Skowron690

Ustawienie podnośnika massey 690

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Massey
Skowron690    0

Witam .Mam pytanie odnośnie podnośnika w moim mf. Jak ustawiacie go przy orce aby otrzymać pług na danej wysokości ? Chodzi o to za przy pługu nie mam kółka i gdy go sobie ustawie na podnośniku to jest bardzo sztywny i gdy np., przednie koła wpadną w dziurę to pług wychodzi z ziemi i odwrotnie gdy przednie koła ida trochę do góry to pług wchodzi za głęboko. Wiem ze te modele miały jakąś "samoregulacje  " by utrzymywać pług w poziomie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

akmaly    256

Co z tego że są podobne jak działają inaczej:)

Dźwignia od błotnika to regulacja siłowa ( tak jak w 255 ). W zasadzie do orki pracujesz na niej. Dźwignia od siedzenia to regulacja pozycyjna czyli jak sama nazwa wskazuje do utrzymania na żądanej pozycji ( wysokości ). 

Do orki:

- dźwignia od siedzenia na pozycję transport lub do żądanej wysokości ( możesz ustawić sobie wysokość podnoszenia pługów )

- dźwignią od błotnika ustawiasz pług na żądaną głębokość, regulujesz łącznik centralny ( śruba rzymska czy cięgło które powinno być równolegle do pola czy ramy pługa ) i orzesz. Jak każda regulacja pływająca tak i w tym modelu nie działa bezbłędnie i trzeba jej pomagać poprzez przesuwanie tej dźwigni ( od błotnika ) do góry ( jeśli pług idzie za głęboko np. przy zakopywaniu się ciągnika) lub do dołu ( jeśli pług idzie za płytko lub wyrzuca go z ziemi). Przy tym wszystkim jest jeszcze pokrętło ( lub dźwignia jak miał MF255) do szybkości reakcji ( steruje szybkością opuszczania a przy pracy na regulacji siłowej ustawiasz jej czułość ( jeśli podskakuje lub idzie nierównomiernie to na "-" a jak za wolno reaguje to na "+".))

Ogólnie zrób tak:

- ustaw wysokość podnoszenia za pomocą dźwigni od siedzenia ( od błotnika na max do tyłu )

- przesuwaj dźwignię od błotnika aż do żądane głębokości pługa

- ustaw łącznik centralny ( wypoziomuj pług )

- ustaw ogranicznik dźwigni od błotnika tak abyś mógł nieznacznie przesuwać ( myślę że ok 1 do 2 cm luzu wystarczy ) i zapamiętaj pozycję w której ustawiałeś 

- zaczynasz orkę, jak idzie ładnie i wszystko już poustawiałeś to przy kopaniu się delikatnie dźwignia do góry ( jeśli sam nie podniesie na tyle abyś mógł dalej jechać ) lub gdy wyrzuca pług to do dołu ( po to ten luz przed ogranicznikiem ) i wtedy pług pług pójdzie głębiej ( przy pługu z kółkiem niżej idzie tylko przedni korpus a bez kółka cały pług ).

Spróbuj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    633

Podobne są i działają podobnie. W całej rodzinie mf a od serii 200 poprzez 300, 400, 600 aż do 42xx i 43xx te dźwignie są podobne i działają podobnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    633

Dźiwgnia bliżej fotela i w 255 i w 600 służy do regulacji pozycyjnej. Więc napisz konkretnie czym się to działanie różni?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    256

Chociażby to że działa odwrotnie w np. 390 niż 255. Nie wiem czy w 690 jest też regulacja ciśnieniowa choć i to nie musi być w każdym 255.

