Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
Czy ktoś może mi powiedzieć jak te maszyny się spisują?

 

Pracowałem przy zniwach na 8420 wiem ze maja podobne skrzynie biegów co seria 8100 jesli cos cie interesuje to pytaj nie jestem ekspertem ale moze bede mógl pomoc

Opublikowano
Czy ktoś może mi powiedzieć jak te maszyny się spisują?

Witam ja mam 3 ciągniki John Deere 8520 i sprawują mi się na 2000ha superek dużo nie palą a moc jest gigantyczna a oprócz tego konfort jazdy.Polecam serdecznie :lol: ;)

Opublikowano

koło mnie jeden gosć miał 8200 i obrabiał nim ponad 1000h wykrecił nim ponad 15000 mth a rok temu wymienił go na 8320.

to co mówił o nim to ze nie do zajechania i pojedzie na wszystkim....jak bede miał mozliwosc to strzele fotke ale nie wiem kiedy bo teraz z opryskiwaczem+1614 go spotykam.

Opublikowano

kupiłem w zeszłym roku 8100 z 96roku. w zasadzie cały sezon pomagał a na jesien dostał w pędzel przy 5zębowym głęboszu rau i przy kvernelandzie. jak go kupiłem miał 6500mth a teraz ma 800mth więcej. przez ten okres nie zdazyło sie w nim nic.

mam 100% zaufanie do serii 8000. znajomy obrabia 1360ha jednym 8300 z 98roku. ma już 16tyś mth.....

Opublikowano
kupiłem w zeszłym roku 8100 z 96roku. w zasadzie cały sezon pomagał a na jesien dostał w pędzel przy 5zębowym głęboszu rau i przy kvernelandzie. jak go kupiłem miał 6500mth a teraz ma 800mth więcej. przez ten okres nie zdazyło sie w nim nic.

mam 100% zaufanie do serii 8000. znajomy obrabia 1360ha jednym 8300 z 98roku. ma już 16tyś mth.....

Boze swięty z kąd wy macie tyle pola??????? ja mam JD 6420se ale mam 7ha-warzywa.ale wam to dobrze

Opublikowano

Niedaleko pacuje 8100. ma 10 tys godzin i padły tylko hamulce. Skończyło się na wymianie jakiejś pompki. W tym roku kupili 8430. Widać mają zaufanie do marki. Słyszałem od wielu użutkowników że seria 8000 to traktory nie do zajechania.

Opublikowano

Ja użytkuje dwa JD 8130 i 8410 o pierwszym nie moge zadużo powiedzieć jest z lipca 2007 roku i ma dopiero 600 goz, a drugi to rok 2000i ma ok 9000 godz i sprawuje się super prucz filtrów i oleju i wspawania chaków w cięgłach nic się nie dzieje.

Opublikowano

Posiadam 8200 i 8300 spisują się świetnie. Po za tym że dużo palą. No ale to normalne. Serja 8 jest bardzo wytrzymała.

Opublikowano

Prowadziłem wszystkie 3 wymienione serie a dokładnie 8200, 8310, 8320, powiem że fajne maszynki, niezły komfort pracy najbardziej podoba mi sie pulpit na którym sie steruje hydrauliką, biegami itp.

awarie o jakich wiem to u 8310 pojeździł 200mtg i pękła korba i tłok na pół, 8320 60mtg skrzynia kaput 12 bieg wykończony. Wszystkie ciągniki nie są moje.

Opublikowano

Witam

 

ja za to mam okazję pojezdzić ciagnikiem 8200 z 98 roku moc 210 KM - co do trwałości to zgodze się z poprzednikami trzeba się naprawde starac zeby coś w nich popsuć - nasz traktorek ma obecnie ok 8600 mth i obrabia ocznie około 800 ha kiedys tylko orka a obecnie orka plus talerzowanie - nie zgodze się z opinią ze duzo pali bo tak niby nominalnie na mth to łyknie te 25 litrów w orce ale w ciagu jednej mth zaoram nim 1,8 ha czyli jakieś 13,9l/ha nie uwazam zeby to był jakiś przesadny wynik

