Jeśli sterujesz mostkiem H za pomocą wyprowadzeń z silnika od serwa to musisz dodać jego wyłącznie lub odpuszczanie o 2-4stopnie względem zamierzonej pozycji. Mam identyczne sterowanie i niestety płytka serwa zmniejsza prąd przy bliskiej pozycji dla silnika co skutkuje zmniejszeniem prądu dla silnika i nie może on precyzyjnie ustalić się na danym położeniu przez co u mnie pobierał 0.6-0.8A ciągle i grzał się silnik i mostek. No i oczywiście większość silników od wycieraczka (nie wszystkie) ma masę połączoną z obudową na stole działać będzie ale przy zamontowaniu jeśli nie zrobisz izolacji będziesz mieć zwarcie przy zmianie obrotów. Takie małe podpowiedzi już 4 lata się z tym bawię pisz w razie potrzeby 😉
Jak to mówią każdy orze jak może. Nie będę się z nikim sprzeczał czy to po bożemu czy nie ja wykonuje taką uprawę po przydepnięciu ruszonej ziemi i wbiciu kija ten zaglebia się na 22-24cm. Nie wychwalałe tej uprawy napisałem tylko że nie ma lekko u mnie i ciągnie gruber. Tak brakuje kilka KM są miejsca gdzie 3 biegiem idzie i ma te 8-9km/h są miejsca że nie i trzeba redukować. Co do prędkości kiedyś się odezwałem tu że broną talerzową jeżdżę 4 biegiem (12-13km/h) bo są lepsze efekty to dostałem informację że za szybko że nie ma szans a teraz gruber ma iść 10 😑.
Na szybko dla tych którzy uważają mnie za bajkopisarza https://youtu.be/YUmX-hVXLDI?si=kGNGPQz-DYP7nNWD opony szerokości 440 w większości 2bieg czasem 3 od tego roku mam półbiegi więc pewnie będzie chodził 3 zredukowaną
Szerokość 1.8m, 7 grzadzieli redlice sercówki marka rabewerk. Jak znajdę czas i będę przed komputerem to wstawię filmik dla ekspertów powinienem gdzieś mieć co najwyżej w kiepskiej jakości pobiore z Messenger. Człowiek chwilę w polu a tu dyskusja że hoho 😂
Jeśli dobrze widzę ścieżka realizowana jest przez jedno kółko wyśmiewające? Według schematu https://parts.burel-group.com/pl/seed-drills/mechanical-mounted-sulky/tramline-se-after-03-2014/application-rate/hb140901-00.html . domyślam się że kółko zostaje zablokowane przez unieruchomienie sprężyny i jej rozwarcie na tulei łączącej. Jeśli tuleja łączona (to po czym chodzi kołnierz) obraca się bez oporu to znaczy że nie ma śruby lub się ścięła jeśli nie to wyrobiła się sprężyna lub sama tuleja. To są tylko moje domysły może schemat też coś Ci podpowie
Jest to tylko moje zdanie na temat tego silnika że 3 cylindrowy Perkins jest delikatniejszych i wymaga więcej uwagi niż toporne S4003. Choć 3p ma wiele zalet również. U mnie 360 robi jako główny wół roboczy ciągle na 1800-2000obr na szerokich oponach czasem nawet ciąga gruber 7łap na 25cm. A w planach jest dołożenie turbiny bo często zaczyna się męczyć a jednak Perkins ma mniej KM i Nm
Mocy tu akurat nie brakuje ale przy ciężkich pracach jak gruber orka czy talerzowanie 4 biegiem raczej 3p był by bardziej awaryjny i trochę konia mniej
Zakładając szybki atak+ zwolnice z 40 można osiągnąć max 34. Do transportu można by się było pokusić o wstawienie w reduktor zamiast koła 3 biegu to 4 i nawet łatwiejsze w wykonaniu wtedy na szybkim ataku i zwolnicach od 40 można i 45km/h wycisnąć na oryginalnym ogumieniu. Przy zmianie samego reduktora na koło 4 biegu też mamy 34km/h. Pola mam w około domu i nie potrzebuje prędkości dlatego padło na tą konfigurację
Tak z tego co pamiętam to standardowe m4 ale nie chciałem się bawić w dorabianie wykorzystałem to co zostało z remontu nowe koła na przód stare na modyfikację po kosztach 😁
Koła zębate to orginalne koło reduktora i koło dolne 3 biegu. Koło przesuwne zostało odcięte a koło przesuwne 2i3 zostało przecięte na pół. Koła zostały przewiercone i połączone 5 nitami 6mm. Dorobiony jest tylko wałek dolny Tutaj wleci turbinka bo już ma się czym odpychać opony 440 ale z faktu że od tego roku c360 dostała dodatkowo do pracy gruber 1.8m 7łap i robi w bezorce i inne cięższe maszyny to większa liczba przełożeń jest przydatna szczególnie na mozaikach i glinach
Dokładnie po to w uprawie bardzo brakuje mi biegu między 2 i 3 oraz 3 i 4. Zawsze pole będzie ubywać szybciej niż orka 2 gdy można przyspieszyć trochę a biegów polowych nie używam.
Po 3 tygodniach wszystko udało się złożyć do kupy. Czas na testy polowe zmodyfikowanego reduktora. Teraz prędkości na poszczególnych biegach wyglądają tak 4-15,2km 4r-13,2km 3-9,9km 3r-8,6km 2-7,1 2r-6,2. Można rzec półbiegi w C360 😂