku to jest bardzo sztywny i gdy np., przednie koła wpadną w dziurę to pług wychodzi z ziemi i odwrotnie gdy przednie koła ida trochę do góry to pług wchodzi za głęboko. Wiem ze te modele miały jakąś "samoregulacje  " by utrzymywać pług w poziomie?

Opublikowano

Co z tego że są podobne jak działają inaczej:)

Dźwignia od błotnika to regulacja siłowa ( tak jak w 255 ). W zasadzie do orki pracujesz na niej. Dźwignia od siedzenia to regulacja pozycyjna czyli jak sama nazwa wskazuje do utrzymania na żądanej pozycji ( wysokości ). 

Do orki:

- dźwignia od siedzenia na pozycję transport lub do żądanej wysokości ( możesz ustawić sobie wysokość podnoszenia pługów )

- dźwignią od błotnika ustawiasz pług na żądaną głębokość, regulujesz łącznik centralny ( śruba rzymska czy cięgło które powinno być równolegle do pola czy ramy pługa ) i orzesz. Jak każda regulacja pływająca tak i w tym modelu nie działa bezbłędnie i trzeba jej pomagać poprzez przesuwanie tej dźwigni ( od błotnika ) do góry ( jeśli pług idzie za głęboko np. przy zakopywaniu się ciągnika) lub do dołu ( jeśli pług idzie za płytko lub wyrzuca go z ziemi). Przy tym wszystkim jest jeszcze pokrętło ( lub dźwignia jak miał MF255) do szybkości reakcji ( steruje szybkością opuszczania a przy pracy na regulacji siłowej ustawiasz jej czułość ( jeśli podskakuje lub idzie nierównomiernie to na "-" a jak za wolno reaguje to na "+".))

Ogólnie zrób tak:

- ustaw wysokość podnoszenia za pomocą dźwigni od siedzenia ( od błotnika na max do tyłu )

- przesuwaj dźwignię od błotnika aż do żądane głębokości pługa

- ustaw łącznik centralny ( wypoziomuj pług )

- ustaw ogranicznik dźwigni od błotnika tak abyś mógł nieznacznie przesuwać ( myślę że ok 1 do 2 cm luzu wystarczy ) i zapamiętaj pozycję w której ustawiałeś 

- zaczynasz orkę, jak idzie ładnie i wszystko już poustawiałeś to przy kopaniu się delikatnie dźwignia do góry ( jeśli sam nie podniesie na tyle abyś mógł dalej jechać ) lub gdy wyrzuca pług to do dołu ( po to ten luz przed ogranicznikiem ) i wtedy pług pług pójdzie głębiej ( przy pługu z kółkiem niżej idzie tylko przedni korpus a bez kółka cały pług ).

Spróbuj.

Opublikowano (edytowane)

Chociażby to że działa odwrotnie w np. 390 niż 255. Nie wiem czy w 690 jest też regulacja ciśnieniowa choć i to nie musi być w każdym 255.

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

Jak odwrotnie? Do dołu opuszczanie, do góry podnoszenie. Miałem 255 i tam obie dźwignie trzeba było przesuwać do dołu/przodu aby podnośnik opadł. Do góry/tyłu przesuwa się aby się podniósł. Oczywiście w zależności czy chcemy mieć siłową czy pozycyjną itd. Mam 390 i jest tak samo. Mało tego to samo jest w 4270. Do przodu obie dźwignie to opuszczanie podnośnika do tyłu podnoszenie. To co tam jest odwrotnie?

Opublikowano

Odnośnie Ursusów mnie w 4512 i dawniej w 235 pozycyjna była do przodu podnoszenie + regulacja ciśnieniowa. U wujka w 4514, o ile dobrze pamiętam 2006 r, brak ciśnieniowej i podnoszenie ma odwrotnie tj. do tyłu.

Opublikowano

Bo są 2 dźwignie tylko pozycyjna ma dwa zakresy - regulacja pozycyjna ( opuszczony na max do tyłu a podniesiony na środku) i regulacja ciśnieniowa ( minimalny wydatek na max do przodu i stały wydatek bliżej środka )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez qkohe155
      Tak jak w tytule - od zakupu(4 lata) mam problem z odpaleniem gdy jest zimno. Jak jest ciepło to bez żadnego problemu, dlatego w sezonie się tym nie przejmuję, chyba że jakaś zimowa orka się przeciąga. Jesienią jakoś wspomagam się prostownikiem. Jednak jak już te parę razy w roku trzeba go odpalić zimą to robi się wielki problem.
      Niby akumulatory przychodzą na 1 myśl, ale latem nie ma żadnych problemów, w dodatku czasem poczyszczenie niektórych kabli daje mniejszy, lub większy efekt. Tylko, że napięcie zimą potrafi spaść przy kręceniu do okolić 7V. Czy mierząc multimetrem bezpośrednio na biegunach akumulatorów jestem w stanie tym sposobem wykluczyć kable? I teraz nie wiem czy wymieniać od razu dla pewności i akumulatory i wszystkie kable idące do rozrusznika? A dlatego taki wywód na ten temat, ponieważ tam jest takie spaghetti jak na zdjęciu(2 kable na 1 planie to akurat od prostownika).

      2 akumulatory, w dodatku zwróćcie uwagę, że mają odwrotnie bieguny niż wszystkie co mieli w sklepach, 3 osobne plusy i bezpieczniki po drodze. Masa idzie na hebel i rozdziela się na 2, ale dla pewności hebel zdążyłem ominąć.
      Może ktoś mający tą serię wysłać zdjęcie jak to wygląda u niego?
      Najchętniej to bym wpakował 1 duży akumulator tak jak kiedyś zrobiłem w 6180 i by było po problemie, ale w tą skrzynkę się wystarczający raczej nie zmieści.

    • Przez Rolnik8888
      Witam mam problem z podnośnikiem mianowicie świeca się dwie diody jak na zdjęciu podnośnik nie reaguje ani na podnoszenie ani na opuszczanie od czego zacząć ciągnik MF 5455

    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze światłami awaryjnymi w MF255 i kontrolkami. Wymienione włącznik, przerywacz, cała instalacja. Wszystkie styki i masy wyczyszczone, kontrolki i bezpieczniki nowe. Najbardziej irytuje mnie fakt, że przez chwile już wszystko grało. Przykręciłem osłony i znowu jest problem. Kilka razy już wszystko rozbierałem i czyściłem i nadal nie mam rozwiązania.
    • Przez Clark
      Szukam patentu na przełożenie przewodów w błotnikach w MF255. Układam nowa instalację i mam problem z przełożeniem przewodów w tunelach błotników. Ma ktoś jakiś patent? Przepchnięcie raczej w grę nie w chodzi bo skutecznie uniemożliwi to łuk na błotniku i brud w samym tunelu. Myślałem żeby włożyć przewody w peszel i przymocować do błotnika od wewnętrznej strony. Plus tego rozwiązania byłby taki, że będzie łatwy dostęp i brak brudu ale nie wiem sam czy warto odchodzić od oryginału. 
    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze zdjęciem ramion z wielowypustu przekładni. Ściągacz się rozgina, uderzyć się tego nie da, WD, podgrzewanie itp nie działa. Macie jakieś patenty jak to ściągnąć? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v