 

co do samego ciagnika to komfort pracy dla kogos kto miał dotychczas stycznośc z ursusami czy zetorami to jak dzień do nocy - apropo nocy to orka w pazdzierniku do godziny 22 nie stanowi wiekszego problemu bo światełęk ma tyle ze ho ho wiec wszystko w miare widac (wada w tym przypadku jest taka ze nie ma podswietlenia wskazników na słupku i trzeba se po ciemku wspomagać bocznym wyswietlaczem) - zmiana biegów i wogule obsługa jest dziecinnie prosta a przyządy sterownicze znajduj sie tam gdzie odruchowo sie ich szuka - powiem nawet dosadniej taki 200 konny kolos jest łatwiejszy w obsłudze dla początkujacego operatora niż poczciwa C-360tka

 

biegi sa zestopniowane tak ze nie ma problemów z częstym redukowaniem bo w moim przypadku np zdazało się tak ze jezdło sie np w orce kilka godzin na tym samym biegu bez zmiany ani w góre ani w dół - bo czego nie da rady zrobic skrzynia to skoryguje piekielnie solidny silnik którego chyba jedyną wadą jest to ze potrzebuje az 23 litry oleju podczas zmiany - w kabinie zadbanie o porzadek to nie problem bo schowków i róznego rodzaju skrzynek jest tyle ze cały zestaw kluczy i rózne szpargały swobodnie sie w nich mieszczą (niestety u mnie młotek 2kg musi jezdzi na podłodze bo ma za długi trzonek i nie chce sie zmiescic)

 

to chyba na tyle w razie jakichs konkretnych pytań pisac bez krepacji w miare mozliwosci postaram sie odpowiedzie

Opublikowano (edytowane)

Musisz popracować nad dopasowaniem siedziska do siebie, wzrost i waga, a także sposób amortyzacji.

Pedał gazu sprawia kłopot również wtedy, gdy wykorzystujesz cały jego zakres ruchu ze względu na jego kształt, a to w ogóle nie jest konieczne!

Staraj się również ruszać z innego biegu niż 7. Jest to możliwe by zmienić nastawienie w PCU i wybrać bieg do przodu i do tyłu.

Wiem to bo jestem mechanikiem i pracuję w serwisie John Deere Polska

Wejście do tego adresu jest możliwe z płaszczyzny dilera (serwisowej) i jeżeli chcesz to mogę pomuc.

Poza tym nowe wersje ciągników serii 8020 lub 8030 są wyposażane w inteligentny układ amortyzacji przedniej osi "ILS" to dopiero jest gratka. Wspaniała i płynna jazda osłabia efekt odwróconego pedału gazu. Spróbuj kiedyś!

 

Nie cytuj poprzedniego postu!!

Edytowane przez robertbara
Opublikowano

no ja bardzo chetnie bym spróbował, tylko nie wiem kiedy następnym razem będę miał okazję pojeździć ciągnikiem z tej serii.

 

do jakiego adresu wejście możliwe jest z płaszczyzny dilera?

 

trochę poza tematem :P to JD Polska ma swój serwis, czy pracujesz u jakiegoś dilera sprzętu JD??

Opublikowano
Prowadziłem wszystkie 3 wymienione serie a dokładnie 8200, 8310, 8320, powiem że fajne maszynki, niezły komfort pracy najbardziej podoba mi sie pulpit na którym sie steruje hydrauliką, biegami itp.

awarie o jakich wiem to u 8310 pojeździł 200mtg i pękła korba i tłok na pół, 8320 60mtg skrzynia kaput 12 bieg wykończony. Wszystkie ciągniki nie są moje.