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    633

Jak odwrotnie? Do dołu opuszczanie, do góry podnoszenie. Miałem 255 i tam obie dźwignie trzeba było przesuwać do dołu/przodu aby podnośnik opadł. Do góry/tyłu przesuwa się aby się podniósł. Oczywiście w zależności czy chcemy mieć siłową czy pozycyjną itd. Mam 390 i jest tak samo. Mało tego to samo jest w 4270. Do przodu obie dźwignie to opuszczanie podnośnika do tyłu podnoszenie. To co tam jest odwrotnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    203

Odnośnie Ursusów mnie w 4512 i dawniej w 235 pozycyjna była do przodu podnoszenie + regulacja ciśnieniowa. U wujka w 4514, o ile dobrze pamiętam 2006 r, brak ciśnieniowej i podnoszenie ma odwrotnie tj. do tyłu.


Przetrząsaczo-zgrabiarka - kupię

Kuhn Haybob 360; GRS 25 lub podobne. Kontakt priv.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    633

Ja w 255 z 88 roku miałem tylko dwie dźwignie. Pozycyjna działała do tyłu podnoszenie. Przesuwała się gdzieś tak do połowy tego blaszanego półkola max. Dlatego piszę, że w 390 i 4270 mam podobnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    256

Bo są 2 dźwignie tylko pozycyjna ma dwa zakresy - regulacja pozycyjna ( opuszczony na max do tyłu a podniesiony na środku) i regulacja ciśnieniowa ( minimalny wydatek na max do przodu i stały wydatek bliżej środka )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez romanewas
      Witam
      Rozpoczynam w tym roku budowę i potrzebuję kupić ciągnik którego jednym z zadań będzie podawanie na wysokość materiałów budowlanych. Jednorazowe podanie szacuję na nie więcej niż około 100KG na wysokość 3,5m a czasem sporadycznie ponad 5,5m. Z przodu ciągnik chcę zaprzeć na TURze aby się nie gibnął na bok (podnieść przód) i wio do góry:). Kolejne zadanie do wykonania to będzie rozładunek palet z TIRa z materiałami budowlanymi. Dodam, że waga palety może oscylować w granicach 1tony. Myślałem o MF 135 ale na TUZie chyba będzie trochę za mało?? Waga masztu w granicach 500KG a do tego kółko podporowe kolejne 100-150KG czyli udźwig na TUZie ponad 1600KG wskazany (1500 min). Poza tym te małe MFy z tego co czytam mają mały wydatek z pompy (tylko 14litrów bodajże?). Co mi doradzicie? Chcę aby traktor był o mocy rzędu nie więcej niż 50KM oraz o wadze do 2 ton (poza tymi pracami będzie wykonywać później bardzo lekkie prace typu koszenie trawy i odgarnianie śniegu zimą z pługiem więc nie chcę 3 tonowego kolosa :). Co mi Szanowni Koledzy i Koleżanki doradzą? Dodam, że jestem laikiem jeśli idzie o traktory i miałem do tej pory kontakt tylko z T25... Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
      Roman
       
      ps. przykład masztu tutaj: https://www.olx.pl/oferta/maszt-5-2-m-lub-3-3-m-przystosowany-do-ciagnika-sztaplarka-CID757-IDsMSbx.html tylko nie wiem czy on nie za ciężki? może się jakieś lżejsze znajdą?
    • Przez Wolodymyr
      Czy jest lepszy sposób, czym podpierać dźwignię? Czyżby producent nie przewidział wyjścia dla TURa?

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez Miro010
      Witam, mój znajomy posiada MF 3070 mówił że wymieniał jakiś czujnik od obrotów wałka z plastiku ponieważ był uszkodzony i ciekł olej ze skrzyni, przy wyciąganiu trzeba było kombinować żeby jedną część która została w korpusie wyjąć, co prawda się udało ale niestety kawałek który się ukruszył wpadł do środka i nie wiadomo co teraz z tym fantem robić ni jak tego nie widać a ciężko to będzie wyciągnąć co poradzicie z tym zrobić? może mu uszkodzić jakoś skrzynie w sumie to nie metal tylko miękki plastik więc trybów nie ma szans ruszyć tylko czy nie będzie miało wpływu na resztę skrzyni? Dzięki za rady
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.