Skocz do zawartości
Skowron690

Ustawienie podnośnika massey 690

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Massey
Skowron690    0

Witam .Mam pytanie odnośnie podnośnika w moim mf. Jak ustawiacie go przy orce aby otrzymać pług na danej wysokości ? Chodzi o to za przy pługu nie mam kółka i gdy go sobie ustawie na podnośniku to jest bardzo sztywny i gdy np., przednie koła wpadną w dziurę to pług wychodzi z ziemi i odwrotnie gdy przednie koła ida trochę do góry to pług wchodzi za głęboko. Wiem ze te modele miały jakąś "samoregulacje  " by utrzymywać pług w poziomie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

akmaly    185

Co z tego że są podobne jak działają inaczej:)

Dźwignia od błotnika to regulacja siłowa ( tak jak w 255 ). W zasadzie do orki pracujesz na niej. Dźwignia od siedzenia to regulacja pozycyjna czyli jak sama nazwa wskazuje do utrzymania na żądanej pozycji ( wysokości ). 

Do orki:

- dźwignia od siedzenia na pozycję transport lub do żądanej wysokości ( możesz ustawić sobie wysokość podnoszenia pługów )

- dźwignią od błotnika ustawiasz pług na żądaną głębokość, regulujesz łącznik centralny ( śruba rzymska czy cięgło które powinno być równolegle do pola czy ramy pługa ) i orzesz. Jak każda regulacja pływająca tak i w tym modelu nie działa bezbłędnie i trzeba jej pomagać poprzez przesuwanie tej dźwigni ( od błotnika ) do góry ( jeśli pług idzie za głęboko np. przy zakopywaniu się ciągnika) lub do dołu ( jeśli pług idzie za płytko lub wyrzuca go z ziemi). Przy tym wszystkim jest jeszcze pokrętło ( lub dźwignia jak miał MF255) do szybkości reakcji ( steruje szybkością opuszczania a przy pracy na regulacji siłowej ustawiasz jej czułość ( jeśli podskakuje lub idzie nierównomiernie to na "-" a jak za wolno reaguje to na "+".))

Ogólnie zrób tak:

- ustaw wysokość podnoszenia za pomocą dźwigni od siedzenia ( od błotnika na max do tyłu )

- przesuwaj dźwignię od błotnika aż do żądane głębokości pługa

- ustaw łącznik centralny ( wypoziomuj pług )

- ustaw ogranicznik dźwigni od błotnika tak abyś mógł nieznacznie przesuwać ( myślę że ok 1 do 2 cm luzu wystarczy ) i zapamiętaj pozycję w której ustawiałeś 

- zaczynasz orkę, jak idzie ładnie i wszystko już poustawiałeś to przy kopaniu się delikatnie dźwignia do góry ( jeśli sam nie podniesie na tyle abyś mógł dalej jechać ) lub gdy wyrzuca pług to do dołu ( po to ten luz przed ogranicznikiem ) i wtedy pług pług pójdzie głębiej ( przy pługu z kółkiem niżej idzie tylko przedni korpus a bez kółka cały pług ).

Spróbuj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Podobne są i działają podobnie. W całej rodzinie mf a od serii 200 poprzez 300, 400, 600 aż do 42xx i 43xx te dźwignie są podobne i działają podobnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Dźiwgnia bliżej fotela i w 255 i w 600 służy do regulacji pozycyjnej. Więc napisz konkretnie czym się to działanie różni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

Chociażby to że działa odwrotnie w np. 390 niż 255. Nie wiem czy w 690 jest też regulacja ciśnieniowa choć i to nie musi być w każdym 255.

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Jak odwrotnie? Do dołu opuszczanie, do góry podnoszenie. Miałem 255 i tam obie dźwignie trzeba było przesuwać do dołu/przodu aby podnośnik opadł. Do góry/tyłu przesuwa się aby się podniósł. Oczywiście w zależności czy chcemy mieć siłową czy pozycyjną itd. Mam 390 i jest tak samo. Mało tego to samo jest w 4270. Do przodu obie dźwignie to opuszczanie podnośnika do tyłu podnoszenie. To co tam jest odwrotnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    203

Odnośnie Ursusów mnie w 4512 i dawniej w 235 pozycyjna była do przodu podnoszenie + regulacja ciśnieniowa. U wujka w 4514, o ile dobrze pamiętam 2006 r, brak ciśnieniowej i podnoszenie ma odwrotnie tj. do tyłu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Ja w 255 z 88 roku miałem tylko dwie dźwignie. Pozycyjna działała do tyłu podnoszenie. Przesuwała się gdzieś tak do połowy tego blaszanego półkola max. Dlatego piszę, że w 390 i 4270 mam podobnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

Bo są 2 dźwignie tylko pozycyjna ma dwa zakresy - regulacja pozycyjna ( opuszczony na max do tyłu a podniesiony na środku) i regulacja ciśnieniowa ( minimalny wydatek na max do przodu i stały wydatek bliżej środka )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Mirek17
      Mam propozycję kupna oleju do skrzyni GL4. Co o tym oleju sądzicie???
    • Przez JaKu76
      WItam kupiłem massey fergusona 590 i mam problem ponieważ nie załącza się przedni napęd.Jak go załączyć?
      Proszę o szybką odpowiedź!
    • Przez DF1
      Witam wszystkich.
      Właśnie stoję przed wyborem zakupu ciągnika. Po ostatecznej selekcji zostały mi: Massey ferguson 7715EF oraz Valtra T144V z podłokietnikiem Smart Toutch. Oba w podobnej mocy, cenowo zbliżone ( w okolicach 335 tyś netto )
      Co byście wybrali ? Dodam, że Valtra ma nowy podłokietnik smart toutch z dotykowym ekranem ( coś w rodzaju dużego smarfona ) i tego troszkę się obawiam. Tak jak ze smartonem - działa jak jest w miarę nowy ale po dwóch, trzech latach to już nie jest to samo co na początku. 
      A tu ciągnik ma służyć 20lat a nie 2 czy 3 
      Będę wdzięczny za każdą opinię
    • Przez Fujitsu
      Witam poszukuje elektromechanika z województwa swietokrzyskiego. Mam do poprawy ehr w MF 2685
    • Przez Riko
      Witam Mam problem z hamulcem ręcznym.
      Napiszę na wstępie, że się zaciąga linka działa dobrze, nie wiesza się.
      Po ściągnięciu dekla za lewym kołem znalazłem część, którą wysyłam w załączniku.
       
      Przypuszczam że jest to element z mechanizmu hamowania ręcznym i dlatego nie działa.
      Czy to jest od hamulca czy od czegoś innego?
      Znalazłem również 2 trybki, a stuka mi II bieg. Czy możliwe że ,mogły się one tam pod dekiel dostać z tych zębatek od 2 biegu?

×