 

Ciągniki serii 8000, 8010, 8020 i 8030 były wyposażane w różne silniki o różnej mocy i wiele innych funkcji. Przeraził mnie krótki okres czasu w którym uszkodzeniu uległ silnik w 8310, ale jeżeli chodzi o 12 bieg w 8320, to musisz wiedzieć, że za każdy bieg odpowiadają różne sprzęgła wejściowe i wyjściowe w skrzyni POWER-SHIFT co powinno rzutować na pracę biegów 4, 11, 12 i 16 które współpracują ze sprzęgłem C4 lub na biegi 6, 8, 10 i 12 które współpracują ze sprzęgłem Cc wyjściowym. Jak widzisz musiałoby nie pracować więcej niż jedno sprzęgło do przodu i jedno do tyłu. Aby sprawdzić które ze sprzęgieł jest uszkodzone konieczny jest pomiar ciśnienia na portach pomiarowych każdego z nich i ustalić co dzieje się z ciśnieniem. Najprostszą metodą diagnozowania jest odczyt kodów diagnostycznych i powtórna kalibracja skrzyni ale to już inny rozdział, o którym może kiedyś opowiem więcej.

Opublikowano
no ja bardzo chetnie bym spróbował, tylko nie wiem kiedy następnym razem będę miał okazję pojeździć ciągnikiem z tej serii.

 

do jakiego adresu wejście możliwe jest z płaszczyzny dilera?

 

trochę poza tematem :P to JD Polska ma swój serwis, czy pracujesz u jakiegoś dilera sprzętu JD??

 

Do wszystkich, tych kalibrowalnych też

Musisz wiedzieć że każdym podzespołem ciągnika zawiaduje sterownik (komputer pokładowy) nawet siedziskiem i mają określone skróty nazw.

Np: Kontrolerem skrzyni POWER-SHIFT jest sterownik o nazwie PCU

Silnikiem steruje ECU

CCU to sterownik główny z magistralą CAN

ACU to kontroler podłokietnika i siedziska, a w modelach po wyżej numeru 20 000 siedziskiem steruje ASU

HCU to hydraulika robocza i 3 punktowy układ zawieszenia

SCU i SCo to kontrolery gniazd hydraulicznych od 1 do 3 i 4 do 6

Cab i wiele innych odpowiadających za pracę poszczególnych odbiorników.

 

Nie, nie posiadam własnego serwisu. Pozdrawiam

 

Skąd Pan jest Panie Andrzeju-jeżeli oczywiście spytać można ?

 

Zostałem postawiony w sytuacji dość niezręcznej i może (na razie) pozostanę w formie bardziej anonimowej. Nie stroniąc od odpowiedzi na pytania!!!

 

no ja bardzo chetnie bym spróbował, tylko nie wiem kiedy następnym razem będę miał okazję pojeździć ciągnikiem z tej serii.

 

do jakiego adresu wejście możliwe jest z płaszczyzny dilera?

 

trochę poza tematem :) to JD Polska ma swój serwis, czy pracujesz u jakiegoś dilera sprzętu JD??

 

Oczywiście John Deere Polska ma sieć serwisów w Polsce, o czym można sie dowiedzieć na stronie www.deere.com/pl

Ja pracuję w jedny z nich.

Opublikowano

"

 

CYTAT(jaro @ Oct 26 2008, 21:31 )

Skąd Pan jest Panie Andrzeju-jeżeli oczywiście spytać można ?

 

 

Zostałem postawiony w sytuacji dość niezręcznej i może (na razie) pozostanę w formie bardziej anonimowej. Nie stroniąc od odpowiedzi na pytania!!!

Eee tam Andrzeju-my rolnicy to z natury dosyć gruboskórni jesteśmy :P-i odpowiedziedź-"z Południowej lub Północnej Polski"starczyłaby w zupełności :).Pozdrawiam

Opublikowano
Do wszystkich, tych kalibrowalnych też

Musisz wiedzieć że każdym podzespołem ciągnika zawiaduje sterownik (komputer pokładowy) nawet siedziskiem i mają określone skróty nazw.

Np: Kontrolerem skrzyni POWER-SHIFT jest sterownik o nazwie PCU

Silnikiem steruje ECU

CCU to sterownik główny z magistralą CAN

ACU to kontroler podłokietnika i siedziska, a w modelach po wyżej numeru 20 000 siedziskiem steruje ASU

HCU to hydraulika robocza i 3 punktowy układ zawieszenia

SCU i SCo to kontrolery gniazd hydraulicznych od 1 do 3 i 4 do 6

Cab i wiele innych odpowiadających za pracę poszczególnych odbiorników.

 

Nie, nie posiadam własnego serwisu. Pozdrawiam

 

 

 

Zostałem postawiony w sytuacji dość niezręcznej i może (na razie) pozostanę w formie bardziej anonimowej. Nie stroniąc od odpowiedzi na pytania!!!

 

 

 

Oczywiście John Deere Polska ma sieć serwisów w Polsce, o czym można sie dowiedzieć na stronie www.deere.com/pl

Ja pracuję w jedny z nich.

 

John Deere Polska nie ma sieci serwisów. Serwisowaniem zajmują się dilerzy, z których każdy jest osobnym podmiotem.

Tyle ode mnie.

Opublikowano

W pobliskiej spółce pracują dwa John Deere: 8300 i 8200, obrabiali nimi 3000ha (w ubiegłym roku ANR sprzedała ziemie i pracą na 1500 ha), mają po 20 tyś motogodzin. Naprawiali przy nich pompy wtryskowe, poza tym chodzą bez zarzutu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez gabrysszostak
      Witam, mam pytanie, czy da się odblokować bieg F w John Deere 6100 z 1996 roku albo jak sprawdzić, czy ten bieg się w nim znajduje oraz czy trzeba było by podnosić kabinę do sprawdzenia biegu?
    • Przez marcinus99
      Witam!
      Szukam instrukcji serwisowej TM4487. Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
      Pozdrawiam
      Marcin
    • Przez Antramx
      Witam,
      Otóż niedawno kupiłem JD 6200 z 1997 roku. Traktor posiada skrzynię biegów z dwoma dźwigniami i rewersem (przy kierownicy).
      Jedna dźwignia od A do D, a druga od P/1 do 4.
      Problem polega na tym, że nie miałem nigdy styczności z taką skrzynią, a jedynie manualną i automatyczną, przez co nie jestem pewien czy dobrze nimi operuję.
      Mianowicie, czy jest jakaś różnica gdy ruszam z np. A-4 albo D-1? Jakie biegi służą raczej do prac polowych, a które do transportu? Czy mogę w trakcie jazdy zmieniać swobodnie z np. B na C czy powinienem raczej rozpędzić traktor na czwórce i dopiero przerzucać na inny półbieg?
      Do tego mam małe pytanie - do czego służy dźwignia/przełącznik po prawej stronie na skraju panelu (żółw i królik) czy to dodatkowe ustawienia biegów czy może prędkość wałka? gdyż w moim egzemplarzu ta dźwignia jest ułamana.
       
      Z góry dzięki za odpowiedzi.
    • Przez Artur312
      Witam mam problem z podnośnikiem. Ze cały czas pompa bije ciśnieniem
      jest brak regulacji siły uciagu, podczas prób zmiany pozycji na potencjometrze dochodzi do dziwnego zjawiska cały układ zaczyna dziwnie działać tzn ramiona podnoszą się do końca pompa wyje oraz potencjometr od szybkości reakcji zamienia się w pokrętło od podnoszenia i opuszczania. Problem znika po natrafieniu pokretlem potencjometru od siły uciagu w "punkt" który odblokuje caly panel sterowania , lecz siła uciagu nadal nie dziala.
    • Przez _Grzesiek_5
      Witam,
      Od dłuższego czasu hydraulika wydaje odgłosy jakby miało zaraz coś sie rozlecieć, ale wszystko działa. w dniu wczorajszym wymieniłem wszystkie filtry na nowe oryginał zalałem nowym olejem john deere i myślałem że będzie jakaś poprawa no i jest gdy nie ruszam ładowaczem bądz kierownica to cicho pracuje a jak czymś ruszę to zaraz słychać dzwięk jak na nagraniu.
      Od początku , zapalam johna i słychać to co na nagraniu gdy kręce kierownicą bądz ruszam ładowaczem po jakimś czasie jest lepiej ale dalej to słychać i nie pracuje cicho .Czasami potrafi odciąć jakiś zawór i przestaje działać wszystko ,zgaszę zapalnę ciągnik i wszytko zaczyna działać. Ma ktoś pomysł co może być przyczyną?
      Dzięki za odp
      video-1585735926.mp4
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v